پاياني براي ويندوز 7

اخبار روز تکنولوژی 13 آبان 1394 علی مظفری

پاياني براي ويندوز 7

 ويندوز 7 در تاريخ 22اکتبر سال 2009 به بازار عرضه شد. سيستم عاملي که براي استفاده در کامپيوترهاي شخصي همچون انواع خانگي و اداري توليد شده‌است. اين سيستم‌عامل هفتمين نسل از سيستم‌عامل‌هاي ويندوز مي‌باشد و به همين دليل نام آن را ويندوز ? گذاشته‌اند و به خاطر داشتن امکانات جديدش خيلي زود مورد استقبال قرار گرفت.

هالووين 2016 مي تواند براي طرفداران ويندوز 7 وحشتناک باشد، چرا که اين روز آخرين روزي خواهد بود که به سازندگان کامپيوتر اجازه داده مي شود که از  اين سيستم عامل استفاده کنند.

مايکروسافت به تازگي روزشماري جهت نمايش چرخه عمر ويندوز7 به نمايه هاي ان افزوده است در واقع اين روزشمار به منزله تاريخ پايان براي فروش و عرضه کامپيوترهاي با ويندوز 7 است.  

در اين روز، فروش ويندوز 8 نيز متوقف خواهد شد و از ان پس تمام کامپيوترها با ويندوز10 عرضه خواهند شد.

عمر عرضه ويندوز7 به نسبت نسخه هاي قديمي تر، بسيار ديرتر از معمول به پايان رسيد. معمولا، دو سال پس از رسيدن جانشين هر سيستم عامل، آن سيستم عامل منسوخ مي شود که در مورد ويندوز 7 اکتبر 2014 صادق بوده.

اما سال گذشته ، مايکروسافت فروش نسخه حرفه اي ويندوز7 را به دليل عدم استقبال مردم از ويندوز8 تمديد کرد.

پايان فروش کامپيوترهاي با ويندوز7 به معني پايان عمر آن نيست. اگر چه در ژانويه گذشته به روز رساني برخي از امکانات ويندوز7 متوقف شده اما پشتيباني از اين سيستم عامل تا پايان سال 2020 ادامه خواهد يافت و افرادي که تا پايان زمان مقرر آن را خريداري کنند مي توانند همچنان از آن استفاده کنند.

مايکروسافت با اين اقدام قصد دارد که کاربرانش اقدام به بروز رساني ويندوز خود کنند و اگر بيشتر افراد تمايلي به ارتقاء نداشته باشند امکان دارد که مايکروسافت پشتيباني از ويندوز 7 را زود تر از زمان انتظار پايان دهد.

در حالي که سازندگان کامپيوتر در حال حاضر بيشتر تلاش خود را روي ويندوز 10 متمرکز کرده اند اما فروشندگاني مانند Dell و HP همچنان به فروش ماشين آلات با ويندوز 7 ادامه مي دهند. براي کاربراني که با اين سيستم عامل راحت تر هستند و به روز رساني اجباري را دوست ندارد، فرصتي براي خريد سخت افزار جديد ويندوز 7 فراهم شده است.