مقایسه نوا 3 با نوا 3i هوآوی: شبیه به هم اما متفاوت!

مقایسه محصولات 27 اسفند 1397 علی مظفری

مقایسه نوا 3 با نوا 3i هوآوی: شبیه به هم اما متفاوت!

دو مورد از گوشی های پرفروش شرکت هوآوی به ترتیب Nova 3 و Nova 3i نام دارند. این دو گوشی علاوه بر شباهتی که در نام‌گذاری آن ها وجود دارد از نظر ظاهری هم خیلی شبیه به هم هستند، اما تفاوت مابین آن ها چیست و کدام گوشی گزینه خرید بهتری خواهد بود؟ در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه نوا 3 با نوا 3i هوآوی بپردازیم و برتری های آن ها نسبت به یکدیگر را مشخص کنیم.

 

مقدمه

هوآوی سه گوشی مختلف دارد که در نام‌گذاری هر سه آن ها از عبارت "نوا 3" یا "Nova 3" استفاده شده و این موضوع ممکن است منجر به سردرگمی خیلی از کاربران شود. اولین گوشی که با این لقب معرفی شد، هوآوی نوا 3e بود که در واقع همان گوشی هوآوی P20 لایت است. این گوشی در ماه مارس (March) سال 2018 معرفی شده بود که ما در این مطلب کاری به آن نداریم. اما در ماه جولای (July) سال 2018 شرکت هوآوی از دو گوشی دیگر رونمایی کرد که در نام آن ها هم از عبارت Nova 3 استفاده شده بود. این دو گوشی به ترتیب هوآوی Nova 3 و هوآوی Nova 3i نام گرفتند! جالب تر اینکه دو گوشی مورد نظر علاوه بر شباهتی که در نامگذاری دارند، از نظر ظاهر و سبک طراحی هم بسیار شبیه به هم هستند اما در عین حال قیمت آن ها چیزی در حدود 1 میلیون تفاوت دارد!

برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد دو گوشی مذکور می‌توانید نقد و بررسی های اختصاصی آن ها را مطالعه کنید:

بررسی Nova 3 هوآوی : یک انتخاب عالی از همه نظر!

بررسی Nova 3I هوآوی (نوا 3I): زیبا، با کیفیت، قدرتمند و خوش قیمت

اما دلیل این تفاوت قیمت چیست و اصلا هوآوی نوا 3 با نوا 3i چه تفاوتی دارد؟ اگر بخواهیم در یک کلام بگوییم باید گفت که نوا 3i در واقع نسخه نسبتا ضعیف‌تر گوشی نوا 3 است اما چه تفاوت هایی مابین آن ها وجود دارد که سبب شده Nova 3i حدود 1 میلیون تومان از گوشی نوا 3 ارزان قیمت‌تر باشد؟ کدامیک از این دو گوشی می‌توانند گزینه خرید خوبی برای شما محسوب شوند؟ در ادامه این مطلب اختصاصی می‌خواهیم به مقایسه نوا 3 با نوا 3i هوآوی بپردازیم و بدین ترتیب شما را با تفاوت های جزئی مابین این دو گوشی آشنا سازیم تا بتوانید تصمیم‌گیری بهتری مبنی بر خرید هر یک از آن ها داشته باشید. بنابراین با ما و ادامه مقایسه نوا 3 با نوا 3i همراه باشید.

 

مقایسه نوا 3 با نوا 3i هوآوی: طراحی و ظاهر

شباهت ظاهر و سبک طراحی دو گوشی نوا 3 و نوا 3i به قدری بالاست که حتی حرفه‌ای‌ترین افرادی که در حوزه موبایل فعالیت دارند هم با کنار هم قرار گرفتن دو گوشی مذکور به سختی می‌توانند آن ها را از هم تشخیص دهند. این مسئله واقعا می‌تواند یک کاربر معمولی را سردرگم کند. برای اینکه بتوانید در یک نگاه تفاوت مابین دو گوشی مذکور را تشخیص دهید بهتر است به قاب پشت آن ها نگاه کنید و ابتدا عددی که در کنار لنز دوربین اصلی و دوگانه گوشی نوشته شده را بررسی کنید. اگر این عدد ترکیب 16 و 24 را داشته باشد، گوشی هوآوی نوا 3 خواهد بود و اگر این عدد ترکیب 16 و 2 باشد، گوشی هوآوی نوا 3i است. همچنین اگر خیلی دقیق به لبه های قاب پشت دو گوشی نگاه کنید متوجه خواهید شد که لبه های قاب پشت نوا 3i کاملا فلت است اما لبه های قاب پشت نوا 3 به مقدار بسیار ناچیزی انحنا دارد. یک تفاوت دیگر هم مابین دو گوشی نوا 3 و نوا 3i هوآوی وجود دارد که اگر خیلی دقیق باشید می‌توانید آن را درک کنید.

 

مقایسه نوا 3 با نوا 3i

 

در لبه فوقانی صفحه نمایش هر دو گوشی زائده‌ای برای نصب لنز دوربین و سنسورهای جلوی دستگاه تعبیه شده است که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) می‌گوییم. در این بخش از گوشی نوا 3i فقط دو لنز دوربین سلفی دستگاه تعبیه شده اما در گوشی نوا 3 علاوه بر دو لنز دوربین سلفی، لنزهای دیگری هم وجود دارند که لنز اینفرارد یکی از آن هاست. این لنز برای ارائه قابلیت تشخیص چهره مبتنی بر اینفرارد در هوآوی Nova 3 تعبیه شده و Nova 3i از آن بهره نمی‌برد. پس از اگر ناچ گوشی بیشتر از 2 لنز و سنسور مشاهده شد، مطمئن باشید گوشی هوآوی Nova 3 را در دست دارید. این سه مورد تنها تفاوت های ناچیزی هستند که در ظاهر دو گوشی Nova 3 و Nova 3i دیده می‌شوند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ: صفحه نمایش بزرگ و زیبا

پس پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره مبتنی بر اینفرارد یکی از ویژگی های خوب گوشی نوا 3 هوآوی خواهد بود که نوا 3i از آن بهره نمی‌برد. از نظر ابعاد و وزن تفاوت های بسیار ناچیزی مابین دو گوشی مورد نظر وجود دارد که واقعا توسط یک کاربر حرفه‌ای هم قابل تشخیص نیستند. بنابراین بهتر است از نظر اندازه و وزن هم دو گوشی مذکور را یکسان و مشابه در نظر بگیریم. فریم اصلی هر دو گوشی مذکور از آلومینیوم تشکیل شده، صفحه نمایش هر دوی آن ها بدون حاشیه و هم اندازه است، قاب پشت و پنل جلوی هر دو گوشی با شیشه پوشانده می‌شود و سبک طراحی یکسانی دارد، هر دو گوشی از اسکنر انگشت و لنز دوربین اصلی دوگانه بهره می‌برند و محل نصب آن ها هم در هر دوی آن ها یکسان و مشابه خواهد بود.

 

مقایسه نوا 3 با نوا 3i

 

ضمنا هر دو گوشی مذکور قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارند و متاسفانه هیچ یک از آن ها از استاندارد ضد آب بهره‌مند نیستند.، پس باید از هر دو گوشی مذکور در قبال آب خوردگی و نفوذ مایعات محافظت به عمل آید. در یک جمع‌بندی مختصر باید گفت که از نظر سبک طراحی و ظاهر تقریبا هیچ تفاوتی مابین هوآوی نوا 3 و نوا 3i وجود ندارد و تنها تفاوت اصلی آن ها مربوط به پشتیبانی Nova 3 از قابلیت تشخیص چهره مبتنی بر اینفرارد و عدم ارائه ویژگی توسط گوشی Nova 3 می‌شود.

 

مقایسه نوا 3 با نوا 3i هوآوی: صفحه نمایش

در این بخش از مقایسه نوا 3 با نوا 3i در رابطه با صفحه نمایش دو گوشی مذکور صحبت می‌کنیم. جالب است بدانید که از نظر صفحه نمایش هم تقریبا هیچ تفاوتی مابین و گوشی مورد نظر وجود ندارد. همانطور که در بخش قبل گفتیم صفحه نمایش هر دو اسمارتفون مذکور بدون حاشیه بوده و در بخش فوقانی زائده‌ای با ابعاد یکسان دارد. نمایشگر هر دو گوشی 6.3 اینچی و از نوع IPS LCD است و رزولوشن مشابه 2340 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی در حدود 409 پیکسل در هر اینچ برای نمایشگر دستگاه به ارمغان آورده می‌شود. نسبت تصویر 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش گوشی ارائه شده و وقتی از نمای رو به رو به نمایشگر دو گوشی نگاه کنید کاملا متوجه شباهت مو به موی آن ها خواهید شد. تنها تفاوتی که مابین صفحه نمایش دو گوشی وجود دارد مربوط به مسئلهای می‌شود که توسط کاربر عادی در حالت معمولی قابل درک نیست. بر روی کاغذ نمایشگر Nova 3 چیزی در حدود 84.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته اما نمایشگر نوا 3i چیزی در حدود 82.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را احاطه می‌کند.

 

مقایسه نوا 3 با نوا 3i

 

با توجه به یکسان بودن نوع پنل و ویژگی های صفحه نمایش دو گوشی طبیعی است که در عملکرد و بازده آن ها هم هیچ تفاوتی وجود نداشته باشد. بنابراین عملا یک نمایشگر مشابه در هر دو گوشی نوا 3 و نوا 3i هوآوی بکار رفته‌ و دو گوشی مذکور از این نظر هم هیچ تفاوتی با هم ندارند. نمایشگر IPS LCD هر دو اسمارتفون مورد نظر وضوح تصویر، رزولوشن، کنتراست، شارپنس و روشنایی مطلوبی را ارائه خواهند کرد و از این نظر کیفیت قابل قبولی دارند.

 

مقایسه نوا 3 با نوا 3i هوآوی: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

هر دو گوشی Nova 3 و Nova 3i در ماه جولای سال 2018 معرفی شدند، بنابراین جای تعجبی ندارد که نسخه یکسان و مشابهی از سیستم عامل اندروید به طور پیش فرض روی هر دوی آن ها نصب باشد. از سمت دیگر چون هر دو گوشی محصول شرکت هوآوی هستند، بنابراین رابط کاربری EMUI این شرکت روی آن ها نصب خواهد بود. بنابراین وقتی دو گوشی را خریداری و برای اولین بار روشن کنید، اندروید 8.1 اوریو روی آن ها نصب است و رابط EMUI هم در آن ها دیده می‌شود. خوشبختانه هم اکنون آپدیت اندروید 9 پای برای هر دو گوشی مورد نظر منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود. با نصب آپدیت اندروید 9 رابط کاربری دو گوشی نوا 3 و نوا 3i هم به EMUI 9.0 ارتقاء می‌یابد که مجموعه عظیمی از ویژگی ها و قابلیت های مختلف را برای شخصی سازی دستگاه به همراه دارد. بنابراین دو گوشی مورد نظر از یک سیستم عامل و رابط کاربری مشابه بهره می‌برند، اما آیا عملکرد بستر نرم افزای دو گوشی مذکور هم مشابه و یکسان است؟

از آنجایی که روان بودن عملکرد بستر نرم افزاری گوشی های موبایل وابسته به بستر سخت افزاری آن ها و به ویژه رم و پردازنده است، بنابراین نمی‌توان گفت که بهره‌مندی از یک سیستم عامل و رابط کاربری مشابه مطلقا به معنای یکسان بودن کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری گوشی خواهد بود. در دو گوشی هوآوی Nova 3 و هوآوی Nova 3i این مسئله به خوبی قابل مشاهده است. چون نوا 3 از پردازنده و رم بهتری نسبت به گوشی نوا 3i بهره می‌برد، بنابراین بستر نرم افزاری آن هم عملکرد روان‌تر و بهتری دارد. در مقایسه نوا 3 با نوا 3i مشخص شد که در شرایط خاص مثل زمانی که از یک بازی یا اپلیکیشن سنگین خارج می‌شوید یا بخواهید مابین چند اپلیکیشن و بازی سنگین جهش داشته باشید، عملکرد بستر نرم افزاری نوا 3 به مراتب روان تر از نوا 3i خواهد بود. در دراز مدت هم بازدهی که بستر نرم افزاری گوشی Huawei Nova 3 ارائه می‌کند به مراتب از بازده Huawei Nova 3i مطلوب‌تر است چون پردازنده مرکزی آن قدرت بیشتری برای مدیریت وضعیت های دشوارتر دارد. پس در مجموع باید گفت که اگرچه سیستم عامل و رابط کاربری کاملا مشابه و یکسانی در هر دو گوشی نوا 3 و نوا 3i نصب است، اما بازده بستر نرم افزاری گوشی Nova 3 به لطف بهره‌مندی از تراشه بهتر روان‌تر و مطلوب‌تر خواهد بود و این موضوع به ویژه در دراز مدت بیشتر قابل درک می‌شود.

 

مقایسه نوا 3 با نوا 3i

 

مقایسه نوا 3 با نوا 3i هوآوی: پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین دو گوشی Nova 3i و هوآوی Nova 3 مربوط به تراشه‌ای می‌شود که در قلب آن ها بکار رفته است. تراشه‌ای که در گوشی نوا 3 شاهد بکارگیری آن هستیم یک تراشه رده بالا خواهد بود اما نوا 3i از یک تراشه میان رده بهره می‌برد. در قلب گوشی Nova 3 از تراشه کرین 970 استفاده شده که طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده است و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هشت هسته پردازشگر مرکزی آن شامل چهار هسته Cortex-A73 با فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز می‌شود. در قلب تراشه کرین 970 پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP12 هم بکار رفته که وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون ترفند هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

اما در سمت مقابل تراشه‌ای که در گوشی هوآوی نوا 3i شاهد بکارگیری آن هستیم، تراشه میان رده کرین 710 است که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده و پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A73 هستند و فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A53 بوده و فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. بنابراین یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین دو گوشی نوا 3 و نوا 3i مربوط به تراشه‌ای می‌شود که در قلب آن ها بکار رفته است. اما دو گوشی از نظر رم و حافظه داخلی چه وضعیتی دارند؟ گوشی نوا 3i از رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره می‌برد و از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) هم پشتیبانی می‌کند. بدین سبب می‌توانید فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را تا سقف 256 گیگابایت افزایش دهید. در سمت مقابل گوشی Nova 3i از نظر رم شامل دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی می‌شود که هر دوی آن ها حافظه داخلی 128 گیگابایتی دارند و از اتصال رم میکرو اس دی هم پشتیبانی می‌کنند. لازم به ذکر است، ما در مقایسه نوا 3 با نوا 3i نسخه مجهز به رم 4 گیگابایتی گوشی نوا 3 را مورد بررسی قرار دادیم.

 

مقایسه نوا 3 با نوا 3i

 

در مقایسه نوا 3 با نوا 3i مشخص شد که قدرت عملکرد و بازده پردازشی گوشی Nova 3 همانطور که انتظار می‌رفت از گوشی Nova 3 بیشتر است. درست است که هر دو گوشی از پس انجام کارهای عادی و روزمره بدون مشکل بر می‌آیند اما برای انجام کارهای دشوارتر مثل نصب و اجرای چندین اپلیکیشن و بازی سنگین اندرویدی، گوشی نوا 3 به مراتب بهتر از نوا 3i عمل می‌کند. ما برای مقایسه نوا 3 با نوا 3i سه بازی پابجی، آسفالت 9 و Dead Trigger 2 را در هر دوی آن ها نصب کردیم و به ترتیب هر یک از آن ها را برای مدت زمان 10 دقیقه اجرا کردیم. گوشی نوا 3i در اواسط اجرای اولین بازی با افت فریم کمی رو به رو شد و بعد از خروج از بازی اول، لگ و تاخیرهای نسبی در آن مشاهده گشت و با اجرای بازی دوم شدت افت فریم و لگ و تاخیرها بیشتر و محسوس‌تر شدند. اما از سمت مقابل هوآوی نوا 3 بدون مشکل بازی اول را اجرا کرده و در اجرای بازی دوم هم مشکلی نداشت، اما در 10 دقیقه آخر کمی افت فریم در آن پدیدار و بدنه دستگاه کمی داغ شد که به عقیده ما امری طبیعی بوده و نشان دهنده ضعف در عملکرد دستگاه نیست. بنابراین از نظر قدرت عملکرد و بازده پردازشی دو گوشی مورد نظر با هم تفاوت دارند. اگر می‌خواهید گوشی شما عملکرد روانی داشته باشد و از پس اجرای بازی ها و اپلیکیشن های سنگین اندرویدی بر آید، هوآوی نوا 3 گزینه خرید بهتری در مقایسه با گوشی نوا 3i خواهد بود چون به تراشه قدرتمندتر و بهتری مجهز است.

 

مقایسه نوا 3 با نوا 3i هوآوی: دوربین اصلی و سلفی

این روزها کیفیت عملکرد دوربین گوشی های موبایل به ویژگی بسیار مهمی برای انتخاب و خرید آن ها تبدیل شده است. یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت های مابین نوا 3 و نوا 3i مربوط به دوربین اصلی آن ها می‌شود. دوربین اصلی هر دو گوشی ظاهری یکسان دارد و از دو لنز مختلف تشکیل شده اما ساختار آن ها و کیفیت عملکردشان متفاوت است. دوربین اصلی هوآوی نوا 3 از دو لنز 16 و 24 مگاپیکسلی تشکیل شده از دو لنز دوربین اصلی نوا 3i به ترتیب 16 و 2 مگاپیکسلی هستند. بنابراین دوربین اصلی Nova 3i ساختار ساده‌تر دارد و طبیعتا کیفیت عملکرد آن هم نسبت به دوربین اصلی گوشی نوا 3 کمتر خواهد بود. لنز دوربین 16 مگاپیکسلی نوا 3 از نوع واید (Wide) است، دیافراگم F/1.8 دارد و از فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) پشتیبانی می‌کند. لنز دوربین 24 مگاپیکسلی آن هم از نوع واید و B/W (سیاه و سفید) بوده و دیافراگم F/1.8 دارد و از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای پشتیبانی به عمل می‌آورد.

 

مقایسه نوا 3 با نوا 3i

 

در سمت مقابل لنز دوربین 16 مگاپیکسلی گوشی نوا 3i از دیافراگم F/2.2 بهره می‌برد و قابلیت پشتیبانی از فوکوس خودکار مرحله‌ای را هم دارد. اما لنز 2 مگاپیکسلی آن از نوع عمقی بوده و تقریبا فقط برای ضبط عکس های پرتره (Portrait Mode) کاربرد دارد. لازم به اشاره است که قابلیت هایی مثل عکسبرداری در حالت پرتره، پانوراما و HDR توسط دوربین هر دو گوشی پشتیبانی می‌شوند اما دوربین نوا 3 از قابلیت ضبط فیلم های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم پشتیبانی می‌کند که متاسفانه نوا 3i از این ویژگی بهره‌مند نیست. در مقایسه نوا 3 با نوا 3i مشخص شد که دوربین اصلی گوشی هوآوی نوا 3 به مراتب کیفیت بهتری در مقایسه با دوربین نوا 3i دارد. اپلیکیشن دوربین هر دو گوشی یکسان بوده و تقریبا ویژگی های مشابهی را هم ارائه می‌کند و از حالت AI Camera که مبتنی بر هوش مصنوعی است بهره می‌برد اما بازده و قدرت عملکرد دوربین اصلی نوا 3 واقعا از دوربین Nova 3i بیشتر خواهد بود و این موضوع در عمل به خوبی قابل درک است. دوربین اصلی گوشی هوآوی Nova 3 هم در محیط های روشن و هم در محیط های تاریک بهتر از دوربین اصلی Nova 3i عمل خواهد کرد و عکس های جذاب تری را به ثبت می‌رساند. ضمن اینکه فراموش نکنید دوربین این گوشی از ضبط ویدئو های 4K هم پشتیبانی می‌کند اما نوا 3i از این ویژگی بهره‌مند نیست. پس اگر به کیفیت عملکرد دوربین اصلی اهمیت می‌دهید، باز هم هوآوی نوا 3 گزینه خرید بهتری برایتان خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون 5 قابلیت جالب دوربین آیفون 11 اپل

در سمت مقابل دوربین سلفی دو گوشی ساختار یکسانی دارد. هر دو گوشی از دو لنز 24 و 2 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی بهره می‌برند. لنز 24 مگاپیکسلی هر دوی آن ها از دیافراگم F/2.0 بهره می‌برد و لنز 2 مگاپیکسلی مذکور هم از نوع عمقی است. بدین ترتیب امکان ضبط عکس های پرتره سلفی هم با هر دو گوشی نوا 3 و نوا 3I امکانپذیر خواهد بود. کیفیت عملکرد دوربین سلفی هر دو گوشی خوب و رضایت‌بخش بوده و از این نظر خیلی تفاوتی مابین آن ها وجود ندارد.

 

مقایسه نوا 3 با نوا 3i هوآوی: باتری و شارژدهی

در این بخش از مقایسه نوا 3 با نوا 3i در رابطه با باتری دو گوشی مذکور و توان شارژدهی آن ها صحبت می‌کنیم. باتری هر دو گوشی از نوع لیتیوم یونی و جدانشدنی خواهد بود اما ظرفیت متفاوتی توسط آن ها ارائه می‌شود. باتری گوشی نوا 3 با توجه به بهره‌مند بودن از تراشه قدرتمندتر ظرفیت بیشتری هم دارد و 3750 میلی آمپر ساعتی است اما باتری گوشی نوا 3i ظرفیت 3340 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. کیفیت شارژدهی باتری هر دو گوشی مورد نظر تقریبا در یک رده قرار دارد و به میزان استفاده کاربر از گوشی وابسته است. در حالت نرمال باتری هر دوی آن ها می‌توانند برای مدت زمان یک روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کنند و شاید باتری نوا 3 چند ساعت نگهداری شارژ بیشتری در مقایسه با Nova 3i داشته باشد. بنابراین از نظر شارژدهی باتری خیلی تفاوتی مابین دو گوشی هوآوی نوا 3 و هوآوی نوا 3i وجود ندارد.

 

مقایسه نوا 3 با نوا 3i

 

هر دو گوشی Nova 3 و Nova 3i قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع را دارند و شارژ موبایل اورجینال و پیش فرضی که برای آن ها ارائه شده امکان استفاده از قابلیت مذکور را فراهم می‌کند. در بررسی که ما داشتیم مشخص شد برای فول شارژ باتری هر دو گوشی به مدت زمانی در حدود 120 دقیقه نیاز خواهد بود که این امر نشان می‌دهد سرعت شارژ باتری نوا 3 از نوا 3i بیشتر است چون باتری ین گوشی در مقایسه با باتری نوا 3i ظرفیت بیشتری را ارائه می‌کند. بنابراین از نظر باتری شاید خیلی تفاوت زیادی مابین دو گوشی مورد نظر وجود نداشته باشد اما اگر ریزبینانه به موضوع نگاه کنیم متوجه می‌شویم که باتری Nova 3 از نوا 3i تا حدی بازده بهتری را به همراه دارد.

 

مقایسه نوا 3 با نوا 3i هوآوی: قیمت و ارزش خرید

مطمئن باشید هم گوشی نوا 3 و هم نوا 3i از نظر قیمت محصولات بسیار خوب و با کیفیتی هستند و ارزش خرید بالایی دارند. پیدا کردن نقطه ضعف در این دو گوشی با توجه به قیمتی که دو دستگاه ارائه می‌کنند واقعا کار سختی است و کمتر گوشی هم رده‌ای پتانسیل لازم برای رقابت کردن با آن ها را دارد. قیمت نوا 3 هوآوی هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) چیزی در حدود 5.5 میلیون تومان است و قیمت نوا 3i هم در حدود 4.3 میلیون است. به عقیده ما بهتر بودن تراشه نوا 3، با کیفیت‌تر بودن دوربین اصلی آن همچنین پشتیبانی دستگاه از قابلیت تشخیص چهره مبتنی بر اینفرارد می‌تواند ارزش لازم برای پرداخت 1.2 میلیون تومان هزینه بیشتر و خرید را داشته باشد. بنابراین اگر بودجه لازم برای خرید گوشی Huawei Nova 3 را دارید، بهتر است این گوشی را خریداری کنید اما اگر از نظر بودجه با محدودیت مواجه هستید، مطمئن باشید از خرید گوشی نوا 3i هم پشیمان نخواهید شد. به عقیده ما هم گوشی هوآوی نوا 3 و هم گوشی هوآوی نوا 3i قیمتی مناسبی دارند و از ارزش خرید بالایی بهره می‌برند. پس در خرید این دو گوشی شک و تردید نکنید.

 

مقایسه نوا 3 با نوا 3i

 

 جدول مقایسه نوا 3 با نوا 3i هوآوی

 

نوا 3i هوآوی

نوا 3 هوآوی

 

157.6 * 75.2 * 7.6 میلیمتر

169 گرم

157 * 73.7 * 7.3 میلیمتر

166 گرم

طراحی و ظاهر

6.3 اینچ

IPS LCD

رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل

6.3 اینچ

IPS LCD

رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل

صفحه نمایش

اندروید 8.1 اوریو

رابط کاربری EMUI

اندروید 8.1 اوریو

رابط کاربری EMUI

سیستم عامل

تراشه میان رده کرین 710

پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4

تراشه کرین 970

پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP12

پردازنده مرکزی و گرافیکی
4 و 6 گیگابایت 4 گیگابایت حافظه رم
128 گیگابایت 128 گیگابایت حافظه داخلی

16 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل

واید و عمقی

لنز 16 و 24 مگاپیکسل 

از نوع واید

دوربین اصلی
24 و 2 مگاپیکسل 24 و 2 مگاپیکسل دوربین سلفی
لیتیوم پلیمری 3340 میلی آمپر ساعت لیتیوم پلیمری 3750 میلی آمپر ساعت باتری و شارژدهی
حدود 4.3 میلیون حدود 5.5 میلیون ارزش خرید

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به مقایسه نوا 3 با نوا 3i هوآوی پرداختیم. این دو گوشی از نظر ظاهر و سبک طراحی تقریبا هیچ تفاوتی با هم ندارند و به سختی می‌توان آن ها را از هم تشخیص داد. هر دوی آن ها از صفحه نمایش مشابهی هم بهره می‌برند. تنها تفاوت های مابین این دو گوشی مربوط به تراشه و قدرت بهتر پردازنده نوا 3، کیفیت عملکرد بیشتر دوربین اصلی و پشتیبانی نوا 3 از قابلیت تشخیص چهره می‌شود. بنابراین توصیه ما این است که اگر از نظر هزینه و بودجه با محدودیت مواجه نیستید، هوآوی نوا 3 گزینه خرید بهتری برایتان خواهد بود اما اگر از نظر هزینه و بودجه با محدودیت مواجه هستید، خرید نوا 3 هوآوی انتخاب بهتری برایتان خواهد بود. هر دو گوشی مذکور در حال حاضر از بهترین گوشی های خوش قیمت شرکت هوآوی هستند، بنابراین مطمئن باشید از خرید آن ها پشیمان نمی‌شوید.