مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ

مقایسه محصولات 08 بهمن 1397 علی مظفری

مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ

اگر قصد خرید یک گوشی جدید را دارید و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S8 Plus) و آیفون 8 پلاس اپل (Apple iPhone 8 Plus) از گزینه های خریدتان هستند، توصیه می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ بپردازیم.

 

مقدمه

گلکسی S8 پلاس و آیفون 8 پلاس شاید پرچمدار فعلی شرکت های سازنده خود نباشند اما از بهترین و با کیفیت ترین گوشی های فعلی بازار به شمار می‌روند. گلکسی اس 8 پلاس در ماه مارس (March) سال 2017 به طور رسمی از سوی شرکت سامسونگ معرفی شد و در ماه سپتامبر (September) سال 2017 هم شاهد معرفی آیفون 8 پلاس بودیم. بنابراین هر دو گوشی مذکور محصول تولید شده در یک سال مشابه هستند و می‌توانند رقیب های خوبی برای یکدیگر باشند.

اگر قصد خرید یک گوشی با کیفیت و جدید را داشته باشید و از سمت دیگر نخواهید خیلی هزینه گزافی صرف خرید گوشی هایی مثل آیفون XS Max، آیفون XS، گلکسی S9 پلاس و غیره کنید، مطمئنا آیفون 8 پلاس و گلکسی اس 8 پلاس از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهند بود. اما کدامیک از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر برتری دارد؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ بپردازیم و برتری آن ها نسبت به یکدیگر را زیر ذره‌بین قرار دهیم.

 

مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ: طراحی و ظاهر

در سال 2017 به تدریج گوشی های با صفحه نمایش بدون حاشیه و اصطلاحاً "لبه به لبه" (Edge to Edge) محبوبیت ویژه‌ای در بین کاربران پیدا کردند و به نوعی این سبک طراحی کاملاً در بین کاربران به عنوان یک سبک طراحی مدرن و زیبا جا افتاد. در اینجا بود که سامسونگ تقاضا و تشنگی بازار را درک و گوشی گلکسی S8 پلاس را با نمایشگری بدون حاشیه طراحی کرد، اما اپل همچنان سبک طراحی قبلی که در آیفون 7 پلاس هم شاهد آن بودیم را در آیفون 8 پلاس بکار برد. بنابراین اگر به مدرن بودن سبک طراحی گوشی و ظاهر آن اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید گلکسی اس 8 پلاس وضعیت بهتری نسبت به آیفون 8 پلاس دارد و زیباتر و شیک تر از این گوشی به نظر می‌رسد. ابعاد بدنه Galaxy S9 Plus معادل 8.1 در 73.4 در 159.5 میلیمتر بوده و وزن آن به چیزی در حدود 173 گرم می‌رسد. بنابراین این گوشی نسبتاً بلند و کم عرض‌تر از حالت عادی طراحی شده است.

 

مقایسه آیفون 8 پلاس

 

اما در سمت مقابل ابعاد بدنه آیفون 8 پلاس اپل 7.5 در 78.1 در 158.4 میلیمتر بوده و وزن دستگاه به چیزی در حدود 202 گرم می‌رسد. بنابراین آیفون 8 پلاس عریض‌تر از گلکسی S8 Plus بوده، ضخامت بدنه کمتری نسبت به این گوشی دارد و سنگین تر از آن است. فریم اصلی هر دو گوشی از آلومینیوم تشکیل شده و دو پنل پشت و جلوی آن ها از شیشه تشکیل می‌شود. سامسونگ اشاره داشته که شیشه گوریلاگلس 5 در دو قاب پشت و جلوی گوشی گلکسی S8 Plus بکار رفته اما جنس شیشه بکار رفته در آیفون 8 پلاس اپل به طور دقیق و با جزئیات مشخص نیست.

حالا وقتشه! اینو بخون فراموش کردن رمز Apple ID و آموزش اقدامات لازم

سامسونگ Galaxy S8 Plus از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کند و به موجب آن می‌تواند تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد اما در سمت مقابل iPhone 8 Plus اپل از استاندارد ضد آب IP67 پشتیبانی به عمل می‌آورد که به موجب آن تا 30 دقیقه در عمیق 1 متری آب دوام خواهد داشت. در بررسی های عملی صورت گرفته مشخص شد که هر دو گوشی از نظر ضد آب بودن وضعیت عالی دارند و تقریباً کیفیت یکسانی را ارائه می‌کنند. گلکسی اس 8 پلاس از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند اما آیفون 8 پلاس از این ویژگی بهره‌مند نیست.

 

مقایسه آیفون 8 پلاس

 

همانطور که قبلاً گفتیم صفحه نمایش گلکسی S8 Plus سامسونگ بدون حاشیه در نظر گرفته شده و این مسئله ظاهری زیبا را از نمای رو به رو برای دستگاه به ارمغان می‌آورد اما در سمت مقابل حاشیه های صفحه نمایش آیفون 8 پلاس بسیار ضخیم هستند و اصلاً ظاهری چشم‌نواز ندارند و گوشی از این نظر تقریباً هیچ تفاوتی یا نسخه های قدیمی تر آیفون مثل آیفون 7 پلاس ندارد. دکمه هوم گوشی هم مثل طراحی قدیمی آیفون ها در زیر نمایشگر دستگاه نصب است و قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم خواهد داشت. این موضوع در حالیست که سامسونگ اسکنر انگشت گلکسی S8 پلاس را به قاب پشت آن منتقل کرده و این اسکنر را در کنار لنز دوربین اصلی آن قرار داده است. بنابراین وقتی از نمای رو به رو به مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ می‌پردازید، ظاهر زیباتر و به روزتر Galaxy S8 Plus انکارناپذیر خواهد بود.

در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آیفون 8 پلاس لنز دوربین اصلی دوگانه آن تعبیه شده و چهار چراغ فلش LED اختصاصی هم در کنار آن دیده می‌شوند. اما لنز دوربین اصلی سامسونگ گلکسی S8 پلاس واحد بوده و در بخش فوقانی و وسط قاب پشت دستگاه نصب است و چراغ فلش LED و اسکنر انگشت گوشی هم در دو سمت چپ و راست آن دیده می‌شوند. زمانی که دو گوشی مذکور را در دست می‌گیرید هم حس و حال بهتری از سوی گلکسی اس 8 پلاس به شما منتقل خواهد شد. بنابراین به طور کلی باید گفت که از نظر سبک طراحی و ظاهر گوشی سامسونگ گلکسی S8 Plus نسبت به آیفون 8 پلاس اپل برتری دارد. این گوشی ظاهری مدرن تر، شیک تر و زیباتر را در مقایسه با iPhone 8 Plus ارائه می‌کند.

 

مقایسه آیفون 8 پلاس

 

مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ: صفحه نمایش

در این مرحله از مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ در رابطه با صفحه نمایش این دو گوشی و کیفیت عملکرد آن صحبت می‌کنیم. صفحه نمایشی که در آیفون 8 پلاس اپل بکار رفته 5.5 اینچی و از نوع IPS LCD بوده و رزولوشن فول اچ دی (1920 در 1080 پیکسل) را ارائه کرده است. بدین سبب تراکم پیکسلی در حدود 401 پیکسل در هر اینچ برای نمایشگر دستگاه به ارمغان آورده می‌شود. ضمن اینکه نمایشگر گوشی از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch) هم پشتیبانی می‌کند و این ویژگی از قابلیت های منحصر به فرد و کاربردی آن به شمار می‌رود. همانطور که در بخش قبل اشاره داشتیم، متاسفانه حاشیه های صفحه نمایش iPhone 8 Plus ضخیم هستند و همین موضوع سبب شده که اپل از نمایشگری 5.5 اینچی در گوشی با ابعاد این چنینی استفاده به عمل آورد. طبق آمار فقط چیزی در حدود 67.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی آیفون 8 پلاس توسط صفحه نمایش آن پوشانده می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019

در سمت مقابل صفحه نمایش سامسونگ گلکسی S8 پلاس 6.2 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) بوده و رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کند که به موجب آن تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه به چیزی در حدود 529 پیکسل در هر اینچ می‌رسد! نمایشگر گوشی با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و نسبت 18.5 به 9 را به همراه دارد. نمایشگر سوپر آمولد این گوشی در بخش زیرین خود عملکرد دکمه هوم را با تکیه بر قابلیت لمس سه بعدی شبیه سازی می‌کند و از قابلیت "Always On Display" هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که به موجب آن اطلاعاتی همچون تاریخ، زمان و غیره به طور دائم و حتی در حالتی که صفحه نمایش دستگاه خاموش باشد بر روی آن به تصویر کشیده شده و قابل مشاهده خواهند بود. برخلاف آیفون 8 پلاس، صفحه نمایش گلکسی S8 پلاس بدون حاشیه طراحی شده و چیزی در حدود 84 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر می‌گیرد. بنابراین کاملاً مشخص است که از نظر ظاهر و سبک طراحی صفحه نمایش، وضوح تصویر و تراکم پیکسلی صفحه نمایش سوپر آمولد Galaxy S8 Plus برتری چشمگیری در مقایسه با صفحه نمایش آیفون 8 پلاس اپل دارد.

 

مقایسه آیفون 8 پلاس

 

زمانی که به محتوای صفحه نمایش دو گوشی نگاه کنید، متوجه خواهید شد که هر دو گوشی وضعیت مطلوبی دارند. تفکیک‌پذیری رنگ ها، کنتراست، شارپنس و شادابی تصویری که در نمایشگر هر دو گوشی ارائه می‌شود مطلوب بوده و سطح کیفی بالایی دارد، اما اگر خیلی دقیق به محتوای نمایشگر آن ها نگاه کنید متوجه برتری نسبی نمایشگر سوپر آمولد گلکسی S8 Plus خواهید شد. این مسئله به ویژه از نظر شارپنس و وضوح تصویر در مقیاس های کوچک تر بیشتر قابل درک می‌شود. صفحه نمایش هر دو گوشی از نظر توان تولید روشنایی هم عملکرد خوبی دارند و بدین سبب می‌توان به راحتی از آن ها در محیط هایی باز و تحت تابش نور مستقیم استفاده کرد، البته از این نظر هم صفحه نمایش سوپر آمولد گلکسی S8 Plus کمی بهتر از نمایشگر IPS LCD آیفون 8 پلاس عمل می‌کند. بنابراین در مجموع باید بگوییم که صفحه نمایش گوشی سامسونگ Galaxy S8 Plus یکی از اصلی ترین نقاط قوت این گوشی بوده و کاملاً از نمایشگر آیفون 8 پلاس اپل برتری دارد. این برتری هم از نظر ظاهری و هم از نظر کیفیت به شکل محسوسی قابل درک خواهد بود.

 

مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ: سیستم عامل و رابط کاربری

دو گوشی گلکسی S8 پلاس سامسونگ و آیفون 8 پلاس اپل از نظر سیستم عامل و رابط کاربری دو گوشی کاملاً متفاوت هستند. گلکسی S8 Plus از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد و اندروید 7 نوقا به طور پیش فرض روی آن نصب است اما آیفون 8 پلاس از سیستم عامل آی او اس بهره‌مند بوده و iOS 11 به طور پیش فرض روی آن نصب و راه‌اندازی شده است. ماهیت این دو سیستم عامل با یکدیگر متفاوت بوده و هر یک نقاط قوت و ضعف اختصاصی خود را دارند و واقعاً نمی‌توان بدون دخالت دادن نظرات شخصی خود قاطعانه گفت که یکی از این دو سیستم عامل نسبت به دیگری برتر است. اندروید مجموعه‌ای از قابلیت های شخصی سازی و امکانات متنوع را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و iOS پلتفرم فوق روان، اختصاصی و همگام شده خود با بستر سخت افزاری آیفون را برایتان به همراه می‌آورد. هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سیستم عامل های فوق‌العاده قدرتمندی هستند و در گوشی گلکسی اس 8 پلاس و آیفون 8 پلاس به بهترین شکل ممکن پیاده سازی و اجرا می‌شوند.

حالا وقتشه! اینو بخون 5 بهترین شبیه ساز iOS برای ویندوز

عملکرد بستر نرم افزاری هر دو گوشی روان و بدون مشکل است و شاید تنها گلایه‌ای که بتوان به عمل آورد مربوط به رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) نصب شده روی Galaxy S8 Plus باشد که کمی سنگین است و اپلیکیشن های پیش فرض متعددی را هم به همراه دارد. بنابراین با توجه به اینکه بستر نرم افزاری هر دو گوشی مورد نظر عملکرد مطلوب و روانی دارند، بهتر است نظر قاطعانه‌ای در مورد برتری یکی از آن ها نسبت به دیگری ارائه نکنیم و تصمیم گیری این بخش را بر عهده خودتان قرار دهیم. اما طبیعتاً اگر به دنبال شخصی سازی بیشتر هستید، اندروید گزینه مناسب تری برایتان خواهد بود و اگر به دنبال روان بودن عملکرد و هماهنگی مابین نرم افزار و سخت افزار و همچنین امنیت بیشتر هستید، سیستم عامل iOS گزینه بهتری برایتان خواهد بود.

 

مقایسه آیفون 8 پلاس

 

مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ: پردازنده رم و حافظه جانبی

یکی از مهم‌ترین بخش های مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ مربوط به قدرت پردازشی این دو گوشی می‌شود. مطمئنا کسانی که به دنبال خرید گوشی های رده بالا هستند به کیفیت عملکرد این گجت ها و قدرتشان اهمیت می‌دهند. آیفون 8 پلاس اپل از تراشه A11 Bionic بهره می‌برد که یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای دارد. دو هسته پردازشگر آن از نوع Monsoon بوده و چهار هسته دیگر آن از نوع Mistral هستند. پردازنده گرافیکی سه هسته Apple GPU هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. رم آیفون 8 پلاس ظرفیت 3 گیگابایتی را ارائه می‌کند و دستگاه از نظر حافظه داخلی شامل نسخه های 64 و 256 گیگابایتی می‌شود که هیچ یک از آن ها قابلیت اتصال حافظه جانبی و رم میکرو اس دی (Micro SD) را ندارند.

اما در سمت مقابل تراشه‌ای که در نسخه موجود در بازار ایران گلکسی S8 پلاس بکار رفته، تراشه اگزینوس 8895 سامسونگ است که یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که چهار هسته آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز بوده و چهار هسته دیگر آن از نوع Mongoose M2 با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز هستند. پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP20 هم در این تراشه وظیفه آنالیز داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گلکسی اس 8 پلاس از نظر رم در دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی شامل نسخه های 64 و 128 گیگابایتی می‌شود که هر دوی آن ها از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کنند و با نصب رم میکرو اس دی می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را تا سقف 512 گیگابایت افزایش داد.

 

مقایسه آیفون 8 پلاس

 

در مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ مشخص شد که هر دو گوشی مورد نظر قدرت عملکرد عالی دارند و بدون تردید حداقل تا 2 سال آینده نیازهای تمام کاربران را برطرف می‌کنند. هر کاری که شما از یک گوشی انتظار داشته باشید با استفاده از هر دو گوشی نام برده شده قابل انجام خواهد بود. بازی های HD بدون کوچک ترین لگ و تاخیر در هر دو گوشی مذکور قابل اجرا هستند، اما در مجموع و بر روی کاغذ قدرت عملکرد آیفون 8 پلاس اپل نسبت به گلکسی S8 Plus کمی برتری دارد. این مسئله به ویژه در شرایطی کمی قابل درک خواهد بود که حافظه گوشی رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند و برای مدت زمان نسبتاً طولانی یک بازی سنگین را در گوشی اجرا کنید و ناگهان از آن خارج شوید. در این شرایط ممکن است تا چند ثانیه گلکسی S8 پلاس کمی با لگ عمل کند اما آیفون 8 پلاس در بررسی صورت گرفته نشان داده که هیچ لگ و تاخیری را ارائه نخواهد کرد.

حالا وقتشه! اینو بخون پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در آیفون و اندروید

در سمت مقابل نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی Galaxy S8 Plus در مولتی‌تسکینگ و اجرای همزمان اپلیکیشن ها بهتر از آیفون 8 پلاس عمل می‌کند که این موضوع در حالت عادی بکارگیری گوشی خیلی قابل درک نیست. به طور کلی باید گفت هر دو گوشی گلکسی S8 Plus و آیفون 8 Plus از نظر قدرت عملکرد گوشی های عالی هستند و کیفیت مطلوبی را ارائه می‌کنند اما اگر بخواهیم خیلی جزئی در مورد قدرت عملکرد آن ها نظر بدهیم و مقایسه داشته باشید، آیفون 8 پلاس حداقل بر روی کاغذ در این زمینه از گلکسی اس 8 پلاس برتری دارد.

 

مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

به نظر ما بهره‌مند بودن آیفون 8 پلاس از دوربین اصلی دوگانه یکی از نقاط قوت و برتری های اصلی آن نسبت به سامسونگ Galaxy S8 Plus محسوب می‌شود که از دوربین اصلی واحد بهره می‌برد. دوربین اصلی آیفون 8 پلاس از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب دیافراگم F/1.8 و F/2.8 دارند و از قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 60،30 و 24 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. ضمناً یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است. اما در سمت مقابل لنز دوربین اصلی گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس 12 مگاپیکسلی بوده و دیافراگم F/1.7 دارد و از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS،HDR) خودکار و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. بنابراین در همین ابتدای کار باید بگوییم که علاقمندان به عکسبرداری پرتره با خرید گلکسی S8 پلاس ناامید می‌شوند چون دوربین اصلی این گوشی از قابلیت مذکور پشتیبانی به عمل نمی‌آورد.

 

مقایسه آیفون 8 پلاس

 

در مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ مشخص شد که دوربین اصلی هر دو گوشی عملکرد خوبی دارند و واقعاً تفاوت زیادی مابین کیفیت عملکرد دوربین اصلی دوگانه آیفون 8 پلاس و دوربین تک لنز گلکسی اس 8 پلاس وجود ندارد، اما به هر حال مجهز بودن iPhone 8 Plus به دوربین دوگانه سبب شده این گوشی از نظر جزئیات و عمق تصویر کمی بهتر از گلکسی S8 Plus عمل کند. البته این تفاوت آنقدرها هم که تصور می‌شود زیاد و قابل درک نیست و می‌توان از آن چشم پوشی کرد. اما امکان عکسبرداری پرتره با دوربین آیفون 8 پلاس و عدم پشتیبانی این قابلت توسط دوربین اصلی گلکسی اس 8 پلاس واقعاً ناامید کننده است و مسلماً نقطه قوتی برای آیفون 8 پلاس محسوب می‌شود. دوربین اصلی هر دو گوشی در محیط های کم نور و تاریک با افت کیفیت رو به رو می‌شوند اما مقدار افت کیفیت لنز دوربین هر دو گوشی مذکور ناچیز خواهد بود و آزاردهنده نیست.

در سمت مقابل دوربین سلفی آیفون 8 پلاس از یک لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که از قابلیت های فوکوس خودکار و تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این گوشی حالت پرتره ندارد و با آن می‌توانید در محیط های با نور خوب عکس های زیبایی ضبط کنید اما در محیط های تاریک کیفیت عملکرد دوربین سلفی iPhone 8 Plus به شکل محسوسی کاهش پیدا می‌کند که این موضوع کمی ناامید کننده خواهد بود. در سمت مقابل دوربین سلفی گلکسی اس 8 پلاس از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.7 تشکیل شده که از قابلیت های فوکوس و HDR خودکار پشتیبانی به عمل می‌آورد. دوربین سلفی گوشی گلکسی S8 پلاس هم در محیط های با نور مناسب عملکرد عالی دارد و مقدار افت کیفیت آن در محیط ها با نور کم نسبت به دوربین سلفی آیفون 8 پلاس کمتر است و این مسئله به لطف دیافراگم F/1.7 دوربین سلفی گوشی به وجود می‌آید به طور کلی باید بگوییم که از نظر کیفیت عملکرد دوربین هر دو گوشی گلکسی S8 پلاس و آیفون 8 پلاس محصولات قدرتمندی هستند و بدون تردید انتظارات شما را بر آورده می‌کنند اما اگر قرار باشد ما یکی از این دو گوشی را برای عکسبرداری با دوربین اصلی انتخاب کنید، آیفون 8 پلاس را به گلکسی اس 8 پلاس ترجیح می‌دهیم چون دوربین اصلی آن دوگانه بوده و از قابلیت عکسبرداری پرتره پشتیبانی می‌کند و در ثبت جزئیات و عمق تصویر عملکرد بهتری نسبت به دوربین گلکسی S8 Plus سامسونگ دارد. اما اگر بخواهیم یکی از دو گوشی مذکور را برای عکسبرداری سلفی انتخاب کنید، احتمالاً گلکسی S8 Plus را ترجیح خواهیم داد چون در محیط های کم نور بهتر از دوربین سلفی آیفون 8 پلاس عمل می‌کند.

 

مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ: باتری و شارژدهی

در این بخش از مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ در رابطه با باتری این دو گوشی و توان شارژدهی آن ها صحبت می‌کنیم. باتری که در قلب گلکسی S8 پلاس سامسونگ بکار رفته ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی و جدانشدنی است. در سمت مقابل آیفون از یک باتری لیتیوم یونی 2691 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که آن هم توسط کاربر قابل جداسازی نیست. با توجه به اعداد و ارقام انتظار می‌رود باتری گلکسی S8 پلاس با ظرفیت بیشتری که دارد قدرت شارژدهی بهتری هم ارائه کند اما در مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ مشخص شد که باتری آیفون 8 پلاس توان شارژدهی بهتری در مقایسه با باتری Galaxy S8 Plus خواهد داشت!

 

مقایسه آیفون 8 پلاس

 

دلیل اینکه شارژ گلکسی اس 8 پلاس در مقایسه با آیفون 8 پلاس زودتر خالی می‌شود با بزرگ تر بودن صفحه نمایش این گوشی، زیادتر بودن رزولوشن نمایشگر دستگاه و سنگین و نه چندان بهینه بودن رابط کاربری دستگاه ارتباط مستقیم دارد. بنابراین اگر به قدرت شارژدهی باتری گوشی اهمیت می‌دهید، آیفون 8 پلاس عملکرد بهتری نسبت به گلکسی S8 Plus دارد. ضمناً هر دو گوشی مذکور از قابلیت شارژ سریع و بیسیم پشتیبانی می‌کنند و از این نظر کیفیت مطلوبی دارند. جالب است بدانید که سرعت شارژ مجدد باتری گلکسی S8 پلاس علیرغم ظرفیت بیشتری که در مقایسه با باتری آیفون 8 پلاس دارد از این گوشی بیشتر است. در بررسی صورت گرفته مشخص شد که باتری این گوشی تقریباً در مدت زمان 110 دقیقه فول شارژ می‌شود اما باتری آیفون پلاس برای فول شارژ شدن به زمانی در حدود 170 دقیقه نیاز دارد! پس هرچقدر قدرت شارژدهی آیفون 8 پلاس بهتر اس گلکسی اس 8 پلاس است، سرعت شارژ آن کمتر از این گوشی خواهد بود.

 

مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ: قیمت

آخرین مسئله‌ای که در مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ در مورد آن صحبت می‌کنیم مربوط به قیمت گوشی های مورد نظر می‌شود که می‌تواند عامل مهمی در خرید آن ها و انتخاب بهترین گزینه موجود محسوب گردد. اپل همیشه در قیمت گذاری آیفون ها و محصولاتش افراطی عمل کرده و در مورد قیمت آیفون 8 پلاس هم همین موضوع صادق است. متاسفانه قیمت این گوشی به مراتب نسبت به قیمت سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس بیشتر بوده و این مسئله منجر می‌شود ارزش خرید آن نسبت به galaxy S8 Plus کمتر باشد.

 

جدول مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ

 

گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ

آیفون 8 پلاس اپل

 

8.1 در 73.4 در 159.5 میلیمتر

173 گرم

استاندارد ضد آب IP68

7.5 در 78.1 در 158.4 میلیمتر

202 گرم

استاندارد ضد آب IP67

طراحی ظاهری

6.2 اینچ

Super AMOLED

رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل

5.5 اینچ

IPS LCD

رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل

صفحه نمایش

اندروید 7 نوقا

رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس

iOS 11 سیستم عامل

تراشه اگزینوس 8895 سامسونگ

ردازنده گرافیکی Mali-G71 MP20

تراشه A11 Bionic

پردازنده گرافیکی Apple GPU

پردازنده مرکزی و گرافیکی
4 و 6 گیگابایت 3 گیگابایت حافظه رم
64 و 128 گیگابایت 64 و 256 گیگابایت حافظه داخلی
12 مگاپیکسل دو لنز 12 مگاپیکسل دوربین اصلی
7 مگاپیکسل 8 مگاپیکسل دوربین سلفی
3500 میلی آمپر ساعت 2691 میلی آمپر ساعت باتری و شارژدهی
- قیمت بالاتر از آیفون ارزش خرید

 

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ پرداختیم. هر دو گوشی مذکور می‌توانند گزینه خرید عالی برای افرادی باشند که به دنبال خرید یک گوشی با کیفیت و نسبتاً خوش قیمت هستند. این دو گوشی بدون تردید حداقل تا 2 سال آینده تمام نیازهای یک کاربر را برطرف خواهند کرد. امیدوار هستیم که از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.