5 بهترین شبیه ساز iOS برای ویندوز

آموزش و ترفندها 07 بهمن 1398 علی مظفری

5 بهترین شبیه ساز iOS برای ویندوز

استفاده از برنامه های شبیه ساز سبب می‌شود که شما بتوانید محیط سیستم عامل های مختلف را روی کامپیوتر خود شبیه سازی کنید. برای مثال تصور کنید در کامپیوترتان محیط کاربری یک آیفون یا آیپد شبیه سازی شود و از آن قادر به نصب و اجرای برنامه های iOS در کامپیوتر باشید. در ادامه این مطلبی می‌خواهیم به معرفی 5 بهترین شبیه ساز iOS برای ویندوز بپردازیم و کمی در مورد ماهیت این شبیه ساز ها صحبت داشته باشیم. با فروشگاه هدف همراه شوید.

بهترین شبیه ساز iOS برای ویندوز : مقدمه

قبل از اینکه به معرفی بهترین شبیه ساز های سیستم عامل iOS برای ویندوز بپردازیم بهتر است کمی در رابطه با ماهیت خود این شبیه ساز ها صحبت کنیم و مشخص کنیم که اصلا یک شبیه ساز چه مفهومی دارد و چه کاری انجام می‌دهد؟ همانطور که می‌دانید آیفون و آیپد های اپل از سیستم عامل iOS بهره می‌برند (البته از این مسئله که آیپد های اپل به تازگی از iPadOS بهره‌مند شده‌اند صرف نظر کنید) و گوشی های اندرویدی هم از سیستم عامل اندرویدی بهره‌مند هستند. تصور کنید بتوانید محیط گوشی اندرویدی خود یا آیفون رو دقیقا در کامپیوتر داشته باشید!

به بیان دیگر برنامه‌ای را تصور کنید که بعد از نصب شده روی کامپیوتر یا لپ تاپ ویندوزی شما دقیقا محیط سیستم عامل iOS یا اندروید را شبیه سازی کند و بدین ترتیب شما قادر باشید که از تمام قابلیت های اندروید و iOS به واسطه کامپیوتر و نرم افزار شبیه ساز نام برده شده استفاده به عمل آورید. این دقیقا کاری است که برنامه های شبیه ساز iOS و اندروید انجام می‌دهند. اگر به دنبال دانلود و نصب این برنامه ها باشید با لیست عظیمی مواجه خواهید شد چون برنامه های زیادی وجود دارند که امکان شبیه سازی iOS و اندروید در کامپیوتر و محیط ویندوز را فراهم می‌کنند.

اما تجربه نشان داده که عملکرد همه این برنامه ها مناسب و قابل قبول نیست و خیلی از آن ها با باگ های متعددی همراه هستند که بروز آن ها آزاردهنده خواهد بود. ما در این مطلب اختصاصی می‌خواهیم به معرفی 5 بهترین شبیه ساز iOS برای ویندوز بپردازیم و برنامه های شبیه ساز با کیفیتی را معرفی کنیم که با نصب آن ها بر روی کامپیوتر می‌توانید به بهترین شکل ممکن محیط iOS را روی ویندوز شبیه سازی کرده و از قابلیت هایش استفاده به عمل آورید. در نظر داشته باشید که بروز باگ و مشکل در عملکرد هر برنامه شبیه سازی امکانپذیر است و شما هیچوقت نمی‌توانید شبیه سازی پیدا کنید که همواره بی‌عیب و نقص عمل کند. پس اگر مشکلی در عملکرد هر یک از برنامه های نام برده شده به وجود آمد، صبور باشید یا از گزینه های دیگر پیشنهاد شده استفاده کنید. با فروشگاه ادبازار همراه شوید.

1. شبیه ساز iPadian iOS Simulator

شبیه ساز iPadian iOS Simulator

اولین برنامه شبیه سازی آی او اسی که به شما معرفی می‌کنیم و در سیستم عامل ویندوز عملکرد عالی دارد برنامه iPadian iOS Simulator است که به طور اختصاصی برای استفاده در ویندوز 10 پیشنهاد می‌شود.البته در واقع این شبیه ساز برای شبیه سازی یک iPad مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی به صورت کلی شما در این نرم افزار امکان دسترسی به تمامی اپلیکیشن‌های iOS را از طریق App Store دارید. البته باید توجه داشته باشید که از آنجایی که این نرم افزار شبیه ساز iPad است، تنها اپلیکیشن‌هایی که در اپ استور برای iPad منتشر شده باشند را می‌توانید روی آن نصب و اجرا کنید. این شبیه ساز به نسبت شبیه سازهای دیگر کمی سنگین است و نصب آن و اجرای اپلیکیشن‌های iOS روی سیستم‌های نه‌چندان قوی توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است با لگ و کندی بسیار روبرو شوید.. در بررسی این برنامه مشخص شد که ثبات عملکرد آن بسیار خوب است و به راحتی از طریق اپ استور آن قادر به نصب اپلیکیشن هایی همچون اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک و غیره خواهید بود. همچنین نصب و اجرای انواع بازی های آی او اسی هم از طریق این برنامه به ساده ترین شکل ممکن امکانپذیر خواهد بود. بنابراین IPadian iOS Simulator را به عنوان یکی از بهترین شبیه ساز های آیفون در ویندوز به خاطر داشته باشید.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون

2. شبیه ساز Air iPhone

بهترین شبیه ساز iOS برای ویندوز

برنامه Air iPhone برخلاف برنامه قبلی که معرفی کرده بودیم دقیقا یک آیفون و رابط کاربری آن را روی کامپیوتر ویندوزی شما شبیه سازی می‌کند. یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت این شبیه ساز مربوط به ارائه امکان برقراری و دریافت تماس های تلفنی می‌شود. با استفاده از این ابزار حتی می‌توانید از طریق آیفون شبیه سازی شده خودتان پیغام صوتی یا اصطلاحا ویس (Voice) هم ارسال کنید. دانلود و نصب اپلیکیشن های مختلف iOS هم از اپ استور این شبیه ساز امکانپذیر خواهد بود و ثبات عملکرد شبیه ساز در اجرای موارد نام برده شده بسیار خوب است. به همین جهت است که Air iPhone توانسته در لیست 5 بهترین شبیه ساز iOS برای ویندوز ما جای بگیرد. اگر دوست دارید یک آیفون دقیقا روی صفحه نمایش کامپیوتر شما شبیه سازی شود، برنامه Air iPhone به خوبی از پس انجام این کار بر خواهد آمد.

3. نرم افزار شبیه ساز iPhone Simulator

اگر شما توسعه دهنده سیستم عامل iOS هستید و قصد دارید برنامه‌هایی که برای آن نوشته‌اید را به سرعت اجرا کنید و تست بگیرید، می‌توانید از نرم افزار iPhone Simulator بر روی ویندوز استفاده استفاده کنید. برای اجرای نرم افزارها و اپلیکیشن‌های iOS در این شبیه ساز شما نیاز به فایل نصبی آن‌ها دارید و باید اپلیکیشن‌های خود را در نرم افزار وارد کنید. امکان دسترسی به App Store در این شبیه ساز وجود ندارد و این مورد به این معنی است که نمی‌توانید از همه اپلیکیشن‌های iOS بر روی آن استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های iPhone Simulator محیط ساده و راحتی کار با آن است به طوری که هم یک برنامه‌نویس iOS و هم یک کاربر عادی می‌تواند خیلی راحت با آن کار کند و از طریق نصب فایل اجرایی، نرم افزارها و بازی‌های آیفون را روی ویندوز تجربه کند.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین روش ها برای خالی کردن حافظه آیفون

4. نرم افزار شبیه ساز Air iPhone Emulator

یکی دیگر از نرم افزارهای شبیه ساز اپلیکیشن‌های آیفون روی ویندوز، نرم افزار Air iPhone Emulator است. این شبیه ساز بر پایه فریم‌ورک Adobe AIR کار می‌کند. به همین خاطر برای نصب این شبیه ساز، در ابتدا نیاز به نصب فریم‌ورک ادوبی ایر را بر روی سیستم خود دارید. بعد از نصب Air iPhone Emulator می‌توانید هر اپلیکیشن‌ و بازی سیستم عامل iOS را بر روی آن اجرا کنید. فقط توجه داشته باشید که این نرم افزار هم به شما اجازه دسترسی به اپ استور اپل را نمی‌دهد و برای اجرای اپلیکیشن‌ها نیاز به فایل نصبی آن‌ها دارید. علاوه بر مارکت رسمی iOS به سایر نرم افزاهای اختصاصی آیفون مانند مرورگر Safari هم بر روی شبیه ساز Air iPhone Emulator دسترسی ندارید.

5. وب سرویس شبیه ساز Appetize.io

در لیست بهترین شبیه سازهای iOS بد نیست که به یک سرویس تحت وب هم اشاره کنیم. سایت Appetize.io به شما اجازه‌ی تست اپلیکیشن‌های آیفون را بر روی مروگر می‌دهد. به همین خاطر نیاز به نصب هیچ نرم افزاری بر روی سیستم خود ندارید. همچنین از آنجایی که این شبیه ساز به صورت کامل تحت وب است، علاوه بر کاربران ویندوز، اگر از سیستم‌ عامل‌های مک و لینوکس هم استفاده می‌کنید، می‌توانید از Appetize.io استفاده کنید. این نرم افزار هم با هدف تست و بررسی نرم افزارها برای توسعه‌ دهندگان iOS طراحی شده به همین خاطر امکان جستجو و دانلود اپلیکیشن‌های iOS بر روی آن وجود ندارد. برای تست و کار کردن با اپلیکیشن‌ها، باید فایل نصبی آن‌ها را از سیستم خود در این سایت آپلود کنید. پس آپلود در همان محیط مرورگر پیش‌نمایش آن اپلیکیشن در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید با آن کار کنید.

6. شبیه ساز Xmarin Testflight

بهترین شبیه ساز iOS برای ویندوز

شبیه سازی Xmarin Testflight در مقایسه با سایر شبیه سازهایی که پیش از این نام بردیم کاملا متفاوت است و حتی روش نصب و استفاده از آن هم متفاوت خواهد بود، اما به شما قول می‌دهیم که با استفاده از این برنامه به راحتی بتوانید تمام اپلیکیشن ها و بازی های سیستم عامل iOS را روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود نصب و اجرا کنید. این برنامه توسط یک تیم قدرتمند پشتیبانی می‌شود و از این نظر هم می‌تواند بهترین شبیه ساز iOS باشد. در رابطه با نحوه دقیق نصب و استفاده از این برنامه شبیه ساز سعی می‌کنیم در یک مقاله مجزا توضیحات جامعی خدمتتان ارائه کنیم. یک نکته مهم دیگر در رابطه با Xmarin Testflight این است که برنامه مذکور با تمام نسخه های ویندوز سازگاری دارد، در حالی که اغلب شبیه ساز های iOS دیگر فقط با ویندوز 10 سازگاری خواهند داشت.

حالا وقتشه! اینو بخون صفر تا صد آیفون ریفربیش (Refurbished) | نحوه تشخیص و تفاوت با آیفون اصل

7. شبیه ساز MobiOne Studio

بهترین شبیه ساز iOS برای ویندوز

برنامه MobiOne Studio چیزی فراتر از یک شبیه ساز است، اما از آن می‌توانید برای اجرای تمام برنامه های آی او اسی در کامپیوتر و ویندوز استفاده کنید و هیچ مشکلی هم از این نظر نداشته باشید. این برنامه بیشتر برای افرادی مناسب است که علاقمند کدنویسی هستند و به نوعی توسعه دهنده اپلیکیشن های آی او اسی محسوب می‌شوند، چون در این برنامه می‌توانید اپلیکیشن های خاص مورد نظرتان را هم توسعه داده و نحوه اجرای آن ها روی آیفون و آیپد را تست نمایید. تنها نقطه ضعف این برنامه مربوط به رایگان نبودن آن می‌شود، اگرچه قیمتی که برای خرید این برنامه باید پرداخت شود واقعا ارزشمند است. بنابراین اگر به دنبال بهترین شبیه ساز iOS برای ویندوز هستید و به کدنویسی و توسعه اپلیکیشن های آیفون هم علاقه دارید، برنامه MobiOne Studio از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود.

8. شبیه ساز Smartface

بهترین شبیه ساز iOS برای ویندوز

آخرین شبیه سازی که به شما معرفی می‌کنیم، شبیه ساز Smartface نام دارد. این شبیه ساز به طور رایگان قابل استفاده است و مثل برنامه قبلی که معرفی کردیم برای توسعه دهندگان یک گزینه عالی خواهد بود چون امکان توسعه اپلیکیشن های آی او اسی و کد نویسی را هم فراهم می‌سازد. رابط کاربری این برنامه بسیار خوب، ساده و کاربر پسند طراحی شده و به همین سبب در بین توسعه دهندگان بسیار محبوبیت دارد. همچنین رایگان بودن آن هم از دیگر عوامل اصلی افزایش محبوبیت برنامه است. عملکرد این شبیه ساز در ویندوز 10 کاملا با ثبات است و در سایر نسخه های ویندوز هم می‌توانید آن را نصب و اجرا کنید. اگر یک توسعه دهنده هستید و به دنبال شبیه سازی می‌گردید که با آن هم برنامه های آی او اسی مورد نظرتان را در محیط ویندوز شبیه سازی کنید و هم امکان توسعه اپلیکیشن های iOS را داشته باشید، شبیه ساز Smartface گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش انتقال اطلاعات واتس آپ به گوشی جدید (اندروید به اندروید / اندروید به آیفون)

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 5 بهترین شبیه ساز iOS برای ویندوز پرداختیم. اگر یک کاربر معمولی هستید و فقط می‌خواهید شبیه سازی در کامپیوتر یا لپ تاپ خود داشته باشید که امکان نصب و اجرای بازی و اپلیکیشن های آیفون را برایتان مقدور سازد، توصیه دارم یکی از دو شبیه ساز iPadian iOS Simulator یا Air iPhone را مورد استفاده قرار دهید، اما اگر یک توسعه دهنده هستید و به دنبال اپلیکیشن قدرتمندتری می‌گردید که قابلیت های کدنویسی را هم پشتیبانی کند، برنامه هایی مثل Smartface، MobiOne Studio و Xmartin Testflight می‌توانند گزینه های عالی باشند.