ترفندی برای رد خودکار تماس های ناشناس آیفون

آموزش و ترفندها 12 بهمن 1401 مدیر سامانه

ترفندی برای رد خودکار تماس های ناشناس آیفون

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سیستم عامل iOS 13 قابلیتی ارائه شده که به موجب آن می‌توان تنظیمات آیفون را به گونه‌ای بهینه کرد که تمام تماس های ناشناس به صورت خودکار سایلنت (Silent) یا بی‌صدا شود و به ویس میل (Voice Mail) انتقال یابند. در ادامه این مقاله به آموزش این ترفند جالب برای رد خودکار تماس های ناشناس آیفون می‌پردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که اصلا تمایلی مبنی بر پاسخگویی به تماس افراد ناشناس ندارند و تماس های ورودی که با شماره های ناشناس دریافت می‌شوند از دید شما آزاردهنده باشند. اپل (apple) در آپدیت جدید سیستم عامل آی او اس خود راه چاره‌ای برای این موضوع ارائه کرده و قابلیتی تحت عنوان Silent Unknown Callers را ارائه می‌کند. به موجب فعالسازی این قابلیت تمام تماس هایی که از سمت افراد ناشناس با کاربر آیفون برقرار شوند به صورت خودکار به ویس میل (Voice Mail) منتقل خواهند شد.

انتقال تماس ها به ویس میل سبب می‌شود که کاربر بتواند بعدا دوباره لیست تماس هایی که بدن سبب بلاک شده بودند را مشاهده کرده و در صورت نیاز با مخاطبین خاص مورد نظرش تماس بگیرد. زمانی که قابلیت Silent Unknown Callers در آیفون فعال شود، بستری ایجاد خواهد شد که فقط تماس افرادی در آیفون نمایش داده می‌شود و قابل پاسخگویی خواهد بود که در لیست مخاطبین دستگاه یا اپلیکیشن iMessage یا Email ذخیره شده باشند. در غیر این صورت هیچ تماسی روی آیفون نمایش داده نمی‌شود و تمام تماس های ناشناس به ویس میل انتقال می‌یابند.

اما شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که آیفون چطور می‌تواند در کسری از ثانیه تماس افراد ناشناس را از افرادی که در لیست مخاطبین گوشی ذخیره هستند تفکیک کند؟ انجام این کار به واسطه سیری (Siri) صورت می‌پذیرد. سیری در واقع دستیار هوشمند و صوتی آیفون های اپل است که با فعالسازی قابلیت Silent Unknown Callers نظارت دائمی خود بر تماس های ورودی گوشی را آغاز خواهد کرد و رد خودکار تماس های ناشناس آیفون و انتقال آن ها به ویس میل را امکانپذیر می‌سازد. اما چطور قابلیت Silent Unknown Callers را در آیفون خود فعال کنیم؟ در ادامه نحوه فعالسازی این قابلیت را برایتان شرح خواهیم داد.

 

 

فعال کردن Silent Unknown Callers و رد خودکار تماس های ناشناس آیفون

همانطور که گفتیم قابلیت مذکور در iOS 13 ارائه شده است، بنابراین برای اینکه بتوانید از این قابلیت استفاده کنید باید حداقل آی او اس 13 روی آیفون شما نصب باشد. مراحلی که می‌بایست به منظور فعال سازی گزینه Silent Unknown Callers طی کنید به شرح زیر خواهد بود:

 

فعال کردن Silent Unknown Callers و رد خودکار تماس های ناشناس آیفون

 

  1. ابتدا وارد بخش Settings شوید.
  2. گزینه Phone را از لیست انتخاب کنید.
  3. به پایین صفحه اسکرول نمایید تا به گزینه Silent Unknown Callers برسید.
  4. اسلایدر کنار این گزینه را لمس کنید تا سبز رنگ شود.

بدین ترتیب قابلیت رد خودکار تماس های ناشناس آیفون (iPhone) فعال شده است. از این پس تمام تماس هایی که توسط خطوط ناشناس با شما برقرار شوند به طور خودکار رد شده و به ویس میل منتقل خواهد شد. بنابراین خیالتان از بابت تماس های آزاردهنده و مزاحم افراد ناشناس راحت می‌شود. البته دقت داشته باشید که اگر دوستان و آشنایان شما هم در این شرایط با شماره های ناشناس با شما تماس بگیرند، به طور خودکار به ویس میل منتقل می‌شوند و تماس آن ها توسط شما دریافت نخواهد شد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش ترفندی برای رد خودکار تماس های ناشناس آیفون پرداختیم. بدین منظور باید گزینه‌ای که تحت عنوان Silent Unknown Callers در آی او اس 13 ارائه شده را فعال کنید. امیدواریم از این مقاله آموزشی کوتاه استفاده لازم را به عمل آورده باشید.