آموزش تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل و مزیت هایش

آموزش و ترفندها 31 مرداد 1398 علی مظفری

آموزش تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل و مزیت هایش

یکی از قابلیت هایی که اینستاگرام برای کاربرانش ارائه کرده مربوط به امکان تغییر دادن حالت پروفایل به کاربری تجاری یا اصطلاحا بیزینس (Business Profile) می‌شود. با انجام این کار شما می‌توانید صفحه اینستاگرام خود را در حالت بیزینسی و تجاری تنظیم کرده و از مزیت های خاصی بهره‌مند شوید. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش نحوه تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل و مزیت های انجام این کار بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

اینستاگرام در حال حاضر تقریبا محبوب ترین برنامه‌ای است که برای گوشی های موبایل منتشر شده و نقش یک شبکه اجتماعی تصویر محور را ایفاء می‌کند. تعداد کاربران اینستاگرام روز به روز در حال افزایش است و خیلی از افراد ترویج و تبلیغ بیزینس و کسب و کارهای خود را از طریق این اپلیکیشن انجام می‌دهند. اگر بخواهیم ساده تر بگوییم اینستاگرام توانسته برای خیلی از افراد کسب و کاری مستقل را فراهم کند یا منجر به افزایش فروش محصولات شرکت ها، سازمان ها و بیزینس های مختلف گردد. یکی از اصلی ترین ویژگی های اینستاگرام مربوط به آپدیت شدن دائمی آن و دریافت قابلیت های جدید می‌شود. یکی از قابلیت های کاربردی که در اینستاگرام ارائه شده مربوط به امکان تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل (Business Profile) می‌شود.

بیزینس پروفایل در واقع حالتی است که در آن اکانت یا همان حساب کاربری اینستاگرامتان به صورت یک صفحه تجاری شناسایی می‌شود و بدین ترتیب مجموعه‌ای از ویژگی ها و قابلیت های خاص در اختیارتان قرار داده خواهد شد تا بتوانید بهتر به مدیریت پست های خود در اینستاگرام بپردازید و در نهایت نتیجه بهتری از فعالیت هایتان در اینستاگرام کسب نمایید. اما چطور می‌توان در اینستاگرام یک صفحه بیزینسی ساخت و اصلا تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل چه مزیت هایی دارد؟ در ادامه این مقاله می‌خواهیم به طور جامع در رابطه با این موضوعات صحبت کنیم و یک راهنمای کامل را در اختیارتان قرار دهیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

آموزش تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

تصور کنید یک اکانت اینستاگرام معمولی دارید و می‌خواهید آن را به صفحه بیزینس یا اصطلاحا بیزینس پروفایل (Business Profile) تبدیل نمایید. بدین منظور کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

 

  • جدیدترین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی خود نصب کنید.
  • وارد اکانت اینستاگرامی شوید که می‌خواهید به حالت بیزینس تبدیل شود.
  • به بخش Settings یا همان تنظیمات بروید و به سمت پایین صفحه حرکت کنید.
  • گزینه Switch to Business Profile را انتخاب نمایید.

 

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

 

  • حالا مشخصات اکانت فیسبوک خود را وارد کنید تا همگام سازی مابین اکانت فیسبوک و پروفایل اینستاگرام انجام شود. دقت داشته باشید که بهتر است اکانت فیسبوکی که به اینستاگرام خود متصل می‌کنید هم مربوط به کسب و کار شما باشد. البته اجباری مبنی بر این مسئله وجود ندارد.
  • از بین گزینه هایی که ارائه شده، زمینه فعالیت خودتان را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر پیج اینستاگرام تجاری که ایجاد می‌کنید مربوط به سلامت و زیبایی است گزینه Health/Beauty را انتخاب کنید یا دیگر موارد مرتبط با بیزینس خودتان را انتخاب نمایید.

 

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

 

  • در مرحله آخر هم مشخصاتی مثل ایمیل، آدرس و شماره تماس کسب و کار خود را ارائه نمایید.

حالا وقتشه! اینو بخون رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام در آیفون و اندروید

به همین سادگی پروسه تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل انجام می‌شود. حالا می‌توانید از قابلیت های اکانت تجاری اینستاگرام بهره‌مند شوید. اما با تبدیل کردن اکانت اینستا به حالت بیزینس یا تجاری به چه مزیت هایی دست پیدا خواهید کرد؟ در ادامه اصلی ترین مزیت هایی که با انجام این کار به آن ها دست پیدا می‌کنید را عنوان می‌نماییم.

 

مزیت های اکانت تجاری یا بیزینس پروفایل اینستاگرام

خیلی از کاربران اصلا نمی‌دانند که با تبدیل کردن اکانت اینستاگرام خود به حالت بیزینس و تجاری از چه مزیت هایی بهره‌مند خواهند شد و فقط این کار را انجام می‌دهند تا پیج اینستای آن ها حالت تجاری داشته باشد! اما دلیل اصلی که یک پیج اینستاگرام در حالت تجاری قرار داده می‌شود مربوط به قابلیت هایی خواهد بود که با انجام این کار از آن ها بهره‌مند می‌شوید. بخشی از اصلی ترین مزیت ها و قابلیت هایی که با تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل از آن ها بهره‌مند خواهید شد به شرح زیر هستند:

 

اطلاعات بخش Instagram Insight

اصلی ترین و مهمترین عاملی که اغلب کسب و کارها برای بهره‌مندی از آن اکانت اینستاگرام خود را در حالت بیزینس تنظیم می‌کنند مربوط به اطلاعاتی می‌شود که در بخش Insight ارائه خواهد شد. در این بخش اطلاعات بسیار کاربردی در رابطه با بازخورد پست و استوری های کاربر ارائه خواهند شد. به عنوان مثال در این بخش نشان داده می‌شود که چند درصد از فالوورهای شما جنس مذکر یا مونث هستند و هر استوری یا پست در یک بازه زمانی خاصی چقدر بازدید داشته و مقدار بازدید آن نسبت به گذشته چه تغییری را شامل می‌شود. اینستاگرام حتی به طور دقیق میزان بازخورد پست های شما در روزهای مختلف هفته را هم نشان می‌دهد و حتی می‌تواند محل سکونت دقیق افرادی که با پست هایتان درگیر شده‌اند را هم نشان دهد. بنابراین با دسترسی به مجموعه اطلاعاتی که در بخش Insight اینستاگرام ارائه شده می‌توانید اطلاعات جامعی در مورد تاثیر پست و استوری های خود بر روی کاربران و دیگر زمینه ها دریافت کنید.

 

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

 

امکان استفاده از ابزارهای سوم شخص تجزیه و تحلیل

پس از تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل می‌توانید از یک قابلیت خاص دیگر هم استفاده کنید که جالب و کاربردی خواهد بود. این قابلیت مربوط به امکان لینک کردن اکانت اینستاگرام به سرویس های سوم شخصی می‌شود که قابلیت های آنالیز دقیق تر وضعیت پیج را فراهم می‌کنند. یکی از این سرویس های واسط که کاربران زیادی هم دارد سرویس Sprout Social است که اطلاعات بسیار جامعی در مورد صفحه اینستاگرام شما ارائه خواهد کرد. برای اینکه بتوانید اکانت اینستاگرام خود را با این سرویس لینک کنید و از قابلیت های آن استفاده نمایید باید حتما اکانت شما در حالت بیزینس قرار داشته باشد.

 

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

 

امکان تبلیغات رسمی در اینستاگرام

یکی دیگر از مهمترین مزیت هایی که با تبدیل کردن اکانت اینستاگرام خود به حالت بیزینس و تجاری از آن بهره‌مند می‌شوید مربوط به امکان تبلیغات مستقیم و رسمی در اینستاگرام می‌شود. تبلیغاتی که اینستاگرام ارائه می‌کند بسیار دقیق هستند و مخاطبینی که برای نمایش هر تبلیغ توسط اینستاگرام انتخاب می‌شوند کاملا مرتبط با سرویسی خواهند بود که در پیج شما ارائه شده است. بنابراین با استفاده از سرویس تبلیغات اینستاگرام می‌توانید به طور هدفمندتر تبلیغات مورد نظرتان را انجام دهید.

حالا وقتشه! اینو بخون ترفند اینستاگرام: ضبط اسکرین شات از استوری بدون اطلاع کاربر

البته برای اینکه قادر به ارسال تبلیغ رسمی از طریق اینستاگرام باشید باید هزینه های نسبتا گزافی هم پرداخت نمایید که خیلی مقرون به صرفه نیستند. پیج و اکانت های پرسنال یا شخصی در اینستاگرام قادر به ارسال تبلیغات نخواهند بود و تبلیغات رسمی اینستاگرام مختص پیج های تجاری (بیزینس پروفایل) است.

 

امکان ارسال پست از طریق کامپیوتر

اینستاگرام چند وقت پیش از API های خاصی رونمایی کرده بود که امکان ارسال پست اینستا از طریق دسکتاپ یا همان کامپیوترها را فراهم می‌کردند. برخی از سرویس های واسط از جمله همان سرویس Sprout Social از آن دسته سرویس هایی هستند که از API مذکور استفاده به عمل آورده‌اند و بدین ترتیب به کاربران خود این امکان را می‌دهند که از طریق دسکتاپ در اکانت اینستاگرام خود پست ارسال کنند. با توجه به اینکه تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل برای استفاده از خدمات سرویس Spout Social الزامی است، بنابراین برای امکان ارسال پست از طریق کامپیوتر هم حتما باید اکانت اینستای کاربر در حالت بیزینس یا تجاری قرار داشته باشد. پس این قابلیت هم می‌تواند یکی دیگر از اصلی ترین مزیت های تبدیل کردن اکانت اینستاگرام به حالت تجاری یا بیزینسی باشد.

 

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

 

امکان اضافه کردن اطلاعات تماس

وقتی اکانت اینستاگرام خود را در حالت بیزینس یا تجاری قرار دهید می‌توانید اطلاعات تماس خود نظیر شماره تلفن و آدرس ایمیل را بدون مشکل در توضیحات پروفایل خودتان اضافه کنید. این اطلاعات درست زیر نام و عکس پیج شما نشان داده خواهند شد و بدین ترتیب کاربران و بازدیدکنندگان از پیج می‌توانند خیلی سریع و بدون مشکل با شما ارتباط برقرار کنند. فراموش نکنید ارائه راه های ارتباطی مناسب یکی از اصلی ترین مسائلی است که در منجر به افزایش اعتبار یک کسب و کار و جلب اعتماد مشتریان می‌شود. طبق بررسی های به عمل آمده درصد عمده کاربرانی که بنا به هر دلیل نیازمند راهنمایی برای استفاده از سرویس هر بیزینسی هستند سعی می‌کنند از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک و غیره برای برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی آن سرویس دهنده استفاده به عمل آورند. پس ارائه اطلاعات تماس مناسب در صفحه اینستاگرام می‌تواند بازده بسیار عالی داشته باشد و منجر به رضایت مشتریان و جلب اعتماد آن ها شود.

 

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

 

امکان استفاده از اطلاعات بخش Branded Content

همه ما می‌دانیم که استفاده از تبلیغاتی که توسط دیگر اینفلوئنسرهای اینستاگرام ارائه می‌شود می‌تواند چه بازخورد مثبتی داشته باشد و منجر به بهتر دیده شدن بیزینس و کسب و کارها شده و افزایش فالوور و مشتری را به همراه آورد. اما در این بین یک مشکل مهم وجود دارد که مربوط به عدم وجود روشی مناسب برای مشاهده دقیق جزئیات پستی می‌شود که یک اینفلوئنسر در قبال پرداخت هزینه برایتان منتشر کرده است! به عنوان مثال تصور کنید شما با پرداخت هزینه مشخصی به یک اینفلوئنسنر از وی خواسته‌اید پست تبلیغاتی را برایتان در پیج خودش ارسال کند. در این شرایط بعد از ارسال پست، شما چطور می‌توانید بازخورد آن را به طور دقیق دنبال کنید؟ برای انجام این کار می‌توانید از قابلیت Branded Content استفاده کنید که با تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل قادر به بهره‌مندی از آن خواهید بود.

 

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

 

قابلیت Branded Content سبب می‌شود که پست تبلیغاتی آن اینفلوئنسر با لیبلی تحت عنوان Paid Partnership with ….. نمایش داده شود و بدین ترتیب مشخص گردد که آن پست یک پست تبلیغاتی است. در ازای این امر در بخش Branded Content اکانت فیسبوک شما جزئیات پست تبلیغاتی که توسط اینفلوئنسر ارسال شده نمایش داده می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون هر آنچه باید درباره قابلیت Close Friends اینستاگرام بدانید!

بدین ترتیب شما می‌توانید بدون نیاز به اینکه مستقیما با خود اینفلوئنسر در ارتباط باشید و از اطلاعاتی که وی ارائه می‌کند استفاده کنید، برخی از اصلی ترین اطلاعاتی پست تبلیغاتی خود را از طریق اکانت فیسبوک متصل به بیزینس پروفایلتان مشاهده نمایید. این قابلیت یکی دیگر از اصلی ترین مزیت های تبدیل کردن اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل خواهد بود.

 

تبدیل بیزینس پروفایل اینستاگرام به اکانت شخصی

اما اگر بنا به هر دلیل تمایل داشتید که اکانت اینستاگرام خود را از حالت بیزینسی به حالت نرمال و شخصی برگردانید هم جای نگرانی وجود ندارد چون انجام این کار به سادگی امکانپذیر خواهد بود. بدین منظور کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

 

  • جدیدترین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی نصب و وارد اکانت بیزینسی خود شوید.
  • به بخش Settings بروید و در قسمت Business Settings گزینه Switch Back to Personal Account را انتخاب کنید.
  • در پنجره پاپ آپی که نمایان می‌شود هم گزینه Switch Back را انتخاب نمایید.

بدین ترتیب اکانت شما دوباره از حالت بیزینس به حالت پرسنال یا شخصی بازگردانده می‌شود. طبیعتا وقتی اکانت شما در حالت شخصی تنظیم باشد نمی‌توانید از قابلیت ها و مزیت هایی که به آن ها اشاره کرده بودیم استفاده کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل پرداختیم و در مورد مزیت های اکانت بیزینسی یا تجاری اینستاگرام صحبت کردیم. همچنین در نهایت نحوه بازگرداندن اکانت های بیزینسی به حالت شخصی را هم عنوان کردیم. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.