نقد و بررسی میت 20 هوآوی (Huawei Mate 20): زیبا و خاص

نقد و بررسی 12 اسفند 1397 علی مظفری

نقد و بررسی میت 20 هوآوی (Huawei Mate 20): زیبا و خاص

گوشی Huawei Mate 20 (هوآوی میت 20) بدون تردید هم اکنون یکی از جذاب ترین و خاص ترین اسمارتفون های این شرکت است. صفحه نمایش کاملا بدون حاشیه و دوربین اصلی سه ‌گانه از اصلی ترین ویژگی های خاص این گوشی به شمار می‌روند. در این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی میت 20 هوآوی بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم.

 

مقدمه

شرکت هوآوی در ماه اکتبر (October) سال 2018 غوغایی بر پا و نسل جدید سری گوشی های میت خود را با ظاهر و سبک طراحی خاص معرفی کرد. دو گوشی Mate 20 و Mate 20 Pro هوآوی در همین بازه معرفی شدند. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله "نقد و بررسی Mate 20 Pro هوآوی : زیبا و جذاب با دوربین سه‌ گانه" به نقد و بررسی گوشی هوآوی میت 20 پرو پرداختیم اما در این مطلب می‌خواهیم در رابطه با خود میت 20 هوآوی (Huawei Mate 20) صحبت کنیم. بدون تردید گوشی میت 20 در حال حاضر یکی از خاص ترین، با کیفیت ترین و زیباترین گوشی های شرکت هوآوی خواهد بود و می‌تواند گزینه خرید عالی برای هر فرد علاقمند به تکنولوژی و موبایل باشد.

این گوشی ویژگی های خاص زیادی دارد اما در بین تمام آن ها صفحه نمایش بدون حاشیه دستگاه و دوربین اصلی سه گانه آن از همه مهتر و جالب تر به نظر می‌رسند. قیمت میت 20 هوآوی شاید در مقایسه با قیمت گوشی های دیگر این شرکت بالا به نظر آید اما اگر ویژگی های خوب و کیفیت ساخت بالای دستگاه را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که قیمت آن خیلی هم گزاف نیست و هوآوی گوشی Mate 20 را با قیمت قابل قبولی روانه بازار کرده است. اما آیا این گوشی برای شما گزینه خرید مناسبی خواهد بود؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی میت 20 هوآوی بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم. بنابراین با ما و این مقاله اختصاصی همراه باشید.

 

نقد و بررسی میت 20 هوآوی (Huawei Mate 20): طراحی و ظاهر

از آنجایی که گوشی میت 20 از گوشی های رده بالای شرکت هوآوی است، بنابراین جای تعجبی ندارد که سبک طراحی مدرن و با کیفیتی در آن بکار رود و دستگاه ظاهری شیک، به روز و چشم نواز داشته باشد. هوآوی در طراحی گوشی Mate 20 نهایت سعی خود را به عمل آورده تا بالاترین کیفیت ممکن را در ازای کمترین قیمت ارائه کند و به نظر ما در این راستا موفق هم عمل کرده است. فریم اصلی این گوشی از آلومینیوم ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود. برخلاف گوشی میت 20 پرو که با صراحت تمام گفته شده بود شیشه گوریلاگلس 5 در قاب آن بکار رفته، هوآوی اشاره دقیقی به مدل شیشه گوریلاگلس بکار گرفته شده در قاب گوشی میت 20 نداشته و از همین رو پیش‌بینی می‌کنیم خیلی قادر به تکیه بر مقاومت قاب شیشه‌ای این گوشی در برابر خط و خش نباشیم. بنابراین توصیه ما این است که حتما گوشی Mate 20 هوآوی را همراه با یک گارد موبایل استفاده کنید و روی نمایشگر آن هم گلس محافظ ال سی دی نصب نمایید.

 

بررسی میت 20

 

بدنه هوآوی میت 20 ابعاد 8.3 در 77.2 در 158.2 میلیمتری را ارائه کرده و وزن دستگاه به چیزی در حدود 188 گرم می‌رسد. بنابراین این گوشی از نظر اندازه کمی بلند بوده و وزن آن نسبتا متعادل است. یکی دیگر از تفاوت های طراحی این گوشی در مقایسه با گوشی Mate 20 Pro مربوط به پشتیبانی آن از استاندارد ضد آب IP53 می‌شود که به موجب آن دستگاه فقط در برابر پاشش آب مقاوم بوده و عملا به طور کامل ضد آب نیست و طبیعتا نباید خیلی در تماس با آب قرار گیرد. زمانی که از نمای رو به رو به گوشی هوآوی Mate 20 نگاه می‌کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه آن توجهتان را جلب خواهد کرد. نمایشگر این گوشی تقریبا 88 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و لبه های فلت و صافی دارد. بنابراین یکی از اصلی ترین ویژگی های خاص گوشی میت 20 مربوط به نسبت تصویر به بدنه بالایی می‌شود که دستگاه به همراه دارد. در بخش فوقانی صفحه نمایش این گوشی فقط یک زائده کوچک تعبیه شده که مربوط ب محل نصب لنز دوربین سلفی خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه گلکسی S10 با A70 سامسونگ: کدامیک را بخریم؟

اما زمانی که از نمای پشت به این گوشی نگاه کنید، خیلی سریع دوربین اصلی و سه گانه آن توجهتان را جلب خواهد کرد. دوربین اصلی میت 20 از سه لنز مختلف تشکیل شده که به همراه چراغ فلش LED دوگانه دستگاه در بخش فوقانی قاب پشت آن نصب هستند. برای نصب این قطعات، هوآوی بخش مربعی شکل و سیاه رنگی را در قسمت فوقانی قاب پشت گوشی Mate 20 ایجاد کرده و سه لنز دوربین اصلی و چراغ فلش LED دستگاه را در چهار گوشه این مربع نصب می‌کند. زیر این بخش هم اسکنر انگشت گوشی نصب است که به صورت دایره‌ای شکل خواهد بود و عملکرد روان، دقیق و قابل اعتمادی دارد. شاید جالب باشد که بدانید یکی از اصلی ترین تفاوت های دو گوشی میت 20 و میت 20 پرو مربوط به بهره‌مندی میت 20 از اسکنر انگشت و بهره‌مند نبودن نسخه پروی آن از این ویژگی می‌شود! هوآوی در گوشی Mate 20 Pro صفحه نمایشی را بکار برده که قابلیت اسکن انگشت دارد و همچنین قابلیت تشخیص چهره اختصاصی و پیشرفته‌ای را هم ارائه می‌کند و بدین ترتیب اسکنر انگشت فیزیکی را از طراحی دستگاه حذف کرده است. بنابراین هوآوی Mate 20 از نمای پشت ظاهری زیبا و خاص دارد. دو لبه سمت راست و چپ قاب پشت گوشی Mate 20 کمی انحنادار و خمیده طراحی شده‌اند تا بدین ترتیب دستگاه خوش دست تر شود و راحت تر در دست کاربر کیپ گردد. شیشه گوریلاگلس بکار رفته در قاب پشت این گوشی هم منجر شده که بدنه دستگاه براق‌تر و چشم نواز به نظر آید و سبک طراحی آن کاملا منطبق با سبک طراحی گوشی های جدید امروزی باشد.

 

بررسی میت 20

 

نکته بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت می‌شود که در گوشی میت 20 ارائه شده است. این گوشی در رنگ های مشکی و آبی موجود بوده و از اسپیکر های استریو هم بهره می‌برد. بنابراین اگر بخواهیم جمع‌بندی از سبک طراحی و ظاهر گوشی هوآوی میت 20 داشته باشیم باید بگوییم که این اسمارتفون (smartphone) از طراحی با کیفیتی بهره می‌برد و ظاهری شیک، زیبا و چشم نواز دارد. به عقیده ما جالب ترین ویژگی طراحی و ظاهر این گوشی مربوط به نمایشگر بدون حاشیه آن می‌شود که 88 درصد از مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. همچنین قابل انتقادترین موضوع مرتبط با طراحی این گوشی هم مربوط به عدم پشتیبانی آن از استاندارد ضد آب IP68 می‌شود.

 

نقد و بررسی میت 20 هوآوی (Huawei Mate 20): صفحه نمایش

در این بخش از بررسی میت 20 هوآوی می‌خواهیم در رابطه با صفحه نمایش این گوشی و کیفیت عملکرد آن صحبت کنیم. همانطور که قبل از این هم اشاره کرده بودیم، صفحه نمایش گوشی Mate 20 یکی از جالب ترین و اصلی ترین ویژگی های آن را تشکیل می‌دهد. نمایشگر این گوشی بدون حاشیه بوده و چیزی در حدود 88 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است. از اینرو وقتی از نمای رو به رو به گوشی مورد نظر نگاه کنید فقط نمایشگر آن را خواهید دید که این موضوع منجر به افزایش جذابیت های دستگاه می‌شود. صفحه نمایش گوشی Huawei Mate 20 از نوع IPS LCD بوده و اندازه 6.53 اینچی دارد. نسبت تصویر 18.7 به 9 توسط آن ارائه شده رزولوشن نمایشگر دستگاه 2244 در 1080 پیکسل خواهد بود که بدین ترتیب تراکم پیکسلی در حدود 381 پیکسل در هر اینچ برای آن به ارمغان آورده می‌شود که تراکم پیکسلی کاملا قابل قبولی برای یک نمایشگر 6.54 اینچی در گوشی های موبایل است. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کرده بودیم، روی صفحه نمایش گوشی میت 20 با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده اما هوآوی مشخص نکرده که چه نسخه‌ای از شیشه گوریلاگلس روی آن بکار گرفته شده است، بنابراین توصیه می‌کنیم حتما یک گلس محافظ ال سی دی را روی نمایشگر دستگاه نصب کرده و بدین ترتیب با خیال راحت از آن استفاده کنید. پس صفحه نمایش گوشی هوآوی میت 20 زیبا، جذاب، بزرگ و بدون حاشیه است و از نظر ظاهری یکی از خاص ترین ویژگی های این گوشی محسوب می‌شود.

 

بررسی میت 20

 

خوشبختانه کیفیت صفحه نمایش گوشی میت 20 در عمل هم بالاست و محتوایی که توسط آن به تصویر کشیده می‌شود از نظر شارپنس، شادابی، کنتراست و تفکیک‌پذیری رنگ ها وضعیت مطلوبی دارد. با توجه به اندازه بزرگ صفحه نمایش و کیفیت خوب محتوای آن، تماشای فیلم و ویدئو با گوشی میت 20 هوآوی بسیار لذت بخش خواهد بود. همچنین وبگردی هم می‌تواند با بازده بسیار خوبی در این گوشی انجام شود. بنابراین نقاط قوت صفحه نمایش گوشی هوآوی Mate 20 فقط محدود به ویژگی های ظاهری نمی‌شوند و نمایشگر دستگاه از نظر کیفیت عملکرد هم وضعیت مطلوب و قابل قبولی دارد. نمایشگر این گوشی از نظر تولید روشنایی هم خوب عمل می‌کند و بدین ترتیب برای استفاده از آن در محیط های باز و تحت تابش نور مشکلی نخواهید داشت. برای اینکه در اینگونه محیط ها بتوانید بدون مشکل از دستگاه استفاده کرده و محتوای نمایشگر آن را ببینید کافیست که شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی را بر روی 90 درصد تنظیم کنید. بنابراین صفحه نمایش خوب، بزرگ، بدون حاشیه، زیبا و با کیفیت یکی از اصلی ترین نقاط قوت گوشی هوآوی میت 20 محسوب می‌شود.

 

نقد و بررسی میت 20 هوآوی (Huawei Mate 20): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

گوشی میت 20 هوآوی به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره می‌برد که در حال حاضر جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید است. رابط کاربری EMUI 9 هوآوی هم به طور پیش فرض روی این گوشی نصب خواهد بود که یک رابط نسبتا خوب و غنی اما سنگین و نه چندان بهینه به شمار می‌رود. اگر تجربه استفاده از گوشی های شرکت هوآوی و کار کردن با آن ها را داشته باشید، حتما می‌دانید که رابط کاربری EMUI چه سبک طراحی و محوریتی دارد. هوآوی سعی کرده در این رابط کاربری به نوعی تلفیقی از ویژگی های اندروید و iOS را ارائه کند و تقریبا هر قابلیتی که انتظارش را داشته باشید در آن ارائه می‌نماید. شاید پیش خودتان بگویید که زیاد بودن قابلیت ها و ویژگی های رابط کاربری EMUI چطور می‌تواند نقطه ضعفی برای آن باشد؟

حالا وقتشه! اینو بخون مزیت ها و فواید روت گوشی اندرویدی چیست؟

پاسخ سوال ساده است! متاسفانه رابط کاربری EMUI هوآوی به دلیل ارائه قابلیت های متعدد و بیش از حد بسیار سنگین شده و بدین سبب خیلی روان و سلیس نیست و اصطلاحا بهینه‌سازی خوبی روی آن انجام نشده است. برخی از ویژگی هایی که در رابط کاربری EMUI 9 از آیفون های اپل و سیستم عامل iOS کپی برداری شده‌اند شامل مواردی مثل حذف بخش اپ داور (App Drawer) یا همان منوی اپلیکیشن ها و پشتیبانی از دستورات اشاره‌ای می‌شود. دستورات اشاره‌ای که در رابط کاربری EMUI 9 گوشی میت 20 ارائه شده‌اند شامل مواردی مثل امکان خارج شدن از اپلیکیشن ها با کشیدن انگشت از زیر نمایشگر تا وسط صفحه، امکان دسترسی به لیست اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) با کشیدن انگشت از لبه زیرین نمایشگر به سمت بالا و نگه داشتن انگشت در وسط صفحه و غیره می‌شوند.

 

بررسی میت 20

 

بنابراین دستورات اشاره‌ای که در آیفون X، آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS Max شاهد ارائه آن ها بودیم تقریبا به صورت مشابه در رابط کاربری EMUI گوشی میت 20 هم ارائه می‌شوند. البته این دستورات اشاره‌ای از طریق منوی تنظیمات دستگاه قابل غیر فعال کردن هستند. حال که صحبت از منوی تنظیمات شد بهتر است این موضوع را هم بگوییم که به عقیده ما منوی تنظیمات گوشی Mate 20 و رابط کاربری EMUI 9 دقیق طراحی نشده و خیلی سردرگم کننده به نظر می‌رسد. تعداد اپلیکیشن های پیش فرضی هم که روی دستگاه نصب هستند تقریبا زیاد خواهند بود و این موضوع باز هم منجر به سنگین تر شدن رابط کاربری دستگاه و کاهش بهینه‌ بودن آن می‌شود.

بنابراین در یک کلام باید گفت که رابط کاربری EMUI 9 مجموعه عظیمی از ویژگی های مختلفی که در گوشی های برندهای مختلف شاهد آن ها خواهید بود را ارائه می‌کند اما ارائه این گستره عظیم ویژگی ها منجر به سنگین شدن رابط گوشی و عدم بهینه بودن آن و همچنین کاهش نظم منوی تنظیمات شده است. اما خوشبختانه چون گوشی Huawei Mate 20 از پردازنده، رم و حافظه داخلی بسیار قدرتمند و مناسبی بهره می‌برد، سنگین بودن رابط کاربری و بهینه نبودن آن منجر به ایجاد مشکلی در عملکرد دستگاه نخواهد شد و گوشی کاملا روان عمل می‌کند. به بیان دیگر می‌توان اینطور نتیجه گرفت که ضعف های نرم افزاری و رابط کاربری گوشی هوآوی میت 20 توسط سخت افزار قدرتمند آن پوشانده شده‌اند.

 

بررسی میت 20

 

اما گوشی میت 20 هوآوی و رابط کاربری آن یک ویژگی خاص دیگر هم دارند که ترجیح می‌دهیم خیلی سریع و کوتاه صحبتی در مورد آن داشته باشیم. این ویژگی با عنوان EMUI Desktop معرفی شده و عینا قابلیتی مشابه با قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) است. به موجب این قابلیت شما می‌توانید با نصب گوشی Mate 20 به یک مانیتور تجربه‌ای دسکتاپ مانند را داشته باشید. حتما می‌دانید که برای انجام این کار در گوشی های جدید برند سامسونگ به یک داک اختصاصی نیاز خواهید داشت، اما برای دسترسی به این قابلیت در گوشی Huawei Mate 20 نیازی به داک اختصاصی وجود ندارد و می‌توان این ویژگی را از طریق یک کابل تبدیل USB-C به HDMI انجام داد. در این حالت یک سر کابل که سوکت USB-C دارد به گوشی میت 20 متصل شده و سر دیگر آن به سوکت کابل HDMI تلویزیون نصب می‌شود. بنابراین ویژگی EMUI Desktop یکی از ویژگی های خوب رابط کاربری گوشی میت 20 است که بدون تردید در آینده شاهد افزایش آن خواهیم بود.

 

نقد و بررسی میت 20 هوآوی (Huawei Mate 20): پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در نقد و بررسی میت 20 هوآوی باید به آن بپردازیم مربوط به پتانسیل پردازشی و قدرت عملکردی دستگاه می‌شود. با توجه به اینکه گوشی Mate 20 هوآوی از گوشی های رده بالا و برتر این شرکت است، انتظار داریم پتانسیل پردازشی مطلوبی هم داشته باشد. شرکت هوآوی این گوشی را به تراشه کرین 980 مجهز کرده که در حال حاضر قدرتمندترین تراشه شرکت هوآوی محسوب می‌شود. این تراشه طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A55 بوده و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. چهار هسته دیگر آن هم از نوع Cortex-A76 خواهند بود و به ترتیب و دو به دو فرکانس کاری 1.92 گیگاهرتزی و 2.6 گیگاهرتزی دارند. پس در مجموع هشت هسته پردازشگر مرکزی تراشه کرین 980 هوآوی (چهار هسته Cortex-A55 و چهار هسته Cortex A-76) دارای 3 فرکانس کاری مختلف هستند.

گوشی Mate 20 هوآوی از نظر رم در دو نسخه مختلف عرضه شده است. نسخه پایه این گوشی رم 4 گیگابایتی دارد و نسخه برتر آن از رم 6 گیگابایتی بهره می‌برد. حافظه داخلی دستگاه ظرفیت 128 گیگابایتی خواهد داشت و امکان افزایش فضای ذخیره سازی آن با نصب نانو مموری (Nano Memory) تا سقف 256 گیگابایت وجود دارد. لازم به ذکر است که ما در بررسی میت 20 نسخه پایه آن را مورد ارزیابی قرار دادیم که از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد. اما قدرت عملکرد این گوشی چگونه خواهد بود؟ در بررسی میت 20 هوآوی مشخص شد که این گوشی قدرت عملکرد کاملا مطلوبی دارد و علاوه بر انجام کارهای روزمره، پتانسیل لازم برای نصب و اجرای اپلیکیشن ها و بازی های سنگین اندروید را خواهد داشت. در بررسی این اسمارتفون ما بازی هایی مثل Asphalt 8، Dead Trigger 2 و PUBG Mobile را بدون مشکل در آن اجرا کردیم. البته با توجه به نتیجه بنچمارک ها، قدرت عملکرد گوشی میت 20 هوآوی به اندازه قدرت گوشی هایی مثل آیفون XS یا آیفون XS Max نیست، اما عملا تقریبا هیچ کاری وجود ندارد که شما بتوانید با آیفون ایکس یا ایکس اس انجام دهید و گوشی میت 20 هوآوی پتانسیل سخت افزاری انجام آن را نداشته باشد. پس به صورت کلی اگر به قدرت عملکرد دستگاه اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید خرید هوآوی Mate 20 نیازهایتان را برطرف کرده و گزینه خوبی خواهد بود.

 

بررسی میت 20

 

نقد و بررسی میت 20 هوآوی (Huawei Mate 20): دوربین اصلی و سلفی

دوربین اصلی گوشی میت 20 هوآوی هم یکی دیگر از ویژگی های خاص آن خواهد بود چون از سه لنز مختلف تشکیل شده و اصطلاحا سه گانه است. شاید تصور کنید دوربین اصلی این گوشی دقیقا همان ساختار دوربین اصلی هوآوی Mate 20 Pro را دارد، اما متاسفانه اینطور نیست. سه لنزی که مجموعه دوربین اصلی گوشی هوآوی Mate 20 را تشکیل داده‌اند به ترتیب 12، 16 و 8 مگاپیکسلی هستند. لنز 12 مگاپیکسلی این مجموعه از نوع واید (Wide) بوده و دیافراگم F/1.8 دارد و در واقع لنز اصلی دستگاه محسوب می‌شود. لنز دوم که 16 مگاپیکسلی است از نوع اولتراواید (Ultrawide) خواهد بود و دیافراگم F/2.2 دارد. لنز سوم مجموعه که 8 مگاپیکسلی است هم از نوع تله‌فتو (Telephoto) بوده و دیافراگم F/2.4 را ارائه می‌کند. هر سه لنز دوربین اصلی گوشی میت 20 از نوع لیکا (Leica) هستند. قابلیت هایی مثل عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) و فیلمبرداری 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود. ضمنا یک چراغ فلش LED دوگانه هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون دلیل بکارگیری چند لنز دوربین در گوشی ها چیست؟

اگر مقایسه‌ای مابین ترکیب سه لنز دوربین اصلی هوآوی میت 20 با میت 20 پرو داشته باشید، متوجه خواهید شد که مجموعه ضعیف‌تری در Mate 20 بکار رفته است، بنابراین انتظار نداشته باشید که کیفیت عملکرد دوربین آن مشابه دوربین اصلی گوشی هوآوی میت 20 پرو باشد. در بررسی میت 20 هوآوی مشخص شد که دوربین اصلی و سه گانه این گوشی عملکرد خوب و قابل قبولی دارد و در محیط های با نور مناسب عکس هایی ضبط می‌کند که توان رقابت با عکس هایی را خواهند داشت که توسط دوربین گوشی هایی همچون آیفون XS، گوگل پیکسل 3 و گلکسی نوت 9 ضبط می‌شوند. به عقیده ما حتی در برخی عکس ها دوربین سه گانه میت 20 هوآوی در جذب جزئیات تصویر و تفکیک پذیری رنگ ها بهتر از دوربین آیفون XS و نوت 9 عمل می‌کند. عکس های پرتره هم با دوربین اصلی این گوشی زیبا و با کیفیت انجام می‌شود. اما در محیط های با نور کم و تاریک، دوربین اصلی Huawei Mate 20 خیلی عملکرد عالی نخواهد داشت و به عقیده ما تصاویری ضبط می‌کند که نسبت به تصاویر مشابه ضبط شده با دوربین گوشی هایی همچون آیفون XS و گلکسی Note 9 ضعیف تر هستند. البته با این حال کیفیت عکس هایی که توسط دوربین گوشی ضبط می‌شوند قابل قبول خواهند بود.

 

بررسی میت 20

 

ضبط فیلم هم با دوربین اصلی و سه گانه گوشی میت 20 لذت‌بخش است چون کیفیت خوبی توسط دوربین دستگاه ارائه خواهد شد. بنابراین به صورت کلی دوربین اصلی و سه گانه گوشی میت 20 هوآوی عملکرد خوبی دارد و کیفیت بسیار مطلوبی را ارائه می‌کند. شاید کیفیت عملکرد دوربین اصلی این گوشی به اندازه دوربین اصلی Huawei Mate 20 Pro یا گلکسی S10 سامسونگ (Samsung Galaxy S10) نباشد اما پتانسیل لازم برای رقابت با دوربین گوشی هایی مثل گلکسی نوت 9، گوگل پیکسل 3 و آیفون XS اپل را دارد.پس اگر به کیفیت دوربین اصلی اهمیت می‌دهید، مطمئنا میت 20 گزینه خرید خوبی برایتان خواهد بود. اما دوربین سلفی این گوشی چه وضعیتی خواهد داشت؟

دوربین سلفی گوشی Huawei Mate 20 از یک لنز 24 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. کیفیت عکس های سلفی که با دوربین جلوی گوشی میت 20 ضبط می‌شوند خوب و قابل قبول هستند اما حقیقت این است که ما انتظار بیشتری از یک لنز دوربین 24 مگاپیکسلی داشتیم! دوربین سلفی این گوشی شاید به سختی پتانسیل رقابت با دوربین های 7 و 8 مگاپیکسلی را داشته باشد که در گوشی هایی همچون iPhone XS و گلکسی S9 شاهد بکارگیری آن ها بودیم. بنابراین خیلی روی عدد مربوط به وضوح دوربین سلفی گوشی میت 20 حساب باز نکنید و فریب 24 مگاپیکسلی بودن آن را نخورید. با دوربین سلفی این اسمارتفون می‌توانید عکس هایی ضبط کنید که با دوربین های 7 و 8 مگاپیکسلی گوشی های دیگر هم قابل ضبط هستند و برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام مناسب خواند بود.

 

نقد و بررسی میت 20 هوآوی (Huawei Mate 20): باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله بررسی میت 20 هوآوی در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت خواهیم کرد. باتری که در قلب گوشی مذکور برای تامین انرژی مورد نیازش بکار رفته ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی و جدانشدنی خواهد بود. در بررسی میت 20 مشخص شد که اگر از گوشی استفاده معمولی به عمل آید، با یک بار شارژ باتری آن می‌توان تا 1.5 الی 2 روز از آن استفاده کرد، بنابراین هوآوی Mate 20 از باتری خوب و با کیفیتی بهره می‌برد. طبیعتا اگر مقدار استفاده شما از گوشی بیشتر از حالت نرمال مد نظر ما باشد، سرعت خالی شدن شارژ باتری دستگاه هم افزایش پیدا می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون 7 نکته مهم برای شارژ صحیح باتری موبایل

خوشبختانه گوشی میت 20 از قابلیت شارژ سریع اختصاصی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که به موجب آن قادر خواهد بود ظرف 30 دقیقه تا 45 الی 50 درصد شارژ شود. برای فول شارژ باتری 4000 میلی آمپر ساعتی این گوشی هم مدت زمانی در حدود 90 دقیقه کافی خواهد بود. بنابراین شارژدهی خوب باتری و سرعت شارژ مجدد مناسب هم از دیگر ویژگی های مثبت گوشی هوآوی میت 20 محسوب می‌شوند.

 

بررسی میت 20

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به نقد و بررسی میت 20 هوآوی (Huawei Mate 20) پرداختیم. اگر به دنبال خرید یک گوشی با کیفیت، زیبا، شیک و خوش دست هستید، مطمئن باشید میت 20 هوآوی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. قیمت گوشی Mate 20 شاید در مقایسه با قیمت دیگر گوشی های برند هوآوی خیلی مقرون به صرفه نباشد، اما با توجه به ویژگی های مثبت و نقاط قوتی که این گوشی دارد، مطمئنا قیمت گزافی برای آن در نظر گرفته نشده است. برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف گوشی مذکور در بخش زیر ارائه شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر زیبا و طراحی چشم نواز
  • صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه بسیار زیبا
  • بهره‌مندی از اندروید 9 پای و قابلیت های نرم افزاری زیاد
  • پردازنده و رم خوب
  • حافظه داخلی مناسب
  • دوربین خوب
  • شارژدهی عالی باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری

 

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68
  • دوربین سلفی گوشی می‌توانست بهتر باشد