نقد و بررسی هوآوی وای 5 لایت (Huawei Y5 Lite)

نقد و بررسی 07 اسفند 1397 علی مظفری

نقد و بررسی هوآوی وای 5 لایت (Huawei Y5 Lite)

یکی از گوشی های خوش قیمت، جدید و مناسبی که هوآوی معرفی کرده، گوشی وای 5 لایت (Huawei Y5 Lite) است. این گوشی با توجه به قیمتی که دارد یک گزینه خرید عالی برای کسانی خواهد بود که می‌خواهند با صرف هزینه ناچیز گوشی اندرویدی مناسبی داشته باشند. در این مطلب به نقد و بررسی هوآوی وای 5 لایت می‌پردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن خواهیم داشت.

 

مقدمه

گوشی های مقرون به صرفه یا خوش قیمت همیشه از پرفروش ترین گوشی های بازار بوده‌اند و افراد زیادی به دنبال خرید این دسته از اسمارتفون ها (smartphone) خواهند بود. شرکت هوآوی از آن کمپانی هایی است که گوشی های مقرون به صرفه و خوش قیمت زیادی را روانه بازار کرده و همواره سعی می‌کند با ارائه قیمت های رقابتی توجه کاربران را به سمت محصولاتش جلب نماید. یکی از جدیدترین گوشی های مقرون به صرفه این برند چینی گوشی Huawei Y5 Lite خواهد بود که در ماه دسامبر (December) سال 2018 شاهد رونمایی از آن بودیم. قیمت هوآوی وای 5 لایت در مقایسه با قیمت گوشی های هم رده بسیار رقابتی در نظر گرفته شده و دستگاه مشخصات فنی و کیفیت ساخت قابل قبولی دارد.

بنابراین اگر به دنبال خرید یک گوشی مقرون به صرفه و جدید باشید، احتمالا هوآوی Y5 لایت می‌تواند یکی از گزینه های خرید پیش رویتان باشد. این گوشی از آن دسته گوشی های موبایلی است که تحت پروژه اندروید وان (Android One) قرار گرفته و با نسخه بهینه‌تر سیستم عامل اندروید که با لقب گو (Android Go) شناخته می‌شود روانه بازار شده است. بدین ترتیب دستگاه می‌تواند با سخت افزاری نسبتا ضعیف تر، بازده مناسب تری داشته باشد. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی هوآوی وای 5 لایت می‌پردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را برایتان مشخص خواهیم کرد. بنابراین با ما همراه باشید.

 

نقد و بررسی هوآوی وای 5 لایت (Huawei Y5 Lite): طراحی و ظاهر

عموما در گوشی های مقرون به صرفه خیلی به کیفیت طراحی اهمیت داده نمی‌شود اما هوآوی در گوشی وای 5 لایت سعی کرده این موضوع را در نظر بگیرد و تا حد امکان یک طراحی مناسب و زیبا و مبتنی بر معیارهای روز رو ارائه کند. فریم اصلی گوشی مذکور از آلومینیوم تشکیل شده اما قاب پشت آن علیرغم ظاهر صیقلی و شبیه به فلزی که دارد از جنس پلاستیک خواهد بود. بدنه دستگاه یکپارچه طراحی شده و امکان جداسازی قاب پشت آن و دسترسی به باتری و دیگر متعلقات دستگاه از این طریق وجود ندارد. بکارگیری پلاستیک در بدنه دستگاه سبب شده که وزن آن کاهش یابد و به چیزی در حدود 142 گرم برسد، بنابراین زمانی که گوشی Y5 Lite را در دست می‌گیرید وزن سبک آن حس خوبی را به شما منتقل می‌کند.

 

بررسی هوآوی وای 5 لایت

 

بدنه گوشی ابعاد 8.3 در 70.9 در 146.5 میلیمتری دارد و بدین ترتیب بدنه دستگاه تا حدی بلند و کم عرض به نظر می‌رسد و می‌توان گفت شبیه به گوشی های سری گلکسی سال 2018 سامسونگ است. این گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و بدین ترتیب می‌توان دو سیم کارت سرویس گیرنده از اپراتور های مختلف را به طور همزمان در آن نصب کرده و مورد استفاده قرار داد. با توجه به اینکه دستگاه قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای دارد، طبیعتا از ویژگی های خاص دیگری مثل اسکنر انگشت یا طراحی ضد آب بهره‌مند نیست.

حالا وقتشه! مشاهده مشخصات و قیمت گوشی موبایل هوآوی مدل Y5 Lite 2018 دو سیم کارت

زمانی که گوشی هوآوی وای 5 لایت را در دست می‌گیرید حس و حال خوبی به شما منتقل می‌شود چون دستگاه برخلاف خیلی از گوشی های مقرون به صرفه و هم رده قیمتی خودش جذاب و زیبا طراحی شده و کاملا خوش دست است. وقتی از نمای رو به رو به آن نگاه کنید، حاشیه های نسبتا باریک صفحه نمایش گوشی توجهتان را جلب می‌کند. طبق آمار چیزی در حدود 73.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی هوآوی وای 5 لایت توسط نمایشگر آن اشغال می‌شود که نشان دهنده نسبت تصویر به بدنه مناسب این گوشی است. هیچ دکمه فیزیکی هم در لبه زیرین نمایشگر دستگاه تعبیه نشده و فقط نام هوآوی صفحه نمایش آن دیده می‌شود.

 

بررسی هوآوی وای 5 لایت

 

وقتی به قاب پشت گوشی هم نگاه کنید، کاملا متوجه خواهید شد که هوآوی سعی کرده حداقل ظاهر Y5 Lite را تا حد امکان زیبا و منطبق با معیارهای روز طراحی کند. قاب پشت گوشی صیقلی بوده و در لبه فوقانی و سمت چپ آن لنز دوربین اصلی دستگاه نصب است. سبک تعبیه لنز دوربین اصلی گوشی به گونه‌ای انتخاب شده که شاید تصور شود گوشی از دوربین اصلی دوگانه بهره می‌برد، اما در حقیقت اینطور نیست و یک لنز دوربین واحد و چراغ فلش LED مجموعه دوربین اصلی هوآوی وای 5 لایت را تشکیل خواهند داد. بنابراین اگر بخواهیم جمع‌بندی از سبک طراحی و ظاهر گوشی Y5 Lite داشته باشید باید بگوییم که دستگاه طراحی و ظاهر مناسبی دارد و هوآوی سعی کرده گوشی مذکور را با ظاهری مدرن تر روانه بازار سازد که در این امر موفق هم بوده است.

 

نقد و بررسی هوآوی وای 5 لایت (Huawei Y5 Lite): صفحه نمایش

در این بخش از نقد و بررسی هوآوی وای 5 لایت در رابطه با صفحه نمایش این گوشی و کیفیت عملکرد آن صحبت خواهیم کرد. صفحه نمایش این گوشی خیلی بزرگ نیست و اندازه 5.45 اینچی را ارائه می‌کند که این روز ها در گوشی های موبایل اندازه متوسطی خواهد بود. پنل آن از نوع LCD بوده و نسبت 18 به 9 توسط نمایشگر دستگاه ارائه می‌شود. رزولوشن صفحه نمایش این هوآوی وای 5 لایت هم 1440 در 720 پیکسل یا اصطلاحا اچ دی پلاس در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب تراکمی در حدود 295 پیکسل در هر اینچ برای نمایشگر گوشی به ارمغان آورده می‌شود که تراکمی متعادل خواهد بود و می‌توان آن را برای یک گوشی مقرون به صرفه قابل قبولی دانست. همانطور که در بخش قبل هم اشاره داشتیم، هوآوی سعی کرده ظاهر گوشی Y5 Lite را تا حد ممکن مدرن و به روز طراحی کند. در همین راستا حاشیه های نسبتا باریکی را برای نمایشگر گوشی در نظر گرفته و بدین سبب چیزی در حدود 73.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی با نمایشگر آن احاطه خواهد شد.

 

بررسی هوآوی وای 5 لایت

 

کیفیت محتوایی که روی صفحه نمایش هوآوی وای 5 لایت به تصویر کشیده می‌شوند خیلی در سطح بالایی قرار ندارد و پنل LCD این گوشی از نظر کنتراست و شارپنس خیلی عملکرد عالی نخواهد داشت، اما از نظر وضوح تصویر و شادابی رنگ ها وضعیت مطلوبی دارد. بنابراین نباید خیلی روی کیفیت نمایشگر هوآوی وای 5 لایت حساب باز کنید، چون صفحه نمایش این گوشی عملکرد کاملا معمولی دارد و به نوعی کیفیت آن در حد قیمت دستگاه خواهد بود. متاسفانه در بررسی صورت گرفته مشخص شد که نمایشگر گوشی از نظر تولید روشنایی هم خیلی عملکرد عالی ندارد، اما برای استفاده از دستگاه در محیط های باز و تحت تابش نور با مشکل رو به رو نمی‌شوید. بدین منظور کافیست شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی را روی 100 درصد تنظیم کنید تا ماکسیمم روشنایی توسط نمایشگر گوشی ارائه شده و بدین ترتیب بتوان در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای آن را مشاهده کرد. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی باید گفت که درست است ظاهر و سبک طراحی صفحه نمایش گوشی Huawei Y5 Lite خوب و مناسب در نظر گرفته شده اما کیفیت عملکرد آن خیلی وضعیت عالی ندارد و در حد معمولی خواهد بود. کیفیت عملکرد نمایشگر این گوشی دقیقا منطبق و هم مقدار با قیمت دستگاه خواهد بود.

 

نقد و بررسی هوآوی وای 5 لایت (Huawei Y5 Lite): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

گوشی هوآوی Y5 لایت یکی از گوشی هایی است که تحت پروژه اندروید وان قرار دارد. پروژه اندروید وان در واقع پروژه‌ای اختصاصی است که مربوط به نصب نسخه‌ای سبک‌تر از سیستم عامل اندروید در گوشی های با سخت افزار ضعیف‌تر می‌شود. به نسخه ضعیف‌تر سیستم عامل اندروید که تحت این پروژه روی برخی گوشی های با سخت افزار ضعیف‌تر نصب خواهد شد اصطلاحا اندروید گو (Android Go) گفته خواهد شد. گوشی هوآوی وای 5 لایت دقیقا یکی از گوشی های موبایلی است که تحت پروژه اندروید وان گوگل قرار دارد و نسخه بهینه‌ و سبک تری از سیستم عامل اندروید روی آن نصب خواهد بود تا بدین ترتیب فشار کمتری به رم، پردازنده و حافظه داخلی دستگاه وارد شود و هماهنگی بیشتر مابین بستر نرم افزاری و سخت افزاری کوشی به وجود آید.

حالا وقتشه! اینو بخون راهنمای جامع فلش کردن گوشی های هوآوی، سامسونگ و غیره

نسخه گو سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو به طور پیش فرض روی هوآوی Y5 Lite نصب خواهد بود و رابط کاربری EMUI 8 هوآوی هم روی آن نصب و راه اندازی شده است. رابط کاربری EMUI نصب شده روی این گوشی روان و سلیس عمل می‌کند و خوشبختانه باگ، لگ و تاخیر هایی در حالت عادی در آن وجود ندارد. سیستم عامل سبک گوشی هم به روان و سلیس تر شدن عملکرد بستر نرم افزاری گوشی کمک به سزایی خواهد داشت، اما با این حال نمی‌توان مدعی شد که در حین بکارگیری Huawei Y5 Lite هیچ لگ و تاخیری را مشاهده نخواهید کرد. لاگ و تاخیر های این گوشی بیشتر زمانی نمایان می‌شوند که حافظه داخلی آن رو به پر شدن سوق پیدا کند یا رم 1 گیگابایتی آن تحت فشار قرار گیرد. به عنوان مثال زمانی که اپلیکیشن های متعددی در پس زمینه گوشی فعال باشند و شما سعی کنید از بخش اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) مابین آن ها جهش داشته باشید، با تاخیر هایی مواجه خواهید شد. همچنین نصب و اجرای برخی از اپلیکیشن های سنگین نظیر اینستاگرام و تلگرام و عدم حذف حافظه کش آن ها برای مدت زمان طولانی هم می‌تواند منجر به کند شدن تدریجی دستگاه شود.

 

بررسی هوآوی وای 5 لایت

 

بنابراین اگر گوشی هوآوی وای 5 لایت را خریداری می‌کنید باید بدانید که این گوشی پردازنده و رم قدرتمندی ندارد و به همین دلیل است که از نسخه گو سیستم عامل اندروید بهره می‌برد و تحت پروژه اندروید وان تولید می‌شود. پس انتظار نداشته باشید با صرف هزینه‌ای ناچیز گوشی بخرید که در حد آیفون (iPhone) های اپل کارایی و بازده داشته باشد! برای اینکه بتوانید بهترین بازده را از هوآوی وای 5 لایت دریافت کنید بهتر است به دو مسئله دقت داشته باشید. اول اینکه اکیدا از پر شدن حافظه گوشی جلوگیری به عمل آورید چون زیاد شدن حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه آن منجر به بروز لگ و تاخیر در عملکرد دستگاه و افزایش فشار بر روی پردازنده آن می‌شود. دوم اینکه تا حد امکان از نصب اپلیکیشن های سنگین در گوشی خودداری کنید تا فشار وارد بر رم و پردازنده دستگاه زیاد نشود. اگر به این دو موضوع توجه داشته باشید، بستر نرم افزاری و سیستم عامل گوشی هوآوی وای 5 لایت به طور کاملا روان و بدون مشکل نیازهایتان را برطرف می‌کنند.

 

نقد و بررسی هوآوی وای 5 لایت (Huawei Y5 Lite): پردازنده، رم و حافظه داخلی

همانطور که در بخش قبل اشاره داشتیم گوشی هوآوی Y5 Lite تحت پروژه اندروید وان قرار دارد، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که از سخت افزاری قدرتمند بهره ببرد چون پروژه اندروید وان برای گوشی هایی راه اندازی شده که سخت افزاری ضعیف و رده پایین دارند. ترشه‌ای که در قلب گوشی وای 5 لایت بکار رفته، تراشه MT6739 مدیاتک خواهد بود که طی فرآیند 28 نانومتری تولید شده است. این تراشه یک تراشه موبایلی کاملا معمولی محسوب می‌شود که یک پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی PowerVR GE8100 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. پس کاملا مشخص است که گوشی وای 5 لایت هوآوی از تراشه‌ نه چندان قدرتمندی بهره می‌برند و نباید از آن انتظار قدرت پردازشی و عملکرد بالایی داشت.

 

بررسی هوآوی وای 5 لایت

 

از سمت دیگر رم گوشی ظرفیت 1 گیگابایتی دارد که حافظه داخلی آن هم به طور پیش فرض 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهد. دستگاه از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) کاربر مجاز است تا فضای ذخیره سازی اطلاعات گوشی را تا سقف 256 گیگابایت افزایش دهد اما به دلیل قدرتمند نبودن بستر سخت افزاری دستگاه و جلوگیری از تحت فشار قرار گرفتن آن، توصیه می‌کنیم حافظه جانبی در این گوشی نصب نکنید. پس کاملا مشهود است که گوشی هوآوی Y5 Lite از نظر پردازنده، رم و حافظه داخلی یک پکیج کاملا معمولی را ارائه می‌کند. به همین دلیل هم هست که هوآوی نسخه گو سیستم عامل اندروید را روی این گوشی نصب کرده تا بتواند بهترین بازده را از سخت افزار نه چندان قدرتمند آن دریافت کند. در حالت عادی و برای انجام کار های روزمره گوشی هوآوی وای 5 لایت با مشکلی رو به رو نخواهد بود و عملکرد روانی خواهد داشت، اما نصب اپلیکیشن های متعدد در این گوشی می‌تواند مشکل ساز شود و لگ و تاخیر هایی را در آن به وجود آورد. همانطور که در بخش "سیستم عامل و بستر نرم افزاری" اشاره کردیم، اگر می‌خواهید بهترین بازده را از این گوشی دریافت کنید باید تا حد امکان از نصب اپلیکیشن های زیاد روی دستگاه و پر شدن حافظه آن جلوگیری نمایید. طبیعتا نصب و اجرای بازی های اندرویدی هم در این گوشی چندان اقدام مناسبی نخواهد بود و دستگاه پتانسیل اجرای بازی ها سنگین و HD را ندارد. به صورت کلی اگر بخواهیم در مورد پردازنده، رم و حافظه داخلی هوآوی وای 5 لایت نظر کلی ارائه کنیم باید بگوییم که دستگاه بیشتر برای کاربرانی طراحی شده که یک گوشی اندرویدی کار راه انداز نیاز دارند و می‌خواهند از آن برای برقراری تماس، بکارگیری کنترل شده از برنامه هایی مثل واتساپ و تلگرام، وبگردی و سایر اقدامات ساده این چنینی استفاده کنند.

 

نقد و بررسی هوآوی وای 5 لایت (Huawei Y5 Lite): دوربین اصلی و سلفی

حتما کیفیت دوربین گوشی برای شما هم مهم است، اما باید بدانید که هیچوقت یک گوشی مقرون به صرفه و هم قیمت هوآوی Y5 Lite نمی‌تواند دوربین فوق‌العاده‌ای داشته باشد. بنابراین خیلی انتظار بالایی نداشته باشید. دوربین اصلی این گوشی از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 بهره می‌برد که از قابلیت های HDR و فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) پشتیبانی می‌کند. یک چراغ فلش LED اختصاصی هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده که درست در کنار لنز آن نصب خواهد بود. در بررسی هوآوی وای 5 لایت مشخص شد که دوربین اصلی و 8 مگاپیکسلی آن در محیط های با نور مناسب عملکرد بسیار خوبی دارد و عکس های واقعا عالی ضبط می‌کند که کیفیت آن ها فراتر از حد انتظار ما بوده، اما متاسفانه در محیط های کم نور افت کیفیت چشمگیری در عملکرد دوربین اصلی گوشی پدیدار می‌شود. مقدار افت کیفیت عملکرد دوربین پشت هوآوی وای 5 لایت در محیط های کم نور به قدری است که حتی در برخی مواقع لنز دوربین گوشی برای فوکوس کردن روی یک منطقه خاص و نه چندان دور دچار مشکل خواهد شد. متاسفانه تصاویری که در محیط های کم نور و تاریک با دوربین اصلی این گوشی ضبط می‌شوند دقیقا برخلاف تصاویری که در محیط های با نور مناسب ضبط خواهند شد، کیفیت بسیار پایینی دارند.

 

بررسی هوآوی وای 5 لایت

 

پس اگر گوشی وای 5 لایت هوآوی را خریداری کردید بهتر است فقط در محیط های با نور خوب از دوربین اصلی آن برای ضبط عکس استفاده کنید. مطمئن باشید در اینگونه شرایط بهترین بازده را از دوربین اصلی گوشی دریافت می‌کنید. ضمنا به لطف بهره‌مندی از قابلیت PDAF ضبط ویدئو با دوربین اصلی این گوشی هم کیفیت قابل قبولی خواهد داشت و باز هم شرایط قبل مرتبط با وضعیت نور محیط در حین ضبط ویدئو برقرار خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی هوآوی میت 30 : دوربین خوب و سرعت شارژ عالی

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی Huawei Y5 Lite از یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.2 دارد. نکته جالب در مورد دوربین سلفی این گوشی مربوط به بهره‌مند بودن آن از چراغ فلش LED می‌شود که در برخی شرایط ویژگی کاربردی خواهد بود. کیفیت عکسبرداری دوربین سلفی این گوشی مطلوب است اما در اندازه‌ای نخواهد بود که آن را از نقاط قوت دستگاه به شمار آوریم. ضمن اینکه دوربین سلفی گوشی هم مثل دوربین اصلی آن فقط در محیط های با نور خوب عملکرد قابل قبولی دارد و کیفیت آن در محیط های با نور کم افت می‌کند. حتی چراغ فلش LED دوربین سلفی دستگاه هم در محیط های کم نور نمی‌تواند کمک قابل ملاحظه‌ای به افزایش کیفیت عکس هایی که ضبط می‌شوند کند. این چراغ فلش بیشتر زمانی کاربرد دارد که در محیط های کاملا تاریک هستید و می‌خواهید بنا به هر دلیل عکس سلفی ضبط کنید یا یک مکالمه تصویری داشته باشید. بنابراین به صورت کلی باید گفت که دوربین اصلی و سلفی گوشی هوآوی وای 5 لایت در محیط های با نور مناسب کیفیت بسیار خوبی دارند اما در محیط های با نور کم افت کیفیت قابل ملاحظه‌ای در آن ها به وجود می‌آید که اصلا قابل قبول نیست.

 

نقد و بررسی هوآوی وای 5 لایت (Huawei Y5 Lite): باتری و شارژدهی

در آخرین بخش نقد و بررسی هوآوی وای 5 لایت در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که در قلب گوشی مذکور بکار رفته از نوع لیتیوم یونی و جدانشدنی بوده و ظرفیت 3020 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. با توجه به سخت افزار نه چندان قدرتمند گوشی، سیستم عامل بهینه آن (اندروید گو) و صفحه نمایش نه چندان بزرگ دستگاه انتظار داریم که باتری 3020 میلی آمپر ساعتی آن بتواند به خوبی انرژی مورد نیازش را تامین کند. خوشبختانه در بررسی هوآوی وای 5 لایت هم همین موضوع مشاهده شد و نتیجه مشابه به ثبت رسید. طبق بررسی صورت گرفته مشخص شد که با یک بار شارژ باتری دستگاه و بکارگیری نرمال گوشی تقریبا می‌توان تا 1.5 روز از آن استفاده کرد.

 

بررسی هوآوی وای 5 لایت

حالا وقتشه! اینو بخون 7 نکته مهم برای شارژ صحیح باتری موبایل

اگر مقدار استفاده شما از گوشی کاهش یابد شاید توان شارژدهی باتری دستگاه به 2 روز هم افزایش پیدا کند و طبیعتا اگر از گوشی زیاد استفاده کنید و به خصوص صفحه نمایش آن زیاد روشن شود، شارژدهی باتری دستگاه تضعیف شده و می‌تواند به چیزی در حدود 1 روز برسد. ضمنا گوشی هوآوی وای 5 لایت از قابلیت شارژ سریع و شارژ بیسیم پشتیبانی نمی‌کند و بدین سبب برای فول شارژ شدن باتری آن باید مدت زمانی در حدود 120 دقیقه منتظر بمانید. پس توصیه می‌کنیم همیشه شارژر موبایل یا یک پاوربانک را با خودتان حمل کنید و بدین ترتیب از هر فرصتی برای شارژ مجدد باتری گوشی استفاده به عمل آورید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به نقد و بررسی هوآوی وای 5 لایت (Huawei Y5 Lite) پرداختیم. این گوشی یکی از جدیدترین گوشی های مقرون به صرفه شرکت هوآوی است که ظاهر و سبک طراحی مدرنی دارد و بستر سخت افزاری معمولی را ارائه می‌کند. برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این گوشی در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مختلف خدمتتان ارائه شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر و سبک طراحی خوب
  • شارژدهی خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • پردازنده و رم نسبتا ضعیف