بررسی لپ تاپ Lenovo V330: میان‌رده‌‌ای برای همه

نقد و بررسی 16 مهر 1397 علی مظفری

بررسی لپ تاپ Lenovo V330: میان‌رده‌‌ای برای همه

لپ‌تاپ Lenovo V330 یکی از محصولات میان‌رده‌ی کمپانی لنوو است که از نظر ظاهری و مشخصات فنی ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند به یکی از گزینه‌های خرید شما تبدیل شود. با نقد و بررسی تخصصی این دستگاه همراه ما باشید.

کمپانی چینی لنوو بزرگترین تولیدکننده‌ی کامپیوترهای شخصی در دنیا است که لپ‌تاپ‌های خود را با طراحی ظاهری و مشخصات فنی متفاوت در سری‌های متنوعی چون اسنشیال (Essential)، یوگا (Yoga)، تینک‌پد (Thinkpad) و آیدیاپد (Ideapad) وارد بازار می‌کند.

در بین دستگاه‌های الکترونیکی و قابل حمل همیشه محصولات میان‌رده طرفداران و خریداران زیادی دارند. لپ‌تاپ‌های میان‌رده نیز همین وضعیت را دارند؛ چرا که نسبت به محصولات پایین‌رده مشخصات فنی بهتری دارند و از طرف دیگر نسبت به دستگاه‌های پرچمدار قیمت کمتری دارند. علاوه بر این نوت‌بوک‌های میان‌رده به خوبی نیاز بیشتر کاربران را برطرف می‌کنند.

لپ‌تاپ Lenovo V330 جزو محصولات جدید و میان‌رده‌ی این کمپانی است که با توجه به طراحی ظاهری، مشخصات فنی و قیمت خود می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها در این بازه‌ی قیمتی باشد. بهره‌گیری از یک پردازنده‌ی نسل هشتمی و قدرتمند Core i5، رم هشت گیگابایتی و نمایشگر Full HD باعث می‌شود تا این لپ‌تاپ ارزش خرید بالایی داشته باشد. اگر دنبال مدل ارزان‌تری از لپ‌تاپ‌های سری V هستید می‌توانید نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo V110‌ را بخوانید.

در ادامه با بررسی لپ تاپ Lenovo V330 همراه ما باشید.

طراحی

 

طراحی لپ تاپ lenovo v330

 

در همان نگاه اول طراحی ساده، زیبا و مینیمال لپ‌تاپ لنوو وی 330 شما را مجذوب خود خواهد کرد. با اینکه این دستگاه از پلاستیک با کیفیت ساخته شده، ولی کمپانی سازنده در طراحی و تولید این لپ‌تاپ به شکلی عمل کرده است که رنگ نقره‌ای و خاکستری آن به گونه‌ای دیده می‌شود که گویی این نوت‌بوک کاملا فلزی است.

این لپ‌تاپ از طراحی شناخته‌شده‌ی نوت‌بوک‌های سری V بهره می‌برد. گوشه‌ی سمت چپ بالا روی درِ لپ‌تاپ لنوو V30 لوگوی معروف Lenovo به چشم می‌خورد. روی درِ دستگاه طرحی بافت‌گونه دیده می‌شود که زیبایی ظاهر این لپ‌تاپ را دوچندان می‌کند. درِ این نوت بوک را می‌توانید تا 180 درجه باز کنید.

 

lenovo v330

 

با باز کردن درِ لپ‌تاپ Lenovo V330 با طراحی آشنایی این کمپانی روبه‌رو خواهید شد. داخل بدنه‌ی دستگاه از یک رنگ‌بندی خاکستری روشن و یکنواخت بهره می‌برد و تنها قسمت تاچ‌پد کمی تیره‌تر از قسمت‌های دیگر است. این محصول در رنگ‌بندی سیاه، سفید و نقره‌ای به فروش می‌رسد.

حالا وقتشه! اینو بخون راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی | نکات مهم انتخاب لپ تاپ

در قسمت بالای نمایشگر می‌توانید وب‌کم را پیدا کنید و کلید پاور نیز در گوشه‌ی سمت چپ بالای صفحه کلید تعبیه شده است. در گوشه‌ی سمت راست زیر کیبورد نیز اسکنر اثر انگشت در نظر گرفته شده است.

قسمت داخلی این لپ‌تاپ نیز با اینکه طراحی ساده و یکنواختی دارد، ولی همین موضوع باعث زیبایی و جذابیت آن شده است. کیفیت ساخت در این قسمت نیز کاملا قابل قبول است و استحکام خوبی دارد.

ابعاد این لپ‌تاپ 22.9 * 260 * 379 میلی‌متر و وزن آن 2.1 کیلوگرم است که برای یک لپ‌تاپ 15.6 اینچی در این بازه‌ی قیمتی کاملا مناسب است و یکی از نقاط مثبت آن به شمار می‌ورد. لپ‌تاپ لنوو وی 330 یکی از سبک‌ترین مدل‌ها در بین رقبا به شمار می‌رود.

 

خروجی‌ها

 

لپ تاپ لنوو وی 330

 

لنوو برای لپ‌تاپ میان‌رده V330 از پورت‌های نسبتا کاملی بهره گرفته است تا کاربران بتوانند به سادگی از نیازهای عادی و روزانه‌ی خود برآیند. سمت چپ نوت بوک Lenovo V330 می‌توانید خروجی شارژر، پورت VGA، یک پورت HDMI، یک خروجی USB 3.1 و یک پورت USB Type C را مشاهده کنید.

 

لپ تاپ لنوو V330

 

اما در سمت راست درایو نوری، یک پورت USB 3.1، جک صوتی 3.5 میلی‌متری و یک کارتخوان microSD به چشم می‌خورد.

 

صفحه کلید و تاچ پد

 

صفحه کلید لپ تاپ Lenovo V330

 

لپ‌تاپ V330 لنوو از یک صفحه کلید جزیره‌ای و با کیفیت بهره می‌برد که از کار کردن با آن لذت می‌برید و شگفت‌زده خواهید شد. کلیدهای کیبورد این نوت‌بوک بسیار نرم هستند ولی به دلیل فضای کم نزدیک به هم قرار گرفته‌اند.

کلیدهای لپ‌تاپ با کمترین فشار به دستورات شما واکنش نشان می‌دهد و ارگونومی و سبک طراحی آن به گونه‌ای است که حتی در طولانی مدت خسته نمی‌شوید.

یکی از ویژگی‌های این لپ‌تاپ بهره‌گیری از صفحه کلید عددی است که باعث می‌شود بتوانید به سادگی کارهای مالی و محاسبات عددی خود را انجام دهید. از مشکلات صفحه کلید Lenovo V330 که ممکن است کاربران را اذیت کند، می‌توان به نداشتن نور پس زمینه و فضای کم کلیدهای جهت‌نما اشاره کرد که خیلی به هم نزدیک هستند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus E203NAH | کوچک، زیبا و کارآمد!

لپ‌تاپ لنوو وی 330 به یک تاچ‌پد (Touchpad) ساده و فاقد کلیک‌پد (Clickpad) مجهز شده است که کیفیت خوبی دارد و اگر فضای آن کمی بزرگتر بود بهتر می‌شد.

هنگام کار کاردن با تاچ‌پد این لپ‌تاپ مشکل و کندی خاصی مشاهده نکردیم و همه چیز روان انجام شد. فقط گاهی اوقات سطح خیلی صاف این تا‌چ‌پد ممکن است کمی آزاردهنده به نظر برسد. این تاچ‌پد از ژست‌های حرکتی و چندلمسی پشتیبانی می‌کند.

 

نمایشگر

 

نمایشگر لپ تاپ Lenovo V330

 

لپ‌تاپ Lenovo V330 از یک نمایشگر LED مات با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل بهره می‌برد که کیفیت قابل قبولی دارد. در صفحه نمایش این دستگاه به یک پنل TN ساخت شرکت Innolux مجهز شده است که در لپ‌تاپ Lenovo Thinkpad L570 نیز مشابه آن را دیده بودیم.

این صفحه نمایش به خوبی از عهده‌ی کارهای روزانه بر می‌آید، روشنایی مطلوبی دارد و رنگ‌ها را شفاف و زنده نمایش می‌دهد. یکی از مشکلات لپ‌تاپ لنوو V330 این است که بهتر بود از پنل IPS در آن استفاده می‌شد تا زوایه‌ی دید بهتری داشته باشد.

نمایشگر این لپ‌تاپ به خوبی از عهده‌ی کارهای روزانه، وب‌گردی، اجرای نرم‌افزارهای ویرایش عکس و نرم‌افزارهای مالی و اداری برمی‌آید. اما برای بازی کردن یا انجام کارهایی که نیاز به نمایش جزئیات بیشتر داشته باشد یا بخواهید عمق رنگ مشکلی بیشتر دیده شود، خیلی نمی‌توان روی صفحه نمایش Lenovo V330 حساب ویژه‌ای باز کرد.

 

سخت افزار

 

سخت افزار لپ تاپ Lenovo V330

 

لپ‌تاپ لنوو وی 330 مانند دیگر محصولات این کمپانی و شرکت‌های رقیب با توجه به نیاز کاربران در بازه‌های قیمتی مختلف با مشخصات فنی متنوع وارد بازار می‌شود.

مدلی که ما از لپ‌تاپ Lenovo V330 بررسی کردیم از یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای و کم‌مصرف Core i5 8250 کبی‌لیک (Kaby Lake) اینتل با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتز، حافظه‌ی کش 6 مگابایت، معماری 64 بیتی و لیتوگرافی 14 نانومتری بهره می‌برد.

علاوه بر این لپ‌تاپ Lenovo V330 از یک رم 8 گیگابایتی DDR4، هارد دیسک یک ترابایتی، پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع Intel HD 620، پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon M530 با دو گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی، باتری چهار سلولی لیتیوم یون، بلوتوث نسخه‌ی 4.0 و شبکه‌ی Wi-Fi 802.11a,c بهره می‌برد.

البته مدل‌های دیگری از این لپ‌تاپ وجود دارند که با پردازنده‌های نسل هشتم Core i3 یا Core i7، رم 12 گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی SDD نیز به فروش می‌رسند.

لپ‌تاپ لنوو وی 330 با توجه به اینکه در رده‌ی محصولات میان‌رده قرار می‌گیرد و با توجه به سخت‌افزاری که در آن به کار گرفته شده، برای انجام کارهای روزمره عملکرد بسیار خوبی دارد و ما هنگام کار کردن مشکل یا لگی نداشتیم. دستورات شما سریع و روان انجام می‌شود و به راحتی می‌توانید کارهای خود را انجام دهید.

حالا وقتشه! اینو بخون PC جدید شما نیاز به این 15 برنامه رایگان دارد

این لپ‌تاپ برای دانشجویان، مدیران، وکلا، تولیدکنندگان محتوا، حسابداران و تمامی افرادی که کارهای مشابه با توان پردازشی متوسط انجام می‌دهند مناسب است. شما به لطف پردازنده‌ی نسل هشتم Core i5 اینتل، هشت گیگابایت رم و پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon M530 می‌توانید از نرم‌افزارهای ویرایش عکس و برخی نرم‌افزارهای مهندسی نیز استفاده کنید.

علاوه بر این اگر بازی کردن با رزولوشن پایین برای‌تان مشکلی ایجاد نمی‌کند، می‌توانید با لپ‌تاپ V330 لنوو برخی از عناوین مورد علاقه‌ی خود را اجرا کنید.

در ادامه می‌توانید نتایج بنچمارک لپ‌تاپ Lenovo V330 را مشاهده کنید:

 

بنچمارک لپ تاپ Lenovo V330

 

باتری

لپ‌تاپ Lenovo V330 از یک باتری چهار سلولی لیتیوم یون بهره می‌برد که وظیفه‌ی تغذیه‌ی این دستگاه را برعهده دارد. با توجه به سخت‌افزار میان‌رده و کم‌مصرف این نوت‌بوک، بهره‌گیری از چنین باتری توجیه‌پذیر است.

 

باتری لپ تاپ Lenovo v330

 

با توجه به تست‌های استانداردی که روی باتری لپ‌تاپ لنوو وی 330 انجام دادیم، باتری این دستگاه به طور متوسط هنگام وب‌گردی و تماشای فیلم با رزولوشن HD و میزان روشنایی 50 درصد، چیزی در حدود 6 ساعت شارژدهی دارد که نمی‌تواند عدد خارق‌العاده‌ای باشد.

طول عمر این باتری کاملا در سطح متوسط قرار دارد و بی‌شک نمی‌تواند یک روز کامل را پاسخگو باشد.

 

اسپیکر

 

اسپیکر لپ تاپ Lenovo v330

 

لنوو برای لپ‌تاپ v330 از دو اسپیکر استریو در جلوی دستگاه استفاده کرده است که کیفیت صدای خروجی و بلندی آن کاملا رضایت‌بخش است. حتی با زیاد شدن صدا، هیچ‌گونه نویز آزاردهنده‌ای به گوش نمی‌رسد. با توجه به کیفیت صدای خروجی اسپیکرهای این لپ‌تاپ، می‌توانید از تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

 

وب کم

 

وب کم لپ تاپ Lenovo V330

 

لپ‌تاپ Lenovo V330 مانند بسیاری از نوت‌بوک‌های دیگر از یک وب‌کم HD بهره می‌برد که می‌توانید برای برقراری تماس تصویری یا دیگر کارهای خود از آن استفاده کنید. البته یادتان باشد وب‌کم این لپ‌تاپ و دیگر نمونه‌های مشابه صرفا برای برطرف کردن نیازهای اولیه‌ی کاربران تعبیه می‌شوند و خیلی نباید روی کیفیت آنها حساب باز کنید.

 

نرم افزار

در حال حاضر بیشتر لپ‌تاپ‌های موجود بسته به بازاری که در آن عرضه می‌شوند با سیستم عامل ویندوز اورجینال یا بدون آن به فروش می‌رسند. مدلی که ما بررسی کردیم فاقد ویندوز اورجینال بود.

با توجه به مشخصات فنی و سخت‌افزاری که لنوو برای لپ‌تاپ خود در نظر گرفته است به راحتی می‌توانید کارهای روزانه چون وب‌گردی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، کار با نرم‌افزارهای طراحی، مهندسی، مالی و حسابداری و بسته‌ی آفیس را بدون مشکل یا کندی انجام دهید.

 

سخن پایانی

بازار لپ‌تاپ‌های میان‌رده با طراحی ظاهری و مشخصات فنی متفاوت، فضای شلوغی را تجربه می‌کند و از این حیث کار نوت بوک Lenovo V330 اصلا ساده نیست.

لپ‌تاپ‌های زیادی در این بازه‌ی قیمتی و این بخش از بازار وجود دارند که می‌توانند جزو انتخاب‌های شما باشند. اما کمپانی چینی لنوو به عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی کامپیوترهای شخصی به خوبی قواعد بازی را می‌داند.

لپ‌تاپ لنوو وی 330 با اینکه یک دستگاه میان‌رده‌ی تمام عیار و کامل نیست و مشکلاتی چون صفحه‌ی نمایش متوسط در آن به چشم می‌خورد، اما ویژگی‌هایی دارد که باعث می‌شود در لیست خرید شما قرار گیرد.

طراحی ساده و زیبا، کیفیت ساخت خوب و بهره‌گیری از سخت‌افزار قابل قبول در این بازه‌ی قیمتی، همه و همه از نقاط مثبت این دستگاه است.

لپ‌تاپ لنوو V330 از یک پردازنده‌ی نسل هشتمی Core i5 اینتل، پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon M530 DDR5 و هشت گیگابایت رم DDR4 بهره می‌برد که به راحتی شما را در انجام کارهای روزانه و مدیریتی همراهی خواهد کرد.

اگر به دنبال لپ‌تاپ 15.6 اینچی باریک و سبک با مشخصات فنی و طراحی ظاهری ساده و زیبا هستید، Lenovo V330 بی‌شک می‌تواند یکی از گزینه‌های مورد نظر شما باشد.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت خوب
  • طراحی زیبا
  • بدنه‌ی باریک و سبک
  • سخت‌افزار مناسب
  • صفحه کلید باکیفیت

 

نقاط ضعف:

  • صفحه نمایش با کیفیت متوسط
  • شارژدهی متوسط باتری