بررسی Galaxy A6 Plus سامسونگ: یک گوشی مطمئن با دوربین خوب!

نقد و بررسی 01 مرداد 1402 علی مظفری

بررسی Galaxy A6 Plus سامسونگ: یک گوشی مطمئن با دوربین خوب!

گلکسی A6 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy A6 Plus) یکی از جدیدترین گوشی های شرکت سامسونگ است که کیفیت ساخت بالا، ظاهری زیبا و سخت افزاری مناسب را ارائه می‌کند. به همین سبب این گوشی توانسته به گزینه خرید عالی برای کاربران تبدیل شود. در ادامه این مطلب به بررسی Galaxy A6 Plus سامسونگ پرداخته و نقاط قوت و ضعف این گوشی را عنوان می‌کنیم.

معرفی گلکسی A6 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy A6 Plus)

اگر با گوشی های شرکت سامسونگ آشنا باشیم و استراتژی های کاری این شرکت کره‌ای را دنبال کنید، حتما با سری محصولات گلکسی A آن آشنا هستید. سری گوشی های گلکسی A گوشی های هوشمندی هستند که از نظر کیفی مابین پرچمداران سری گلکسی S و گوشی های میان رده سری گلکسی J سامسونگ جای می‌گیرند. به همین سبب اصطلاحا گفته می‌شود سری گوشی های Galaxy A سامسونگ محصولات "میان رده رو به بالا" هستند. سامسونگ سعی می‌کند کیفیت گوشی های سری گلکسی A را نزدیک به سری محصولات گلکسی S و قیمت آن ها را نزدیک به سری گوشی ها گلکسی J کند.

  • در ماه می (May) سال 2018 از دو گوشی جدید با عنوان Galaxy A6 و Galaxy A6 Plus رونمایی کرد. اگر به خاطر داشته باشید در مقاله "بررسی گلکسی A6 : میان رده‌ای با دوربین قدرتمند!" به طور کامل در رابطه با گوشی گلکسی A6 صحبت کردیم، اما حالا و در این مطلب می‌خواهیم به بررسی Galaxy A6 Plus بپردازیم. گلکسی A6 Plus در واقع نسخه ارتقاء یافته و بزرگ‌تر گوشی Galaxy A است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با ما و بررسی Galaxy A6 Plus همراه باشید تا با نقاط قوت و ضعف این گوشی به طور دقیق آشنا شوید.

بررسی Galaxy A6 Plus سامسونگ: طراحی و ظاهر

سری گوشی های گلکسی A سامسونگ همیشه از نظر کیفیت طراحی گوشی های خوبی بوده‌اند و کیفیت مطلوبی را ارائه می‌کردند، خوشبختانه Galaxy A6 Plus هم از این مسئله مستثنا نیست. بدنه و فریم اصلی این گوشی از آلومینیوم ساخته شده و پنل جلوی آن شیشه‌ای است. بدین ترتیب ظاهری صیقلی و خوب در دستگاه ایجاد شده است. زمانی که از نمای جلو به گلکسی A6 پلاس نگاه کنید، حاشیه های باریک صفحه نمایش آن به ویژه در دو سمت راست و چپ نمایشگر توجهتان را جلب می‌کند و سبب می‌شود که گوشی از نظر طراحی و ظاهر حالتی نزدیک به گوشی های مدرن را داشته باشد. سامسونگ برای اینکه بتواند فضای بیشتری از پنل جلوی گوشی را با صفحه نمایش احاطه کند، دکمه فیزیکی هوم را کاملا از زیر نمایشگر دستگاه حذف کرده است. طبق آمار صفحه نمایش Galaxy A6 Plus تقریبا چیزی در حدود 75.3 از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر می‌گیرد.

 

بررسی Galaxy A6 Plus سامسونگ

 

گوشی گلکسی A6 Plus از نمای پشت چندان ظاهر جذابی ندارد و شبیه به یک گوشی معمولی و مجهز به دوربین دوگانه به نظر می‌آید. دوربین دوگانه این گوشی درست در بخش میانی و بالای قاب پشت آن نصب شده و یک اسکنر انگشت هم زیر آن دیده می‌شود. عملکرد اسکنر انگشت Galaxy A6 Plus سامسونگ سریع، مطمئن و بی‌عیب و نقص است، بنابراین می‌توانید خیلی راحت و با اعتماد به نفس از آن برای آنلاک کردن قفل نمایشگر دستگاه استفاده کنید. ضمنا یک چراغ فلش LED هم در کنار لنز دوربین دوگانه و اصلی گلکسی A6 Plus تعبیه شده است.

بدنه گلکسی A6 Plus سامسونگ ابعاد 7.9 در 75.7 در 160.2 میلیمتر را ارائه می‌کند و دستگاه حدود 186 گرم وزن دارد. این گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. زمانی که Galaxy A6 Plus سامسونگ را در دست می‌گیرید خیلی حس و حال در دست گرفتن یک گوشی رده بالا و برتر به شما منتقل نخواهد شد و کاملا احساس خواهید کرد که با یک گوشی میان رده رو به رو هستید، اما چون گوشی محصول برند معتبر سامسونگ است، خیلی زود به کیفیت و کارایی آن اطمینان خواهید کرد.

 

بررسی Galaxy A6 Plus سامسونگ

 

به صورت کلی گلکسی A6 پلاس سامسونگ از طراحی با کیفیت و ظاهری مناسب بهره می‌برد. شاید در طراحی و ظاهر این گوشی هیچ ویژگی منحصر به فرد و خاصی وجود نداشته باشد، اما این مسئله نمی‌تواند دلیل بر بی‌کیفیت بودن طراحی دستگاه باشد. بنابراین Galaxy A6 Plus سامسونگ از نظر سبک طراحی و ظاهر نمره قابل قبولی را زمان دریافت می‌کند.

بررسی Galaxy A6 Plus سامسونگ: صفحه نمایش

در این مرحله از بررسی Galaxy A6 Plus سامسونگ می‌خواهیم در مورد صفحه نمایش این گوشی و کیفیت آن صحبت کنیم. صفحه نمایشی که در این گوشی از آن استفاده شده یک نمایشگر 6 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است که وضوح تصویر 2280 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی در حدود 411 پیکسل در هر اینچ برای نمایشگر آن ایجاد شده است که تراکم پیکسلی خوب و رضایت‌بخشی خواهد بود. نسبت تصویر آن 18.5 به 9 بوده و نمایشگر گوشی از قابلیت "Always On Display" پشتیبانی می‌کند که به موجب آن اطلاعات خاصی همچون زمان، تاریخ و غیره به صورت دائم حتی روی نمایشگر خاموش گوشی هم به تصویر کشیده می‌شوند.

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، سامسونگ سعی کرده صفحه نمایش گلکسی A6 پلاس را بدون حاشیه طراحی کند. حاشیه های دو لبه سمت راست و چپ نمایشگر این گوشی بسیار باریک هستند و در لبه های فوقانی و زیرین صفحه نمایش گوشی هم حاشیه های باریکی وجود دارند که این مسئله منجر به زیباتر به نظر رسیدن دستگاه شده است. صفحه نمایش Galaxy A6 Plus چیزی در حدود 75.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. اما صفحه نمایش این گوشی از نظر روشنایی و تفکیک‌پذیری تصویر در محیط های باز تحت تابش نور چگونه عمل می‌کند؟

 

بررسی Galaxy A6 Plus سامسونگ

 

زمانی که در حالت عادی به صفحه نمایش گلکسی A6 پلاس سامسونگ نگاه کنید، محتوای روی نمایشگر به خوبی قابل تفکیک خواهند بود. شادابی تصویر، کنتراست عالی و تفکیک‌پذیری رنگ ها در نمایشگر سوپر آمولد گوشی به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود و از این نظر دستگاه کیفیت عالی دارد. علاوه بر این، در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که صفحه نمایش سوپر آمولد Galaxy A6 Plus توانایی خوبی هم در تولید روشنایی دارد. زمانی که میزان روشنایی صفحه نمایش این گوشی را بر روی چیزی در حدود 60 درصد تنظیم کنید، به راحتی در محیط های باز و تحت تابش نور قادر به مشاهده محتوای آن خواهید بود. بنابراین کیفیت خوب صفحه نمایش 6 اینچی گلکسی A6 Plus بدون تردید یکی از اصلی ترین نقاط قوت آن خواهد بود.

بررسی Galaxy A6 Plus سامسونگ: سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عاملی که به طور پیش فرض روی گلکسی A6 Plus سامسونگ نصب است، اندروید 8.0 اوریو خواهد بود، بنابراین این گوشی از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید بهره می‌برد. نسخه 9.0 رابط کاربری اختصاصی سامسونگ به نام "سامسونگ اکسپرینس" (Samsung Experience) هم در گوشی پیاده‌سازی شده و منجر به شخصی سازی اندروید خام دستگاه می‌شود. سامسونگ با بهینه‌سازی هایی که در رابط کاربری خود ایجاد کرده، توانسته قابلیت ها و کیفیت عملکرد آن را بهبود بخشد و این مسئله در حین بکارگیری و استفاده از Galaxy A6 Plus به وضوح قابل درک خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون 30 بازی پرطرفدار اندروید و iOS | با بهترین بازی های موبایل آشنا هستید؟

زمانی که در حال استفاده از گلکسی A6 Plus هستید تقریبا هیچ لگ و تاخیری را در آن مشاهده نخواهید کرد. تمام اپلیکیشن هایی که در گوشی نصب هستند بدون لگ و تاخیری اجرا خواهند شد و روان بودن عملکرد دستگاه کاملا قابل لمس است. اما در برخی شرایط خاص ممکن است تاخیرهای خیلی کوچکی در رابط کاربری و بستر نرم افزاری گوشی ایجاد شود که عموما بعد از اجرای بازی های سنگین و HD به مقدار ناچیز پدیدار می‌شود اما هیچ تاثیری بر روی کیفیت عملکرد دستگاه ندارند و به نوعی می‌توان از آن ها چشم پوشی کرد.

 

بررسی Galaxy A6 Plus سامسونگ

 

یکی از ویژگی های نرم افزاری خوب Galaxy A6 Plus سامسونگ مربوط به پشتیبانی آن از تم می‌شود. تم های بسیار متنوعی برای این گوشی منتشر شده‌اند که کاربر می‌تواند از آن ها استفاده کند. قابلیت ایمن‌سازی پوشه ها و فایل ها هم در سامسونگ اکسپرینس 9.0 ارائه شده که به موجب آن می‌توانید فایل ها و پوشه های خاصی را مخفی کنید. حالت گیم مد (Game Mode) هم در گلکسی A6 پلاس ارائه شده که در حالت فعال بودن آن، زمانی که در حین اجرای یک بازی هستید، نوتیفیکیشنی توسط دستگاه ارائه نخواهد شد و بدین ترتیب هیچ مزاحمتی برایتان به وجود نمی‌آید. به طور کلی گلکسی A6 Plus سامسونگ از نظر سیستم عامل و رابط کاربری وضعیت مطلوبی داشته و نمره خوبی از ما دریافت می‌کند.

بررسی Galaxy A6 Plus سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

تراشه‌ای که در قلب گلکسی A6 Plus سامسونگ از آن استفاده به عمل آمده، تراشه اسنپدراگون 450 کوالکام است. این تراشه طی فرآیند تولید (لیتوگرافی) 14 نانومتری ساخته شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هشت هسته پردازشگر مرکزی آن از نوع Cortex-A53 بوده و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. ضمنا پردازنده گرافیکی آدرنو 506 هم در این تراشه بکار رفته است. به طور کلی تراشه اسنپدراگون 450 یک تراشه میان رده محسوب می‌شود و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشیم. گلکسی A6 پلاس سامسونگ از نظر رم در دو نسخه مختلف 3 و 4 گیگابایتی عرضه شده که نسخه مجهز به رم 3 گیگابایتی آن حافظه داخلی 32 گیگابایتی دارد اما نسخه مجهز به رم 4 گیگابایتی آن می‌تواند حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایتی داشته باشد. خوشبختانه گوشی Galaxy A6 Plus از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند و کاربران علاقمند با اتصال حافظه میکرو اس دی می‌توانند فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف 256 گیگابایت افزایش دهند.

حالا وقتشه! اینو بخون حافظه کش گوشی (Cache) چیست و چگونه آن را پاک کنیم؟

در بررسی های صورت گرفته به وضوح مشخص شد که قدرت پردازشی گلکسی A6 Plus سامسونگ کاملا معمولی و حد و اندازه های یک گوشی میان رده است. برای انجام کارهای روزمره با گوشی مذکور به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد و دستگاه حتی از پس اجرای اپلیکیشن های سنگین و اغلب بازی های HD هم بر می‌آید، اما بعد از مدتی که به پردازنده آن فشار وارد شد به تدریج لگ و تاخیرهای ریزی در اجرای بازی های HD نمایان می‌شود. اگرچه خیلی از این لگ و تاخیرها بسیار ناچیز بوده و قابل چشم‌پوشی هستند، اما به هر حال باید در بررسی Galaxy A6 Plus به آن ها اشاره شود. بنابراین به صورت کلی باید بگوییم که گلکسی A6 پلاس سامسونگ از نظر قدرت عملکرد کیفیتی در حد یک گوشی میان رده رو به بالا دارد و نباید از آن انتظار معجزه داشته باشید!

بررسی Galaxy A6 Plus سامسونگ: دوربین

 

بررسی Galaxy A6 Plus سامسونگ

 

سامسونگ همیشه گوشی های خود را به دوربین خوبی مجهز می‌کند و ظاهرا وسواس زیادی بر سر این موضوع دارد! دوربین اصلی گلکسی A6 پلاس از دو سنسور 16 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. لنز دوربین 16 مگاپیکسلی آن دیافراگم F/1.7 دارد و از فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) پشتیبانی به عمل می‌آورد. لنز دوربین 2 مگاپیکسلی مجموعه دوربین اصلی دستگاه هم از دیافراگم F/1.9 بهره‌مند بوده و یک لنز دوربین عمقی است. دوربین اصلی دستگاه از عکسبرداری با پس زمینه تار یا اصطلاحا بوکه (Bokeh)، HDR و پانوراما پشتیبانی به عمل می‌آورد و یک چراغ فلش LED هم برای آن در نظر گرفته شده است. متاسفانه با دوربین اصلی Galaxy A6 Plus قادر به ضبط ویدئوهای 4K نخواهید بود.

کیفیت عملکرد دوربین اصلی گلکسی A6 پلاس کاملا قابل قبول بوده و مطمئن باشید که رضایت شما را هم جلب می‌کند. تمام عکس هایی که با دوربین اصل این گوشی ضبط شوند دارای جزئیات عالی، شادابی تصویر و تفکیک‌پذیری مطلوبی خواهند بود. عکسبرداری در حالت بوکه (با پس زمینه تار) هم با دوربین اصلی Galaxy A6 Plus با کیفیت کاملا عالی و قابل قبولی انجام می‌شود. بنابراین کیفیت خوب عملکرد دوربین اصیل گلکسی A6 پلاس یکی از نقاط قوت آن است.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

در سمت مقابل دوربین سلفی دستگاه از یک سنسور 24 مگاپیکسلی یا دیافراگم F/1.9 تشکیل می‌شود که عملکرد آن هم بسیار مطلوب است. با دوربین سلفی Galaxy A6 Plus سامسونگ می‌توانید تحت هر شرایط عکس های سلفی بسیار خوبی ضبط کنید. اگر اهل عکسبرداری سلفی هستید، شک نداشته باشید که گلکسی A6 Plus می‌تواند نیاز شما را برطرف کرده و توجهتان را در این راستا جلب نماید. به طور کلی دوربین های اصلی و سلفی گلکسی A6 پلاس عملکردی عالی دارند و این مسئله از اصلی ترین نقاط قوت محصول به شمار می‌رود.

 

بررسی Galaxy A6 Plus سامسونگ

 

بررسی Galaxy A6 Plus سامسونگ: باتری و شارژدهی

آخرین مسئله‌ای که در بررسی Galaxy A6 Plus سامسونگ به آن می‌پردازیم مربوط به باتری این گوشی و توان شارژدهی آن می‌شود. گلکسی A6 پلاس از یک باتری 3500 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که خوشبختانه به خوبی انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین خواهد کرد. طبق بررسی های صورت گرفته مشخص شد که باتری این گوشی با یک بار شارژ در شرایط استفاده نرمال می‌تواند تا 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. اما در سمت مقابل متاسفانه Galaxy A6 Plus سامسونگ از قابلیت شارژ سریع یا بیسیم پشتیبانی نمی‌کند و برای شارژ باتری دستگاه باید چیزی در حدود 100 الی 120 دقیقه گوشی را به شارژر متصل کرده و منتظر بمانید.

حالا وقتشه! اینو بخون چگونه سرعت شارژ باتری گوشی را افزایش دهیم؟

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی Galaxy A6 Plus سامسونگ پرداختیم. اگر به دنبال خرید یک گوشی میان رده و با کیفیت هستید که از صفحه نمایشی خوب، دوربین اصلی و سلفی عالی و باتری قدرتمند مجهز باشد، احتمالا گلکسی A6 پلاس یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود. برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این محصول به شرحی هستند که در ادامه بیان می‌کنیم.

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • دوربین اصلی و سلفی عالی
  • شارژدهی خوب باتری

نقاط ضعف:

  • قیمت گران