سامسونگ از موبایل تاشو جدید خود، با نام Galaxy Z Flip رونمایی کرد

اخبار روز تکنولوژی 23 بهمن 1398 علی مظفری

سامسونگ از موبایل تاشو جدید خود، با نام Galaxy Z Flip رونمایی کرد

در مراسم رونمایی از جدیدترین محصولات کمپانی سامسونگ، این شرکت در اقدامی پیش بینی شده از دومین تلفن هوشمند تاشو خود با نام Galaxy Z Flip رونمایی کرد. در ادامه با معرفی مشخصات و بررسی اولیه این موبایل دوست داشتنی با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

تلفن هوشمند سامسونگ Galaxy Z Flip از پیشرفت‌های بسیاری نسبت به نسخه قبلی خود و رقبای مشابهش برخوردار شده است. بزرگترین پیشرفتی که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است؛ استفاده از صفحه نمایش شیشه‌ای در این موبایل تاشو می‌باشد. در سایر تلفن‌های همراه تاشو از صفحات پلاستیکی برای خم شدن راحت‌تر استفاده می‌شد اما کمپانی بزرگ سامسونگ توانسته یک اسمارت فون تاشو با نمایشگر شیشه‌ای ارائه دهد که حس بسیار خوبی را در هنگام لمس به کاربر ارائه خواهد داد. علاوه بر این صفحات شیشه‌ای بر خلاف نمایشگرهای پلاستیکی به راحتی آسیب نمی‌بینند که این موضوع سبب شده ارزش خرید Galaxy Z Flip به طور چشم گیری نسبت به سایر تلفن‌های تاشو افزایش یابد.

 

Galaxy Z Flip

 

تلفن هوشمند Galaxy Z Flip به یک لولای بسیار مقاوم مجهز شده است که باز و بسته کردن این موبایل تاشو را کمی سخت میسازد. علاوه بر این، این لولا از مقاومت حرکتی مناسبی نیز برخوردار است که سبب می‌شود تلفن همراه Galaxy Z Flip در هر زاویه‌ای ثابت بماند و نیاز به باز یا بسته بودن کامل نداشته نباشد. به هنگام باز کردن Galaxy Z Flip احساس اصطکاک بالا یا شکنندگی نخواهید کرد و در مجموع حس خوبی از کار کردن با نسخه بروز شده موبایل تاشوی سامسونگ خواهید داشت. اگر بخواهیم از مشکلات طراحی جدید به کار رفته در تلفن همراه Galaxy Z Flip بگوییم؛ اولین نکته این است که مقاومت بالای لولا سبب شده تا گوشی به راحتی با یک دست باز نشود و اکثر کاربران با رعایت احتیاط مجبور به استفاده از هر دو دست خود برای باز کردن Galaxy Z Flip خواهند بود. بهتر است بدانید که مقایسه Galaxy Z Flip با تلفن‌های تاشو کلاسیک که در گذشته دیده‌اید اصلا کار مناسبی نیست؛ چرا که ساختار لولا و سایز این تلفن‌های همراه به طور کلی با یکدیگر متفاوت هستند.

 

Galaxy Z Flip

 

در مقایسه با رقیبان می‌توان گفت که تلفن همراه Galaxy Z Flip نسبت به نسخه قبلی خود یعنی Galaxy Fold و محصول شرکت رقیب یعنی Motorola Razr، از ارزش خرید بسیار بالاتری برخوردار است. ساختار جدید به کار رفته در لولا و تغییر خط تاشدن (از عمودی به افقی) سبب شده تا کار با این گوشی تاشو بسیار راحت تر بوده و با حس بهتری همراه باشد. سامسونگ با تجربه‌ای که از شکست Galaxy fold به دست آورده؛ توانسته به بسیاری از مشکلات موبایل‌های تاشو پی ببرد و محصولی بهتر از نسخه قبل عرضه نماید.

سامسونگ تلاش کرده بسیاری از اشکالات موجود در گوشی‌های تاشو را با عرضه Galaxy Z Flip برطرف نماید؛ اما نکته‌ای که برای کاربران باز هم آزاردهنده است، وجود شکاف در اطراف لولا می‌باشد. البته نباید از این موضوع که حجم لولا و حاشیه‌های اطراف آن کاهش یافته است نیز به راحتی گذشت. شکافی که صفحه نمایش در آن قرار گرفته دیگر به راحتی قابل مشاهده نیست، هرچند اگر مایل به ایرادگیری باشید قادر به یافتن آن خواهید بود.

 

samsunggalaxyzflip

 

صفحه نمایش کوچک جلویی بسیار برای ما قابل توجه بود. اگر دوبار کلید پاور را فشار دهید، دوربین سلفی برای شما فعال خواهد شد و بدون نیاز به باز کردن Galaxy Z Flip قادر به گرفتن تصاویر سلفی خواهید بود. کاربرد این مانیتور کوچک زمانی بیشتر به چشم آمد که متوجه شدیم امکان مشاهده تاریخ و ساعت و برخی از اعلانات (Notifications) از طریق این مانیتور ممکن خواهد بود. بر اساس گفته سامسونگ اگر شما نوتیفیکیشنی را بر روی این مانیتور کوچک لمس کنید؛ پس از باز کردن Galaxy Z Flip این اعلان برای شما به نمایش درخواهد آمد.

 

samsunggalaxyzflip

 

دلیل سامسونگ برای استفاده از یک لولا با مقاومت حرکتی بالا این است که شما می توانید تلفن را با زاویه‌ای تنظیم کرده و کارهایتان را بر روی صفحه نمایش تقسیم شده انجام دهید. من فکر می کنم این سودمند است، اما باید ببینیم که کدام نرم افزارها از آن پشتیبانی خواهند کرد. ما این قابلیت را با استفاده از نرم افزارهای Duo (چت تصویری گوگل) و نرم افزار Youtube چک کردیم. عملکرد Galaxy Z Flip در اجرای Duo بسیار راضی کننده بود چرا که تصویر مخاطب در نیمه بالایی و تصویر ما در نیمه پایینی قابل مشاهده بود. در نرم افزار یوتیوب نیز ویدیو در حال پخش در قسمت بالایی در حال ارائه بود و در قسمت پایینی میشد به مشاهده کامنت‌ها پرداخت. پس یک لولای سفت و سخت ارزش قابلیت‌های ارائه شده را دارد.

 

samsunggalaxyzflip

 

بعد از عملکرد بسیار ضعیف Galaxy fold، اکنون سامسونگ با یک تلفن همراه کارآمد وارد بازار شده است. Z Flip چند تفاوت کلیدی دارد؛ اول از همه این که می‌توانید آن را مانند یک موبایل کلاسیک تاشو باز و بسته کنید، نه اینکه مانند یک کتاب باشد. به جای پلاستیک ضعیف استفاده شده بر روی Fold ، از صفحه نمایشی با "شیشه فوق العاده نازک" قابل خمش در Galaxy Z Flip استفاده شده است. علاوه بر موارد ذکر شده فیبرهایی برای جلوگیری از وارد شدن گرد و غبار به صفحه نمایش در داخل لولا به کار رفته است. بر اساس گفته سامسونگ، تلفن همراه Galaxy Z Flip تا 200,000 بار بدون هیچ مشکلی خم خواهد شد.

 

samsunggalaxyzflip

 

تلفن هوشمند Galaxy Z Flip به یک نمایشگر 6.7 اینچی OLED با نسبت تصویر 21.9 در 9 مجهز شده است. قلب تپنده گلکسی z فلیپ، تراشه قدرتمند Snapdragon 855 plus خواهد بود که در کنار هشت گیگابایت حافظه RAM وظیفه پردازش‌های سیستمی را بر عهده دارند. جالب است بدانید که سامسونگ در Galaxy Z Flip از یک باتری 3300 میلی آمپری دوتایی (نیمی در بالا و نیمی در پایین) استفاده کرده است و 256 گیگابایت حافظه داخلی در موبایل تاشوی Galaxy Z Flip به کار رفته است.

 

samsunggalaxyzflip

 

در قسمت پشتی Galaxy Z Flip دو دوربین 12 مگاپیکسلی دیده می‌شود و در قسمت داخلی شاهد یک دوربین 10 مگاپیکسلی بودیم. تلفن هوشمند Galaxy Z Flip از شارژ بی سیم پشتیبانی خواهد کرد و نسخه سفارشی شده اندروید 10 بر روی آن نصب شده است.

تلفن همراه Galaxy Z Flip از تاریخ 14 فوریه با قیمت 1380 دلار، در کشورهای آمریکا و کره جنوبی مورد عرضه عمومی قرار خواهد گرفت.

 

منبع : theVerge