مایکروسافت یک تبلت میان رده به محصولات خود اضافه کرد

اخبار روز تکنولوژی 10 تیر 1394 علی مظفری

مایکروسافت یک تبلت میان رده به محصولات خود اضافه کرد

شرکت مایکروسافت کانفیگ جدیدی از Surface Pro 3 را به خط تولید خود اضافه کرد، این محصول برای افرادی که سرفیسی با  قدرت بیشتر نیاز دارند، بسیار مناسب است، چرا که با قیمت 1299 دلار می توان به مشخصاتی همچون: پردازنده ی اینتل core i7 با سرعت فرکانس1.7 گیگاهرتز، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه اشاره کرد. این قیمت دقیقا برابر با تبلتی با ویژگی های سخت افزاری: پردازنده ی دو هسته ای core i5 با سرعت پردازنده ی 1.9 گیگاهرتز، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه می باشد که از قبل کمپانی مایکروسافت تولید کرده بود. 


تبلت جدید برای افرادی ، که مدل پردازنده نسبت به حافظه ذخیره سازی برایشان اهمیت بیشتری دارد، مناسب است. حتی در این سری فرکانس پایه از سری قبلی یعنی core i5 کمتر است اما با استفاده از توربو بوست (Turbo Boost) به 3.3 هم می رسد، اما در مدل i5 حداکثر فرکانس 2.9 می شود. در این سری گرافیک از نوع Intel’s HD 5000 به کار رفته که پیشرفت ها و عملکرد بهتری نسبت به HD 4400 دارد. 
با این حال، این تبلت نسبت به سخت افزار قدرتمند خود، تمام انتظارات خریداران را فراهم نمی کند، چرا که فرکانس توربوی پردازنده ی آن در هنگام انجام کارهای سنگین پایین می آید و در نتیجه، تبلت بیش از حد گرم می شود. 
سرفیس پرو 3 جدید دقیقا در تاریخ ورود ویندوز 10 یعنی  29 ژوئیه برای کاربران ارائه می شود  و این موضوع بسیار خوشحال کننده است، چرا که یکی از ویژگی های بزرگ از سیستم عامل جدید مایکروسافت، توانایی سوئیچ کردن بین حالت دسکتاپ و تبلت برای دستگاههای هیبریدی و قابل تبدیل به تبلت مانند سرفیس پرو. 
هنوز هم سوالات بی پاسخ زیادی در مورد سرفیس پرو وجود دارد، اما تا به زمان رونمایی آن باید صبر کنیم.