چه کیسی بخریم؟ راهنمای خرید و ۶ مدل برتر

راهنمای خرید 04 مهر 1402 نسیم یزدانبخش

چه کیسی بخریم؟ راهنمای خرید و ۶ مدل برتر

راهنمای خرید کیس کامپیوتر (سریع و کوتاه)

اگر وقت ندارید، این نکات مهم در خرید کیس کامپیوتر را به صورت خلاصه بخوانید:

  • اولین و مهم‌ترین نکته، انتخاب یک کیس به اندازه کافی بزرگ برای قرار دادن مادربرد است. 
  • دومین نکته این است که اندازه پاور ( یا همان منبع تغذیه) خود را با سایز کیس تطبیق دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که یک کیس با پایه‌های فن کافی و فضای لازم برای پمپ، مخزن و لوله (برای خنک‌کننده آبی) انتخاب کرده‌اید.
  • برای رایانه‌های شخصی با Water Cooler، هرچه کیس بزرگ‌تر باشد، بهتر است.
  • اگر یک درایو DVD یا Blu-ray می‌خواهید، مطمئن شوید که کیس دارای جایگاه خارجی ۵/۲۵ اینچی است. همچنین برای هارد دیسک‌ها و SSDها، باید بررسی کنید که چه تعداد درایو داخلی ۳/۵ و ۲/۵ اینچی وجود دارد.
  • در صورت تمایل به کیس‌هایی با پنل پنجره‌ای، مدلی را انتخاب کنید که از شیشه سکوریت ساخته شده باشد.
  • به قابلیت‌هایی مانند فیلتر گرد و غبار، مدیریت کابل، کیس بی‌صدا و ... توجه کنید.
  • و در نهایت بودجه خود را با  ویژگی‌های کیس سبک و سنگین کنید.
  • جدول زیر مدل‌هایی آمده است با بالاترین، پایین‌ترین و حد وسط قیمتی که در این مقاله معرفی می‌شود. 
کیس کامپیوتر گرین مدل hiwa کیس کورسیر iCUE 220T RGB کیس کامپیوتر ایسوس مدل rog strix helios
کیس کامپیوتر گرین مدل hiwa کیس کورسیر iCUE 220T RGB کیس کامپیوتر ایسوس مدل rog strix helios
مناسب سیستم‌های معمولی و اداری مناسب گیمینگ کیسی فوق‌العاده با رده گیمینگ
تقریبا ۱ میلیون تومان ۴ تا ۵ میلیون تومان ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان

وقت دارید؟

اگر بله، با ما همراه باشید تا در مورد خرید کیس کامپیوتر بیشتر صحبت کنیم.

راهنمای خرید کیس خالی

انتخاب یک کیس (Case) مناسب برای رایانه شخصی از آن جایی دارای اهمیت است که دربرگیرنده قطعاتی همچون مادربردها، منابع تغذیه و درایوهایی هستند که هر کدام در اندازه‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند و نیازهای خنک‌کننده خاص خود را دارند.

این راهنمایی برای خرید کیس کامپیوتر، همه آن چه شما باید در فرایند انتخاب یک کیس مناسب بدانید را به شما آموزش می‌دهد. هم اکنون اجازه دهید با ویژگی های یک کیس کامپیوتر خوب، بحث را شروع کنیم.

برای مشاهده انواع کیس کامپیوتر از برندهای دیپ کول، گرین، ASUS، کورسیر و... لطفا کلیک کنید.

مشخصات یک کیس کامپیوتر خوب (۱۱ ویژگی کلیدی)

سازگاری کیس با مادربرد، منبع تغذیه (PSU)، قابلیت‌های خنک‌کننده و ... از جمله مشخصاتی هستند که هنگام انتخاب و خرید یک کیس ایده‌ال باید به آن توجه کنید.

  1. سازگاری با مادربرد
  2. سازگاری با منبع تغذیه
  3. خنک‌کننده‌های کیس
  4. محفظه درایو
  5. قابلیت اتصال
  6. پنل پنجره‌ای
  7. نورپردازی کیس
  8. کیس بدون نویز
  9. مدیریت کابل کشی
  10. کیس با طراحی بدون ابزار
  11. فیلتر گرد و غبار

۱. سازگاری کیس با مادربرد

اولین و مهم‌ترین تصمیم برای اسمبل کردن یک کامپیوتر، انتخاب یک کیس به اندازه کافی بزرگ برای قرار دادن مادربرد است. خبر خوب این است که به هر مارک کیس یا مادربرد که نگاه کنید، همه سازندگان قطعات خود را بر اساس مجموعه استانداردهای صنعتی مشترک طراحی می‌کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید کیس و مادربرد هر دو استاندارد یکسانی دارند. 

ابعا‌د رایج‌ترین اندازه‌های مادربرد
ابعا‌د رایج‌ترین اندازه‌های مادربرد
انواع سایز کیس کامپیوتر

متداول‌ترین کیس استاندارد برای رایانه‌های شخصی عبارتند از:

  • سایز تاور فرم فاکتور کوچک (Small Form Factor)
  • سایز مینی تاور (Mini Tower)
  • سایز برج متوسط (Mid-Tower) 
  • سایز برج کامل (Full-Tower) 

در جدول زیر انواع سایز کیس کامپیوتر و سازگاری مادربرد با فرم فاکتورهای مختلف آورده شده است.

انواع اندازه کیس کامپیوتر سازگاری با انواع فرم فاکتور مادربرد
برج  کوچک (Small Form Factor)

مادربرد Mini-ITX

مینی تاور (Mini Tower)

مادربردهایی با فرم فاکتور:

  •  Mini-ITX 
  • MicroATX
برج متوسط (Mid-Tower)

مادربردهایی با فرم فاکتور:

  • Mini-ITX 
  • MicroATX  
  • ATX 
برج کامل (Full-Tower)

مادربردهایی با فرم فاکتور:

  • Mini-ITX
  • Micro-ATX
  • ATX 
  • EATX

اگر چه یک مادربرد بزرگ‌تر به کیس بزرگ‌تری نیاز دارد اما هیچ چیز مانع از نصب یک مادربرد کوچک در یک کیس بزرگ نمی‌شود. کیس‌های بزرگ‌تر مزایایی مانند گزینه‌های خنک‌کننده بیشتر و محفظه‌های درایو اضافی را ارائه می‌دهند؛ بنابراین همه چیز به میزان فضای موجود برای رایانه شخصی و سایر نیازهای شما بستگی دارد.

۲. منبع تغذیه و کیس کامپیوتر

همچنین مهم است که از انتخاب کیس مناسب برای PSU (منبع تغذیه) خود مطمئن شوید. مانند مادربردها، PSUها هم در اندازه‌های استاندارد مختلفی مطابق شکل زیر به بازار عرضه می‌شوند.

  • ATX
  • SFX
  • TFX
اندازه‌های استاندارد پاور (منبع تغذیه)
اندازه‌های استاندارد پاور (منبع تغذیه)

لطفاً توجه داشته باشید، هیچ PSU استانداردی برای کیس‌هایی با سایز Mid Tower وجود ندارد؛ بنابراین یک کیس با سایز برج متوسط معمولاً از یک PSU ATX استفاده می‌کند. 

تذکر: برخی از PSUها با وات بسیار بالا، ۱۲۰۰ وات و بالاتر، بسیار طولانی‌تر از ۱۴۰ میلی‌متر استاندارد ATX هستند که به یک کیس با یک محفظه PSU با طول بلند نیاز دارند. به همین سبب حتما قبل از خرید کیس، مشخصات آن را با منبع تغذیه خود تطبیق دهید.

۳. خنک کننده های کیس کامپیوتر

یک کیسِ خوب طراحی شده، علاوه بر این که برای دور نگه داشتن گرد و غبار از اجزای داخلی آن، کاربرد دارد، از طریق هدایت هوا نقش خنک نگه‌داشتن رایانه شما را هم ایفا می‌کند. در حالی که همه کیس‌ها با خنک‌کننده‌های هوایی (Air-Cooler) طراحی شده‌اند، برخی از کیس‌ها دارای پایه‌های اضافی و فضای داخلی هستند که رایانه را برای داشتن یک خنک‌کننده آبی (Water-Cooler) مطلوب می‌سازند؛ بنابراین بسته به این که چگونه قصد خنک کردن رایانه خود را دارید، باید به موارد زیر توجه کنید.

بهترین کیس کامپیوتر برای خنک کننده هوایی 

حتی ارزان‌ترین کیس هم شامل یک یا دو پایه فن و معمولاً تعدادی فن (خنک‌کننده هوایی) خواهد بود. اگر در حال ساخت یک رایانه شخصی سطح پایه هستید، معمولاً یک فن در پشت یا بالای کیس کافی است اما رایانه‌های شخصی رده بالا به فن‌های بیشتری نیاز دارند. برخی از آن‌ها هوای خنک را به داخل بدنه می‌مکند و برخی دیگر هوای گرم را خارج می‌کنند. 

پس اطمینان حاصل کنید که یک کیس با پایه‌های فن کافی انتخاب کرده‌اید. Air-Coolingهای ۱۲۰ یا ۱۴۰ میلی‌متری از فن‌های کوچک‌تر کارآمدتر و ایده‌ال‌تر هستند.

خنک کننده هوایی برای کیس کامپیوتر

Air-Coolingهای ۱۲۰ یا ۱۴۰ میلی‌متری از فن‌های کوچک‌تر کارآمدتر و ایده‌ال‌تر هستند.

بهترین تولیدکنندگان کیس، مانند Corsair، در صفحات محصولات خود نشان می‌دهند که کیس از چه تعداد فن پشتیبانی می‌کند. اگر قصد دارید از یک  CPU Heat Sinkبزرگ استفاده کنید، مطمئن شوید که کیس فضای کافی برای قرار دادن کولر را دارد. بهترین راه برای انجام این کار چک کردن ارتفاع خنک‌کننده در مقابل عرض کیس است. همیشه کمی فضای خالی بگذارید؛ زیرا مقداری از عرض کیس توسط مادربرد و قطعات آن اشغال می‌شود.

بهترین کیس کامپیوتر برای خنک‌کننده آبی

برای رایانه‌های شخصی با Water Cooler، هرچه کیس بزرگ‌تر باشد، بهتر است؛ زیرا فضای بیشتری برای قطعات خواهید داشت و در حین اسمبل کامپیوتر، کار در داخل آن آسان‌تر است.

خنک‌کننده آب سفارشی (Water-Cooler) بسیار پیچیده‌تر از سایر خنک‌کننده‌هاست؛ زیرا شما نه تنها باید کیسی را پیدا کنید که تعداد مناسب پایه‌های رادیاتور سازگار را داشته باشد، بلکه فضای کافی برای پمپ، مخزن و لوله هم باید مدنظر بگیرید. برخی از کیس‌ها نقاط نصب اختصاصی را برای این قطعات فراهم می‌کنند اما اغلب تنها گزینه شما نصب پمپ و مخزن در هر فضای اضافی که پیدا می‌کنید، است.

راهنمای خرید کیس کامپیوتر
برای رایانه‌های شخصی با Water Cooler، هرچه کیس بزرگ‌تر باشد، بهتر است.

۴. محفظه درایو در کیس

نکته بعدی که باید در مورد آن فکر کنید این است که رایانه شخصی شما چه درایوهایی خواهد داشت و در آینده چه مقدار بیشتری می‌توانید اضافه کنید. به عنوان مثال، بسیاری از کیس‌های مدرن دیگر درایو خارجی ندارند؛ بنابراین اگر یک درایو DVD یا Blu-ray می‌خواهید، مطمئن شوید که کیس دارای جایگاه خارجی ۵/۲۵ اینچی است. همچنین برای هارد دیسک‌ها و SSDها، باید بررسی کنید که چه تعداد درایو داخلی ۳/۵ و ۲/۵ اینچی وجود دارد.

محفظه‌های درایو
هارد SSD سامسونگ هارد دیسک ۳/۵ اینچی درایوهای DVD یا Blu-ray
SSDها به یک محفظه داخلی ۲/۵ اینچی نیاز دارند هارد دیسک‌ها به یک جایگاه داخلی ۳/۵ اینچی نیاز دارند

درایوهای DVD یا Blu-ray به یک جایگاه خارجی ۵/۲۵ اینچی نیاز دارند

 

نکته حرفه‌ای: اگر فضای کامپیوتر شما تمام شد، می‌توانید با خرید آداپتورهای درایو، درایوهای کوچک‌تر را در جایگاه‌های بزرگ نصب کنید.

در نهایت مشخصات کیس مدنظر را نگاه کنید و لیست تعداد درایوها و اندازه‌شان را که کیس پشتیبانی می‌کند، بررسی نمایید.

۵. کیس کامپیوتر و قابلیت اتصال

علاوه بر دکمه معمول روشن/خاموش و Reset، کیس‌ها دارای پورت‌های ورودی/خروجی خارجی (Input Output) هستند که به شما کمک می‌کنند دستگاه‌هایی مانند دوربین‌ها و درایوهای خارجی را به آن متصل کنید. این کار باعث می‌شود هر بار که می‌خواهید از یکی از این دستگاه‌ها استفاده کنید، مجبور نباشید به درگاه‌های ورودی/خروجی پشتی رایانه شخصی نیاز داشته باشید.

پورت های کیس کامپیوتر
محبوب‌ترین اتصالات در کیس، پورت USB A بزرگ به همراه اتصالات صوتی برای هدست است.

محبوب‌ترین اتصالات، تعدادی پورت USB A بزرگ به همراه اتصالات صوتی برای هدست است. با این حال، برخی از کیس‌های جدید از پورت‌های USB Type C کوچک‌تر، مدرن‌تر و سریع‌تر استفاده می‌کنند؛ بنابراین اگر به یکی از این پورت‌ها نیاز دارید، ارزش آن را دارد که مشخصات کیس را بررسی کنید و به این نکته توجه بیشتری داشته باشید که کیس و مادربرد از کدام نسخه USB پشتیبانی می کند؛ زیرا نسخه‌های متعددی در بازار وجود دارد.

۶. کیس کامپیوتر با پنل پنجره‌ای 

ما اکیداً توصیه می‌کنیم در صورت تمایل به کیس‌هایی با پنل پنجره‌ای، مدلی را انتخاب کنید که از شیشه سکوریت ساخته شده باشد؛ زیرا پوششی بسیار مقاوم‌تر از اکریلیک دارد و کم‌تر دچار خراشیدگی می‌شود.

این روزها کیس‌های PC در رنگ‌های بسیار متنوعی در دسترس هستند و بسیاری از آن‌ها نیز یک یا چند پنل شفاف دارند تا بتوانید تمام سخت‌افزار فوق‌العاده داخل آن را مشاهده کنید. پانل‌های شفاف کیس‌های ارزان‌تر از اکریلیک ساخته می‌شوند اما در قیمت‌های بالاتر از شیشه‌های سکوریت بهره می‌برند. 

کیس‌های پنل پنجره‌ای از جنس شیشه سکوریت
کیس‌های پنل پنجره‌ای از جنس شیشه سکوریت مقاوم‌تر از آکریلیک هستند.

تذکر: اگر می‌خواهید یک کیس با پنجره جانبی برای مشاهده عملکرد داخلی رایانه شخصی خود داشته باشید، حتما به جهت قراگیری پنجره دقت کنید؛ دلیل این امر این است که اکثریت قریب به اتفاق پنجره‌های کیس‌های کامپیوتر برج میانی و فول تاور در سمت چپ طراحی شده‌اند. )زیرا مادربرد را در سمت راست کیس نصب می‌کنند.( در نتیجه، اگر چیدمان میز شما به گونه‌ای است که فقط می‌توانید رایانه شخصی را در سمت چپ خود داشته باشید، مهم است که یک قاب معکوس انتخاب کنید که مادربرد را در سمت چپ و پنجره را در سمت راست نصب کند. تعداد کمی از کیس‌ها به شما امکان می‌دهند جهت مادربرد را خودتان انتخاب کنید.

۷. نورپردازی کیس کامپیوتر

اگر به استایل‌های فانتزی علاقه دارید، می‌توانید کیس‌هایی را انتخاب کنید که به صورت استاندارد دارای فن‌های RGB هستند. البته همیشه می‌توانید فن‌های RGB و نوارهای نور بیشتری را مطابق با سلیقه خود اضافه کنید.

۸. کیس کامپیوتر با صدای کم

در حالی که هر کیس صدای رایانه شخصی شما را تا حدی کم می‌کند، برخی از کیس‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا حد امکان بی‌صدا باشند. در کم‌صداترین کیس‌ها یک لایه فوم روی پانل‌های بیرونی تعبیه شده‌ است که ارتعاشات صدا و صفحات را جذب می‌کند. فقط مواظب باشید که نمی‌توان کیس را کاملا مهر و موم کرد؛ زیرا باید به اندازه کافی خنک باشد.

۹. مدیریت کابل کشی کیس

کابل‌ها یکی از بزرگ‌ترین دردسرهای اسمبل کردن یک کامپیوتر هستند. شاید از دید برخی از افراد مسئله‌ای کم اهمیت باشند اما اگر برنامه‌ریزی نکنید که آن‌ها را قرار است کجا جای دهید، ممکن است رایانه شما ظاهری وحشتناک به خود بگیرد.

 برخی از کیس‌ها فضاهایی را برای سر و سامان دادن به کابل‌ها در اختیار شما می‌گذارد. توجه کردن به این امکانات هنگام انتخاب یک کیس، می‌تواند نظم را برای شما به دنبال داشته باشد.

۱۰. کیس کامپیوتر با طراحی Less-Tool

امروزه برای راحتی کار، کیس‌های میان‌رده و بالارده‌ای وجود دارند که دارای طراحی بدون ابزار هستند. در دوران قدیم، تقریباً همه چیز در یک کیس رایانه شخصی به پیچ گوشتی فیلیپس نیاز داشت اما اکنون Design Less Tool این امکان را فراهم می‌سازد تا با کمک پیچ‌های انگشتی اتصالات داخلی و مکانیزم‌های چرخشی داخل کیس خود را اجرا کنید.

۱۱. فیلتر گرد و غبار کیس 

وجود فیلترهای گرد و غبار از دیگر امکانات یک کیس است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. رایانه‌ای که با گرد و غبار، موهای حیوانات خانگی و ... مسدود شده باشد، بیشتر در معرض داغ شدن قرار می‌گیرد که ممکن است آسیب‌های جدی سخت‌افزاری را به دنبال داشته باشد. این فیلترها از ورود هوای ناپاک به فن‌ها جلوگیری می‌کنند و تمامی این خطرات را به حداقل کاهش می‌دهند.

راهنمای خرید قطعات کیس کامپیوتر

برای پاسخ به این سوال که چگونه یک کیس خوب جمع کنیم، باید علاوه بر انتخاب درست کیس، قطعات داخلی آن را هم بشناسیم و برای خرید تک تک آن‌ها وقت بگذاریم. 

سخت‌افزارهای که درون کیس قرار می‌‌گیرند، عبارتند از:

  • مادربرد
  • کارت گرافیک
  • هارددیسک (HDDو SSD)
  • حافظه موقت (RAM)
  • سیستم خنک‌کننده (Cooling)
  • منبع تغذیه (Power)

مادربرد کیس کامپیوتر

مادربرد اصلی ترین برد مدار چاپی (PCB) در کامپیوتر و نقطه اتصال مرکزی ارتباطی است که از طریق آن تمام اجزا و تجهیزات جانبی خارجی به هم متصل می‌شوند. مادربردها را می‌توان تقریباً در همه رایانه‌ها، به ویژه کامپیوترهای شخصی رومیزی و لپ‌تاپ پیدا کرد.

کارت گرافیک کامپیوتر

هدف از کارت گرافیک، ارائه تصاویر گرافیکی است. بدون کارت گرافیک، کامپیوتر شما نمی‌تواند هیچ اطلاعاتی را نمایش دهد، چه رسد به عملکردی که شما به آن نیاز دارید. 

هارد دیسک کامپیوتر

هارد دیسک کامپیوتر  یک دستگاه ذخیره‌سازی اطلاعات است که در صورت خاموش شدن کامپیوتر، داده‌های ذخیره شده از بین نمی‌روند. همه رایانه‌ها به یک دستگاه ذخیره‌سازی نیاز دارند و هاردهای HDD و SSD نمونه‌هایی از انواع دستگاه ذخیره‎سازی هستند.

 

برای آشنایی بیشتر در مورد مشخصات کلیدی هارد دیسک و انواع آن، مقاله زیر را مطالعه کنید

حافظه موقت کامپیوتر (RAM)

رم رایانه شما اساساً یک حافظه کوتاه مدت است که در آن داده‌ها در صورت نیازِ پردازنده ذخیره می‌شوند. این نباید با داده‌های طولانی مدتی که روی هارد دیسک ذخیره می‌شوند، اشتباه گرفته شود.

سیستم خنک کننده کامپیوتر

فن کیس یکی از اجزای مهم رایانه است که به افزایش طول عمر کامپیوتر شما کمک می‌کند. در حین کار، CPU ممکن است بیش از حد گرم شود و فن داخلی نتواند به طور موثر سیستم را خنک کند. به همین سبب وجود یک سیستم خنک‌کننده ضرورت می‌یابد.

پاور کامپیوتر

منبع تغذیه دستگاهی الکتریکی است که نیروی الکتریکی را به بار الکتریکی مانند رایانه لپ‌تاپ، سرور یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی ارائه می‌کند. وظیفه اصلی منبع تغذیه تبدیل جریان الکتریکی از منبع به ولتاژ، جریان و فرکانس صحیح برای تغذیه بار است.

راهنمای خرید قاب کیس (بررسی ۶ مدل برتر)

ما تا این قسمت از راهنمای خرید کیس کامپیوتر، مشخصات کلیدی را برشمردیم که هنگام خرید باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. از آن جایی که قیمت یک کیس کامپیوتر خیلی خوب می‌تواند با توجه به نوع نیاز شما متفاوت باشد، ما در این بخش ۶ مدل از بهترین محصولات را در بازه قیمتی یک تا ۱۶میلیون تومان معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید انتخابی راحت‌تر داشته باشد.

کیس کامپیوتر حدود یک میلیون تومان

دو مدل زیر از کیس‌های خوب و کاربردی به حساب می‌آیند که حدود یک میلیون تومان قیمت دارند. در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد آن‌ها می‌پردازیم.

  1. کیس کامپیوتر گرین Oraman Plus
  2. کیس کامپیوتر گرین Hiwa
مشاهده انواع کیس های برند گرین (Green) در لینک زیر:

۱. کیس کامپیوتر گرین مدل Hiwa

کیس کامپیوتر گرین هیوا در حال حاضر (پاییز ۱۴۰۲) حدودا یک میلیون تومان قیمت دارد. از جنس آلومینیوم و پلاستیک فشرده شفاف ساخته شده است. این محصول با قیمت عالی در کنار مشخصات سخت‌افزاری  مناسب برای اسمبل سیستم‌های معمولی و اداری شما گزینه خوبی به شمار می‌رود.

 مهم‌ترین ویژگی‌های این کیس ارزان عبارتند از:

  • ابعاد: ۱۹۵ × ۴۶۵ × ۴۰۵ میلی‌متر
  • سازگار با مادربورد: MicroATX, ATX, Mini-ITX
  • فرم فاکتور: Mid Tower
  • پورت‌ها: ۲ پورت USB2.0 و یک پورت Microphone Jack
  • مجهز به امکانات: فیلتر گرد و غبار  و سیستم مدیریت شبکه
کیس کامپیوتر گرین hiwa
کیس کامپیوتر گرین هیوا، مناسب برای سیستم‌های معمولی و اداری
برای مشاهده مشخصات و خرید اینترنتی کیس کامپیوتر گرین هیوا لطفا کلیک کنید.

۲. کیس کامپیوتر گرین Oraman Plus

کیس کامپیوتر اورامان پلاس گرین با قیمتی در حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، مشخصات یک کیس اداری مرغوب را دارد. اگر قصد دارید قطعات کامپیوتر خود را در کیسی باکیفیت و در عین حال با قیمتی مناسب اسمبل کنید، این مدل را جزو انتخاب‌های خود قرار دهید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این کیس مقرون به صرفه عبارتند از:

  • ابعاد: ۲۰۵ × ۴۳۰ × ۴۳۷ میلی‌متر
  • وزن: ۳۸۰۰ گرم
  • سازگار با مادربورد: MicroATX, ATX, Mini-ITX
  • پورت‌ها: ۲ پورت USB2.0 و یک پورت USB3.0
  • مجهز به امکانات: فیلتر گرد و غبار، قابلیت نصب ۴ فن، یک واترکولینگ و ...
کیس کامپیوتر گرین مدل Oraman Plus
کیس کامپیوتر گرین Oraman Plus، مدلی قرون به صرفه مناسب برای کاربری اداری
برای مشاهده مشخصات و خرید اینترنتی کیس کامپیوتر گرین Oraman Plus لطفا کلیک کنید.

کیس کامپیوتر تا ۵ میلیون تومان

دو مدل کیس زیر از برندهای به نام گرین و Crosair است که زیر ۵ میلیون تومان قیمت دارند. در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد آن‌ها می‌پردازیم.

۳. کیس کامپیوتر گرین Z+ Grand

۴. کیس کامپیوتر کورسیر iCUE 220T RGB Tempered Glass

۳. کیس کامپیوتر گرین مدل AVA Plus

کیس کامپیوتر گرین AVA Plus، مدلی مناسب برای اسمبل کردن یک کامپیوتر اداری است که در حدود یک میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت دارد. قسمت بیرونی آن از پلاستیک سخت و قسمت داخلی از استیل ضد زنگ ساخته شده است.

مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول کاربردی عبارتند از:

  • ابعاد:  ۲۰۰ × ۴۶۰ × ۴۸۰ میلی‌متر
  • وزن: ۴۴۰۰ گرم
  • سازگار با مادربورد: MicroATX, ATX, Mini-ITX
  • پورت‌ها: ۲ پورت USB2.0 و یک پورت USB3.0
  • مجهز به امکانات: فیلتر گرد و غبار، پنجره شیشه‌ای، دارای مکانیزم کاهش نویز، لرزش و ... 
کیس کامپیوتر گرین مدل AVA Plus
کیس کامپیوتر گرین AVA Plus، یکی از بهترین کیس‌های شرکت گرین با قیمتی مناسب
برای مشاهده مشخصات و خرید اینترنتی کیس کامپیوتر گرین AVA Plus لطفا کلیک کنید.

۴. کیس کامپیوتر کورسیر مدل iCUE 220T RGB Tempered Glass

کیس کامپیوتر کورسیر مدل iCUE 220T، مدلی مناسب گیمینگ محسوب می‌شود که در حدود ۴ میلیون تومان قیمت دارد. مهم‌ترین ویژگی‌های این کیس کورسیر عالی عبارتند از:

  • ابعاد:  ۲۱۰ × ۳۹۵ × ۴۵۰ میلی‌متر
  • وزن: ۶۸۰۰ گرم
  • سازگار با مادربورد: MicroATX, ATX, Mini-ITX
  • پورت‌ها: Audio In/Out و ۲ پورت USB3.0
  • مجهز به امکانات: فیلتر گرد و غبار، پنجره شیشه‌ای و نورپردازی RGB فن‌ها
کیس کورسیر iCUE 220T RGB
کیس کامپیوتر کورسیر مدل iCUE 220T، مناسب گیمینگ
برای مشاهده مشخصات و خرید اینترنتی کیس کامپیوتر کورسیر مدل iCUE 220T لطفا کلیک کنید.

کیس کامپیوتر تا ۱۰ میلیون تومان

ما در این قسمت قصد داریم کیس کامپیوتر گیمینگ ایسوس TUF GT501 را به عنوانی مدلی کارآمد با قیمتی زیر ۱۰ میلیون تومان معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

۵. کیس کامپیوتر گیمینگ ایسوس Asus TUF GT301

کیس گیمینگ ایسوس TUF GT301، مدلی قدرتمند و باکیفیت مخصوص گیم است که  علاوه بر طراحی زیبا، امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای خرید این کیس عالی و کارآمد باید در حدود ۶ میلیون تومان هزینه کنید.

مشاهده انواع کیس های کامپیوتر برند ایسوس (ASUS) در لینک زیر:

مهم‌ترین ویژگی‌های این کیس فوق‌العاده عبارتند از:

  • ابعاد:  ۲۵۱ × ۵۴۵ × ۵۵۲ میلی‌متر
  • وزن: ۷ کیلوگرم
  • فرم فاکتور: Mid Tower
  • سازگار با مادربورد: MicroATX , ATX , XL-ATX , Mini-ITX
  • پورت‌ها: ۲ پورت USB3.0
  • مجهز به امکانات: فیلتر گرد و غبار، پنجره شیشه‌ای و نورپردازی LED و سیستم مدیریت نصب کابل
کیس کامپیوتر ایسوس TUF Gaming GT301
کیس گیمینگ ایسوس TUF GT301، مدلی قدرتمند و باکیفیت مخصوص گیم
برای مشاهده مشخصات و خرید اینترنتی کیس گیمینگ ایسوس TUF GT301 لطفا کلیک کنید.

کیس کامپیوتر تا ۱۶ میلیون تومان

گران قیمت‌ترین مدلی که ما قصد داریم در این راهنمای خرید کیس کامپیوتر به شما معرفی کنیم، کیس ایسوس ROG Strix Helios GUNDAM EDITION است که زیر ۱۵ میلیون تومان قیمت دارد. در ادامه توضیحات بیشتری از آن را خواهید خواند.

۶. کیس کامپیوتر گیمینگ ایسوس ROG Strix Helios

کیس ایسوس ROG Strix Helios GUNDAM EDITION که برای خرید آن باید در حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان هزینه کنید، یک کیس فوق‌العاده با کاربری گیمینگ است که با انتخاب آن می‌توانید امکانات زیادی را به خود هدیه دهید.

مهم‌ترین ویژگی‌های این کیس کارآمد عبارتند از:

  • ابعاد:  ۲۵۰ × ۵۶۵ × ۵۹۱ میلی‌متر
  • وزن: ۱۸ کیلوگرم
  • فرم فاکتور: Mid Tower
  • سازگار با مادربورد: EATX, ATX, Micro-ATX, Mini-ITX
  • پورت‌ها: دارای ۴ عدد پورت USB 3.1 ( USB 3.2 GEN 2 )
  • مجهز به امکانات: فیلتر گرد و غبار، پنجره شیشه‌ای و ...
کیس کامپیوتر ایسوس مدل rog strix helios
کیس ایسوس ROG Strix Helios GUNDAM EDITION؛ مدلی فوق‌العاده با کاربری گیمینگ
برای مشاهده مشخصات و خرید اینترنتی کیس ایسوس ROG Strix Helios لطفا کلیک کنید.

مشاوره خرید کیس کامپیوتر

تا این قسمت از مقاله راهنمای خرید کیس کامپیوتر، ما سعی کردیم هر آن چه را که هنگام انتخاب یک کیس مناسب باید بدانید را بیان کنیم. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد. اگر همچنان در مورد نحوه انتخاب کیس عالی سوال دارید، برای راهنمایی بیشتر می‌توانید با یکی از مشاوران کاربلد ما تماس بگیرید.

شماره تماس پشتیبانی جهت خرید اقساطی و دریافت مشاوره رایگان از ادبازار : ۰۲۱۴۵۳۲۴

جمع‌بندی

آن چه در مقاله راهنمای خرید کیس کامپیوتر آموختیم:

  • بعد از تعیین بودجه باید سازگاری کیس با مادربرد و منبع تغذیه را بررسی کنید.
  • بایستی مشخص کنید برای نصب خنک‌کننده فضای کافی در اختیار دارید.
  • محل قرارگیری محفظه درایوها را چک کنید.
  • در صورت تمایل به کیس‌هایی با پنل پنجره‌ای، مدلی را انتخاب کنید که از شیشه سکوریت ساخته شده باشد.
  • به قابلیت‌هایی مانند فیلتر گرد و غبار، مدیریت کابل، کیس بی‌صدا و ... توجه کنید.
  • مادربرد، کارت گرافیک، رم و ... از جمله قطعاتی هستند که در کیس شما جای می‌گیرند.
  • ۶ مدل از بهترین کیس‌های موجود در بازار در بازه قیمتی بین یک تا ۱۶ میلیون تومان

ما در این مقاله سعی کردیم شما را از ۰ تا ۱۰۰ کیس کامپیوتر آشنا کنیم. امیدواریم توانسته باشیم در این امر موفق عمل کنیم. در صورت داشتن سوال، پیشنهاد یا انتقاد می‌توانید در قسمت نظرات آن را با ما مطرح کنید. همکاران ما در اسرع وقت در خدمت شما هستند.

اطلاع از قیمت و خرید آنلاین انواع کیس‌های کامپیوتر (با ضمانت کالا و گارانتی معتبر) از ادبازار لطفا کلیک کنید.