مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ

مقایسه محصولات 05 تیر 1398 علی مظفری

مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ

دو گوشی گلکسی اس 10 سامسونگ (Samsung Galaxy S10) و می 9 شیائومی (Xiaomi Mi 9) از گوشی های اندرویدی هستند که می‌توانند گزینه خرید عالی برای کسانی باشند که تمایل به در اختیار داشتن یک اسمارتفون (smartphone) با کیفیت و زیبای اندرویدی دارند. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ بپردازیم و برتری های هر یک از این دو محصول را نسبت به هم بهتر بشناسیم. با ما همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه فوریه (February) سال 2019 شرکت سامسونگ به طور رسمی از گوشی گلکسی S10 در کنار دو نسخه دیگر آن که گلکسی S10e و گلکسی S10 Plus نام داشتند رونمایی کرد. گوشی های سری گلکسی اس سامسونگ همیشه از پرفروش ترین اسمارتفون های این برند کره‌ای بوده‌اند و استقبال کاربران از Galaxy S10 هم پرشور است. اما به عقیده ما گوشی های اندرویدی دیگری وجود دارند که از خیلی جوانب پتانسیل لازم برای رقابت با گلکسی اس 10 را دارند و شاید بتوانند گزینه خرید بهتری هم در مقایسه با این گوشی باشند.

گوشی شیائومی می 9 می‌تواند یکی از این دسته اسمارتفون ها محسوب شود! این گوشی در ماه مارس (March) سال 2019 رونمایی شد و از سخت افزاری قدرتمند، طراحی به روز و قیمتی مقرون به صرفه بهره می‌برد و به همین دلایل می‌تواند رقیب جدی برای گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 باشد. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ بپردازیم و برتری های هر یک از این دو گوشی را نسبت به هم مشخص کنیم. بنابراین با ما همراه باشید.

 

مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ: سبک طراحی و ظاهر

هر دو گوشی شیائومی Mi 9 و سامسونگ گلکسی S10 از طراحی و ظاهر به روزی بهره می‌برند اما زبان طراحی که در آن ها بکار رفته کمی با هم تفاوت دارد. طول و عرض بدنه گوشی Mi 9 نسبت به S10 بیشتر است اما از نظر ضخامت هر دوی آن ها تقریبا وضعیت یکسانی دارند. طبیعتا وزن شیائومی می 9 هم با توجه به ابعاد بزرگ آن از وزن گلکسی S10 بیشتر است. تفاوت وزنی مابین این دو گوشی به چیزی در حدود 16 گرم می‌رسد و گوشی Mi 9 حدودا 19 گرم از S10 سنگین تر خواهد بود. فریم اصلی هر دو گوشی از آلومینیوم ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی هر دوی آن ها هم با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود. هر دو کمپانی سامسونگ و شیائومی مدعی شده‌اند که شیشه بکار رفته در قاب پشت گوشی آن ها از جنس گوریلاگلس 5 در نظر گرفته شده است. در مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ هم مشخص شد که قاب پشت هر دو گوشی مقاومت خوبی در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای تیز دارد اما بهتر است حتما از گارد موبایل برای محافظت هرچه بیشتر از آن ها استفاده شود. ضمنا هر دو گوشی مورد نظر قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارند و از پورت اتصال یو اس بی نوع سی (USB Type C) بهره‌مند هستند.

 

مقایسه Mi 9 شیائومی یا S10 سامسونگ

 

یکی از ویژگی هایی که در طراحی Galaxy S10 لحاظ شده و شیائومی Mi 9 از آن بی‌بهره است مربوط به ضد آب بودن می‌شود. سامسونگ گلکسی اس 10 از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کند و به موجب آن در بررسی های عملی صورت گرفته هم نشان داده که واقعا می‌تواند تا 30 دقیقه در عکس 1.5 متری آب دوام داشته باشد، اما گوشی Xiaomi Mi 9 از این ویژگی بهره‌مند نیست. این مسئله یکی از برتری های محسوس گلکسی اس 10 در مقایسه با گوشی می 9 است. وقتی از نمای رو به رو به دو گوشی مذکور نگاه کنید، تفاوت مابین زبان طراحی آن ها را بهتر درک خواهید کرد. اگرچه سعی شده حاشیه های صفحه نمایش هر دو گوشی باریک طراحی شوند، اما کاملا مشخص است که سامسونگ در این راستا نوآورانه‌تر عمل کرده و توانسته ظاهری منحصر به فردتر را برای گلکسی S10 به وجود آورد.

یکی از اصلی ترین تفاوت های صفحه نمایش بدون حاشیه دو گوشی مربوط به محل نصب لنز دوربین سلفی می‌شود. دوربین سلفی شیائومی Mi 9 در لبه فوقانی صفحه نمایش و زائده‌ای که تحت عنوان ناچ (Notch) شناخته می‌شود نصب شده اما لنز دوربین سلفی Galaxy S10 در گوشه سمت راست و قلب نمایشگر دستگاه نصب است و به نوعی بخشی از صفحه نمایش آن را تشکیل می‌دهد! پیاده سازی این سبک طراحی در گلکسی اس 10 سبب شده که ظاهری جذاب تر برای آن به ارمغان آورده شود. هر دو گوشی Mi 9 و S10 از اسکنر انگشت بهره‌مند هستند و اسکنر آن ها زیر نمایشگر نصب است! یعنی شما با قرار دادن انگشت خود بر روی صفحه نمایش گوشی می‌توانید آن را آنلاک کنید. در مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ مشخص شد که عملکرد اسکنر زیر نمایشگر هر دوی آن ها دقیق، سریع و بدون مشکل است.

 

مقایسه Mi 9 شیائومی یا S10 سامسونگ

 

وقتی از نمای پشت هم به دو گوشی نام برده شده نگاه بکنید باز هم تفاوت هایی در ظاهر و سبک طراحی آن ها قابل درک هستند. قاب پشت هر دو گوشی براق است، اما شدت براق بودن قاب پشت Mi 9 کمی بیشتر از S10 به نظر می‌آید. همچنین لبه های قاب پشت این گوشی حالتی خمیده‌تر نسبت به گلکسی اس 10 دارند. محل نصب لنز های دوربین اصلی دو گوشی هم از دیگر تفاوت های محسوس قاب پشت آن هاست. لنز های دوربین سه‌گانه گلکسی S10 در بخش فوقانی و وسط قاب پشت آن به صورت افقی نصب شده‌اند اما لنز های دوبین سه‌گانه شیائومی Mi 9 به صورت عمودی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن نصب هستند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی Mi 9 و Mi 9 SE : دو گوشی زیبا و خوش دست

بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از مقایسه سبک طراحی و ظاهر دو گوشی گلکسی S10 و شیائومی Mi 9 می‌توان اینطور نتیجه‌ گرفت که هر دو گوشی ظاهر و سبک طراحی مدرن و به روزی دارند اما کاملا مشخص است که سامسونگ Galaxy S10 در برخی زمینه های نسبت به گوشی Mi 9 برتری دارد. به عنوان مثال نحوه طراحی پنل جلو و نمایشگر این گوشی منحصر به فردتر و متفاوت تر از نحوه طراحی نمایشگر و پنل جلوی شیائومی می 9 به نظر می‌آید و بهره‌مندی آن از استاندارد ضد آب IP68 هم از دیگر مزیت هایش نسبت به گوشی Mi 9 خواهد بود. با توجه به این مسائل ما عقیده داریم که برنده این بخش از مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ گوشی اس 10 است.

 

مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ: صفحه نمایش

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم صفحه نمایش هر دو گوشی ظاهری مدرن دارد و حاشیه های بسیار باریکی را ارائه می‌کند. طبق آمار چیزی در حدود 88.3 درصد از مساحت پنل جلوی گلکسی S10 توسط نمایشگر آن احاطه شده و این مقدار در گوشی Mi 9 معادل 85.2 درصد خواهد بود که نشان می‌دهد حاشیه های نمایشگر S10 باریک تر از Mi 9 هستند. صفحه نمایش شیائومی می 9 از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است و اندازه 6.39 اینچی دارد. نسبت 19.5 به 9 توسط آن ارائه شده و وضوح تصویر نمایشگر دستگاه هم فول اچ دی پلاس یا 2340 در1080 پیکسل خواهد بود. بدین ترتیب تراکمی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ برای صفحه نمایش شیائومی Mi 9 به ارمغان آورده می‌شود. اما صفحه نمایش گلکسی S10 سامسونگ 6.1 اینچی و از نوع داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) در نظر گرفته شده است. نسبت تصویر 19 به 9 توسط آن ارائه شده و رزولوشن آن معادل 3040 در 1440 پیکسل خواهد بود که تراکمی در حدود 550 پیکسل در هر اینچ را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. بنابراین کاملا مشخص است که از نظر رزولوشن و تراکم پیکسلی، برتری این بخش از مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ هم به گلکسی اس 10 تعلق می‌گیرد.

 

مقایسه Mi 9 شیائومی یا S10 سامسونگ

 

روی صفحه نمایش هر دو گوشی با شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده شده تا از آن در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای تیز محافظت به عمل آید. اگرچه مقاومت صفحه نمایش هر دو گوشی در این راستا مطلوب است اما با این وجود توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش آن ها را با گلس ال سی دی بپوشانید. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش دو گوشی مذکور چگونه است؟ در مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ مشخص شد که صفحه نمایش هر دو گوشی کیفیت عملکرد عالی دارند و محتوایی که توسط آن ها ارائه می‌شود شارپنس، شاداب و پرانرژی خواهد بود. جزئیات تصویر روی نمایشگر هر دو گوشی عالی است و هر دوی آن ها قابلیت تولید روشنایی بالایی دارند. بدین ترتیب می‌توانید با تنظیم روشنایی هر دو گوشی بر روی 80 درصد به راحتی در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای آن ها را مشاهده کنید.

بنابراین می‌توان از این بخش از مقایسه سامسونگ Galaxy S10 و شیائومی Mi 9 اینطور نتیجه گرفت که صفحه نمایش هر دو گوشی مذکور کیفیت بالایی دارد و در عمل شاید خیلی تفاوت محسوسی مابین آن ها دیده نشود اما بر روی کاغذ نمایشگر سامسونگ گلکسی اس 10 هم از نظر رزولوشن و هم از نظر تراکم پیکسلی نسبت به نمایشگر Mi 9 وضعیت بهتری را ارائه می‌کند و طبق بررسی های صورت گرفته قدرت تولید روشنایی نمایشگر این گوشی هم بر روی کاغذ از روشنایی نمایشگر شیائومی می 9 بیشتر خواهد بود. بنابراین باید برتری این بخش از مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ را هم به گوشی Galaxy S10 نسبت دهیم.

 

مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

با توجه به اینکه هر دو گوشی مورد نظر در سال 2019 معرفی و روانه بازار شده‌اند جای تعجبی ندارد که جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید (در زمان تدوین این مطلب) یعنی اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی آن ها نصب باشد. همچنین انتظار داریم که آپدیت های آتی اندروید هم حداقل تا 3 سال آینده برای هر دو گوشی مذکور منتشر شوند. اما تفاوت اصلی مابین بستر نرم افزاری این دو گوشی مربوط به رابط کاربری متفاوت آن ها می‌شود. سامسونگ رابط کاربری اختصاصی One UI را به طور پیش فرض روی گلکسی اس 10 نصب کرده و شیائومی رابط MIUI 10 را در حالت پیش فرض روی گوشی Mi 9 راه‌اندازی می‌کند. این دو رابط کاربری از نظر بصری و سبک طراحی تفاوت های زیادی نسبت به هم دارند و ترجیح دادن یکی از آن ها به دیگری امری است که کاملا به سلیقه شخصی کاربران باز می‌گردد، اما اگر نظر ما را بخواهید، ما بیشتر طرفدار رابط One UI سامسونگ هستیم چون نسبت به قبل و سری رابط های پیشین این شرکت بهینه‌تر شده و عملکرد روان تری را ارائه می‌کند. انجام کارهای روزمره و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره به راحتی در هر دو گوشی قابل انجام خواهد بود و مطمئنا برای انجام این کارها با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید.

 

مقایسه Mi 9 شیائومی یا S10 سامسونگ

 

یکی از ویژگی های جالبی که Galaxy S10 سامسونگ دارد و Xiaomi Mi 9 از آن بی‌بهره است مربوط به پشتیبانی اس 10 از قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) می‌شود که به موجب آن با نصب گوشی به یک مانیتور می‌توان تجربه‌ای دسکتاپ مانند را از سیستم عامل اندروید موبایل دریافت کرد. همچنین پشتیبانی گلکسی S10 از بیکسبی (Bixby) هم می‌تواند از دیگر مزیت های این محصول نسبت به شیائومی می 9 باشد. بنابراین به طور کلی ما عقیده داریم که از نظر بستر نرم افزاری و رابط کاربری هم می‌توان گلکسی اس 10 سامسونگ را به عنوان برنده این بخش مقایسه Mi 9 شیائومی یا S10 در نظر گرفت.

 

مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین بخش های مقایسه دو گوشی S10 و Mi 9 مربوط به قدرت عملکرد آن ها می‌شود. با توجه به اینکه هر دو گوشی مذکور از پرچمداران شرکت های سازنده خود هستند، جای تعجبی ندارد که به تراشه های درجه یک مجهز شده باشند. نسخه‌ای از گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 که در بازار کشورمان هم موجود است از تراشه اگزینوس 9820 بهره می‌برد. این تراشه طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Cortex-A55 هستند و فرکانس کاری 1.95 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. دو هسته دیگر آن از نوع Cortex-A75 در نظر گرفته شده‌اند و فرکانس 2.31 گیگاهرتزی دارند و دو هسته دیگر آن هم از نوع Mongoose M4 بوده و فرکانس 2.73 گیگاهرتزی خواهند داشت. پردازنده گرافیکی بکار رفته در تراشه اگزینوس 9820 هم پردازنده قدرتمند Mali-G76 MP12 خواهد بود. گلکسی S10 سامسونگ از رم 8 گیگابایتی بهره می‌برند و از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 128 و 512 گیگابایتی می‌شود. ضمنا این گوشی از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) هم برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه پشتیبانی به عمل می‌آورد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی S10+ ، S10 و S10e: اوج زیبایی و قدرت

در سمت مقابل شیائومی می 9 از تراشه اسنپدراگون 855 کوالکام بهره‌مند است که در نسخه مختص بازار ایالات متحده گوشی گلکسی S10 هم از همین تراشه استفاده می‌شود. این تراشه طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که چهار هسته آن از نوع Kyro 485 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی دارند. دو هسته دیگر آن از نوع Hyro 485 بوده و فرکانس بالاتر 2.42 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته آخر آن هم از نوع Kyro 485 بوده و فرکانس فوق‌العاده بالای 2.84 گیگاهرتزی را ارائه خواهند کرد. پردازنده گرافیکی Adreno 604 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی شیائومی می 9 از نظر رم در دو نسخه مختلف 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی می‌شود که هیچ یک از آن ها قابلیت نصب رم میکرو اس دی و حافظه جانبی را ندارند. بنابراین یکی از اصلی ترین تفاوت های این بخش از مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ مربوط به پشتیبانی اس 10 از حافظه جانبی و عدم پشتیبانی می 9 از این ویژگی می‌شود.

 

مقایسه Mi 9 شیائومی یا S10 سامسونگ

 

اما کدامیک از دو گوشی مورد نظر قدرت عملکرد بهتری دارند؟ برای تست این موضوع ما بازی های پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و فورتنایت (Frotnite) را روی هر دوی آن ها نصب کردیم و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه اجرا و سپس از بخش اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) مابین برنامه های اخیر دو دستگاه جهش هایی داشتیم. لازم به ذکر است که برای این مقایسه از نسخه پایه دو گوشی مورد نظر استفاده شده است. نتیجه مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ نشان داد که هر دو گوشی به راحتی از پس اجرای سنگین ترین بازی های HD و اندرویدی بر می‌آیند و حتی بعد از 30 دقیقه انجام بازی های سنگین هم جهش مابین اپلیکیشن های دو گوشی در بخش Recent Apps با سرعت و دقت عالی امکانپذیر بوده است.

بنابراین هر دو گوشی S10 و Mi 9 قدرت و بازده عالی دارند و برای اجرای سنگین ترین گیم های اندرویدی مناسب هستند. یکی از تفاوت های جالبی این دو گوشی مربوط به سرعت بوت آن ها بود که می 9 در این زمینه نسبت به اس 10 برتری محسوسی از خود نشان داد. همچنین در مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ مشخص شد که سرعت اجرای اپلیکیشن ها در گوشی می 9 به اندازه چند میلی ثانیه از سرعت اجرای همان برنامه ها در گوشی S10 بیشتر است. بنابراین برخلاف تصور خیلی از افراد این دو گوشی از نظر قدرت پردازشی و بازده تفاوت محسوسی نسبت به هم ندارند و به هیچ وجه برتری مطلق این بخش مقایسه از آن Galaxy S10 نیست! همانطور که گفتیم حتی در برخی زمینه ها مثل سرعت بوت گوشی یا اجرای برنامه ها دیده شده که Xiaomi Mi 9 کیفیت بهتری در مقایسه با گلکسی S10 داشته است. نکته مهمی که در مورد حافظه داخلی دو گوشی هم باید به آن توجه داشته باشید مربوط به محدودیت بیشتر شیائومی می 9 نسبت به S10 می‌شود. نسخه پایه این گوشی حافظه داخلی 64 گیگابایتی دارد و از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند اما نسخه پایه Galaxy S10 از حافظه 128 گیگابایتی بهره‌مند است و از حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. نتیجه‌گیری نهایی مبنی بر برتری هر یک از دو گوشی نسبت به محصول دیگر را بر عهده شما قرار می‌دهیم.

 

مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ: دوربین

دوربین اصلی گلکسی S10 از سه لنز 12، 12 و 16 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولترا واید (Ultarwide) هستند. لنز 12 مگاپیکسلی اصلی (واید) این مجموعه دیافراگم متغیر F/1.5-2.4 دارد و با توجه به نور محیط قادر به تنظیم اندازه و روزنه نورگیری خواهد بود. دو لنز بعدی آن هم به ترتیب از دیافراگم F/2.4 و F/2.2 بهره می‌برند. قابلیت های مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط فیلم 4K با فریم ریت 60 فریم در هر ثانیه هم با دوربین اصلی S10 سامسونگ امکانپذیر است. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است.

 

مقایسه Mi 9 شیائومی یا S10 سامسونگ

 

در سمت مقابل سه لنز دوربین اصلی شیائومی Mi 9 به ترتیب 48، 12 و 16 مگاپیکسلی و از نوع واید، تله‌فتو و اولتراواید هستند و دیافراگم ثابت F/1.8، F/2.2 و F/2.2 دارند. قابلیت هایی مثل فوکوس لیزری و فوکوس خودکار مرحله‌ای، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط فیلم 4K با فریم ریت های 60 و 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی می 9 پشتیبانی می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED دوگانه هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است. اما کیفیت عملکرد دوربین سه‌گانه کدامیک از دو گوشی مورد نظر وضعیت بهتری دارد؟ در مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ مشخص شد که دوربین اصلی هر دو گوشی عملکرد بسیار عالی دارند و با آن ها می‌توانید عکس های واقعا با کیفیتی ضبط کنید. وضعیت عملکرد دوربین اصلی دو گوشی به گونه‌ایست که تقریبا در 60 درصد مواقع دوربین می 9 برای عکسبرداری بهتر از دوربین اس 10 عمل می‌کند. در حالت پرتره هم عکس هایی که با دوربین گوشی Mi 9 ضبط می‌شوند جزئیات و تفکیک‌پذیری بهتری در مقایسه با دوربین اصلی گلکسی S10 دارند اما در سمت مقابل کیفیت ضبط ویدئو های 4K به لطف بهره‌مندی از قابلیت OIS با دوربین گلکسی S10 به مراتب بیشتر از شیائومی می 9 است. پس به طور کلی می‌توان اینطور گفت که دوربین اصلی هر دو گوشی مورد نظر کیفیت عالی دارند اما برای عکسبرداری دوربین Xiaomi Mi 9 بهتر بوده و برای ضبط ویدئو دوربین Galaxy S10 می‌تواند نتیجه بهتری را به همراه داشته باشد.

دوربین سلفی دو گوشی مورد نظر هم کیفیت عالی دارند. دوربین سلفی شیائومی Mi 9 از یک لنز 20 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی گلکسی S10 هم از یک لنز 10 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.9 تشکیل می‌شود که از فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل و HDR پشتیبانی می‌کند و حتی قابلیت ضبط ویدئو های 4K را دارد. ضمنا با دوربین سلفی هر دو گوشی مذکور قادر به ضبط عکس های پرتره هم خواهید بود. در مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ مشخص شد که دوربین سلفی سامسونگ Galaxy S10 تقریبا در تمام شرایط کیفیت عملکرد بهتری در مقایسه با دوربین سلفی شیائومی می 9 دارد. پس اگر به عکسبرداری سلفی علاقمند هستید، احتمالا گلکسی S10 گزینه خرید بهتری برایتان خواهد بود.

 

مقایسه Mi 9 شیائومی یا S10 سامسونگ

 

مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ: باتری و شارژدهی

باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گلکسی اس 10 بکار رفته از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت 3400 میلی آمپر ساعتی دارد. باتری این گوشی در حالت عادی می‌تواند مابین 1 الی 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. در سمت مقابل باتری شیائومی Mi 9 از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. در بررسی این گوشی هم مشخص شد که شارژدهی باتری آن تقریبا مابین 1 الی 1.5 روز خواهد بود. پس دو گوشی مذکور از نظر قدرت شارژدهی خیلی تفاوتی نسبت به هم ندارند. ضمنا هر دوی آن ها از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. شارژر فابریک Galaxy S10 یک شارژر 15 واتی است که امکان شارژ مجدد باتری دستگاه را در مدت زمانی حدود 100 دقیقه امکانپذیر می‌سازد. شارژر فابریک گوشی شیائومی Mi 9 هم 27 واتی در نظر گرفته شده و به تکنولوژی شارژ سریع 4 پلاس (Quick Charge 4+) را ارائه می‌کند که به لطف آن می‌توان باتری دستگاه را در کمتر از 70 دقیقه از صفر تا صد درصد شارژ کرد. ضمنا هر دو گوشی قابلیت شارژ بیسیم را هم مورد پشتیبانی قرار می‌دهند.

حالا وقتشه! مشاهده مشخصات و قیمت گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 9 با ظرفیت 128 گیگابایت

گوشی سامسونگ گلکسی S10 یک ویژگی خاص دیگر هم دارد که مربوط به پشتیبانی آن از قابلیت شارژ بیسیم معکوس (Reverse Wireless Charging) می‌شود. به موجب این قابلیت می‌توان با نزدیک کردن آن به دیگر گوشی هایی که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند، باتری آن ها را شارژ کرد. پس دو گوشی سامسونگ گلکسی S10 و شیائومی Mi 9 از نظر قدرت شارژدهی باتری تقریبا وضعیت یکسانی دارند اما از نظر سرعت شارژ باتری کیفیت عملکرد می 9 بهتر از گوشی S10 است. ضمنا نباید قابلیت شارژ بیسیم معکوس را به عنوان یک ویژگی جالب و منحصر به فرد در گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 فراموش کرد. این قابلیت در برخی شرایط می‌تواند واقعا بازده جالبی داشته باشد.

 

مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ: قیمت و ارزش خرید

در آخرین بخش مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ به صحبت در مورد قیمت و ارزش خرید دو گوشی مذکور می‌پردازیم. قیمت نسخه پایه گوشی Galaxy S10 هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) حدود 11.2 میلیون تومان است. این موضوع در حالیست که نسخه پایه شیائومی می 9 با قیمتی در حدود 7.8 میلیون تومان در بازار عرضه شده است. بنابراین کاملا مشخص است که از نظر قیمت گوشی Mi 9 شیائومی وضعیت بهتری نسبت به گلکسی S10 دارد. به عقیده ما با توجه به اینکه هر دو گوشی از تراشه قدرتمندی بهره می‌برند و بازده پردازشی نسبتا یکسانی دارند و از نظر دوربین هم می‌توانند وضعیت بسیار مطلوبی را ارائه می‌کنند، در یک جمع‌بندی کلی می‌توان مدعی شد که ارزش خرید شیائومی Mi 9 از گلکسی S10 بیشتر است. اگر دقیق به تفاوت های مابین این دو گوشی نگاه کنید متوجه خواهید شد که واقعا برتری هایی که گلکسی S10 دارد به اندازه‌ی محسوس نیستند که تفاوت قیمت 2.5 میلیون تومانی این گوشی نسبت به Mi 9 شیائومی را توجیه کنند. بنابراین به عقیده ما ارزش خرید شیائومی می 9 از خرید گلکسی اس 10 بیشتر است.

 

مقایسه Mi 9 شیائومی یا S10 سامسونگ

 

 

جدول مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ

 

S10 سامسونگ

Mi 9 شیائومی

 

149.9 × 70.4 × 7.8 میلی‌متر

157 گرم

157.5× 74.7× 7.6 میلی‌متر

173 گرم

طراحی ظاهری

Dynamic AMOLED

6.1 اینچ

رزلوشن 3040 در 1440 پیکسل

Super AMOLED

6.39 اینچ

رزولوشن 2340 در1080 پیکسل

صفحه نمایش

اندروید 9 پای

رابط کاربری One UI

Samsung DeX

اندروید 9 پای

رابط کاربری MIUI 10

سیستم عامل

تراشه اگزینوس 9820

پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP1

تراشه اسنپدراگون 855 کوالکام

پردازنده گرافیکی Adreno 604

پردازنده مرکزی و گرافیکی
8 گیگابایت 6 و 8 گیگابایت حافظه رم
128 و 512 گیگابایت 64 و 128 گیگابایت حافظه داخلی

12، 12 و 16 مگاپیکسل

واید، تله فوتو و اولتراواید

48، 12 و 16 مگاپیکسل

واید، تله‌فتو و اولتراواید

دوربین اصلی
10 مگاپیکسل 20 مگاپیکسل دوربین سلفی
3400 میلی آمپر ساعت 3300 میلی آمپر ساعت باتری و شارژدهی
حدود 11.2 میلیون در زمان تدوین مطلب حدود 7.8 میلیون در زمان تدوین مطلب ارزش خرید

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه Mi 9 شیائومی با S10 سامسونگ پرداختیم. هر دو گوشی مذکور از پرچمداران برند خود هستند و کیفیت ساخت بالا و سخت افزاری قدرتمند را ارائه می‌کنند. برخی از اصلی ترین برتری های هر یک از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر در بخش زیر مشخص شده است.

 

برتری های گلکسی S10 نسبت به Mi 9:

  • ظاهر جذاب تر
  • پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68
  • پشتیبانی از سامسونگ دکس
  • حافظه داخلی بهتر در نسخه پایه
  • پشتیبانی از حافظه جانبی
  • دوربین سلفی بهتر
  • پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم معکوس

 

برتری های Mi 9 نسبت به گلکسی S10:

  • سرعت بوت و اجرای اپلیکیشن بیشتر
  • دوربین اصلی بهتر
  • سرعت شارژ باتری بهتر (پشتیبانی از Quick Charge 4+)
  • قیمت مناسب تر
  •