مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70 سامسونگ

مقایسه محصولات 10 اسفند 1398 علی مظفری

مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70 سامسونگ

اگر به دنبال خرید یک گوشی میان رده و خوش قیمت باشید و بودجه شما به چیزی در حدود 5 میلیون تومان (با توجه به نرخ ارز در زمان تدوین مطالب) باشد، دو گوشی شیائومی می 9 لایت (Xiaomi Mi 9 Lite) و گلکسی A70 سامسونگ (Samsung Galaxy A70) بدون شک دو مورد از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهند بود. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70 بپردازیم و مشخص کنیم که ارزش خرید کدام گوشی بیشتر است. با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

مقدمه

در ماه مارس (March) سال 2019 بود که شرکت سامسونگ به طور رسمی از گوشی Galaxy A70 رونمایی کرد. این اسمارتفون به دلیل قیمت مناسب، کیفیت ساخت خوب و ظاهر شیک توانست خیلی زود به یکی از موفق ترین و پرفروش ترین گوشی های غول کره‌ای صنعت موبایل تبدیل شود. اگر به خاطر داشته باشید ما در مقاله "نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ: صفحه نمایش بزرگ و زیبا" به طور اختصاصی به بررسی گوشی نام برده شده پرداختیم. قیمت گلکسی A70 سامسونگ به مراتب رقابتی در نظر گرفته شده و این مسئله یکی از اصلی ترین عواملی است که منجر به کسب موفقیت های بیشتر این محصول می‌شود. اما شیائومی به عنوان یکی دیگر از شرکت های تولید کننده گوشی اندرویدی محصولات زیادی برای رقابت با Galaxy A70 دارد!

یکی از گوشی های با کیفیت این شرکت که در ماه سپتامبر (September) سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم، گوشی می 9 لایت است که در واقع نسخه مقرون به صرفه تر پرچمدار این شرکت محسوب می‌شود. این اسمارتفون هم مثل گوشی A70 از کیفیت ساخت خوب و سخت افزاری مناسب بهره می‌برد. ضمن اینکه قیمت شیائومی Mi 9 Lite هم به مراتب مقرون به صرفه و رقابتی در نظر گرفته شده است. دو گوشی A70 و Mi 9 Lite هم اکنون در بازار کشور با قیمتی نسبتا یکسان و مشابه عرضه شده‌اند و شاید تفاوت قیمتی نسخه پایه آن ها در حد صد یا دویست هزار تومان باشد. بنابراین اگر به دنبال خرید یک اسمارتفون میان رده و خوش قیمت هستید، مطمئنا هر دو گوشی مذکور از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهند بود.

اما کدامیک از دو گوشی مورد نظر بهتر هستند و ارزش خرید بالاتری دارند؟ ما در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70 سامسونگ بپردازیم و این دو اسمارتفون از جنبه های مختلف و مهم با هم مقایسه کنیم. در نهایت مشخص خواهیم کرد که در هر بخش برتری از آن کدام محصول است و بدین ترتیب شما با توجه به معیارها و انتظارات خود می‌توانید مشخص کنید که خرید کدامیک از دو گوشی نام برده شده گزینه بهترین برایتان خواهد بود. فراموش نکنید همیشه بهترین گوشی برای هر کاربر با توجه به نیازها و انتظارات وی مشخص می‌شود و اینطور نیست که مطلقا یک اسمارتفون برای همه کاربران بهترین گزینه خرید باشد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70 سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

در طراحی هر دو گوشی A70 و Mi 9 Lite سعی شده به معیارهای روز طراحی توجه شود و بدین ترتیب هر دو گوشی ظاهری جذاب و به روز دارند. شما با نگاه کردن به پنل جلو و قاب پشت دو گوشی به راحتی متوجه این مسئله خواهید شد. صفحه نمایش هر دوی آن ها حاشیه های باریکی را ارائه کرده و بخش قابل ملاحظه‌ای از پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. نسبت تصویر به بدنه دو گوشی تقریبا یکسان و در حدود 86 درصد است. در بخش فوقانی صفحه نمایش هر دوی آن ها هم یک زائده کوچک با نام ناچ (Notch) تعبیه شده که لنز دوربین سلفی را در بر گرفته است. قاب پشت گوشی های نام برده شده هم براق، جذاب و زیبا به نظر می‌رسد و لنز های دوربین اصلی آن ها در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دو محصول نصب هستند. بنابراین از نظر ظاهری شاید خیلی تفاوت های محسوسی مابین دو گوشی A70 و Mi 9 Lite مشاهده نکنید، اما تفاوت های نهانی در ساختار دو محصول وجود دارد!

 

مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70

 

یکی از مهم ترین تفاوت های این دو گوشی مربوط به جنس موادی می‌شود که در بدنه آن ها بکار گرفته شده است. متاسفانه فریم اصلی و قاب پشت گوشی Galaxy A70 کاملا از پلاستیک ساخته شده و علیرغم براق بودن قاب پشت آن هیچ لایه‌ شیشه‌ای روی این قاب بکار گرفته نشده است. روی پنل جلوی گوشی یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 نصب خواهد بود. اما در سمت مقابل شیائومی فریم اصلی گوشی می 9 لایت را آلومینیومی در نظر گرفته و قاب پشت و پنل جلوی گوشی را هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 می‌پوشاند. بنابراین کاملا مشخص است که از نظر کیفیت ساخت، گوشی شیائومی Mi 9 لایت به مراتب وضعیت بهتری در مقایسه با سامسونگ گلکسی A70 دارد و این یک مزیت مهم برای آن محسوب می‌شود.

از نظر ابعاد بدنه هم تفاوت های نسبتا محسوسی مابین دو گوشی مورد نظر دیده می‌شود. ابعاد بدنه گوشی A70 معادل 7.9 در 76.7 در 164.3 میلیمتر است اما بدنه گوشی Mi 9 Lite ابعاد 8.7 در 74.5 در 156.8 میلیمتری دارد. بنابراین A70 سامسونگ کمی بزرگ تر از گوشی می 9 لایت است اما با این حال بدنه باریک تری در مقایسه با این گوشی دارد. وزن دو گوشی هم به ترتیب معادل 179 گرم برای گوشی سامسونگ و 183 گرم برای گوشی شیائومی خواهد بود. با وجود تفاوتی که مابین ابعاد دو گوشی دیده می‌شود، استفاده تک دست از هر دوی آن ها کار چندان سختی نیست و شاید فقط بانوان برای استفاده تک دست از گوشی Galaxy A70 با کمی مشکل رو به رو شوند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی ردمی 9 شیائومی | Xiaomi Redmi 9

یکی دیگر از ویژگی های مشترک و البته مهم دو گوشی مورد نظر مربوط به بهره‌مندی آن ها از اسکنر انگشت داخل ال سی دی می‌شود. بخش زیرین صفحه نمایش هر دو گوشی قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد. در مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70 مشخص شد که دقت و سرعت عملکرد اسکنر داخل صفحه نمایش هر دو گوشی مورد نظر خوب است و در هر شرایط می‌توانید با قرار دادن انگشت خود روی صفحه نمایش موبایلتان تایید هویت و عبور از قفل نمایشگر را انجام دهید. هر دو گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارند و به جک 3.5 میلیمتری هندزفری و پورت شارژر نوع سی (USB Type C) مجهز هستند.

 

مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70

 

بنابراین در مجموع می‌توان از این بخش مقایسه گوشی های نام برده شده اینطور نتیجه‌گیری کرد که هر دوی آن ها از نظر ظاهر و سبک طراحی تقریبا وضعیت مشابهی دارند ما اینکه در بدنه گوشی می 9 لایت از مواد فلزی و شیشه گوریلاگلس 5 استفاده شده می‌تواند مزیتی برای این اسمارتفون باشد، چون سامسونگ برای کاهش هزینه تولید گوشی A70 فریم اصلی و قاب پشت آن را پلاستیکی در نظر گرفته و پنل جلوی دستگاه را هم با شیشه گوریلاگلس 3 می‌پوشاند که به مراتب ضعیف تر از شیشه گوریلاگلس 5 است. به همین دلیل ما برتری این بخش از مقایسه را به گوشی Xiaomi Mi 9 Lite اختصاص می‌دهیم و عقیده داریم که این اسمارتفون کیفیت ساخت بالاتری در مقایسه با گوشی Galaxy A70 دارد.

 

مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70 سامسونگ: صفحه نمایش

هر دو گوشی A70 و Mi 9 Lite از صفحه نمایش بزرگی بهره می‌برند اما نمایشگر گوشی سامسونگ کمی بزرگ تر از گوشی شیائومی است و به همین سبب می‌تواند گزینه خرید بهتری برای آن دسته افرادی باشد که خیلی به وبگردی یا تماشای فیلم و ویدیو در گوشی علاقه دارند. صفحه نمایش گلکسی A70 از یک پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) با اندازه 6.7 اینچ تشکیل شده که رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل را ارائه کرده است. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 393 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. اما در سمت مقابل نمایشگر گوشی می 9 لایت 6.39 اینچی و از نوع سوپر آمولد است و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند و بدین سبب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

روی صفحه نمایش هر دو گوشی یک لایه شیشه گوریلاگلس نصب شده اما شیشه روی نمایشگر گوشی سامسونگ از نوع گوریلاگلس 3 است و گوشی شیائومی از شیشه گوریلاگلس 5 بهره می‌برد. در مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70 مشخص شد که شیشه گوریلاگلس 5 روی ال سی دی گوشی شیائومی به مراتب مقاومت و دوام بیشتری در مقایسه با شیشه گوریلاگلس 3 روی ال سی دی گوشی A70 دارد اما با این حال توصیه داریم تحت هر شرایط باید روی نمایشگر هر دو گوشی یک لایه گلس محافظ LCD نصب کنید. از آنجایی که رزولوشن و تراکم پیکسلی نمایشگر هر دو گوشی و همچنین نوع پنل آن ها تقریبا مشابه است، جای تعجبی وجود ندارد که کیفیت عملکردشان از نظر وضوح تصویر، شارپنس و شادابی هم تقریبا یکسان باشد.

 

مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70

 

به عقیده ما هر دو گوشی A70 و Mi 9 Lite در رده قیمتی خودشان از صفحه نمایش های بسیار با کیفیتی بهره می‌برند. با مشاهده محتوا بر روی نمایشگر این دو گوشی به خوبی متوجه این امر خواهید شد و شادابی، شارپنس و کنتراست خود پنل آن ها را بهتر درک خواهید کرد. خوشبختانه از آنجایی که پنل نمایشگر هر دو گوشی از نوع سوپر آمولد در نظر گرفته شده، قدرت خوبی در تولید روشنایی هم دارد. شما با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر دو گوشی بر روی 90 درصد می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل محتوای روی آن ها را ببینید و با هر دو اسمارتفون در تعامل باشید. از دیگر ویژگی های مشترک صفحه نمایش دو اسمارتفون نام برده شده می‌توان به باریک بودن حاشیه های هر دو اشاره کرد که منجر به ایجاد ظاهری جذاب می‌شوند. صفحه نمایش گوشی A70 تقریبا 86 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر گرفته و نمایشگر گوشی می 9 لایت هم حدود 85.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را احاطه می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی A20s سامسونگ: ظاهر خوب و دوربین سه‌گانه!

ضمنا همانطور که در بخش قبل گفته بودیم قسمت زیرین صفحه نمایش هر دو گوشی قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد و به نوعی اسکنر انگشت این دو محصول درون صفحه نمایش آن ها تعبیه شده است که سبک طراحی نوین و رایجی در گوشی های رده بالا محسوب می‌شود و پیاده سازی آن در یک گوشی میان رده و خوش قیمت جالب خواهد بود. در مجموع به عقیده ما تفاوت خیلی زیادی مابین کیفیت عملکرد و طراحی صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A70 و شیائومی Mi 9 Lite وجود ندارد و هر دو گوشی از این نظر تقریبا وضعیت مشابه و یکسانی دارند. تنها تفاوت های اصلی نمایشگر دو گوشی مربوط به اندازه ال سی دی و شیشه گوریلاگلس روی آن ها می‌شود.

 

مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70 سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

گوشی سامسونگ Galaxy A70 در حالت پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره می‌برد و رابط کاربری اختصاصی این شرکت با عنوان One UI هم روی دستگاه نصب و راه اندازی شده است. گوشی می 9 لایت هم در حالت پیش فرض از نسخه مشابه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 9 پای بهره‌مند است اما رابط کاربری اختصاصی شیائومی با نام MIUI روی آن نصب و راه‌اندازی می‌شود. حتما می‌دانید که رابط کاربری گوشی هایی که توسط شرکت های مختلف تولید کننده اسمارتفون اندرویدی ارائه می‌شوند تا چه اندازه می‌توانند نسبت به هم متفاوت و متمایز باشند. رابط کاربری دو گوشی A70 و Mi 9 Lite تفاوت های زیادی نسبت به هم دارند و به عقیده ما ترجیح داده یکی از این دو رابط نسبت به رابط دیگر امری است که بیشتر به سلیقه کاربر مربوط می‌شود.

اگر بخواهیم خیلی خلاصه‌وار ماهیت رابط دو گوشی را برایتان شرح دهیم باید بگوییم که One UI سامسونگ یک رابط نسبتا بهینه، روان و خوش ساخت است که قابلیت های شخصی سازی خیلی زیادی را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد. اما رابط کاربری MIUI یک رابط نه چندان بهینه است که قابلیت های شخصی سازی متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همین امر سبب شده حتی منوی تنظیمات این رابط هم خیلی قابل درک نباشد و پیدا کردن خیلی از بخش ها در منوی Settings گوشی دشوار شود. اگر به زیاد بودن قابلیت های بستر نرم افزاری و امکان شخصی سازی هر چه بیشتر آن اهمیت می‌دهید، رابط MIUI گزینه مناسبی برایتان خواهد بود اما اگر فقط یک بستر نرم افزاری روان و سلیس می‌خواهید، به عقیده ما One Ui سامسونگ گزینه بهتری برای انتخاب خواهد بود.

 

مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70

 

ما در مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70 سامسونگ، اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک و اسکایپ را روی هر دو گوشی نصب و برای مدت زمان نسبتا طولانی مورد استفاده قرار دادیم. نتیجه این کار مشخص کرد که بستر نرم افزاری هر دو اسمارتفون مذکور با کیفیت قابل قبولی از پس اجرای برنامه های نام برده شده بر می‌آید و فقط در برخی مواقع خاص لگ و تاخیرهایی در آن ها ایجاد می‌شود. برای مثال اگر حافظه داخلی گوشی پر شود یا به سمت پر شدن سوق پیدا کند، احتمالا بروز تاخیر در عملکرد بستر نرم افزاری دو گوشی وجود دارد و بررسی ما نشان داد که شدت این تاخیر ها در گوشی Mi 9 Lite عموما بیشتر از گوشی Galaxy A70 است.

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A51 ظرفیت 128 گیگابایت

پس به عقیده ما هر دو گوشی نام برده شده از نظر بستر نرم افزاری و سیستم عامل تقریبا وضعیت یکسان و مشابهی دارند. بدون تردید آپدیت اندروید 10 هم برای هر دوی آن ها منتشر خواهد شد و به صورت OTA قابل دانلود نصب می‌شود. اگر می‌خواهید بهترین بازده را از بستر نرم افزاری دو گوشی دریافت کنید، از پر شدن حافظه داخلی آن ها جلوگیری به عمل آورید. اگر به شخصی سازی رابط گوشی اهمیت می‌دهید و می‌خواهید مجموعه‌ای از قابلیت های مختلف را به طور پیش فرض در اختیار داشته باشید، شیائومی می 9 لایت و رابط MIUI این امکان را برایتان فراهم می‌کند اما اگر به دنبال ثبات بیشتر و عملکرد روان تر هستید، سامسونگ گلکسی A70 و رابط One UI را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

تراشه‌ای که سامسونگ در قلب گوشی A70 بکار گرفته تراشه اسنپدراگون 675 است که طی فرآیند 11 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد، اما شیائومی در گوشی Mi 9 Lite از تراشه اسنپدراگون 710 کوالکام استفاده کرده که طی فرآیند 10 نانومتری تولید می‌شود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. تراشه اسنپدراگون 710 در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 675 یک رده کیفی جدیدتر را ارائه کرده و این امر بدون شک می‌تواند یکی از برتری های مهم گوشی می 9 لایت در مقایسه با A70 سامسونگ باشد. ضمنا پردازنده گرافیکی بکار رفته در گوشی A70 پردازنده Adreno 612 است اما در گوشی Mi 9 Lite و تراشه اسنپدراگون 710 آن از پردازنده گرافیکی Adreno 616 استفاده می‌شود که نسخه جدیدتر و به طبع قدرتمندتری در مقایسه با آدرنو 612 خواهد بود.

گوشی شیائومی می 9 لایت از رم 6 گیگابایتی بهره می‌برد و از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی می‌شود. ضمن اینکه دستگاه از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند. در سمت مقابل گوشی A70 از نظر رم در دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده و حافظه داخلی آن 128 گیگابایتی است. ضمن اینکه این گوشی هم از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را افزایش داد. لازم به ذکر خواهد بود که ما در مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70 از نسخه های مجهز به رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی آن ها استفاده کردیم تا شرایط کاملا برابر و مشابه برقرار باشد.

 

مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70

 

برای بررسی قدرت عملکرد دو گوشی ما دو بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و اسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی هر دو محصول نصب و در شرایط مشابه اجرا کردیم. نتیجه مقایسه نشان داد که هر دو گوشی بدون مشکل از پس اجرای بازی های مذکور بر می‌آیند و لگ و تاخیری هم در عملکردشان ایجاد نمی‌شود. شاید روی کاغذ فقط در شرایط خیلی خاص بازده پردازشی گوشی می 9 لایت از گلکسی A70 بیشتر باشد اما در عمل تفاوت مابین قدرت و کیفیت عملکرد آن ها خیلی قابل درک و لمس نیست و می‌توان مدعی شد که دو گوشی قدرت پردازشی یکسانی را ارائه می‌کنند. بنابراین از این نظر هم خیلی تفاوتی مابین دو اسمارتفون مذکور وجود ندارد.

 

مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70 سامسونگ: دوربین

دوربین اصلی هر دو گوشی می 9 لایت و A70 از سه لنز تشکیل شده است. لنز های دوربین اصلی گوشی Xiaomi Mi 9 Lite به ترتیب 48 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 8 مگاپیکسلی نوع اولتراواید (Ultrawide) و 2 مگاپیکسلی نوع عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی از قبیل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری با زاویه دید گسترده، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی مورد نظر پشتیبانی می‌شوند. در سمت دیگر سه لنز دوربین اصلی گوشی A70 به ترتیب 32 مگاپیکسلی نوع واید، 8 مگاپیکسلی نوع اولتراواید و 5 مگاپیکسلی نوع عمقی هستند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای، عکسبرداری با زاویه دید گسترده، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه توسط دوربین اصلی گوشی A70 هم پشتیبانی می‌شوند.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

در مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70 مشخص شد که دوربین اصلی هر دو گوشی در محیط های با نور مناسب عملکرد بسیار خوبی دارد. در اینگونه محیط ها با دوربین اصلی دو گوشی مذکور قادر به ضبط عکس های معمولی، پرتره و با زاویه گسترده عالی خواهید بود. اما در محیط های بسته و کمی تاریک در عملکرد دوربین هر دو گوشی افت نسبی نمایان می‌شود. در این شرایط عموما در برخی مواقع دوربین یک گوشی بهتر از گوشی دیگر عمل می‌کند اما اینطور نیست که بگوییم همیشه دوربین یکی از آن ها بازده بهتری در مقایسه با دوربین گوشی دیگر دارد. برای عکسبرداری در محیط های کاملا تاریک هم شرایط مشابه وجود دارد البته با این تفاوت که می‌توانید با فعالسازی حالت Night Mode دوربین شیائومی می 9 لایت عکس های بهتری ضبط کنید.

 

مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70

 

دوربین سلفی گوشی A70 از یک لنز 32 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت HDR و عکسبرداری پرتره سلفی پشتیبانی می‌کند و دوربین سلفی گوشی Mi 9 Lite هم از یک لنز 32 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که آن هم قابلیت HDR و عکسبرداری پرتره سلفی را تحت پشتیبانی قرار می‌دهد. در بررسی و مقایسه دو گوشی مشخص شد که دوربین سلفی آن ها هم تقریبا بازده یکسانی دارد و با دوربین سلفی هر دوی آن ها می‌توانید عکس های بسیار خوبی ضبط نمایید. در مجموع از نظر دوربین خیلی تفاوت محسوسی مابین کیفیت عملکرد دو گوشی مورد نظر وجود ندارد و آن ها تقریبا بازده یکسانی را ارائه می‌کنند، مگر در حالت عکسبرداری شب که دوربین می 9 لایت می‌توانید با فعالسازی حالت Night Mode بازده بهتری داشته باشد.

 

 مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70 سامسونگ: باتری و شارژدهی 

شرکت سامسونگ گوشی Galaxy A70 را به یک باتری لیتیوم پلیمری 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز کرده است. در سمت مقابل گوشی Mi 9 Lite شیائومی از یک باتری لیتیوم پلیمری 4030 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. در بررسی این دو گوشی مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری گوشی A70 تقریبا می‌تواند 1.5 الی 2 روز از آن استفاده کند. در شرایط مشابه باتری می 9 لایت هم تقریبا شارژدهی یکسانی دارد و شاید کمی نسبت به گوشی A70 عملکرد ضعیف تری داشته باشد. بنابراین دو گوشی از نظر نگهداری شارژ هم تقریبا وضعیت نسبتا یکسانی دارند.

شارژر اورجینال گوشی A70 یک شارژر 25 واتی است و شارژر اورجینال Mi 9 Lite هم یک شارژر 18 واتی خواهد بود. بنابراین دو گوشی از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کنند. در مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70 مشخص شد که باتری گوشی A70 با استفاده از شارژر فابریک دستگاه تقریبا ظرف 100 دقیقه فول شارژ می‌شود و باتری می 9 لایت هم با شارژر اورجینال خودش در مدت زمان 90 دقیقه فول شارژ خواهد شد. پس هر دو گوشی از باتری خوب و سرعت شارژ مطلوبی بهره می‌برند.

 

مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70

 

مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70 سامسونگ: قیمت و ارزش خرید

همانطور که در بخش های قبل اشاره کردیم ما نسخه های مجهز به رم و حافظه 128 گیگابایتی دو گوشی مورد نظر را با هم مقایسه کردیم. هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) نسخه مجهز به رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی گوشی Samsung Galaxy A70 با قیمتی در حدود 5 میلیون تومان در بازار موجود است و نسخه مشابه گوشی Xiaomi Mi 9 Lite قیمتی در حدود 5.2 میلیون تومان دارد. بنابراین این دو گوشی از نظر قیمت هم تقریبا در یک رده قرار می‌گیرند، اما با توجه به برخی مزیت های گوشی می 9 لایت از قبیل فریم آلومینیومی، قاب پشت شیشه‌ای و مجهز به گوریلاگلس 5 و تراشه قدرتمند، به عقیده ما ارزش خرید آن می‌تواند بیشتر از گوشی A70 باشد.

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات گوشی موبایل شیائومی پوکو F3 5G ظرفیت 256 گیگابایت

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه شیائومی Mi 9 Lite با گلکسی A70 سامسونگ پرداختیم. هر دو گوشی مورد نظر از بهترین و پرفروش ترین اسمارتفون های میان رده بازار هستند. به عقیده ما با توجه به برخی مزیت هایی که در گوشی شیائومی وجود دارد، این اسمارتفون می‌تواند در مجموع گزینه خرید بهتری نسبت به گوشی A70 باشد، مگر اینکه شما ترجیح دهید گوشی از برندی محبوب تر در اختیار داشته باشید که در این شرایط Galaxy A70 سامسونگ گزینه خرید بهتر برایتان خواهد بود. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.