مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

آموزش و ترفندها 04 تیر 1399 علی مظفری

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

حتما می‌دانید که رابط کاربری اختصاصی گوشی های سامسونگ با نام One UI شناخته می‌شود. نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ چند وقتی است که منتشر شده، اما سوال اصلی اینجاست که چه تغییرات و بهبود های در نسخه جدید رابط سامسونگ وجود دارد؟ ما در این مطلب می‌خواهیم به معرفی مهمترین تغییرات One UI 2 سامسونگ بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

تغییرات One UI 2 سامسونگ : مقدمه

هر شرکت سازنده گوشی اندرویدی یک رابط کاربری اختصاصی دارد و با راه اندازی آن روی نسخه خام سیستم عامل اندروید قابلیت های اضافه‌ و گاها اختصاصی برند خود را ارائه می‌کند. به عنوان مثال رابط کاربری شرکت هوآوی EMUI نام دارد و رابط کاربر شرکت شیائومی هم با نام MIUI شناخته می‌شود. سامسونگ هم رابط کاربری خودش را با نام One UI معرفی کرده و چند سالی است که از این نام استفاده می‌کند. قبل از اینکه سامسونگ این نام را برای رابط اختصاصی خودش در نظر بگیرد، از نام های دیگری مثل سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) و تاچ‌ویز (TouchWiz) استفاده می‌کرد.

چند وقت پیش سامسونگ نسخه ارتقاء یافته و به روز شده رابط One UI را معرفی کرد که One UI 2 نام گرفته است. اما در این بین یک سوال در ذهن کاربران ایجاد شده که پاسخ به آن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. تغییرات One UI 2 در مقایسه با نسخه پیشین شامل چه مواردی می‌شوند؟ ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور نسبتا مختصر اصلی ترین تغییرات و ویژگی هایی که در نسخه جدید رابط One UI سامسونگ ارائه شده‌اند را برایتان معرفی کنیم. شاید برخی از این ویژگی ها از آن دسته مواردی باشند که حتی کاربران گوشی های سامسونگ هم از آن مطلع نیستند. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

1. ضبط ویدیوی پیشرفته از صفحه گوشی

یکی از جالب ترین ویژگی ها و تغییرات One UI 2 مربوط به ارائه یک حالت ضبط پیشرفته ویدیو از صفحه گوشی می‌شود. برای فعالسازی این قابلیت در حالت پیش فرض می‌توانید از آیکون اختصاصی استفاده کنید که در منوی تنظیمات سریع (Quick Settings) رابط One UI 2 ارائه می‌شود. بدین منظور کافیست انگشت خود را از بخش فوقانی صفحه به سمت پایین بکشید تا منوی تنظیمات سریع گوشی نمایان شود. سپس گزینه Screen Recorder را انتخاب کنید. بدین ترتیب حالت ضبط ویدیوی پیشرفته از صفحه گوشی فعال خواهد شد. اما چرا می‌گوییم که این حالت یک حالت پیشرفته ضبط ویدیو از اسکرین گوشی است؟ دلیل این مسئله مربوط به قابلیت های اضافه و جالبی می‌شود که سامسونگ ارائه کرده است.

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

به موجب آپدیت One UI 2 هم اکنون وقتی حالت ضبط ویدیو از صفحه گوشی را فعال کنید دو گزینه جالب دیگر قابل استفاده خواهند بود که یکی مربوط به فعالسازی حالت نوشتن متن روی صفحه نمایش می‌شود و گزینه دیگر هم امکان فعال کردن لنز دوربین سلفی و تصویربرداری از شما در حین ضبط ویدیو از صفحه گوشی را امکانپذیر می‌کند. بدین ترتیب شما می‌توانید در حین ضبط ویدیو از صفحه موبایل خود هم متون مورد نظرتان را روی آن تایپ کنید و هم تصویر خودتان را در گوشه صفحه ضمیمه نمایید و این دو به طور کامل در ویدیوی ضبط شما نشان داده می‌شوند. این یکی از جالب ترین تغییرات One UI 2 سامسونگ است.

 

2. آیکون های بیشتر در منوی تنظیمات سریع

یکی دیگر از مواردی که در رابط کاربری One UI 2 تغییر کرده و شاید خیلی از کاربران متوجه آن نشده باشند مربوط به تعداد آیکون هایی می‌شود که می‌توان به عنوان آیکون های میانبر در منوی تنظیمات سریع (Quick Settings) گوشی لحاظ کرد. تعداد این آیکون ها در نسخه قبلی رابط One UI برابر 12 عدد بود و در سه ردیف چهار موردی ارائه می‌شد، اما در One UI 2 تعداد این آیکون به 16 مورد افزایش یافته و کاربران می‌توانند آیکون های بخش تنظیمات سریع را در چهار ردیف چهار آیکونی ایجاد کنند.

 

3. عدم نمایش منوی تنظیمات سریع با انتخاب نوتیفیکیشن لاک اسکرین

در نسخه اول رابط کاربری One Ui سامسونگ یک باگ عجیب وجود داشت که البته باگ هم نبود و فقط قابلیت اضافه‌ای محسوب می‌شود که در One UI 2 برطرف شده است. زمانی که در رابط One UI 1 نوتیفیکیشنی روی لاک اسکرین گوشی نمایان می‌شود و کاربر آن را لمس می‌کرد، بدون دلیل هم نوتیفیکیشن و هم منوی تنظیمات سریع گوشی نمایان می‌شدند در حالی که اصلا لزومی مبنی بر نمایان شدن منوی تنظیمات سریع در این شرایط وجود ندارد. خوشبختانه در One UI 2 این مشکل رفع شده و با لمس آیکون نوتیفیکیشن منوی تنظیمات سریع گوشی نشان داده نمی‌شود.

 

4. وضوح بیشتر نوشته ها لاک اسکرین

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

وضوح نوشته ها و توضیحات روی لاک اسکرین گوشی های سامسونگ یکی از مشکلاتی بود که خیلی از کاربران با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند. برای مثال انتخاب یک تصویر شلوغ یا با پس زمینه روشن سبب می‌شد که نوشته هایی مثل زمان و تاریخ روی صفحه گوشی خیلی خوب قابل رویت نباشند. اما یکی از جالب ترین تغییرات One UI 2 مربوط به وضوح بهتر و بیشتر نوشته های لاک اسکرین می‌شود. در نسخه جدید رابط سامسونگ بستر نرم افزاری گوشی به طور خودکار الگویی رنگی تصویر پس زمینه لاک اسکرین را شناسایی کرده و رنگ نوشته های اصلی مثل زمان و تاریخ را به گونه‌ای بهینه می‌کند که بهتر قابل رویت باشند. این مسئله یکی از ویژگی های جالبی است که اغلب کاربران گوشی های سامسونگ حتی بعد از آپدیت کردن رابط موبایل خودشان هم متوجه آن نشده‌اند.

 

5. تغییر ابعاد نوتیفیکیشن تماس دریافتی

نوبت به یکی از جالب ترین قابلیت ها و تغییرات One UI 2 می‌رسد که امیدوار هستیم در آینده در رابط کاربری دیگر گوشی های اندرویدی هم شاهد ارائه آن باشیم. این قابلیت مربوط به امکان تغییر اندازه و سبک نمایش نوتیفیکیشن تماس ورودی می‌شود. در اغلب گوشی های موبایل زمانی که شما یک تماس ورودی دریافت کنید، این تماس به طور تمام صفحه و فول اسکرین روی نمایشگر گوشی به تصویر کشیده می‌شود و مثلا اگر در حین تماشای ویدیو یا وبگردی باشید، این پروسه کاملا مختل خواهد شد و پاسخگویی به تماس ورودی در اولویت قرار داده می‌شود. اما در رابط One UI 2 می‌توان حالتی ایجاد کرد که تماس ورودی به صورت یک ویجت نمایش داده شود!

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

برای درک بهتر موضوع به عکس فوق و سمت راست نگاه کنید. در حالتی که وضعیت پاپ آپ برای تماس ورودی در رابط One UI 2 فعال شود، هر زمان که تماسی داشته باشید، یک ویجت کوچک روی صفحه گوشی نمایش داده می‌شود که حاوی دو گزینه پاسخگویی یا رد تماس است و شما با استفاده از این گزینه ها می‌توانید اقدام مورد نظرتان را در قبال آن تماس انجام دهید. ضمن اینکه می‌توانید کاملا تماس را نادیده گرفته و کاری که قبلا در حال انجامش بودید را ادامه دهید. این حالت نمایش نوتیفیکیشن تماس به صورت پاپ آپ هیچ اختلالی در انجام سایر کارهای شما از قبیل تماشای ویدیو، وبگردی و غیره ایجاد نمی‌کند. برای فعالسازی این قابلیت در رابط کاربری One UI 2 کافیست به مسیر Settings بروید و گزینه Call display while using apps را انتخاب نمایید و در نهایت حالت مورد پسندتان را برای نحوه نمایش تماس ورودی انتخاب نمایید. توجه داشته باشید این حالت نمایش تماس ورودی فقط در وضعیتی نمایان می‌شود که یک اپلیکیشن توسط کاربر در حال اجرا و استفاده باشد، در غیر این صورت تماس ورودی به صورت نرمال روی صفحه گوشی نشان داده می‌شود.

 

6. نمایش متفاوت تب ها در مرورگر Samsung Internet

تغییر بعدی که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم مربوط به مرورگر Samsung Internet و نحوه نمایش تب های فعال آن می‌شود. در حالت عادی و نسخه قبلی رابط One UI این تب ها به صورتی که در عکس زیر و سمت راست مشاهده می‌کنید نمایش داده می‌شدند اما در نسخه جدید این رابط این تب ها می‌توانند به صورتی که در عکس سمت چپ مشاهده می‌کنید نمایش داده شوند که حالتی جالب تر خواهد بود. در این روش هر تب به صورت یک فیلد افقی نشان داده می‌شود و حالتی قابل درک تر دارد. در صورت تمایل کاربران این امکان را دارند تا نحوه نمایش تب ها در مرورگر Samsung Internet را تغییر دهند. برای انجام این کار کافیست در این منو، آیکون سه نقطه گوشه سمت راست و فوقانی صفحه را انتخاب و سپس گزینه Change to Card View را انتخاب نمایید.

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

7. قابلیت ضبط ویدیوی سلفی اسلوموشن

از دیگر تغییرات One UI 2 که جالب بوده و مطمئنا استفاده زیادی هم از آن به عمل می‌آید می‌توان به پشتیبانی اپلیکیشن دوربین آن از ضبط ویدیو های سلفی اسلوموشن اشاره کرد. این قابلیت قبلا در آیفون 11 اپل ارائه شده بود و خلا آن در گوشی های سامسونگ احساس می‌شد که این شرکت کره‌ای با انتشار آپدیت One UI 2 این قابلیت را ارائه کرده است. بنابراین اگر آپدیت One UI 2 را روی گوشی سامسونگ خود نصب کنید قادر خواهید بود که از طریق اپلیکیشن دوربین پیش فرض گوشی به ضبط ویدیو های سلفی اسلوموشن بپردازید.

 

8. برش خودکار اسکرین شات ها

یک قابلیت خیلی جالب دیگر هم در رابط کاربری One UI 2 ارائه شده که شاید خیلی از کاربران در حالت عادی متوجه این قابلیت نشده باشند. در این رابط بستری فراهم آمده که کاربر بتواند بعد از ثبت اسکرین شات و با ورود به حالت ادیت یا ویرایش صفحه، گزینه‌ خاصی را انتخاب کرده و به لطف آن شاهد برش خودکار و سریع بخش اصلی اسکرین شات باشد. برای مثال تصور کنید عکس خاصی را در گوگل جستجو کرده‌اید و آن با پیدا می‌کنید و از صفحه در حالتی که چندین عکس پیشنهادی دیگر در زیر آن ارائه شده‌اند اسکرین شات ضبط می‌نمایید. در این حالت برای برش بخش فوقانی تصویر که حاوی عکس اصلی است کافیست گزینه ادیت را انتخاب گزینه و سپس انگشت خود را روی بخش فوقانی تصویر قرار دهید تا به طور خودکار و هوشمندانه این قسمت انتخاب شده و برش داده شود.

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

9. تغییرات اپلیکیشن ماشین حساب

یکی دیگر از تغییرات One UI 2 سامسونگ مربوط به اپلیکیشن پیش فرض ماشین حساب می‌شود. با نگاه کردن به عکس زیر به راحتی می‌توانید تغییرات ظاهری که این برنامه ارائه شده را مشاهده کنید. تصویر سمت چپ اپلیکیشن ماشین حساب One UI 1 را نشان می‌دهد و تصویر سمت راست مربوط به اپلیکیشن ماشین حساب در رابط One UI 2 خواهد بود. نکته جالب بعدی اینکه در اپلیکیشن ماشین حساب جدید رابط سامسونگ یک گزینه اختصاصی برای فعالسازی حالت ماشین حساب مهندسی هم ارائه شده که کارایی پیشرفته‌ و حرفه‌ای‌تری را ارائه می‌کند. این مسئله هم می‌تواند از دیگر تغییرات One UI 2 سامسونگ به شمار آید.

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

10. سبک اعلان جدید برای دسترسی برنامه ها

از دیگر تغییرات جالبی که در رابط کاربری One UI 2 ارائه شده و می‌تواند جالب به نظر آید باید به تغییر سبک اعلان یا نوتیفیکیشن دسترسی اپلیکیشن ها اشاره کنیم. در نسخه قبلی این رابط اجازه دسترسی هر برنامه‌ای به شیوه‌ای که در عکس سمت چپ مشاهده می‌کنید ارائه می‌شد و کاربر می‌توانست اجازه آن دسترسی به با انتخاب گزینه Allow به برنامه بدهد یا گزینه Deny را انتخاب کرده و دسترسی لازم را ارائه نکند. اما در نسخه جدید رابط سامسونگ اینطور نخواهد بود و نوتیفیکیشن یا اعلان دسترسی هر اپلیکیشن به شیوه‌ای که در عکس سمت راست می‌بینید ارائه خواهد شد که به مراتب ظاهری جذاب تر و بهتر دارد.

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

11. گزینه جدید برای دسترسی لوکیشن

یکی از قابلیت هایی که مربوط به سرویس لوکیشن گوشی می‌شد و در سیستم عامل iOS شاهد ارائه آن بودیم اما گوشی های اندرویدی آن را ارائه نمی‌کردند مربوط به شرایط دسترسی به این سرویس در حالت اجرا شدن برنامه می‌شد! در سیستم عامل iOS کاربر این قابلیت را دارد حالتی ایجاد کند که هر برنامه فقط در شرایطی که توسط وی اجرا شده امکان دسترسی به سرویس لوکیشن را داشته باشد و در غیر این صورت این امکان برایش فراهم نشود. این امر هم منجر به حفظ بهتر حریم خصوصی کاربر می‌شود و هم از مصرف شده بی‌دلیل شارژ باتری جلوگیری می‌کند. اما در سیستم عامل اندروید این قابلیت ارائه نشده است!

حالا سامسونگ در One UI 2 این قابلیت را ارائه کرده و از این پس کاربران می‌توانند دسترسی اپلیکیشن های مختلف گوشی به سرویس لوکیشن را در حالتی تنظیم کنند که فقط در شرایط اجرا کردن برنامه امکانپذیر باشد. بدین منظور کافیست زمانی که برنامه را برای اولین بار اجرا می‌کنید از بین سه گزینه ارائه شده (مشابه عکسی که در بخش قبل ضمیمه کردیم)، گزینه Allow only while using this app را انتخاب نمایید. بدین ترتیب آن اپلیکیشن فقط زمانی که توسط شما اجرا شود به سرویس لوکیشن گوشی دسترسی خواهد داشت.

 

12. قابلیت Auto Optimization

قابلیت Auto Optimization قابلیت اختصاصی رابط One Ui 2 نیست و قبلا در رابط One UI 1 شاهد ارائه آن بودیم. به موجب این قابلیت می‌توانستید بستری فراهم کنید که برخی از اپلیکیشن های فعال در پس زمینه به طور خودکار در ساعت خاصی از شبانه روز کاملا غیر فعال شوند و بدین ترتیب رم گوشی فضای آزاد بیشتری داشته باشد و در نتیجه مصرف شارژ باتری هم کاهش یابد. اما این قابلیت در One UI 1 تمام اپلیکیشن های پس زمینه را غیر فعال نمی‌کرد و منجر می‌شد که برخی برنامه های تازه استفاده شده همچنان فعال باقی بمانند، اما این مسئله در نسخه جدید رابط One UI تغییر یافته و هم اکنون تمام برنامه های پس زمینه گوشی با فعال کردن قابلیت Auto Optimization غیرفعال خواهند شد.

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

برای فعالسازی قابلیت نام برده شده در رابط One UI سامسونگ کافیست به قسمت Settings بروید و گزینه Auto Optimization را جستجو و فعال کنید. با انتخاب گزینه Time می‌توانید دقیقا ساعت مورد نظرتان برای بهینه سازی خودکار تعیین نمایید. همچنین برای اینکه قابلیت غیر فعالسازی تمام اپلیکیشن های پس زمینه در گوشی فعال شود باید اسلایدر کنار گزینه Close apps to free up memory را فعال کنید. در واقع ارائه این گزینه همان تغییر اصلی One UI 2 محسوب می‌شود. دقت داشته باشید قابلیت Auto Optimization فقط زمانی عمل می‌کند که در تایم تعیین شده شما در حال استفاده از گوشی نباشید و صفحه آن خاموش باشد. اگر این شرایط برقرار نباشد، غیر فعالسازی اپلیکیشن های پس زمینه انجام نمی‌گیرد.

 

13. فعالسازی ساده تر حالت "تک دست"

یکی دیگر از تغییرات One UI 2 سامسونگ مربوط به فعالسازی ساده تر حالت استفاده "تک دست" از گوشی یا همان One-Handed Mode می‌شود. در نسخه قبلی One Ui و نسخه اصلی اندروید 10 برای فعالسازی این حالت از طریق دستورات اشاره‌ای باید انگشت خود را از وسط صفحه به سمت یکی از گوشه های پایین آن سوایپ می‌کردید و فعالسازی این حالت با استفاده از دکمه مجازی هوم هم از طریق سه مرتبه ضربه زدن روی آن امکانپذیر می‌شد. اما در One UI 2 سامسونگ فعالسازی این حالت به شیوه راحت تر قابل انجام است. بدین منظور در حالتی که دکمه هوم فعال باشد با دو مرتبه ضربه زدن پشت هم روی این دکمه می‌توانید حالت "تک دست" را فعال کنید و در صورتی که دکمه هوم مجازی در گوشی فعال نباشد هم می‌توان با قرار دادن انگشت در وسط بخش زیرین صفحه نمایش (دقیقا محل قرارگیری دکمه مجازی هوم) و کشیدن انگشت به سمت دستور فعالسازی حالت تک دست را صادر کرد.

 

14. تنظیم دقیق تر عملکرد شارژ بیسیم معکوس

یکی از قابلیت های جالبی که در گوشی های جدید سامسونگ و پرچمداران این شرکت ارائه شده قابلیت "شارژ بیسیم معکوس" یا "Reverse Wireless Charging" است که به موجب آن گوشی کاربر می‌تواند مثل یک پاوربانک بیسیم عمل کند! یعنی اگر گوشی یا هر گجت دیگری که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند را به قاب پشت گوشی سامسونگ خودتان نزدیک کنید شاهد انتقال شارژ از باتری گوشی سامسونگ به باتری گوشی مورد نظر خواهید بود! به همین سبب گفته می‌شود که گوشی سامسونگ شما می‌تواند مثل یک پاوربانک بیسیم عمل نماید. در One UI 1 انتقال بیسیم شارژ از گوشی به دیگر گجت ها تا زمانی می‌توانست ادامه یابد که شارژ باتری دستگاه به 30 درصد برسد! همچنین کاربر امکان غیر فعالسازی این قابلیت را هم از منوی تنظیمات گوشی داشت.

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

اما یکی از جالب ترین تغییرات One UI 2 در ارائه امکان تنظیم دقیق درصد شارژ باقی مانده باتری گوشی برای توقف پروسه انتقال شارژ بیسیم معکوس می‌شود. به بیان دیگر در One UI 2 امکان تنظیم و مشخص کردن درصد شارژی را خواهید داشت که منجر به غیر فعال شدن خودکار انتقال شارژ بیسیم می‌شود. برای مثال می‌توانید مقدار 30 درصد پیش فرض را روی 40 درصد یا 50 درصد تنظیم کنید تا به محض کمتر شدن میزان شارژ باتری گوشی از حد انتخاب شده، انتقال شارژ متوقف شده و قابلیت "شارژ بیسیم معکوس" غیر فعال گردد.

 

15. کنترل بهتر نشانه‌گر تایپ

در حین تایپ کردن با کیبورد هر گوشی که صفحه کلید لمسی دارد یک نشانه‌گر روی فیلد تایپ نمایان خواهد شد , مکان دقیقی که در آن قرار دارید را نشان می‌دهد. در One UI 1 تغییر مکان این نشانه‌گر با نگه داشتن انگشت روی کلید "Space" کیبورد مجازی در حالت پیش فرض ارائه نشده بود و کاربر برای فعالسازی آن باید وارد منوی تنظیمات کیبورد می‌شد و این قابلیت را فعال می‌کرد. این مسئله در حالیست که وجود این قابلیت واقعا کاربردی و لازم است. خوشبختانه یکی از تغییرات One UI 2 سامسونگ مربوط به ارائه این قابلیت در حالت پیش فرض می‌شود. بنابراین وقتی رابط One UI 2 روی گوشی سامسونگ شما نصب باشد، قابلیت کنترل نشانه‌گر تایپ هم در حالت پیش فرض در کیبورد مجازی دستگاه ارائه خواهد شد و نیازی به فعالسازی دستی آن وجود ندارد. ضمنا سامسونگ در رابط مذکور کنترل نشانه‌گر نام برده شده را به شیوه مطلوب تر و کاربردی تر فراهم کرده و در این زمینه هم پیشرفت هایی ایجاد کرده است که منجر به سهولت بکارگیری این قابلیت خواهد شد.

 

16. جزئیات کامل تر مصرف باتری

از دیگر تغییرات One UI 2 می‌تواند به ارائه جزئیات کامل تر و قابل درک تر در قسمت Battery Usage اشاره کرد. در این قسمت برخلاف گذشته و نسخه قبلی رابط One UI امکان مشاهده میزان مصرف باتری و شدت استفاده از آن در هفت روز گذشته به صورت یک نمودار نشان داده می‌شود. همچنین مدت زمان روشن بودن صفحه گوشی و برخی اطلاعات جالب و کاربردی دیگر هم در این بخش نشان داده می‌شوند. بنابراین تغییراتی که در قسمت Battery Usage رابط کاربری One UI 2 ارائه شده‌اند هم از دیگر ویژگی های جالب این رابط به شمار می‌روند. در نظر داشته باشید که برای دسترسی به تنظیمات این بخش باید به مسیر Settings > Device Care > Battery Usage مراجعه کنید.

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

17. تغییرات منوی Device Care

یکی دیگر از تغییرات جالب و کاربردی که در رابط One UI 2 ایجاد شده مربوط به تغییراتی منوی Device Care می‌شود. در نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ با مراجعه به این بخش گزینه هایی از قبیل Battery، Storage، Memory و Security را مشاهده خواهید کرد و در کنار هر یک از این گزینه وضعیت تقریبی دستگاه در هر شاخه نشان داده می‌شود و شما با انتخاب هر گزینه هم می‌توانید به جزئیات آن دسترسی پیدا کنید. تغییراتی که در این منو ایجاد شده بسیار کاربری هستند و می‌توانند به شیوه مطلوب تری امکان مشاهده وضعیت کلی گوشی و بهینه سازی آن را فراهم کنند. برای مثال شما با مراجعه به منوی Storage در بخش Device Care می‌توانید خیلی سریع به آپشن های مختلفی برای بهینه سازی حافظه گوشی دسترسی یابید.

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

تغییرات One UI 2 سامسونگ: جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 17 مورد از جالب ترین و کاربردی ترین تغییرات One UI 2 سامسونگ پرداختیم. تعداد کل تغییراتی که در این رابط به وجود آمده‌اند به مراتب بیشتر از 17 مورد هستند و طبیعتا بهینه تر شدن رابط و ارائه تجربه کاربر سلیس و روان‌تر هم از دیگر تغییرات مهم آن محسوب می‌شود. ما سعی داشتیم در این مطلب فقط به کاربردی ترین و جالب ترین تغییرات رابط کاربری One UI 2 اشاره کنیم. اگر از کاربران گوشی های سامسونگ هستید حتما رابط گوشی خود را به این نسخه جدید ارتقاء دهید و از مزیت های آن بهره‌مند شوید.