20 مورد از ترفندهای اینستاگرام که هر کاربری باید بداند!

آموزش و ترفندها 09 بهمن 1397 علی مظفری

20 مورد از ترفندهای اینستاگرام که هر کاربری باید بداند!

امروزه با افزایش محبوبیت اینستاگرام در میان کاربران شاهد اضافه شدن قابلیت‌های جدید به این شبکه اجتماعی پرطرفدار هستیم. از این رو قصد داریم در این مقاله به معرفی 15 مورد از بهترین ترفندهای اینستاگرام (Instagram) بپردازیم. بنابراین اگر از کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام هستید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید.

 

مقدمه‌ای در رابطه با بهترین ترفندهای اینستاگرام

بدون شک در حال حاضر اینستاگرام از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدیو محسوب می‌شود. از دلایل محبوبیت این شبکه اجتماعی می‌توان به ارائه قابلیت‌های متعدد و متنوع اشاره کرد. حال ممکن است برخی از کاربران با بسیاری از قابلیت‌ها و ترفندهای اینستاگرام آشنایی نداشته باشند. به همین خاطر قصد داریم در این مقاله 15 مورد از بهترین ترفندهای اینستاگرام را خدمتتان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

1- ترفند زمان بندی پست ها در اینستاگرام

به صورت پیش‌فرض امکان زمان بندی عکس‌ها و پست‌ها در اینستاگرام وجود ندارد اما می‌توانید از طریق ابزارهای جانبی، در خارج از محیط اینستاگرام این کار را انجام دهید.

توصیه‌ شده‌ترین روش استفاده از سرویس فیس‌بوک و بخش Creator Studio است. در صفحات اینستاگرامی شما می‌توانید به جز صفحه‌‌ی عمومی شخصی، صفحاتی برای کسب و کار خود (Business Profile) و صفحاتی برای تولید محتوا (Creator) داشته باشید. اگر شما خود را به ‌عنوان تولید کننده محتوا معرفی کنید و صفحه‌تان را به فیس‌بوک متصل کنید. در سایت فیس‌بوک و صفحه‌ی مخصوص Creator Studio می‌توانید تصاویر و ویدیوهای خود را آپلود کرده و آن‌ها برای انتشار در آینده برنامه ریزی کنید. این مطمئن‌ترین روش برای برنامه ریزی و انتشار پست‌ها در آینده است زیرا از طرف شرکت مادر اینستاگرام یعنی فیس‌بوک انجام می‌شود.

اما اگر حساب عمومی دارید یا حساب شما از نوع بیزینس است می‌توانید از سایر نرم‌افزارهایی که برای این کار ساخته شده‌اند استفاده کنید. در سرویس‌های معرفی شده با لاگین کردن در صفحه‌ی اینستاگرام از طریق api رسمی اینستاگرام، می‌توانید صفحه‌ی خود را در آن سرویس‌ها مدیریت کنید.

علاوه بر نسخه‌ی وب، سرویس‌های معرفی شده اپلیکیشن‌های موبایل برای Android و iOS هم دارند که می‌توانید بانصب آن‌ها خیلی راحت از روی موبایل پست‌های خود زمان‌ بندی کنید. از بهترین نرم افزارهای زمان بندی پست و عکس در اینستاگرام می‌توان به Later، Hootsuite، Buffer و Onlyputt اشاره کرد. برخی از نرم افزارها مانند Buffer امکان زمان‌ بندی پست‌ها برای انتشار در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر را هم در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

 

2- استفاده از فونت اختصاصی در بایو اینستاگرام

در بایو اینستاگرام خود می‌توانید از فونت‌های جداگانه‌ای به‌جز فونت رسمی اینستاگرام استفاده کنید و جلوه‌ی خاصی به صفحه‌ی خود بدهید. ترفند اینستاگرام استفاده از فونت اختصاصی در اینستاگرام به‌ساده‌ترین شکل ممکن تنها با کپی کردن یک متن امکان‌پذیر است. تنها کافی است وارد سایت LingoJam شوید و در باکس سمت راست متن مورد نظر خود را وارد کنید. در باکس سمت چپ می‌توانید لیست کاملی از فونت‌های آماده را مشاهده کنید که عبارت موردنظر شما را به نمایش گذشته‌اند. با کپی کردن یکی از آن‌ها می‌توانید این فونت را در بایو صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید.

 

 

3-غیر فعال کردن نمایش تعداد لایک‌ها

در یکی از جدیدترین امکانات اینستاگرام، شما می‌توانید تعداد لایک‌های تصاویر و همچنین بازدید (View) ویدیوهای خود را نمایش ندهید. تنها صاحب پیچ امکان غیر فعال کردن نمایش را دارد و در صورتی که شما برای پست خود آن را فعال کنید، فقط خود شما هستید که می‌توانید از بازدید و لایک آن مطلع شوید.

برای این کار خیلی ساده، پست از انتشار عکس یا ویدیو خود می‌توانید با لمس سه نقطه‌ بالا تصویر سمت راست، در منوی باز شده، گزینه‌ی Hide Like Count را انتخاب کنید. برای ویدیوها گزینه‌ی مورد نظر با عبارت Hide Like and View Count در منو قرار دارد.

 

 

4- بازنشر تصاویر در استوری

یکی از پر استفاده‌ترین قابلیت‌های اینستاگرام مربوط به انتشار پست‌های خود و دیگران در استوری است. برای این کار هر پستی که مدنظرتان بود را می‌توانید انتخاب کنید و با لمس آیکون ارسال (آیکون بعد از لایک و کامنت)، گزینه‌ی Add post to story را انتخاب کنید. حال پست مورد نظر شما در استوری قرار گرفته و می‌توایند با شخصی‌سازی طرح گرافیکی آن، پست را در استوری خود برای دنبال‌کنندگان‌تان به‌نمایش بگذارید.

 

 

5- قرار دادن لینک در اینستاگرام بدون داشتن 10 هزار فالوور

برای درج لینک در اینستاگرام در صفحه‌های عادی، به صورت پیش‌فرض تنها فیلدی در بایو درنظر گرفته شده است که شما می‌توانید یک لینک را در آن وارد کنید. این لینک فقط در بایو نمایش داده می‌شود و امکان اشتراک‌گذاری آن در استوری وجود ندارد. همچنین درون پست‌ها هم نمی‌توانید از لینک استفاده کنید.

اما در یکی از قابلیت‌های جدید اینستاگرام یعنی IGTV امکان درج لینک در توضیحات وجود دارد. اگر امکان تولید محتوای ویدیویی دارید، می‌توانید با انتشار ویدیو خود در IGTV در بخش Description لینک موردنظر خود را وارد کنید. همچنین امکان اشتراک‌گذاری ویدیو در استوری وجود داشته و دنبال‌کنندگان با لمس آن می‌توانید لینک موجود در توضیحات صفحه‌ی شما را هم مشاهده کنند.

 

 

6- مشاهده همه پست‌های لایک شده

یکی از ترفندهای اینستاگرام امکان مشاهده همه‌ی پست‌های لایک شده در یک صفحه مخصوص است. شما می‌توانید در این صفحه به تمامی عکس‌ها و ویدیوهایی که لایک کرده‌اید دسترسی داشته باشید. این صفحه تنها برای خود شما قابل نمایش است.

برای مشاهده همه تصاویر لایک شده در اینستاگرام ابتدا به Setting مراجعه کرده و از لیست باز شده وارد Account شوید. در انتهای صفحه‌ی با لمس گزینه‌ی Posts You’ve Liked می‌توانید همه تصاویر لایک شده خود را مشاهده کنید.

 

 

7- غیر فعال سازی لست سین (Last Seen) اینستاگرام

اینستاگرام با ارائه قابلیتی تحت عنوان لست سین یا Last Seen امکان مشاهده آخرین زمان بازدید و فعالیت کاربران در این شبکه اجتماعی را فراهم آورده است. سایر شبکه‌های اجتماعی نظیر واتساپ و تلگرام هم شامل قابلیت لیست سین می‌شوند که به موجب آن می‌توان وضعیت آنلاین بودن کاربران را مشاهده کرد.

 

ترفندهای اینستاگرام

 

به منظور غیر فعال سازی قابلیت لست سین اینستاگرام نیاز است تا ابتدا به صفحه پروفایل خود مراجعه کنید. سپس با لمس آیکون به شکل سه خط در گوشه بالا و سمت راست صفحه وارد بخش Settings شوید. پس از آن با لمس گزینه Show Activity Status آن را در حالت غیر فعال قرار دهید. لازم به ذکر است پس از غیر فعال سازی قابلیت لست سین، شما هم نمی‌توانید آخرین زمان فعالیت سایر کاربران اینستاگرام را مشاهده کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ

8- ارسال گیف در استوری اینستاگرام

یکی دیگر از بهترین ترفندهای اینستاگرام مربوط به امکان ارسال گیف در استوری (story) می‌شود و بسیاری از کاربران با این ترفند آشنایی ندارند. به منظور ارسال گیف (GIF) تنها کافیست تا پس از انتخاب عکس و یا فیلم مورد نظر خود در بخش استوری، انگشت خود را از قسمت انتهایی صفحه به سمت بالا کشیده و از منوی نمایان شده گزینه GIFs را انتخاب نمایید. بدین ترتیب قادر به جستجو گیف و اشتراک گذاری آن در استوری خود خواهید بود.

 

ترفندهای اینستاگرام

 

9- اشتراک گذاری مستقیم پست‌های اینستاگرام در سایر شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران بتوانند پست‌های خود را به صورت مستقیم در سایر شبکه‌های اجتماعی خود نیز به اشتراک بگذارند. بنابراین در صورتی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف پست‌های یکسانی به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید از این قابلیت اینستاگرام استفاده کنید. بدین منظور از طریق صفحه پروفایل خود وارد بخش Settings شده و گزینه Linked Accounts را لمس کنید. سپس اکانت‌های خود را به اینستاگرام متصل نمایید. پس از انجام این عمل می‌توانند همانند تصویر زیر پست مورد نظر خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید.

 

ترفندهای اینستاگرام

 

10- آرشیو و هایلایت استوری

از بهترین ترفندهای اینستاگرام می‌توان به قابلیت آرشیو و امکان هایلایت کردن استوری‌ها اشاره کرد. جهت دسترسی و مشاهده استوری‌های آرشیو شده خود تنها کافیست تا به صفحه پروفایلتان مراجعه کرده و آیکون آرشیو موجود در گوشه بالا و سمت راست صفحه را لمس کنید. با مراجعه به این بخش می‌توانید استوری‌های قدیمی خود را مجدداً به اشتراک بگذارید.

 

ترفندهای اینستاگرام

 

امکان هایلایت کردن استوری‌ها از دیگر ترفندهای اینستاگرام به شمار می‌رود که با استفاده از آن می‌توانید استوری مورد نظر خود را به صفحه پروفایلتان اضافه کرده و در بخش هایلایت‌ها به اشتراک بگذارید. در صورت تمایل به اضافه کردن استوری به بخش هایلایت، به صفحه پروفایل خود مراجعه نموده و گزینه New Story Highlight را لمس کنید. بدین ترتیب قادر به انتخاب و هایلایت کردن استوری مورد نظر خود از بخش آرشیو خواهید بود. در نظر داشته باشید که استوری هایلایت شده پس از گذشت 24 ساعت حذف نخواهد شد.

 

ترفندهای اینستاگرام

 

حالا وقتشه! اینو بخون بازگرداندن Account اینستاگرام هک شده

11- غیر فعال کردن (Mute) استوری سایر کاربران

امکان Mute کردن و یا غیر فعال سازی استوری سایر کاربران از بهترین ترفندهای اینستاگرام به حساب می‌آید. بنابراین در صورتی که مایل به مشاهده استوری برخی از کاربران نیستید، می‌توانید به راحتی استوری آن‌ها را Mute و یا غیر فعال کنید. جهت انجام این عمل آیکون استوری کاربر مورد نظر خود را لمس کرده و نگه دارید. سپس از منوی نمایان شده گزینه Mute را انتخاب کنید.

 

ترفندهای اینستاگرام

 

12- قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام

ترفند اینستاگرام قرار دادن لینک در استوری برای همه کاربران طراحی نشده و یک امکان ویژه برای صفحاتی خاص در اینستاگرام است. برای اینکه بتوانید از این امکان استفاده کنید باید صفحه‌ی شما در اولین مرحله از نوع تجاری یا بیزینس (Business Account) باشد و سپس بالای 10 هزار فالوور داشته باشد. صرف داشتن 10 هزار فالوور و یا داشتن صفحه‌ی تجاری برای انتشار لینک در استوری اینستاگرام کافی نیست و باید هر دوی آن‌ها با هم باشد. به‌جز این نوع صفحه‌، همه‌ی افرادی که صفحه‌ی تایید شده (Verified) با تیک آبی اینستاگرام دارد، امکان قرار دادن لینک در استوری را بدون درنظر گرفتن تعداد فالوور دارند.

 

ترفندهای اینستاگرام

 

13- توقف استوری در حال پخش و جا به جایی بین استوری‌ها

توقف استوری در حال پخش و جا به جایی بین استوری‌ها از کاربردی‌ترین ترفندهای اینستاگرام محسوب می‌شوند. در هنگام تماشای یک استوری، با لمس سمت راست و یا سمت چپ صفحه قادر به مشاهده استوری بعدی و یا قبلی خواهید بود. از طرف دیگر به منظور توقف استوری در حال پخش نیاز است تا انگشت خود بر روی صفحه نمایش نگه دارید.

 

14- مخفی کردن استوری اینستاگرام

در صورت تمایل به مخفی کردن استوری خود از دید برخی از کاربران خاص، از طریق صفحه پروفایل خود وارد بخش Settings شده سپس گزینه Story Controls را لمس نمایید. در این بخش پس از لمس گزینه Hide Your Story کاربران مورد نظر خود را به لیست اضافه کنید. بدین ترتیب کاربران اضافه شده به این لیست قادر به مشاهده استوری‌های شما نخواهند بود. همچنین شما می‌توانید به پروفایل کاربر مورد نظر خود مراجعه کرده و آیکون به شکل سه نقطه در گوشه بالا و سمت راست صفحه را لمس کنید. سپس با انتخاب گزینه Hide Your Story از منو، استوری شما از دید آن کاربر مخفی خواهد شد.

 

ترفندهای اینستاگرام

 

15- ذخیره استوری سایر کاربران

در صورت تمایل به ذخیره استوری سایر کاربران می‌توانید از آن اسکرین شات بگیرید. همچنین کاربران گوشی‌های اندرویدی با نصب اپلیکیشن Story Saver for Instagram قادر به ذخیره استوری سایر کاربران خواهند بود. بدین منظور ابتدا از طریق این لینک اپلیکیشن مذکور را دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید. پس از اجرای برنامه Story Saver for Instagram از شما خواسته می‌شود تا در اکانت اینستاگرام خود لاگین نمایید. سپس با لمس استوری مورد نظر، امکان دانلود و ذخیره آن برایتان فراهم می‌آید.

 

ترفندهای اینستاگرام

 

جهت ذخیره استوری کاربران در دستگاه‌های آی او اسی (ios) نیاز به نصب اپلیکیشن Story Reposter خواهید داشت. شما می‌توانید با کلیک بر روی این لینک نسبت به دانلود و نصب اپلیکیشن مذکور بر روی گوشی خود اقدام کنید. پس از اجرای این اپلیکیشن با مراجعه به صفحه پروفایل کاربر مورد نظر قادر به ذخیره استوری آن شخص خواهید بود.

 

ترفندهای اینستاگرام

 

16- قابلیت Close Friends اینستاگرام

قابلیت Close Friends این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران بتوانند استوری‌های خود را تنها با گروه مشخصی از دنبال کنندگان به اشتراک بگذارند. شما می‌توانید با مراجعه به بخش Close Friends در صفحه پروفایل خود نسبت به افزودن کاربران مورد نظر به این لیست اقدام نمایید. سپس در هنگام انتشار استوری گزینه Close Friends را انتخاب کنید. بدین ترتیب استوری شما تنها برای اعضای لیست Close Friends نمایش داده خواهد شد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این قابلیت به مطالعه مقاله "هر آنچه باید درباره قابلیت Close Friends اینستاگرام بدانید!" بپردازید.

 

غیر فعال کردن کامنت‌ها

قبل از انتشار پست در اینستاگرام و همچنین بعد از انتشار آن می‌توانید وضعیت بخش کامنت‌ها را مدیریت کنید. اگر دوست ندارید کسی امکان درج کامنت زیر پست شما را داشته باشد، در هنگام انتشار پست، در بخش تنظیمات پیشرفته (Advanced Settings) می‌توانید گزینه‌ی Turn Off Commenting را فعال کنید. همچنین پس از انتشار پست هم امکان فعال کردن این گزینه در با لمس سه نقطه‌ی بالای پست سمت راست، امکان پذیر است.

 

17- استفاده همزمان از چند اکانت اینستاگرام

امکان استفاده همزمان از چندین اکانت از دیگر ترفندهای اینستاگرام به حساب می‌آید. بنابراین اگر شما هم دارای حساب کاربری کاری و شخصی هستید، استفاده از این قابلیت برایتان بسیار کاربردی خواهد بود. با لمس نام کاربری خود در گوشه بالا و سمت چپ صفحه و انتخاب گزینه Add Account، می‌توانید اکانت مورد نظر خود را اضافه کنید.

 

ترفندهای اینستاگرام

 

18- پاک کردن تگ عکس در اینستاگرام

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که به طور ناخواسته در عکسی تگ شده باشید. در چنین شرایطی می‌‌توانید به راحتی نسبت حذف تگ خود از روی عکس اقدام نمایید. بدین منظور به قسمت Your Photos در صفحه پروفایل خود مراجعه کرده سپس عکس مورد نظر را انتخاب کنید. با لمس عکس، نام کاربری اشخاص تگ شده بر روی عکس نمایان می‌شود. در این مرحله با لمس نام کاربری خود و انتخاب گزینه Remove Tag قادر به حذف آن تگ خواهید بود.

 

ترفندهای اینستاگرام

 

19- لایو اینستاگرام

قابلیت لایو (Live) اینستاگرام و یا پخش زنده ویدیو از دیگر ترفندهای اینستاگرام محسوب می‌شود. جهت استفاده از این قابلیت و اشتراک گذاری ویدیو زنده، اینستاگرام را اجرا کرده و انگشت خود را به سمت راست صفحه بکشید. سپس از گزینه‌های قابل مشاهده در قسمت انتهایی صفحه گزینه Live را لمس کنید.

 

ترفندهای اینستاگرام

 

20- دریافت اعلان برای پست‌های کاربران خاص

با فعال سازی قابلیت نمایش اعلان برای کاربران مورد علاقه خود، می‌توانید به صورت آنی از پست‌های آن کاربر مطلع شوید. در واقع با فعال سازی این قابلیت، در صورتی که کاربر مورد نظر شما پستی در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، یک اعلان دریافت خواهید کرد. جهت فعال سازی قابلیت دریافت اعلان به صفحه پروفایل کاربر مورد نظر خود مراجعه و آیکون به شکل سه نقطه در گوشه بالا و سمت راست صفحه را لمس نمایید. پس از آن از منوی نمایان شده گزینه Turn On Post Notification را انتخاب نمایید.

 

ترفندهای اینستاگرام

 

21- اضافه کردن دکمه‌‌های کانتکت (Contact) به اینستاگرام

کاربرانی که از بیزینس پروفایل یا به اصطلاح صفحه تجاری در اینستاگرام بهره می‌برند، قادر به اضافه کردن دکمه‌های کانتکت (Contact) به صفحه پروفایل خود خواهند بود. اگر قصد دارید تا از طریق صفحه اینستاگرام خود درآمد کسب کنید، استفاده از این قابلیت برایتان کاربردی خواهد بود. با مراجعه به بخش تنظیمات پروفایل خود و انتخاب گزینه Switch to Business و طی کردن مراحل خواسته شده می‌توانید صفحه خود را به بیزینس پروفایل تبدیل کنید.

 

ترفندهای اینستاگرام

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 15 مورد از بهترین ترفندهای اینستاگرام پرداختیم. از آنجایی که اخیرا خبرهایی در رابطه با احتمال فیلترینگ اینستاگرام منتشر شده، پیشنهاد می‌کنیم تا با مطالعه مقاله "بهترین برنامه‌های جایگزین بعد از فیلتر اینستاگرام" با بهترین جایگزین‌های این شبکه اجتماعی پرطرفدار آشنا شوید. چنانچه با سایر ترفندهای اینستاگرام آشنایی دارید، آن‌ها را از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.