نقد و بررسی هوآوی Y9 2018 : خوش قیمت و خوش دست

نقد و بررسی 02 مرداد 1402 علی مظفری

نقد و بررسی هوآوی Y9 2018 : خوش قیمت و خوش دست

یکی از گوشی های میان رده و موفق شرکت هوآوی گوشی وای 9 2018 (Huawei Y9 2018) است. این گوشی مجموعه‌ای از ویژگی های مثبت نظیر قیمت مناسب، طراحی خوب، صفحه نمایش بزرگ، دوربین سلفی مناسب و شارژدهی عالی باتری را ارائه می‌کند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی Y9 2018 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم.

 

مقدمه

هوآوی در ماه مارس (March) سال 2018 به طور رسمی از گوشی میان رده Y9 رونمایی کرد. اگر به یاد داشته باشید پیش از این در مقاله "نقد و بررسی هوآوی وای 9 2019 : زیبا، خوش دست و خوش قیمت" نسخه جدیدتر و مربوط به سال 2019 این گوشی را مورد نقد و بررسی قرار داده بودیم اما در این مطلب می‌خواهیم در رابطه با هوآوی Y9 2018 صحبت کنیم. این گوشی یکی از پرفروش‌ترین و موفق ترین اسمارتفون های میان رده شرکت هوآوی است. قیمت هوآوی Y9 2018 در مقایسه با قیمت گوشی های هم رده خودش مناسب و رقابتی در نظر گرفته شده و خوش دست بودن و صفحه نمایش بزرگ آن سبب شده‌اند دستگاه به گزینه خرید مناسب تبدیل شود.

قیمت هوآوی Y9 2018 در حال حاضر و با نرخ ارز فعلی (در تاریخ تدوین این مطلب) معادل چیزی در حدود 2.9 میلیون تومان است، بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی اندرویدی میان رده، با کیفیت، خوش دست و خوش قیمت را داشته باشد، گوشی وای 9 2018 هوآوی می‌تواند گزینه خرید مناسبی برایتان باشد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی Y9 2018 بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را برایتان مشخص کنیم. اگر این اسمارتفون (smartphone) به کی یاز گزینه های خرید شما تبدیل شده، توصیه می‌کنیم حتما تا انتهای این نقد و بررسی اختصاصی با ما همراه باشید.

 

نقد و بررسی هوآوی Y9 2018 : طراحی و ظاهر

سبک طراحی که در گوشی وای 9 2018 هوآوی بکار رفته سبک مناسبی است که در سال 2018 واقعا روی بورس بود اما شاید در مقایسه با سبک طراحی که در سال 2019 بیشتر مورد استقبال کاربر واقع شده کمی فاصله داشته باشد. برای مثال قاب پشت گوشی و فریم اصلی آن از آلومینیوم تشکیل شده و بدین ترتیب قاب پشت گوشی ظاهری مات و صیقلی دارد و برخلاف اسمارتفون های مدرن امروزی از شیشه براق تشکیل نمی‌شود. در بررسی هوآوی Y9 2018 مشخص شد که قاب پشت آن در برابر تماس با اشیای تیز حساس است و خیلی زود بر روی آن خط و خش ایجاد می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم حتما گوشی وای 9 2018 را به همراه یک گارد موبایل مورد استفاده قرار دهید.

 

نقد و بررسی هوآوی Y9 2018

 

بدنه دستگاه ابعاد 7.9 در 75.3 در 157.2 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 170 گرم می‌رسد. بنابراین وزن و ابعاد این گوشی نسبتا متعادل است. وقتی هوآوی Y9 2018 را در دست می‌گیرید حس در دست گرفتن یک گوشی با کیفیت اما میان رده را خواهید داشت و حس برتری به کاربر القاء نمی‌شود. اسمارتفون مورد نظر از نصب همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و یک اسکنر انگشت هم دارد که به شکل دایره‌ای در قاب پشت دستگاه نصب شده و از سرعت و دقت عمل مناسبی هم برخوردار است. البته در دراز مدت ممکن است تاخیرهایی در عملکرد اسکنر انگشت گوشی نمایان شود که با توجه به قیمت مقرون به صرفه گوشی قابل چشم‌پوشی هستند.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه گلکسی A7 2018 با گلکسی A50 : دو میان رده با خوش قیمت!

وقتی از نمای پشت به گوشی وای 9 2018 نگاه کنید متوجه دوربین اصلی و دوگانه آن خواهید شد که به صورت افقی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب است. یک چراغ فلش LED هم در کنار لنزهای مذکور نصب شده و لوگوی هوآوی هم در بخش زیرین قاب پشت دستگاه دیده می‌شود. هوآوی لبه های قاب پشت Y9 2018 را تقریبا گرد طراحی کرده است که این امر سبب شده لبه های قاب دستگاه شبیه به آیفون های قدیمی تر اپل مثل آیفون 6S و غیره به نظر آید. گوشی مذکور در رنگ های مشکی، زرد و آبی روانه بازار شده و از طراحی ضد آب بهره نمی‌برد. لازم به اشاره است که گوشی Huawei Y9 2018 از قابلیت تشخیص چهره مبتنی بر دوربین سلفی هم پشتیبانی می‌کند که خیلی عملکرد دقیقی (به ویژه در محیط های تاریک و شرایطی که کاربر تغییرات ظاهری در چهره خود داشته باشد) ندارد.

 

نقد و بررسی هوآوی Y9 2018

 

وقتی از نمای رو به رو به هوآوی وای 9 2018 نگاه کنید متوجه حاشیه های باریک صفحه نمایش گوشی در دو لبه سمت راست و چپ و همچنین بزرگ بودن نمایشگر دستگاه خواهید شد. البته حاشیه های دو لبه فوقانی و زیرین صفحه نمایش آن چندان باریک نیستند و این امر سبب شده نسبت تصویر به بدنه آن به چیزی در حدود 76.7 درصد برسد که در مقایسه با گوشی های امروزی نسبت تصویر به بدنه بالایی نیست. در لبه فوقانی نمایشگر دستگاه خروجی اسپیکر و لنزهای دوربین اصلی آن دیده می‌شوند و در لبه زیرین صفحه نمایش هم نام Huawei حک شده است. ظاهرا پنل جلوی هوآوی Y9 2018 با شیشه پوشانده شده اما متاسفانه اشاره‌ای به ضد خش بودن این شیشه نشده، بنابراین باید حتما روی نمایشگر دستگاه گلس محافظ ال سی دی نصب شود.

پس در یک جمع‌بندی کلی باید گفت که گوشی Y8 2019 هوآوی یک گوشی خوش دست و نسبتا زیبا است که کیفیتی در حد قیمت خودش را ارائه می‌کند. با توجه به اینکه دستگاه در سال 2018 معرفی شده از بدنه‌ای فلزی بهره می‌برد و برخلاف اغلب گوشی های جدیدتر قاب پشت شیشه‌ای و براق ندارد. به عقیده تعادل مابین قیمت و کیفیت ساخت در گوشی وای 9 2018 به طور کامل برقرار است.

 

نقد و بررسی هوآوی Y9 2018 : صفحه نمایش

در این بخش از نقد و بررسی هوآوی Y9 2018 در رابطه با صفحه نمایش آن صحبت می‌کنیم. صفحه نمایشی که در این گوشی بکار رفته 5.93 اینچی و از نوع IPS LCD است و رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند که رزولوشن بسیار مناسبی برای گوشی با نمایشگر 5.98 اینچی خواهد بود. ترکیب اندازه و رزولوشن صفحه نمایش دستگاه سبب شده تا تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 407 پیکسل در هر اینچ برسد. این مقدار تراکم برای گوشی که صفحه نمایش 5.89 اینچی دارد بسیار خوب است و می‌تواند نقطه قوتی برای آن باشد. نسبت تصویر 18 به 9 هم توسط صفحه نمایش گوشی ارائه شده و همانطور که در بخش قبل گفتیم چیزی در حدود 76.7 درصد از کل مساحت پنل جلوی هوآوی وای 9 2018 به نمایشگر آن احاطه شده است.

 

نقد و بررسی هوآوی Y9 2018

 

اما کیفیت عملکرد و نمایش محتوا توسط نمایشگر گوشی در چه حدی است؟ در بررسی هوآوی Y9 2018 مشخص شد که صفحه نمایش این گوشی از نظر وضوح تصویر، شادابی و شارپنس وضعیت بسیار خوبی دارد. محتوای که روی آن به تصویر کشیده می‌شود کاملا شاداب بوده و جزئیات زیادی را در بر می‌گیرد که به لطفا رزولوشن و تراکم پیکسلی خوب نمایشگر پدیدار می‌شوند. ضریب کنتراست مطلوب و تفکیک‌پذیری خوب رنگ ها هم با چند دقیقه نگاه کردن به عکس های گوناگون و متشکل از طیف های رنگی مختلف در نمایشگر دستگاه به خوبی قابل درک خواهد بود و این موضوع هم از دیگر نقاط قوت صفحه نمایش گوشی به شمار می‌رود. با توجه به اینکه صفحه نمایش هوآوی وای 9 2018 نسبتا بزرگ است، انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای ویدئو هم در آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی های نسبتا خوب صفحه نمایش گوشی هوآوی Y9 2018 مربوط به قدرت مطلوب آن در تولید روشنایی می‌شود. مقدار روشنایی که توسط نمایشگر این گوشی تولید خواهد شد به اندازه‌ای است که خیلی راحت بتوانید در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای آن را مشاهده کنید. در بررسی که ما انجام دادید، تنظیم شدت روشنایی نمایشگر هوآوی وای 9 2018 بر روی 90 درصد منجر شد که بدون مشکل بتوانیم در محیط های باز و پرنور از آن استفاده کنیم. اگر شدت نور محیط خیلی شدید باشد و به نوعی نور مستقیما به صفحه نمایش گوشی بتابد، بهتر است شدت روشنایی آن را بر روی 100 درصد تنظیم کنید تا با مشکلی مواجه نشوید. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی باید گفت که صفحه نمایش گوشی هوآوی Y9 2018 از نظر کیفیت عملکرد وضعیت کاملا قابل قبولی دارد و این موضوع بی‌شک یکی از نقاط قوت دستگاه محسوب می‌شود.

 

نقد و بررسی هوآوی Y9 2018 : سیستم عامل و رابط کاربری

هوآوی تولید کننده گوشی های اندرویدی است و طبیعتا گوشی وای 9 2018 این شرکت هم از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد. اندروید 8.0 اوریو به طور پیش فرض روی این گوشی نصب است و رابط کاربری EMUI 8.0 هم بر روی آن نصب و راه‌اندازی شده است. رابط کاربری EMUI 8.0 یک رابط غنی و پر از قابلیت های شخصی سازی مختلف و ویژگی های کاربردی گوناگون است اما متاسفانه یک رابط سنگین هم به شمار می‌رود که بخش عظیمی از حافظه گوشی را اشغال کرده و منجر به صرف بخش قابل ملاحظه‌ای از ظرفیت رم و پردازنده دستگاه می‌شود. اگر تجربه استفاده از گوشی های برند هوآوی و رابط کاربری EMUI را داشته باشید، احتمالا منظور ما را به خوبی درک خواهید کرد. رابط کاربری EMUI 8.0 مجموعه‌ای از نقاط قوت و ضعف را به همراه دارد.

 

نقد و بررسی هوآوی Y9 2018

 

یکی از اصلی ترین نقاط قوت این رابط مربوط به ارائه ویژگی ها و قابلیت های شخصی سازی و کاربردی متعدد می‌شود. هوآوی سعی کرده در این رابط کاربری دست کاربر را برای انتخاب و فعالسازی هر ویژگی و شخصی سازی کامل گوشی باز بگذارد. از دیگر ویژگی های خوب EMUI 8.0 دستورات اشاره‌ای هستند که استفاده از دستگاه و تعامل با آن را ساده‌تر می‌کنند. برای مثال در گوشی هوآوی Y9 2018 می‌توانید با کشیدن انگشت خود از بالا به پایین بر روی اسکنر انگشت دستگاه، نوتیفیکیشن بار را فعال کنید یا با دو بار ضربه زدن آرام بر روی نمایشگر آن را از حالت خاموش به روشن منتقل کنید یا با کشیدن همزمان سه انگشت خود از بالا به پایین بر روی نمایشگر دستگاه دستور ضبط اسکرین شات را ارسال نمایید. ویژگی هایی که بدین ترتیب در EMUI 8.0 ارائه شده‌اند بسیار کاربردی و متعدد هستند و این ویژگی ها از نقاط قوت آن به شمار می‌روند.

حالا وقتشه! اینو بخون حافظه کش گوشی (Cache) چیست و چگونه آن را پاک کنیم؟

اما ارائه این ویژگی های زیاد در رابط گوشی سبب شده که با یک رابط کاربری سنگین رو به رو باشیم که برای مدیریت آن دستگاه مستلزم بهره‌مندی از رم و پردازنده قوی باشد. اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم باید گفت که متاسفانه رابط EMUI 8.0 بهینه نیست و مصرف انرژی و همچنین منابع بالایی دارد که می‌تواند در گوشی های میان رده و پایین رده دردسرساز شود. یکی دیگر از نقاط ضعف رابط EMUI 8.0 مربوط به پیچیدگی و سردرگم کننده بودن منوهای آن می‌شود. خوشبختانه در گوشی هوآوی Y9 2018 بستر نرم افزاری دستگاه که شامل سیستم عامل و رابط کاربری آن می‌شود عملکرد روانی دارد اما در برخی شرایط ممکن است لگ و تاخیرهای کوچکی هم در آن پدیدار شوند. برای مثال پر شدن حافظه گوشی یا نصب و اجرای بازی های سنگین بر روی دستگاه می‌تواند منجر به بوجود آمدن لگ و تاخیرهایی شود که البته با در نظر گرفتن قیمت وای 9 2018 هوآوی قابل چشم‌پوشی هستند. بنابراین اگر می‌خواهید بستر نرم افزاری این گوشی بهترین بازده را داشته باشد تا حد امکان از پر شدن حافظه دستگاه و نصب اپلیکیشن ها و بازی های سنگین بر روی آن جلوگیری کنید.

 

نقد و بررسی هوآوی Y9 2018 : پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین ویژگی های گوشی مربوط به قدرت پردازشی و عملکرد آن می‌شود. در این بخش از نقد و بررسی هوآوی Y9 2018 در رابطه با قدرت عملکرد این اسمارتفون صحبت می‌کنیم و جزئیات مربوط به پردازنده، رم و حافظه داخلی آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. تراشه‌ای که در این گوشی بکار رفته، تراشه کرین 659 است که طی فرآیند 16 نانومتری تولید شده و از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد. هر هشت هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 هستند اما چهار مورد آن ها فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی دارند و چهار مورد دیگر از فرکانس کاری 2.36 گیگاهرتزی بهره می‌برند. این تراشه از پردازنده گرافیکی Mali-T830 MP2 هم بهره می‌برد. اگر کمی با جزئیات تراشه های موبایلی آشنا باشید، حتما می‌دانید که تراشه کرین 659 یک تراشه کاملا میان رده است، پس نباید از آن انتظار زیادی داشته باشیم.

 

نقد و بررسی هوآوی Y9 2018

 

هوآوی گوشی وای 9 2018 را از نظر رم در دو نسخه مختلف عرضه کرده که به ترتیب ظرفیت های 3 و 4 گیگابایتی را ارائه می‌کنند. این گوشی از نظر حافظه داخلی هم شامل سه نسخه 32، 64 و 128 گیگابایتی می‌شود و از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین کاربران علاقمند در صورت تمایل می‌توانند با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را تا سقف 256 گیگابایت افزایش دهند. لازم به اشاره است، نسخه‌ای از گوشی هوآوی Y9 2018 که ما به بررسی آن پرداختیم از رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره‌مند بوده و به نوعی نسخه پایه این گوشی محسوب می‌شود. اما نتیجه نقد و بررسی هوآوی Y9 2018 از نظر قدرت عملکرد چگونه بوده است؟

در بررسی هوآوی Y9 2018 مشخص شد که قدرت پردازشی و بازده عملکردی این گوشی به اندازه قیمت آن است و قدرتی فراتر توسط دستگاه ارائه نمی‌شود. نصب و اجرای بازی های HD و سنگین در این گوشی امکانپذیر خواهد بود اما کیفیت خیلی مطلوبی ندارد و منجر به بوجود آمدن افت فریم و لگ و تاخیرهای محسوسی در عملکرد دستگاه می‌شود. شدت این لگ و تاخیرها زمانی بیشتر می‌شود که به تازگی از یک بازی نسبتا سنگین خارج شوید. پس گوشی هوآوی Y9 2018 برای نصب و اجرای بازی های سنگین و گیم گزینه مناسبی نیست، اما اجرای اپلیکیشن ها و سایر اقدامات روزمره در آن بدون مشکل انجام می‌شود. اگر به حافظه داخلی و رم گوشی فشاری وارد نشود، هیچ لگ و تاخیری در عملکرد آن به وجود نمی‌آید. در یک جمع‌بندی کلی باید گفت که قدرت عملکرد و بازده هوآوی Y9 2018 مناسب و معمولی است و کیفیتی در حد قیمت خودش را ارائه می‌کند. گوشی هوآوی Y9 2018 برای علاقمندان به بازی های سنگین اندرویدی گزینه خرید چندان مناسبی نیست.

 

نقد و بررسی هوآوی Y9 2018 : دوربین اصلی و سلفی

نوبتی هم باشد نوبه به بررسی دوربین اصلی و سلفی گوشی Huawei Y9 2018 می‌رسد. دوربین اصلی این گوشی از دو لنز 16 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. لنز 16 مگاپیکسلی آن دیافراگم F/2.2 دارد و از نوع واید (Wide) است و قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) را هم تحت پشتیبانی قرار می‌دهد. لنز 2 مگاپیکسلی آن هم از نوع عمقی بوده و برای ضبط عکس های پرتره بستر مناسب را فراهم می‌کند. قابلیت های عکسبرداری پانوراما و HDR و ضبط ویدئوهای فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED هم در کنار دوربین اصلی هوآوی وای 9 2018 نصب شده است. در بررسی هوآوی Y9 2018 مشخص شد که دوربین اصلی آن کیفیت مطلوبی دارد اما به اندازه‌ای خوب عمل نمی‌کند که بتوان آن را نقطه قوتی برای دستگاه به شمار آورد.

حالا وقتشه! اینو بخون مهمترین ترفند های عکاسی با گوشی موبایل

با دوربین اصلی گوشی هوآوی Y9 2018 می‌توانید عکس های خوبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ضبط کنید اما نباید انتظار خیلی زیاد و حرفه‌ای از آن داشته باشید. لازم به ذکر است که کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی در محیط های تاریک افت قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و نویزهای تصویر در این شرایط چند برابر می‌شوند. در این شرایط حتی استفاده از چراغ فلش LED دوربین اصلی هم نمی‌تواند کمک قابل ملاحظه‌ای کند و حالت طبیعی را به وجود آورد. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم دوربین اصلی Y9 2018 از عکسبرداری پرتره هم پشتیبانی می‌کند. کیفیت عکس هایی که در این حالت با دوربین اصلی گوشی مذکور ضبط می‌شوند خوب و قابل قبول خواهند بود.

 

نقد و بررسی هوآوی Y9 2018

 

دوربین سلفی گوشی وای 9 2018 هم دوگانه است و از دو لنز 13 و 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. البته نسخه خاصی از این گوشی با دوربین سلفی 16 و 2 مگاپیکسلی هم روانه بازار شده اما نسخه موجود آن در بازار ایران از همان دوربین سلفی 13 و 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد. لنز دوربین 13 مگاپیکسلی سلفی آن از دیافراگم F/2.0 بهره می‌برد و از نوع واید است و لنز 2 مگاپیکسلی آن از نوع عمقی خواهد بود تا عکسبرداری در حالت پرتره را برای دوربین سلفی دستگاه امکانپذیر کند. عکس های عادی که با دوربین سلفی گوشی ضبط می‌شوند کیفیت مطلوبی خواهند داشت و عکس های پرتره هم با دوربین سلفی هوآوی وای 9 2018 به خوبی ضبط خواهند شد. به عقیده ما دوربین سلفی گوشی نام برده شده می‌تواند بیشتر از دوربین اصلی آن کاربر را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین ما عقیده داریم کیفیت عملکرد خوب دوربین سلفی و دوگانه هوآوی Y9 2018 یکی از نقاط قوت آن خواهد بود.

 

نقد و بررسی هوآوی Y9 2018 : باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله نقد و بررسی هوآوی Y9 2018 در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که در قلب گوشی وای 9 2018 بکار رفته از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت بسیار خوب 4000 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. با توجه به دیگر مشخصات گوشی انتظار داریم که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن بتواند به خوبی انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. در بررسی هوآوی Y9 2018 هم همین موضوع به خوبی قابل مشاهده بود. باتری این گوشی با یک بار شارژ و در حالتی که از آن به صورت نرمال استفاده شود می‌تواند خیلی راحت تا 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. اگر مقدار استفاده شما از گوشی کمتر از حالت نرمال باشد، یک بار شارژ باتری وای 9 2018 تا 2 روز هم انرژی مورد نیازش را تامین خواهد کرد. بنابراین قدرت شارژدهی خوب باتری این گوشی یکی از اصلی ترین نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

 

نقد و بررسی هوآوی Y9 2018

 

متاسفانه هوآوی وای 9 2018 از قابلیت شارژ سریع و بیسیم پشتیبانی نمی‌کند و بدین سبب باید مدت زمان طولانی برای شارژ مجدد باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن صرف شود. باتری این گوشی تقریبا برای فول شارژ شدن به مدت زمانی در حدود 140 دقیقه نیاز دارد. اگر می‌خواهید این مقدار زمان را صرف شارژ مجدد باتری گوشی خود نکنید، توصیه ما این است که همیشه شارژر موبایل یا یک پاوربانک را به همراه داشته باشید و از هر فرصتی برای شارژ باتری هوآوی Y9 2018 استفاده به عمل آورید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به نقد و بررسی هوآوی Y9 2018 پرداختیم. این گوشی یکی از بهترین گوشی های میان رده سال 2018 است که قیمت مناسبی هم دارد. اصلی ترین نقاط قوت و ضعف هوآوی وای 9 2018 در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مختلف مشخص شده‌اند. با شناخت این ویژگی های مثبت و منفی می‌توانید دقیق‌تر و آگاهانه‌تر تصمیم قطعی خود مبنی بر خرید هوآوی Y9 2018 را بگیرید.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر مناسب و خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • دوربین سلفی خوب
  • شارژدهی عالی باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • پردازنده نه چندان قدرتمند