بررسی HTC Desire 10 Pro : میان رده‌ای فراتر از حد انتظارات

نقد و بررسی 25 مهر 1397 علی مظفری

بررسی HTC Desire 10 Pro : میان رده‌ای فراتر از حد انتظارات

اگر به دنبال یک گوشی میان رده با کیفیت هستید که به خوبی تمام نیازهایتان را برطرف کند، شک نداشته باشید HTC Desire 10 Pro (اچ تی سی دیزایر 10 پرو) یکی از بهترین گزینه‌های خرید پیش رویتان خواهد بود. در این مطلب می‌خواهیم دقیق تر بررسی HTC Desire 10 Pro بپردازیم و نقاط قوت و ضعف این گوشی را بیان کنیم.

 

معرفی گوشی HTC Desire 10 Pro (اچ تی سی دیزایر 10 پرو)

در ماه سپتامبر (September) سال 2016 شرکت تایوانی اچ تی سی به صورت رسمی از گوشی هوشمند HTC Desire 10 Pro (اچ تی سی دیزایر 10 پرو) رونمایی کرد. این محصول یک پکیج عالی برای آن دسته از افرادی خواهد بود که به دنبال خرید یک گوشی میان رده با کیفیت هستند. قیمت HTC Desire 10 Pro به گونه‌ای در نظر گرفته شده که رقابتی باشد و اگر مشخصات فنی آن را با گوشی‌های هم قیمتش مقایسه کنید، به خوبی متوجه خواهید شد که دیزایر 10 پرو تا چه اندازه گوشی بهتری است.

با این حال نمی‌توان مدعی شد که Desire 10 Pro اچ تی سی هیچ رقیب جدی ندارد. گوشی‌هایی همچون گلکسی A6 2018 سامسونگ یا هوآوی Y9 2018 می‌توانند رقیب جدی برای آن باشند. البته گلکسی A6 2018 کمی از دیزایر 10 پرو گران‌تر است. به هر صورت اگر به فکر خرید اچ تی سی دیزایر 10 پرو هستید، توصیه می‌کنیم حتماً این مطلب اختصاصی را مطالعه نمایید. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی HTC Desire 10 Pro بپردازیم و نقاط ضعف و قوت آن را عنوان کنیم. بدین ترتیب می‌توانید با دید بهتری نیازهایتان را با مشخصات گوشی مذکور مقایسه کنید و انتخاب موفقیت‌آمیزتری داشته باشد.

 

بررسی HTC Desire 10 Pro : کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر

بررسی HTC Desire 10 Pro را با زیر ذره‌بین قرار دادن کیفیت ساخت، سبک طراحی و ظاهر آن آغاز می‌کنیم. اچ تی سی فریم اصلی و بدنه گوشی دیزایر 10 پرو را آلومینیومی در نظر گرفته است، بنابراین جنس بدنه گوشی برخلاف خیلی از گوشی‌های هم رده خودش فلزی خواهد بود. پنل جلوی دستگاه هم با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده و بدین ترتیب مقاومت آن در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای تیز چند برابر می‌شود. البته مشخص نیست که شیشه گوریلاگلس بکار رفته در پنل جلوی این گوشی دقیقاً  کدام مدل از شیشه گوریلاگلس خواهد بود، چون اچ تی سی هیچ اشاره دقیقی به این مسئله نکرده است. گوشی از استاندارد ضد آب پشتیبانی نمی‌کند و از این نظر مقاومتی در برابر تماس با آب ندارد. بنابراین کیفیت ساخت دستگاه مطلوب و منطبق با استاندارد متوسطی است که در گوشی‌های موبایل شاهد آن هستیم.

 

بررسی HTC Desire 10 Pro

 

گوشی HTC Desire 10 Pro ابعاد 7.9 در 76 در 156.5 میلیمتر را ارائه کرده و حدوداً 165 گرم وزن دارد. بنابراین ابعاد و وزن آن هم متعادل هستند. اما سبک طراحی و ظاهر گوشی چگونه است؟ اچ تی سی سعی کرده گوشی دیزایر 10 پرو را هم از نظر سبک طراحی مثل اغلب گوشی‌های میان رده دیگرش طرح بندی کند. از نمای رو به رو هیچ ویژگی منحصر به فرد و خاصی در دستگاه دیده نمی‌شود و ظاهر گوشی دقیقاً مثل ظاهر سایر گوشی‌های میان رده HTC است. در قاب پشت دستگاه نوارهایی تعبیه شده که با رنگ بدنه اصلی گوشی تناقض دارند و بدین ترتیب ظاهری متفاوت را برای آن ایجاد می‌کنند.

اگر کمی با دقت به قاب پشت HTC Desire 10 Pro نگاه کنید، متوجه لنز دوربین اصلی بزرگی که در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب دستگاه بکار رفته می‌شوید. یک چراغ فلش LED دوبل هم زیر این لنز دوربین نصب است. کمی که به سمت وسط قاب پشت دستگاه متمایل شوید، اسکنر انگشت گوشی را خواهید دید. در بررسی‌های صورت گرفته اسکنر انگشت دیزایر 10 پرو عملکرد خوبی را از خود نشان داد و به خوبی از پس آنلاک قفل نمایشگر دستگاه در شرایط مختلف بر آمد. دقیقاً در وسط قاب پشت دستگاه هم لوگوی شرکت HTC تعبیه شده است.

 

بررسی HTC Desire 10 Pro

 

گوشی Desire 10 Pro شرکت اچ تی سی از شیار سیم کارت هیبریدی بهره می‌برد، بدین سبب کاربران می‌توانند دو سیم کارت را به طور همزمان در دستگاه استفاده کنند یا از یک سیم کارت و رم میکرو اس دی (Micro SD) بهره بگیرند. دقت داشته باشید که با شیار هیبریدی امکان نصب همزمان دو سیم کارت و حافظه جانبی وجود نخواهد داشت. وقتی گوشی HTC Desire 10 Pro را در دست بگیرید، حس و حال در دست گرفتن یک گوشی با کیفیت به شما منتقل می‌شود.

شاید ظاهر گوشی خیلی خاص و زیبا به نظر نرسد، اما کاملا مشخص است که دستگاه کیفیت ساخت مطلوبی دارد. شرکت اچ تی سی گوشی مورد نظر را در چهار رنگ مختلف مشکی، سفید، سرمه‌ای و فسفری روانه بازار کرده است. بنابراین گوشی اچ تی سی Desire 10 Pro از نظر کیفیت ساخت یک گوشی مناسب است که بدنه‌ای فلزی دارد. از نظر سبک طراحی و ظاهر هم دستگاه وضعیت معمولی را ارائه می‌کند و مشابه اغلب گوشی‌های میان رده دیگر اچ تی سی طراحی شده است. با توجه به اینکه این محصول یک گوشی مقرون به صرفه محسوب می‌شود، ما به کیفیت ساخت، سبک طراحی و ظاهر آن نمره خوبی می‌دهیم.

 

بررسی HTC Desire 10 Pro : قدرت عملکرد

در قلب گوشی HTC Desire 10 Pro از تراشه MT6755 شرکت مدیاتک استفاده به عمل آمده که اصطلاحاً به آن تراشه Helio P10 هم گفته می‌شود. این تراشه طی لیتوگرافی 28 نانومتری تولید شده و از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره‌مند است. هر هشت هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 هستند و در دو مجموعه مجزای چهار عضوی دسته‌بندی می‌شوند. چهار هسته پردازشگر مجموعه نخست فرکانس کاری 1 گیگاهرتزی دارند و چهار هسته پردازشگر دیگری مجموعه فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند.

 

بررسی HTC Desire 10 Pro

 

زمانی که دستگاه نیاز به آنالیز داده‌های سنگین نداشته باشد، چهار هسته پردازشگر مجموعه نخست که فرکانس کاری 1 گیگاهرتزی دارند فعال خواهند شد و تجزیه و تحلیل داده‌ها را انجام می‌دهند. اما در حالتی که نیاز به پردازش داده‌های سنگین در دستگاه وجود داشته باشد (نظیر شرایطی که یک باتری سنگین را اجرا می‌کنید)، چهار هسته مجموعه دوم با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز هم فعال می‌شوند و بدین ترتیب قدرت و سرعت آنالیز داده‌های موجود افزایش می‌یابد و مدیریت پردازش داده‌ها به نحو مطلوب‌تر توسط پردازنده گوشی انجام خواهد شد. پردازنده گرافیکی هم که در تراشه Helio P10 مدیاتک بکار رفته است، پردازنده Mali-T860MP2 خواهد بود که قدرت پردازشی قابل قبولی را ارائه می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون ترفند هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

دو مورد از ویژگی‌های بسیار خوب گوشی HTC Desire 10 Pro مربوط به رم و حافظه داخلی آن می‌شود. اچ تی سی این گوشی را به رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی پیش فرض 64 گیگابایتی مجهز کرده است که مشابه آن را در کمتر گوشی هم رده و هم قیمتی خواهید دید. ضمنا دیزایر 10 پرو اچ تی سی از شیار سیم کارت هیبریدی بهره می‌برد و بدین ترتیب امکان اتصال حافظه جانبی (رم میکرو اس دی) هم به دستگاه وجود دارد که منجر به افزایش فضای خیره سازی اطلاعات گوشی می‌شود. طبق گفته اچ تی سی، کاربران علاقمند می‌توانند با نصب حافظه جانبی فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را تا سقف 256 گیگابایت افزایش دهند.

اما قدرت عملکرد گوشی HTC Desire 10 Pro چگونه است؟ در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که برای استفاده عادی و روزمره هیچ مشکلی در عملکرد گوشی مورد نظر به وجود نمی‌آید و حتی شاهد پدیدار شدن کوچک‌ترین لگ و تاخیری هم نخواهید بود. رم 4 گیگابایتی آن سبب شده که گوشی به راحتی از پس مدیریت اپلیکیشن‌های فعال در پس زمینه و بخش "اپلیکیشن های اخیر" (Recent Apps) بر آید. جهش مابین اپلیکیشن‌های مختلف این بخش هم بدون تاخیر انجام خواهد شد. بنابراین رم 4 گیگابایتی به شکل محسوسی به عملکرد روان گوشی HTC Desire 10 Pro کمک می‌کند.

 

بررسی HTC Desire 10 Pro

 

اما زمانی که اپلیکیشن‌ها و بازی‌های متعدد و سنگین روی گوشی نصب شوند و یکی از آن‌ها اجرا گردد، گوشی به تدریج و با گذر زمان با افت فریم همراه می‌شود و بدنه آن داغ خواهد شد. این امر منجر به به وجود آمدن لگ و تاخیرهایی در حین استفاده از گوشی خواهد شد که ممکن است کمی آزاردهنده باشد. این مسئله به طور محسوس در شرایطی رخ می‌دهد که حافظه داخلی گوشی رو به سمت پر شدن پیش برود، که خوشبختانه با توجه به بهره‌مندی دستگاه از حافظه 64 گیگابایتی شما به راحتی در این وضعیت قرار نخواهید گرفت. اگر بخواهیم ضمن بررسی HTC Desire 10 Pro، قدرت عملکرد آن را با گوشی مثل گلکسی A6 2018 مقایسه کنیم، باید بگوییم که قدرت آن کمی کمتر از گوشی Galaxy A6 2018 است که از تراشه اگزینوس 7870 و رم 3/4 گیگابایتی بهره می‌برد. اما با وجود تمام این تفاسیر باید گفت که گوشی دیزایر 10 پرو شرکت HTC قدرت پردازشی مطلوبی دارد و حتی از پس اجرای خیلی از بازی‌های سنگین و HD (به ویژه در شرایطی که رم و حافظه داخلی گوشی آزاد باشند) بر خواهد آمد.

 

بررسی HTC Desire 10 Pro : صفحه نمایش

در این مرحله از بررسی HTC Desire 10 Pro می‌خواهیم در رابطه با صفحه نمایش آن صحبت کنیم. شرکت اچ تی سی یک صفحه نمایش 5.5 اینچی نوع IPS LCD را در گوشی مورد نظر بکار برده است که نسبت 16 به 9 را ارائه می‌کند. بنابراین صفحه نمایش دستگاه اندازه معمولی دارد و برخلاف اغلب گوشی‌های مدرن امروزی خیلی بزرگ نیست. ظاهر صفحه نمایش گوشی هم خیلی جذاب و مدرن طراحی نشده و این مسئله با اولین نگاه به دستگاه و مشاهده حاشیه‌های ضخیم نمایشگر آن در دو لبه فوقانی و زیرین مشهود خواهد بود. اگرچه حاشیه‌های لبه سمت راست و چپ صفحه نمایش دیزایر 10 پرو باریک طراحی شده‌اند اما تغییری در این مسئله ایجاد نمی‌کنند. پس از نظر ظاهر صفحه نمایش HTC Desire 10 Pro چندان مدرن و منطبق با تقاضای روز بازار طراحی نشده است و اگر به گوشی‌های با نمایشگر بدون حاشیه علاقه دارید، دیزایر 10 پرو گزینه خرید خوبی برایتان نخواهد بود. صفحه نمایش این گوشی حدود 70.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد.

 

بررسی HTC Desire 10 Pro

 

رزولوشن صفحه نمایش گوشی فول اچ دی است. رزولوشن فول اچ دی در واقع همان رزولوشن 1920 در 1080 پیکسلی خواهد بود. با توجه به اینکه نمایشگر دستگاه 5.5 اینچی است، بنابراین تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 400 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. منظور از تراکم پیکسلی در واقع تعداد پیکسل‌هایی است که در هر اینچ از صفحه نمایش دستگاه وجود دارند. بنابراین صفحه نمایش HTC Desire 10 Pro از نظر رزولوشن و تراکم پیکسلی وضعیت مطلوبی دارد. اچ تی سی اشاره کرده که روی صفحه نمایش گوشی دیزایر 10 پرو را با شیشه گوریلاگلس پوشانده است، اما دقیقاً مشخص نکرده است که کدام نسخه از شیشه گوریلاگلس روی نمایشگر دستگاه نصب نخواهد بود. بنابراین بهتر است چندان به مقاوم بودن صفحه نمایش دستگاه در برابر خراشیدگی اعتماد نکنید و حتماً یک گلس محافظ LCD را روی نمایشگر دستگاه نصب نمایید.

زمانی که به محتوای صفحه نمایش گوشی دیزایر 10 پرو نگاه کنید به خوبی وضوح تصویر و شادابی آن را درک خواهید کرد. محتوای نمایشگر شارپنس خوبی دارد و تفکیک‌پذیری رنگ‌ها هم به خوبی توسط نمایشگر دستگاه انجام می‌شود. با توجه به اینکه پنل نمایشگر آن از نوع IPS LCD است، زاویه دید خوبی هم توسط آن ارائه می‌شود و حتی در زاویه‌هایی نزدیک به 60 درجه هم محتوای نمایشگر تا حد مطلوبی قابل تفکیک هستند. اما در بررسی HTC Desire 10 Pro مشخص شد که نمایشگر دستگاه از نظر تولید روشنایی وضعیت خیلی عالی ندارد و در حد استانداردهای معمولی عمل می‌کند. البته با توجه به اینکه گوشی یک گوشی میان رده و مقرون به صرفه است، نباید در قبال این مسئله تعجب کنید.

 

بررسی HTC Desire 10 Pro

 

برای اینکه در محیط‌های باز و تحت تابش نور محتوای صفحه نمایش به طور کامل قابل تفکیک و رویت باشد، باید روشنایی صفحه نمایش Desire 10 Pro اچ تی سی روی 90 الی 100 درصد تنظیم شود، در غیر این صورت محتوای نمایشگر به طور کامل قابل تفکیک نخواهد بود. البته دقت داشته باشید که تفکیک پذیری محتوای صفحه نمایش در محیط‌های باز و تحت تابش نور دقیقاً با شدت نوری که در حال تابیدن به صفحه نمایش دستگاه خواهد بود ارتباط مستقیم دارد. پس به صورت کلی وضوح تصویر خوب، تراکم پیکسلی مطلوب و شارپنس مناسب از ویژگی‌های مثبت صفحه نمایش دیزایر 10 پرو اچ تی سی هستند اما حاشیه ‌دار بودن نمایشگر، اندازه متوسط و روشنایی کم می‌توانند از نقاط ضعف آن محسوب شوند.

 

بررسی HTC Desire 10 Pro : سیستم عامل و روان بودن آن

متاسفانه با توجه به اینکه گوشی دیزایر 10 پرو اچ تی سی در سپتامبر سال 2016 معرفی شده، سیستم عامل اندرویدی که به طور پیش فرض روی آن نصب است خیلی به روز نخواهد بود! اندروید 6 مارشمالو نسخه‌ای از اندروید است که به طور پیش فرض روی HTC Desire 10 Pro نصب خواهد بود. ضمناً رابط کاربری HTC Sense هم در کنار آن نصب شده و منجر به اضافه شدن ویژگی‌های خاص به دستگاه می‌شود. اگرچه به روز نبودن سیستم عامل این گوشی می‌تواند یک مسئله نا امید کننده باشد، اما باید بدانید که بستر نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه به خوبی با هم همگام‌سازی شده‌اند و عملکرد هماهنگی دارند.

زمانی که در منوها و بخش‌های مختلف سیستم عامل گوشی پرسه می‌زنید، به خوبی روان بودن عملکرد آن را احساس خواهید کرد. البته رم 4 گیگابایتی دستگاه در این راستا بی‌تاثیر نیست و کمک به سزایی به بهتر شدن عملکرد آن می‌کند. همچنین با توجه به اینکه گوشی از حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد، پر شدن حافظه دیرتر رخ خواهد داد و این مسئله هم روی روان‌تر عمل کردن رابط کاربری و بستر نرم افزاری دستگاه تاثیرگذار است، چون هرچه حافظه داخلی گوشی پرتر شود، به تدریج سرعت عملکرد بستر نرم افزاری آن هم کاهش پیدا می‌کند.

 

بررسی HTC Desire 10 Pro

 

رابط کاربری HTC Sense سبب شده که ظاهر سیستم عامل گوشی دیزایر 10 پرو متفاوت به نظر برساند. این رابط کاربری ویژگی‌های متعددی را هم به دستگاه اضافه می‌کند که امکان نصب تم و استیکرهای مختلف به هوم اسکرین دستگاه بخشی از این ویژگی‌ها هستند. یک ویژگی جالب دیگر رابط کاربری دستگاه هم مربوط به امکان حذف اپلیکیشن‌ها از منوی اپ دراور (App Drawer) می‌شود. همچنین اچ تی سی سعی کرده از نصب دو مرتبه اپلیکیشن‌های پیش فرض گوشی ممانعت به عمل آورد و بدین ترتیب هم به ایجاد کارایی بهتر در گوشی کمک کند. بنابراین به طور کلی باید گفت که شاید به روز نبودن سیستم عامل گوشی HTC Desire 10 Pro یک نقطه ضعف برای آن به شمار آید اما هماهنگی مابین بستر نرم افزاری و سخت افزاری این گوشی بسیار خوب انجام شده و عملکرد رابط کاربری آن کاملاً روان و قابل قبول است.

 

بررسی HTC Desire 10 Pro : شارژدهی باتری و سرعت شارژ مجدد

در این مرحله از بررسی HTC Desire 10 Pro در رابطه با باتری آن صحبت خواهیم کرد. باتری که در این گوشی بکار رفته مثل سایر گوشی‌های امروزی از نوع لیتیوم یونی خواهد بود. با توجه به اینکه قاب گوشی یکپارچه طراحی شده، بنابراین امکان جداسازی باتری در شرایط عادی توسط کاربر وجود ندارد و برای تعویض باتری گوشی باید بدنه دستگاه باز شده و تعمیر سخت افزاری روی آن انجام گیرد. باتری اچ تی سی دیزایر 10 پرو ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی دارد که ظرفیت متعادلی برای یک گوشی مجهز به تراشه میان رده و صفحه نمایشی 5.5 اینچی و فول اچ دی است. در بررسی HTC Desire 10 Pro مشخص شد که باتری آن با یک بار شارژ می‌تواند به طور متوسط یک روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند.

البته این شرایط زمانی حاکم خواهد بود که شما از گوشی استفاده متعادلی داشته باشید. اگر استفاده شما از گوشی زیاد باشد، باتری آن زودتر خالی خواهد شد. فراموش نکنید که انجام کارهایی همچون اجرای بازی‌های سنگین، پخش موزیک، هات اسپات کردن دستگاه، روشن بودن موبایل دیتا یا وای فای و غیره همگی بر روی میزان مصرف انرژی باتری گوشی تاثیرگذار هستند و با زیاده‌روی در هر یک از این موارد شارژ باتری گوشی زودتر خالی خواهد شد.

 

بررسی HTC Desire 10 Pro

 

گوشی HTC Desire 10 Pro از قابلیت شارژ سریع اختصاصی پشتیبانی می‌کند، اما انتظار نداشته باشید که باتری دستگاه به لطف این ویژگی خیلی زود شارژ شود. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که زمانی در حدود 120 دقیقه لازم است تا باتری گوشی دیزایر 10 پرو از 0 تا 100 درصد شارژ شود. بنابراین اگر بخواهیم جمع‌بندی در رابطه با باتری گوشی داشته باشید، باید بگوییم که قدرت شارژدهی و سرعت شارژ مجدد باتری آن در حد متعادل و نرمال هستند.

 

بررسی HTC Desire 10 Pro : دوربین اصلی و سلفی

آخرین مسئله‌ای که در بررسی HTC Desire 10 Pro قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم، مربوط به دوربین اصلی و سلفی این گوشی می‌شود. بحث را با دوربین اصلی دستگاه آغاز می‌کنیم. دوربین اصلی این گوشی از لنزی 20 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.2 دارد. دقت داشته باشید که منظور از دیافراگم در واقع روزنه‌ای است که لنز دوربین در حین عکسبرداری برای جذب نور از آن استفاده می‌کند. هرچه عددی که در کنار عبارت F برای این ویژگی دوربین گوشی‌ها نشان داده می‌شود کوچک‌تر باشد، دوربین گوشی در برای جذب نور در محیط‌های تاریک عملکرد قوی تری خواهد داشت. دوربین اصلی دیزایر 10 پرو از قابلیت فوکوس خودکار لیزری (Laser AF) هم پشتیبانی می‌کند. شرکت اچ تی سی یک چراغ فلش LED دوگانه را هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته است .

با دوربین اصلی گوشی دیزایر 10 پرو می‌توانید ویدئوهای فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه را ضبط کنید و اپلیکیشن دوربین گوشی هم قابلیت عکسبرداری در حالت پانوراما و یک حالت جالب دیگر تحت عنوان Pro Mode را ارائه می‌کند. در این حالت تمام تنظیمات برای عکسبرداری توسط شما قابل تغییر هستند. برخی از مهمترین تنظیماتی که در این حالت می‌توانید آن‌ها را به صورت دسترسی تغییر دهید شامل مواردی همچون سرعت شاتر، شدت روشنایی، نحوه فوکوس و غیره می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید عکسی ضبط کنید که کاملاً توسط خودتان تنظیم و بهینه شده باشد، حالت Pro Mode اپلیکیشن دوربین HTC Desire 10 Pro این امکان را برایتان فراهم می‌کند.

 

بررسی HTC Desire 10 Pro

 

در بررسی HTC Desire 10 Pro مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی عملکرد معمولی دارد. در محیط‌های با نور مناسب و حالت‌هایی مثل روز، عکس‌هایی که با دوربین گوشی ضبط می‌شوند کیفیت متعادلی خواهند داشت و در حد یک گوشی میان رده هستند. اما در محیط‌های کم نور و زمان‌هایی که می‌خواهید در شب به عکسبرداری با دوربین گوشی بپردازید، افت کیفیت نسبی را شاهد خواهید بود. در این شرایط می‌توانید از چراغ فلش LED گوشی کمک بگیرید اما باز هم نوری که چراغ فلش گوشی ساطع می‌کند چندان کیفیت عکسی که در شب و محیط‌های تاریک ضبط خواهد شد را افزایش نخواهد داد. بنابراین به طور کلی باید گفت که دوربین اصلی گوشی Desire 10 Pro اچ تی سی عملکردی معمولی و منطبق با انتظاری که از یک گوشی میان رده داریم را ارائه می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

اما در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی قرار دارد که از لنزی 13 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.2 را ارائه کرده و از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. بهره‌مندی Desire 10 Pro از دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی یکی از ویژگی‌هایی است که خیلی سریع می‌تواند توجه هر کاربری را به سمت خودش جلب کند، اما آیا دوربین اصلی و 13 مگاپیکسلی این گوشی عملکرد خوبی دارد؟ خوشبختانه همینطور است! در بررسی HTC Desire 10 Pro مشخص شد که دوربین سلفی و 13 مگاپیکسلی این گوشی توانایی خوبی در ضبط عکس‌های با کیفیت دارد. شاید کیفیت عکس‌هایی که با دوربین سلفی این گوشی ضبط می‌شوند در محیط‌های کم نور و به ویژه شب افت کند، اما در محیط‌های با نور مناسب، دوربین سلفی گوشی عکس‌های بسیار عالی را ضبط خواهد کرد. این عکس‌ها برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام بسیار مناسب خواهند بود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی HTC Desire 10 Pro پرداختیم. این گوشی با توجه به قیمت خوبی که دارد به واقع یکی از بهترین گوشی‌های میان رده‌ای خواهد بود که می‌توانید خریداری کنید. اصلی‌ترین ویژگی های مثبت و منفی این گوشی را به طور دقیق در بخش زیر ارائه کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • بهره‌مندی از بنده فلزی
  • بهره‌مندی از اسکنر انگشت
  • رنگ‌های متنوع
  • رزولوشن و تراکم خوب صفحه نمایش
  • رم 4 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 64 گیگابایتی
  • پشتیبانی از حافظه جانبی یا اتصال همزمان دو سیم کارت
  • روان بودن عملکرد بستر نرم افزاری
  • دوربین سلفی خوب
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • ظاهر نه چندان مدرن
  • صفحه نمایش نه چندان بزرگ با حاشیه های ضخیم
  • روشنایی نسبتا کم نمایشگر
  • بهره‌مندی پیش فرض از اندروید 6 مارشمالو
  • قدرت پردازشی معمولی