سامسونگ گلکسی نوت 8 را رسما معرفی کرد

اخبار روز تکنولوژی 03 شهریور 1396 علی مظفری

سامسونگ گلکسی نوت 8 را رسما معرفی کرد

بالاخره پس از یک سال انتظار، سامسونگ شب گذشته در شهر نیویورک در جریان اختصاصی Unpacked با معرفی گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8) بهترین و قوی ترین اسمارت فون تولید شده تا کنون را به نام خود ثبت کرد.گلکسی نوت 8 بزرگترین اسمارت فون خانواده گلکسی تا کنون با سایز 6.3 اینچ میباشد.این فبلت مجهز به بهترین دوربین دوگانه با قابلیت لرزشگیر اپتیکال مجزا برای هر دوربین میباشد.سامسونگ در آخرین گلکسی رو نمایی شده گلکسی اس 8 را برخلاف سایر گوشی های هوشمند عرضه شده، با یک دوربین روانه‌ی‌ بازار کرد.همانطور که می دانید گوشی های سری نوت سامسونگ بدلیل برخورداری از S-pen یا قلم نوشتاری هوشمند از سایر سری های دیگر تولید شده یک سر و گردن بالاتر میباشند.

گلکسی نوت 8

بدنه نوت 8 از شیشه و فلز ساخته شده است.این فبلت توانسته با اخذ مجوز IP68 بعنوان یک اسمارت فون ضدگردوغبار و آب نیز محسوب گردد.در کنار دوربین های دوگانه در گشت گلکسی نوت حسگر اثرانگشت تعبیه گردیده است.همانطور که میدانید این سری از گوشی های سامسونگ دارای قلم اس پن S-pen میباشند.طراحان کره ای برای نوت 8 قلم با نوک 0.7 میلمیتر با قابلیت تشخیص 4096 سطح فشار در نظرگرفته اند همچنین درون جعبه آن ابزار مخصوص تعویض نوک قلم به همراه چند سری نوک مختلف قرار داده اند.برای یاداشت برداری کافیست قلم را از بدنه گوشی جدا کنید.این قلم هوشمند همچنین میتواند قابلیت هایی همچون ترجمه متون،ساخت تصاویر متحرک،تبدیل واحدهای پولی و زمانی و اسکرین شات در ابعاد دلخواه و .... را برای شما فراهم سازد.

حالا وقتشه! اینو بخون چگونه سرعت شارژ باتری گوشی را افزایش دهیم؟

 

معرفی گلکسی نوت 8

پرسر و صدا ترین قسمت نوت 8 دوربین آن میباشد.این دوربین از دو حسگر 12 مگاپیکسلی و لنزهای واید و تله‌ فُتو با نسبت کانونی f/1.7 بهره می‌برد که با چینش افقی در پنل پشت دستگاه قرار گرفته‌اند.این دوربین امکان زوم اپتیکال سه برابری نیز دارد و می‌تواند فیلم‌هایی با رزولوشن 4K با نرخ 30 فریم‌ بر ثانیه و FullHD با نرخ 60 فریم‌ بر ثانیه ضبط کند. سامسونگ برای دوربین سلفی نوت 8 مانند گلکسی S8 به دوربین سلفی با حسگر 8 مگاپیکسلی و لنزی با نسبت کانونی f/1.7‌ مجهز کرده‌اند. این دوربین قادر به ضبط ویدیوهایی با رزولوشن QHD است.

معرفی رسمی گلکسی نوت 8

نوت 8 از نمایشگر 6.3 اینچی Infinity Display  با حاشیه بسیار باریک بهره میبرد.پنل Super AMOLED با نسبت تصویر 18/5:9 با رزولوشن ۲۹۶۰×۱۴۴۰ پیکسل و تراکم تصویر ۵۲۲ پیکسل‌ بر اینچ نوت 8 میتواند بهترین تصویر ممکن در اسمارت فون های سامسونگ تا به حال را برای شما به ارمغان آورد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی Mi A3 : قیمت مناسب و کیفیت خوب

galaxy note 8

برای پردازنده گلکسی نوت 8 از تراشه‌ی اختصاصی و ۱۰ نانومتری سامسونگ اکسینوس 8895 دارای هشت هسته‌ی پردازشی، شامل 4 هسته‌ی قدرتمند و سفارشی‌شده‌ی سامسونگ با نام اکسینوس M2 و فرکانس 2.3 گیگاهرتز و 4 هسته‌ی کم‌مصرف Cortex A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز درنظر گرفته شده است.واحد پردازش گرافیکی این پردازنده، مدل Mali-G71 MP20 است که با کنترلر حافظه‌ی رم LPDDR4x و پردازنده‌ی مرکزی آن مجتمع شده است. البته کره‌ای‌ها فبلت جدید خود را در بازار چین و آمریکا با پردازنده‌ی اسنپدراگون 835 کوالکام روانه‌ی بازار خواهند کرد.
بالاترین حافظه رم در نظر گرفته شده با ظرفیت 6 گیگابایت برای این محصول کاملا طرفداران سامسونگ را مشتاق خرید گلکسی نوت 8 کرده است.این گوشی در سه نسخه با حافظه‌ی ذخیره‌سازی 64، 128 و 256 گیگابایت با امکان ارتقاء از طریق درگاه کارت حافظه‌ی میکرو‌ SD روانه‌ی بازار خواهد کرد. سامسونگ برای پیش‌گیری از هرگونه مشکل احتمالی یا آبروریزی، ظرفیت باتری را نسبت به گلکسی نوت ۷ کاهش داده و نمونه‌ای 3300 میلی‌آمپر ساعتی برای آن در نظر گرفته است.

گلکسی نوت 8

سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا و رابط کاربری انحصاری خود موسوم به Samsung Experience مجموعه نرم افزاری نوت 8 را تشکیل میدهند. با توجه به خمیده‌ بودن کناره‌های نمایشگر، قابلیت edge پنل سامسونگ در این گوشی نیز درنظر گرفته شده است تا بتوانید از تمام پتانسیل نمایشگر بهره بگیرید؛درضمن دستیار صوتی دیجیتال سامسونگ، موسوم به بیکسبی نیز نوت 8 را همراهی می‌کند.
سامسونگ امکان پیش‌سفارش گلکسی نوت ۸ را از یک روز بعد از رونمایی آن فراهم کرده است؛ اما عرضه‌ی رسمی آن از تاریخ ۲۴ شهریور آغاز خواهد شد. سامسونگ نوت ۸ را در دو رنگ مشکی و خاکستری ارکیده در بازار آمریکا عرضه خواهد کرد؛ اما در بازار سایر نقاط جهان در دو رنگ طلایی و آبی در دسترس خواهد بود.در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص قیمت این فبلت در دسترس نیست،اما خبرها حاکی از قیمت 999 دلار در نظرگرفته شده توسط مدیران فروش سامسونگ برای این گوشی میباشد.