بررسی گوگل پیکسل 2 یا Google Pixel 2: بهترین گزینه برای اندرویدی‌ها

نقد و بررسی 31 تیر 1402 علی مظفری

بررسی گوگل پیکسل 2 یا Google Pixel 2: بهترین گزینه برای اندرویدی‌ها

گوشی گوگل پیکسل 2 یا همان Google Pixel 2 به دلیل اینکه مستقیماً توسط شرکت گوگل طراحی و تولید شده و تجربه نابی از سیستم عامل اندروید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، توانسته محبوبیت خاصی در بین طرفداران گوشی‌های اندرویدی کسب کند. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی گوگل پیکسل 2 بپردازیم و نقاط قوت و ضعف این گوشی را مشخص کنیم.

 

معرفی Google Pixel 2 (گوگل پیکسل 2)

اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله "بررسی Pixel 2 XL گوگل (پیکسل 2 ایکس ال): اندروید ناب را تجربه کنید!" گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال را مورد بررسی قرار دادیم، اما حالا و در این مطلب می‌خواهیم در مورد برادر کوچک‌تر این گوشی یعنی گوشی Pixel 2 صحبت داشته باشیم. این گوشی در ماه اکتبر (October) سال 2017 به طور رسمی از سوی شرکت گوگل معرفی شد و به دلیل اینکه از اندروید اصل و ناب بهره می‌برد، مورد استقبال طرفداران سیستم عامل مذکور قرار گرفته است.

قیمت گوگل پیکسل 2 خیلی قیمت رقابتی نیست و گوشی‌های زیادی در این رده قیمتی می‌توانند با آن رقابت کنند. گوشی‌هایی مثل گلکسی Note 9 سامسونگ، آیفون 8 اپل و حتی گلکسی S9 Plus می‌توانند رقیب‌های جدی برای گوشی Pixel 2 گوگل محسوب شوند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی گوگل پیکسل 2 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم. بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی جدید را دارید و گوشی پیکسل 2 گوگل یکی از گزینه‌های مد نظرتان است، این بررسی را از دست ندهید.

 

بررسی گوگل پیکسل 2 یا Google Pixel 2: کیفیت ساخت؛ طراحی و ظاهر

سبک طراحی و کیفیتی که برای گوگل پیکسل 2 در نظر گرفته شده کاملاً مشابه با گوشی Pixel 2 XL است، با این تفاوت که ابعاد دستگاه کوچک‌تر می‌شود. فریم اصلی این گوشی از آلومینیوم ساخته شده و پنل جلوی گوشی با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود تا مقاومت عالی در برابر خراشیدگی داشته باشد. در سمت مقابل قاب پشت گوشی از دو بخش تشکیل شده است که با یک نگاه به آن متوجه این مسئله خواهید شد. بخش فوقانی قاب پشت که در برگیرنده لنز دوربین اصلی و چراغ فلش آن است از شیشه گوریلاگلس تشکیل می‌شود و بخش زیرین قاب پشت گوشی هم آلومینیومی خواهد بود. بنابراین به طور کلی بدنه گوگل پیکسل 2 از ترکیب فلز و شیشه گوریلاگلس تشکیل می‌شود که ترکیبی به روز و کاملاً با دوام است. ضمن اینکه دستگاه از طراحی ضد آب هم بهره می‌برد و از استاندارد IP67 پشتیبانی به عمل می‌آورد که به موجب آن قادر خواهد بود تا 30 دقیقه در عمق 1 متری آب دوام داشته باشد.

 

بررسی گوگل پیکسل 2 یا Google Pixel 2

 

گوگل یک اسکنر انگشت را در قاب پشت گوشی نصب کرده که کیفیت و سرعت عملکرد عالی دارد و به بهترین شکل ممکن قفل‌گشایی از صفحه نمایش گوشی با اسکن مشخصات انگشت کاربر را میسر می‌کند. ابعاد گوشی 145.7 در 69.7 در 7.8 میلیمتر بوده و وزن آن به چیزی در حدود 143 گرم می‌رسد. پس کاملاً مشخص است که کیفیت ساخت گوشی بالاست و از این نظر هیچ جای بحثی وجود ندارد. اما سبک طراحی و ظاهر گوشی چطور؟

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro (ردمی نوت 8 پرو)

سبک طراحی خاص گوشی‌های پیکسل گوگل در Pixel 2 هم بکار رفته که شاید چندان باب میل خیلی از کاربران نباشد! زمانی که به قاب پشت گوشی نگاه می‌کنید، ترکیب دو بخشی آن خیلی زیبا به نظر نمی‌رسد و شاید به مراتب بهتر می‌شد اگر گوگل کل قاب پشت دستگاه را شیشه‌ای طراحی می‌کرد. زمانی که از نمای رو به رو به صفحه نمایش این گوشی نگاه کنید، متوجه خواهید شد که گوگل سعی کرده تا حدی حاشیه‌های صفحه نمایش دستگاه را باریک‌تر طراحی کند، اما با این حال به نظر می‌رسد که خیلی در این زمینه تلاش به خرج نداده یا دوست نداشته که از این سبک طراحی استفاده کند!

 

بررسی گوگل پیکسل 2 یا Google Pixel 2

 

بنابراین حاشیه‌های صفحه نمایش گوشی در دو لبه فوقانی و زیرین ضخامت نسبتاً زیادی دارند و کمی در ذوق می‌زنند! خروجی‌های اسپیکرهای استریوی گوشی هم در دو لبه فوقانی و زیرین پنل جلوی گوشی نصب شده که از نمای رو به رو کاملاً مشخص هستند. به طور کلی باید گفت که شاید گوشی گوگل پیکسل 2 ظاهری خاص و منحصر به فرد داشته باشد، اما این ظاهر و سبک طراحی خیلی باب میل ما نیست و ما سبک طراحی گوشی‌های رده بالای شرکت‌هایی همچون سامسونگ و اپل را ترجیح می‌دهیم. اما در سمت مقابل باید اعتراف کنیم که کیفیت ساخت گوشی بالاست.

 

بررسی گوگل پیکسل 2 یا Google Pixel 2: صفحه نمایش

در این مرحله از بررسی گوگل پیکسل 2 می‌خواهیم در رابطه با صفحه نمایش آن صحبت کنیم. گوگل یک صفحه نمایش 5 اینچی نوع آمولد (AMOLED) با نسبت تصویر 16 به 9 را در گوشی پیکسل 2 بکار برده است. بنابراین اگر به گوشی‌های با صفحه نمایش بزرگ علاقه دارید، گوگل Pixel 2 گزینه خرید مناسبی برایتان نخواهد بود. رزولوشن صفحه نمایش گوشی فول اچ دی (1920 در 1080 پیکسل) است که شاید برای گوشی با قیمت گوگل پیکسل 2 بسیار ناچیز باشد! ترکیب نمایشگر 5 اینچی و رزولوشن فول اچ دی آن سبب شده تا تراکم پیکسلی در حدود 441 پیکسل در هر اینچ برای صفحه نمایش دستگاه به ارمغان آورده شود که تراکم پیکسلی قابل قبولی خواهد بود.

روی صفحه نمایش گوشی Pixel 2 با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و بدین صورت از آن در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای تیز محافظت می‌شود. همچنین نمایشگر گوشی از قابلیت Always On Display پشتیبانی می‌کند که به موجب آن همیشه اطلاعات خاصی همچون تاریخ، زمان و غیره روی نمایشگر گوشی به تصویر کشیده می‌شوند و حتی در حالت خاموش بودن نمایشگر هم قابل رویت هستند. این دو ویژگی از ویژگی‌های خوب و مثبت صفحه نمایش گوشی گوگل پیکسل 2 محسوب می‌شوند. متاسفانه همانطور که گفتیم، صفحه نمایش این گوشی حاشیه‌های خیلی باریکی ندارد و بدین سبب فقط چیزی در حدود 67.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد.

 

بررسی گوگل پیکسل 2 یا Google Pixel 2

 

اما گذشته از تمام این صحبت‌ها و آمار و ارقام‌هایی که ارائه شدند، کیفیت عملکرد نمایشگر Google Pixel 2 چگونه است؟ این سوال اصلی خواهد بود که در بررسی گوگل پیکسل 2 باید به دنبال پاسخ آن باشیم. زمانی که به صفحه نمایش گوشی مذکور نگاه می‌کنید شادابی و شارپنس خوب و همچنین تفکیک‌پذیری عالی رنگ‌ها را حس خواهید کرد. محتوایی که در نمایشگر گوشی نشان داده می‌شود کاملاً شفاف و اصطلاحاً شارپ است و این مسئله از نقاط قوت نمایشگر دستگاه به شمار می‌رسد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ: ارزان قیمت و خوش ساخت

به دلیل توانایی خوب صفحه نمایش آمولد گوشی پیکسل 2 در قبال تولید روشنایی، استفاده از آن در محیط‌های باز و تحت تابش نور هم به بهترین شکل ممکن امکان‌پذیر خواهد بود. برای مشاهده کامل محتوای صفحه نمایش در محیط‌های این چنینی کافیست شدت روشنایی آن را بر روی 70 درصد تنظیم کنید. بنابراین به طور کلی باید بگوییم که کوچک بودن صفحه نمایش و حاشیه‌های ضخیم آن می‌توانند از اصلی‌ترین نقاط ضعف نمایشگر دستگاه باشند، اما شارپنس خوب، روشنایی مطلوب، شادابی تصویر، پشتیبانی از قابلیت AOD و بسیاری از موارد دیگر همگی از ویژگی‌های خوب صفحه نمایش گوگل پیکسل 2 خواهند بود و سبب می‌شوند که این گوشی از این نظر نمره قابل قبولی از ما دریافت کند.

 

بررسی گوگل پیکسل 2 یا Google Pixel 2: سیستم عامل

عاشقان سیستم عامل اندروید مطمئناً از عاشقان گوشی گوگل پیکسل 2 هم خواهند بود! از آنجایی که گوشی توسط شرکت گوگل تولید شده، نسخه‌های استاک سیستم عامل اندروید روی آن نصب می‌شود. سیستم عامل پیش فرضی که روی دستگاه نصب است اندروید 8 اوریو کاملاً ناب خواهد بود و هم اکنون آپدیت اندروید 9 پای هم برای دستگاه منتشر شده است! منظور از اندروید ناب یا استاک در واقع نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید است که هیچ تغییری در ظاهر و ویژگی‌های آن اعلام نشده باشد.

 

بررسی گوگل پیکسل 2 یا Google Pixel 2

 

کاربران سری گوشی‌های پیکسل گوگل و گوشی Pixel 2 این شرکت بدون وقفه جدیدترین آپدیت‌های سیستم عامل اندروید را دریافت خواهند کرد و از اولین کسانی خواهند بود که از نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند. بنابراین اگر به آپدیت بودن سیستم عامل گوشی اهمیت می‌دهید و دوست دارید اندروید ناب را تجربه کنید، گوگل پیکسل 2 یکی از گوشی‌هایی خواهد بود که این امکان را برایتان فراهم می‌کند.

ضمناً سیستم عامل اندروید در گوشی مذکور با بهترین سرعت و کیفیت ممکن عمل خواهد کرد و این مسئله با چند دقیقه پرسه زدن در بخش‌های مختلف دستگاه به طور کامل برایتان قابل درک خواهد بود. بنابراین روان بودن عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه هم از دیگر نقاط قوت آن محسوب می‌شود. اگر به دنبال گوشی هستید که بستر نرم افزاری آن عملکرد روانی داشته باشد و همیشه جدیدترین نسخه‌های سیستم عامل اندروید در آن نصب شوند، گوشی Google Pixel 2 از بهترین گزینه‌های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

بررسی گوگل پیکسل 2 یا Google Pixel 2: پردازنده،رم و حافظه داخلی

با توجه به اینکه گوشی پیکسل 2 پرچمدار شرکت گوگل است، جای تعجبی ندارد که از تراشه و بستر سخت افزاری قدرتمندی بهره‌مند باشد. گوگل تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام را در قلب این گوشی بکار برده که یک تراشه 10 نانومتری با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای محسوب می‌شود. هشت هسته پردازشگر آن در دو مجموعه طبقه‌بندی شده‌اند. مجموعه نخست شامل چهار هسته Kyro با فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتز می‌شود و مجموعه دوم هم شامل چهار هسته Kyro دیگر با فرکانس کاری 2.35 گیگاهرتز خواهد بود. پردازنده گرافیکی قدرتمند آدرنو 540 هم در این گوشی وظیفه تجزیه و تحلیل داده‌های گرافیکی را بر عهده دارد. رم دستگاه ظرفیت 4 گیگابایتی را ارائه می‌کند و گوشی از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی می‌شود که هیچ یک از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند.

 

بررسی گوگل پیکسل 2 یا Google Pixel 2

 

در بررسی گوگل پیکسل 2 به وضوح مشخص شد که این گوشی قدرت عملکرد عالی دارد و یکی از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی فعلی بازار است. هماهنگی فوق‌العاده بستر نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه و بهره‌مندی آن از رم 4 گیگابایتی سبب شده که با آن بتوانید هر کاری که مد نظرتان باشد را انجام دهید. با استفاده از این گوشی می‌توانید بدون مشکل پردازشی تا چند ساعت بازی‌های HD و سنگین را اجرا کنید و شاهد بروز کوچک‌ترین افت فریم یا لگ و تاخیری نباشید. برای اینکه این روند در گوشی حفظ شود، توصیه می‌کنیم همیشه حداقل یک چهارم از حافظه داخلی گوشی را خالی نگه دارید، چون پر شدن حافظه گوشی همیشه می‌تواند منجر به افت کیفیت و سرعت عملکرد دستگاه شود. پس اگر به قدرت عملکرد گوشی اهمیت می‌دهید و می‌خواهید یک گوشی اندرویدی قدرتمند داشته باشید، شک نکنید Google Pixel 2 یکی از بهترین گزینه‌های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

بررسی گوگل پیکسل 2 یا Google Pixel 2: دوربین اصلی و سلفی

دوربین گوشی‌های موبایل یکی از ویژگی‌هایی است که کاربران این روزها به شدت به کیفیت آن اهمیت می‌دهند. دوربینی که در گوشی پیکسل 2 به عنوان لنز دوربین اصلی ایفای نقش می‌کند 12.2 مگاپیکسلی بود و دیافراگم F/1.8 دارد. قابلیت‌های بسیار خوبی همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، فوکوس خودکار لیزری (Laser AFD) و HDR توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. دوربین اصلی دستگاه از ضبط ویدئوهای 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه و تثبیت تصویر با تکنولوژی Gyro-EIS هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. ضمناً یک چراغ فلش LED دوگانه هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است. اما کیفیت عملکرد آن چگونه است؟

 

بررسی گوگل پیکسل 2 یا Google Pixel 2

 

شاید در نگاه اول تصور کنید یک لنز دوربین 12.2 مگاپیکسلی توان رقابت با دوربین گوشی‌های امروزی که اغلب دوگانه هستند را ندارد! اما در عمل اینطور نیست و به جرأت و قاطعیت می‌گوییم که دوربین اصلی و واحد Pixel 2 گوگل نسبت به خیلی از گوشی‌هایی که دوربین دوگانه دارند عملکرد بهتری خواهد داشت. عکس‌هایی که با دوربین اصلی این گوشی ضبط می‌شوند به شدت طبیعی به نظر می‌رسند و جزئیات عالی را به همراه خواهند داشت. دوربین اصلی گوشی از نظر قابلیت ضبط و ثبت جزئیات، یکی از بهترین‌های بازار است. با دوربین اصلی این گوشی و تنظیم دقیق فوکوس آن می‌توانید تصاویر با پس زمینه تار را هم با بهترین کیفیت ممکن ضبط نمایید. کیفیت ضبط عکس در محیط‌های کم نور کمی افت می‌کند اما در مقایسه با گوشی‌های دیگر وضعیت بسیار خوبی خواهد داشت.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

در سمت مقابل یک لنز دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 به عنوان دوربین سلفی گوشی ایفای نقش می‌کند. عملکرد دوربین سلفی گوشی Pixel 2 هم کاملاً قابل قبول است و حتی در برخی شرایط کیفیتی فراتر از حد انتظار را ارائه خواهد کرد. بنابراین اگر به عکسبرداری سلفی علاقمند هستید، با دوربین گوگل پیکسل 2 می‌توانید عکس‌های بسیار عالی ضبط کنید که برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام هم فوق‌العاده هستند. پس دوربین اصلی و سلفی گوشی Google Pixel 2 از اصلی‌ترین نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

 

بررسی گوگل پیکسل 2 یا Google Pixel 2: باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله از بررسی گوگل پیکسل 2 نوبت به باتری و شارژدهی آن می‌رسد. باتری این گوشی ظرفیت 2700 میلی آمپر ساعتی دارد که شاید در نگاه اول کمی ناامید کننده به نظر آید، اما اگر اندازه صفحه نمایش، رزولوشن نمایشگر، بهینه بودن سیستم عامل، هماهنگی بستر نرم افزاری و سخت افزاری گوشی و برخی عوامل دیگر را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد احتمالاً باتری 2700 میلی آمپر ساعتی ظرفیت مناسبی را ارائه می‌کند. در بررسی‌های عملی هم مشخص شد که باتری گوگل پیکسل 2 عملکردی منطبق با استانداردهای لازم را دارد و در شرایط بکارگیری نرمال تقریباً یک روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین می‌کند.

سرعت شارژ مجدد باتری گوگل Pixel 2 یکی از نقاط قوت محسوس آن به شمار می‌رود. این گوشی از قابلیت شارژ سریع خاصی پشتیبانی می‌کند که به موجب آن با 15 دقیقه اتصال به شارژر چیزی در حدود 30 درصد شارژ می‌شود. برای فول شارژ شدن باتری 2700 میلی آمپر ساعتی دستگاه هم زمانی در حدود 80 دقیقه کافی خواهد بود که مدت زمان خوبی به شمار می‌رود.

 

بررسی گوگل پیکسل 2 یا Google Pixel 2

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی گوگل پیکسل 2 پرداختیم. گوشی مذکور یکی از بهترین گوشی‌هایی است که علاقمندان به سیستم عامل اندروید قادر به خرید آن خواهند بود. برخی از اصلی‌ترین نقاط قوت و ضعف Google Pixel 2 را در بخش زیر ارائه کرده‌ایم. امیدوار هستیم با این بررسی بتوانید به نحو بهتری برای خرید گوشی گوگل پیکسل 2 اقدام کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت خوب
  • بهره‌مندی از اندروید ناب و دریافت بی‌وقفه آپدیت‌های اندروید
  • قدرت عملکرد عالی
  • دوربین فوق‌العاده
  • سرعت شارژ خوب باتری

 

نقاط ضعف:

  • قیمت گران
  • ظاهر نه چندان به روز