مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 اپل

مقایسه محصولات 15 اردیبهشت 1399 علی مظفری

مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 اپل

جدیدترین آیفون اپل که با نام iPhone SE 2020 معرفی شده به دلیل قیمت خوب و کیفیت ساخت مطلوب توانسته مورد توجه خیلی از کاربران قرار گیرد. اما با توجه به برخی مشخصات مشابه این گوشی با iPhone 8 و قیمت بیشتری در مقایسه با این محصول دارد، به نظر شما آیا آیفون 8 نمی‌تواند گزینه خرید بهتری نسبت به آن باشد؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 اپل بپردازیم و مشخص کنیم کدام گوشی ارزش خرید بیشتر دارد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 اپل: مقدمه

اپل در ماه آوریل (April) سال 2020 به طور رسمی از نسل دوم آیفون SE رونمایی کرد که به آن iPhone SE 2020 گفته می‌شود. این آیفون در واقع نسخه مقرون به صرفه‌تر سری آیفون های اپل است که در مقایسه با آن ها تفاوت های محسوسی در ساختار و طراحی دارد. اگر این گوشی را در کنار آیفون 8 قرار دهید، شاید به سختی متوجه تفاوت آن ها شوید و حتی در نگاه اول قادر به تشخیص دو محصول از هم نباشید، چون به نظر می‌رسد iPhone SE2020 در قاب iPhone 8 اپل جاسازی شده و ترکیب بدنه این گوشی و سخت افزاری قدرتمندتر را ارائه می‌کند. با توجه به این موضوع خیلی از کاربران تمایل دارند که با مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 برتری های این دو محصول نسبت به یکدیگر را بهتر بشناسند!

اگرچه نسخه نو و دست اول آیفون 8 به راحتی در بازار قابل خرید نیست اما با کمی دقت و صرف زمان می‌توانید نسخه های دست دوم خوب این محصول را پیدا کنید که طبیعتا قیمتی به مراتب پایین تر از قیمت آیفون SE 2020 خواهند داشت. با در نظر گرفتن این موضوع آیا خرید iPhone SE 2020 اقدام بهتری است یا خرید iPhone 8 اپل؟ سعی می‌کنیم در ادامه این مطلب با مقایسه این دو گوشی در زمینه های اصلی برتری های هر یک نسبت به محصول دیگر را مشخص کرده و در نهایت تعیین نماییم که کدامیک از دو اسمارتفون مذکور می‌توانند ارزش خرید بیشتری داشته باشند و گزینه مناسب تری برای شما محسوب شوند. با فروشگاه هدف و مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 همراه باشید.

 

طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

اگر دو گوشی اپل آیفون 8 و SE2020 را در کنار هم قرار دهید به سختی متوجه تفاوت های ریز آن ها خواهید شد و شاید اصلا قادر به تشخیص آن ها از یکدیگر نباشید! به نظر می‌رسد اپل در طراحی نسل دوم آیفون SE خیلی به خودش زحمت نداده و از همان بدنه و قاب آیفون 8 در این گوشی استفاده کرده است. هر دو گوشی مذکور از قابی با ابعاد مشابه 7.3 در 67.3 در 138.4 میلیمتری بهره می‌برند و وزن 148 گرمی دارند. فریم هر دوی آن ها آلومینیومی است و قاب پشت و پنل جلوی هر دو محصول با شیشه ضد خش پوشانده می‌شود. ضمن اینکه هر دو اسمارتفون از استاندارد ضد آب IP67 پشتیبانی به عمل می‌آورند و از این نظر هم کاملا طراحی مشابه و یکسانی دارند!

 

مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 اپل

 

پس کاملا مشخص است که از نظر طراحی و کیفیت ساخت تقریبا هیچ تفاوتی مابین آیفون SE 2020 و آیفون 8 که در سپتامبر (September) سال 2017 شاهد رونمایی از آن بودیم وجود ندارد. اما موضوع و شباهت های این دو گوشی به همین بخش ختم نمی‌شوند! دو اسمارتفون مذکور از نظر ظاهر هم تقریبا کاملا مشابه هستند! وقتی از نمای رو به رو به مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 اپل بپردازید متوجه خواهید شد که هر دو گوشی زبان طراحی و ظاهر یکسانی را ارائه کرده‌اند. حاشیه های صفحه نمایش هر دو در لبه های فوقانی و زیرین ضخیم است و در حاشیه زیرین صفحه نمایش دکمه هوم آن ها تعبیه شده که نقش اسکنر انگشت را هم ایفاء می‌کند. جالب است بدانید که کیفیت عملکرد تاچ آیدی (Touch ID) یا همان اسکنر انگشت دو گوشی هم کاملا یکسان و مشابه خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی موبایل اپل آیفون 13 و آیفون 13 مینی | Apple iPhone 13

قاب پشت دو گوشی نام برده شده هم سبک طراحی مشابهی دارند. لوگوی اپل در وسط آن ها حک شده و یک لنز دوربین واحد هم در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دو گوشی نصب است. ضمن اینکه هیچ یک از دو اسمارتفون مذکور از جک 3.5 میلیمتری هندزفری بهره‌مند نیستند و از یک پورت لایتنینگ واحد بهره می‌برند. پس کاملا مشخص است که اپل دقیقا قاب گوشی iPhone 8 را در iPhone SE 2020 بکار برده و این امر سبب شده که دو گوشی مذکور از نظر ظاهر و سبک طراحی هیچ تفاوتی با هم نداشته باشند. از نگاه خیلی از منتقدین این اقدام اپل اصلا جالب نیست و نشان دهنده عدم توانایی این شرکت در طراحی آیفون های متفاوت تر و رقابت با گوشی های اندرویدی خواهد بود.

 

مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 اپل

 

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم واقعا نمی‌توان گفت که کدامیک از دو گوشی مذکور از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت نسبت به محصول دیگر برتری دارند چون عملا هر دو از یک وضعیت کاملا مشابه برخوردار هستند. اما اگر از این دید به موضوع نگاه کنیم که iPhone 8 تقریبا سه سال پیش به عنوان گوشی جدید شرکت اپل روانه بازار شده و همچنین قیمت پایین تری هم در مقایسه با آیفون SE2020 دارد، به این نتیجه می‌رسیم که می‌توان برتری این بخش مقایسه را به گوشی اپل آیفون 8 اختصاص داد. به عقیده ما پیاده سازی سبک طراحی گوشی همچون آیفون 8 نسل دوم در سال 2020 اصلا جالب نیست و یک اقدام بحث‌برانگیز محسوب می‌شود.

 

صفحه نمایش

طبیعتا انتظار می‌رود گوشی که در سال 2020 به عنوان آیفون جدید اپل معرفی شده از نظر صفحه نمایش کیفیت بهتری در مقایسه با آیفونی داشته باشد که سه سال پیش شاهد رونمایی از آن بودیم! اما متاسفانه اینطور نیست و اپل دقیقا همان صفحه نمایش 4.7 اینچی آیفون 8 را در نسل دوم iPhone SE بکار برده است. بنابراین دو گوشی مذکور از نظر صفحه نمایش هم تفاوتی نسبت به هم ندارند. پنل نمایشگر هر دوی آن ها از نوع Retina IPS LCD در نظر گرفته شده و اندازه 4.7 اینچی دارد! این اندازه نمایشگر حتی در همان سال 2017 که آیفون 8 رونمایی شده بود هم جای بحث داشت و از سمت خیلی از افراد مورد انتقاد قرار می‌گرفت! حال تصور کنید اپل آن را در گوشی ارائه کرده که محصول سال 2020 این کمپانی است!

رزولوشن صفحه نمایش دو گوشی هم مشابه بوده و معادل 1334 در 750 پیکسل است تا بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن ها به چیزی در حدود 326 پیکسل در هر اینچ برسد. قابلیت هایی مثل گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut) و تروتون (True-tone) هم توسط پنل نمایشگر دو اسمارتفون نام برده شده پشتیبانی می‌شود. ضمن اینکه یک لایه شیشه محافظ ضد خش و ضد چربی دست هم روی نمایشگر هر دوی آن ها نصب است. در مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 مشخص شد که از نظر شکل و ظاهری هم هیچ تفاوتی مابین صفحه نمایش دو گوشی دیده نمی‌شود. حتی نسبت تصویر به بدنه آن ها هم به لطف بکارگیری یک قاب یکسان، کاملا با هم برابر است و حدود 65.4 درصد خواهد بود.

 

مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 اپل

 

با توجه به اینکه دو گوشی هیچ تفاوتی از نظر ساختار نمایشگر ندارند، طبیعتا تفاوتی هم از نظر کیفیت عملکرد صفحه نمایش نخواهند داشت! محتوا روی صفحه نمایش هر دوی آن ها با کیفیت قابل قبولی ارائه می‌شود اما به عقیده ما گوشی که در سال 2020 از سمت اپل رونمایی شده باید کیفیت فراتر از این داشته باشد، نه اینکه با قیمتی گران تر در مقایسه با iPhone 8 کیفیت مشابه آن را ارائه کند. همچنین شدت روشنایی صفحه نمایش دو گوشی هم خوب است و با تنظیم برایتنس (Brightness) آن ها بر روی 90 درصد می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور به تعامل با دو گوشی نام برده شده بپردازید.

اگر اهل انجام اقداماتی مثل وبگردی یا تماشای فیلم و سریال در گوشی هستید، به هیچ عنوان در پی خرید آیفون SE2020 یا خرید iPhone 8 نباشید، چون گوشی های اندرویدی بسیار بهتری را می‌توانید انتخاب کنید. به عقیده ما شاید عرضه گوشی با نمایشگر 4.7 اینچی و حاشیه های ضخیم این چنینی در سال 2017 و برای آیفون 8 توجیه‌پذیر بوده باشد اما اینکه دقیقا این سبک طراحی در آیفونی پیاده سازی گردد که محصول سال 2020 است، اصلا قابل توجیه نخواهد بود. بنابراین و با توجه به این مسئله، علیرغم اینکه دو گوشی از صفحه نمایش یکسانی بهره می‌برند ما برتری این بخش مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 را هم به iPhone 8 اختصاص می‌دهیم.

 

سیستم عامل و بستر نرم افزاری

با توجه به اینکه هر دو گوشی مورد نظر از محصولات شرکت اپل هستند و از سیستم عامل اختصاصی این شرکت با نام iOS بهره می‌برند، از نظر بستر نرم افزاری و سیستم عامل تفاوت محسوسی مابین آن ها وجود نخواهد داشت. شاید اصلی ترین تفاوت آن ها مربوط به نسخه پیش فرض سیستم عامل نصب شده باشد. در آیفون 8 اپل iOS 11 به طور پیش فرض نصب است که امکان ارتقاء آن به iOS 13 وجود دارد اما در آیفون SE2020 در حالت پیش فرض شاهد نصب iOS 13 هستیم. عملکرد بستر نرم افزاری هر دو گوشی روان و سلیس بوده و شما در حین کار با آن ها هیچ لگ و تاخیری را مشاهده نمی‌کنید.

 

مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 اپل

 

ما در مقایسه iPhone SE2020 و iPhone 8 به راحتی اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره را در هر دو اسمارتفون مذکور نصب و از آن ها استفاده کردیم. لازم به ذکر است که به دلیل بهره‌مندی از پردازنده قدرتمندتر در برخی مواقع خاص احتمال دارد سرعت بارگذاری برنامه ها و جهش مابین آن ها در iPhone SE2020 کمی بیشتر از iPhone 8 باشد که این موضوع مستقیما با بستر نرم افزاری گوشی های مذکور مرتبط نیست. در هر صورت با خرید هر یک از این و گوشی از نظر نرم افزاری آسوده خاطر خواهید بود. پیش‌بینی می‌کنیم اپل حداقل تا 3 سال آینده از آیفون 8 پشتیبانی نرم افزاری به عمل آورده و این پروسه برای آیفون SE 2020 حداقل تا 5 سال آتی ادامه پیدا کند.

 

پردازنده، رم و حافظه داخلی

به جرئت می‌گوییم که اصلی ترین بخش مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 اپل مربوط به همین قسمت می‌شود چون تفاوت اصلی این دو گوشی در ویژگی های تراشه و رم آن ها خلاصه خواهد شد. به بیان دیگر به نظر می‌رسد آیفون SE نسل دوم اپل نسخه‌ای از آیفون 8 است که از نظر تراشه و رم کمی ارتقاء یافته باشد! آیفون 8 اپل از تراشه A11 Bionic بهره‌مند شده بود که طی فرآیند 10 نانومتری تولید می‌شد و یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای داشت. دو هسته آن از نوع Monsoon بوده و چهار هسته دیگر آن از نوع Mistral انتخاب شده بودند. این گوشی از رم 2 گیگابایتی بهره‌مند بود و از نظر حافظه داخلی نسخه های 64 و 256 گیگابایتی را ارائه می‌کرد. ضمنا این گوشی از پردازنده گرافیکی Apple GPU با سه هسته پردازشگر مرکزی هم بهره می‌برد.

اما iPhone SE2020 از تراشه A13 Bionic بهره می‌برد که فرآیند 7 نانومتری پلاس تولید شده و یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای متشکل از چهار هسته Thunder و دو هسته Lightning را ارائه می‌کند. پردازنده گرافیکی بکار رفته در تراشه A13 Bionic هم پردازنده ارتقاء یافته Apple GPU با چهار هسته پردازشگر مرکزی مستقل است. گوشی اپل آیفون SE 2020 رم 3 گیگابایتی دارد و از نظر حافظه داخلی هم شامل نسخه های 64، 128 و 256 گیگابایتی می‌شود. طبیعتا مثل دیگر آیفون های اپل، نه iPhone 8 و نه iPhone SE 2020 از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند.‍ اما قدرت عملکرد کدام گوشی بیشتر است و می‌توان روی بازده پردازشی کدامیک از آن ها حساب بهتری باز کرد؟

 

مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 اپل

 

در مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 اپل مشخص شد که هر دو گوش قدرت پردازشی مطلوبی دارند اما طبیعتا بازده و قدرت عملکرد آیفون SE نسل دوم از iPhone 8 بیشتر خواهد بود. از دید یک کاربر معمولی شاید تفاوت چندانی مابین قدرت عملکرد دو گوشی قابل درک نباشد. هر دوی آن ها به راحتی سنگین ترین گیم های فعلی از قبیل پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و غیره را اجرا می‌کنند و با مشکلی رو به رو نیستند، اما سرعت بارگذاری اطلاعات در آیفون SE2020 بیشتر از آیفون 8 بوده و اگر عملکرد گوشی در دراز مدت یا در حالتی که اپلیکیشن های متعددی پشت هم اجرا شوند زیر ذره‌بین قرار گیرد، این برتری کاملا مشخص خواهد شد.

حالا وقتشه! اینو بخون افزایش سرعت گوشی آیفون با چند ترفند عالی

اگر بخواهیم خیلی ساده تر موضوع را شرح دهیم باید گفت که آیفون8 شاید تا 2 سال آینده بتواند از پس اجرای اپلیکیشن ها و بازی های سنگین بر آید و بعد از آن انتظار می‌رود که در عملکردش تاخیر و لگ هایی قابل رویت باشد و به نوعی سخت افزار گوشی آنقدرها که باید جوابگوی نیازهای کاربر در آن زمان نباشد، اما آیفون SE نسل دوم به دلیل بهره‌‌مندی از تراشه مرکزی قدرتمندتر و رم با ظرفیت بیشتر، اینطور نیست و بی‌شک برای بازه زمانی بیشتری می‌تواند تمام نیازهای یک کاربر را رفع کند. پیش‌بینی می‌کنیم پردازنده و رم این گوشی حداقل تا 4 سال آتی نیازهای یک کاربر را بدون مشکل برطرف سازند. پس بهره‌مندی از تراشه و رم بهتر تقریبا اصلی ترین برتری آیفون SE2020 نسبت به آیفون 8 خواهد بود.

 

دوربین اصلی و سلفی

احتمالا خیلی از شما منتظر این بخش مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 هستید و تمایل دارید تفاوت مابین کیفیت عملکرد دوربین دو گوشی مذکور را بدانید. ترکیب دوربینی که اپل در iPhone SE 2020 بکار برده دقیقا همان ترکیب دوربین iPhone 8 است! بنابراین اپل حتی از این نظر هم تفاوتی مابین دو گوشی مذکور ایجاد نکرده و این موضوع از دیگر ویژگی های ناامیدکننده آیفون SE2020 خواهد بود. دوربین اصلی هر دو گوشی از یک لنز 12 مگاپیکسلی واید (Wide) با دیافراگم F/1.8 تشکیل شده که از قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های 4K با نرخ های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

دوربین سلفی دو گوشی اپل آیفون SE 2020 و اپل آیفون 8 هم مشابه یکدیگر است و هر دوی آن ها از یک لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 بهره می‌برند و قابلیت هایی همچون عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرم 30 فریم در هر ثانیه را هم تحت پشتیبانی قرار خواهند داد. کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی گوشی های مذکور خوب است اما انتظار ما از آیفونی که در سال 2020 روانه بازار شده به مراتب بیشتر از این خواهد بود! از آنجایی که دقیقا دوربین اصلی و سلفی مشابهی و یکسانی در هر دو گوشی بکار رفته عملا مقایسه کیفیت عملکرد آن ها امری بیهوده خواهد بود! عکس هایی که در تمام حالات با دوربین اصلی و سلفی دو گوشی ضبط می‌شوند کیفیت و جزئیات یکسانی دارند و هیچ برتری و تفاوتی مابین کیفیت عملکرد دوربین دو گوشی نسبت به یکدیگر دیده نمی‌شود.

 

مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 اپل

 

در مجموع باید اینطور گفت که شاید ترکیب دوربین اصلی و سلفی 12 و 7 مگاپیکسلی که در آیفون های مورد نظر بکار رفته در سال 2017 و برای آیفون 8 که در آن زمان رونمایی شده بود ترکیب خیلی خوبی محسوب می‌شد اما برای آیفون SE 2020 که در سال 2020 رونمایی شده اصلا ترکیب جالبی نیست و سطح انتظارات ما را بر آورده نمی‌کند! به همین جهت ما عقیده داریم که برتری این بخش مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 هم به iPhone 8 تعلق می‌گیرد چون با ارائه مشخصات و کیفیت دوربین کاملا یکسان، قیمت کمتری در مقایسه با iPhone SE2020 دارد، پس می‌تواند انتخاب بهتر و مقرون به صرفه تری هم باشد.

 

باتری و شارژدهی

تا به اینجای کار به غیر از تراشه و رم و همچنین ارائه یک نسخه 128 گیگابایتی در آیفون SE 2020 که آیفون 8 از آ« بهره نمی‌برد، هیچ تفاوت دیگری مابین این دو گوشی وجود نداشت! اما دو گوشی از نظر ظرفیت باتری، قدرت شارژدهی و سرعت شارژ مجدد چه وضعیتی دارند؟ اپل حتی از نظر ظرفیت باتری و ویژگی های مرتبط با آن هم تفاوتی در دو گوشی مورد نظر ایجاد نکرده است! باتری هر دوی آن ها ظرفیت 1821 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند و از نوع لیتیوم یونی است. در مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 مشخص شد که قدرت شارژدهی یا همان نگهداری شارژ باتری دو گوشی هم تقریبا وضعیت یکسانی دارد و هر دوی آن ها با یک مرتبه شارژ تقریبا 1 الی 1.5 روز انرژی مورد نیاز کاربر را تامین می‌کنند.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 تا از بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی آیفون

شارژر اورجینال آیفون های مذکور هم مشابه بوده و توان 18 واتی دارد. بدین سبب ظرف مدت زمان 30 دقیقه می‌توان باتری دو گوشی مذکور را با شارژر اورجینال آن ها تا 50 درصد شارژ کرد. برای فول شارژ باتری آن ها هم باید تقریبا مدت زمانی در حدود 60 الی 70 دقیقه سپری شود. ضمن اینکه هر دو گوشی از قابلیت شارژ بیسیم Qi هم پشتیبانی می‌کنند. پس از نظر نوع، ظرفیت و قدرت شارژدهی باتری و همچنین سرعت شارژ مجدد هم هیچ تفاوتی مابین دو گوشی اپل iPhone 8 و اپل iPhone SE2020 وجود ندارد!

 

مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 اپل

 

قیمت و ارزش خرید

با توجه به نوسانات شدید نرخ ارز در کشور و همچنین نوسانات قیمت موبایل در بازار، ترجیحا قیمت دلاری دو گوشی مورد نظر را با هم مقایسه می‌کنیم. مطمئنا این مسئله یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش های مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 خواهد بود و می‌تواند ارزش خرید و گوشی را مشخص کند. نسخه پایه آیفون 8 قیمتی در حدود 255 دلار دارد. در سمت مقابل نسخه پایه گوشی اپل آیفون SE 2020 قیمتی معادل 400 دلار را ارائه می‌کند و تقریبا 145 دلار گران تر از آیفون 8 خواهد بود. با توجه به این موضوع و همین در نظر گرفتن تفاوت های مابین دو گوشی، کاملا مشخص است که ارزش خرید iPhone 8 بیشتر از آیفون SE2020 خواهد بود. مسلما صرفا ارتقایی که در تراشه و رم iPhone SE 2020 ایجاد نشده نمی‌تواند توجیه کننده اختلاف قیمت 145 دلاری آن با آیفون 8 باشد.

 

جدول مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 اپل

 

آیفون 8

آیفون SE 2020

 

7.3 در 67.3 در 138.4 میلیمتر

148 گرم

7.3 در 67.3 در 138.4 میلیمتر

148 گرم

ظاهر و کیفیت ساخت

4.7 اینچ

Retina IPS LCD

1334 در 750 پیکسل

4.7 اینچ

Retina IPS LCD

1334 در 750 پیکسل

صفحه نمایش
iOS 11 iOS 13 سیستم عامل

A11 Bionic

پردازنده مرکزی شش هسته‌ای

Apple GPU

A13 Bionic

پردازنده مرکزی شش هسته‌ای

Apple GPU ارتقا یافته

پردازنده مرکزی و گرافیکی
2 گیگابایت 3 گیگابایت رم
64 و 256 گیگابایت 64، 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی
لنز 12 مگاپیکسلی واید (Wide) با دیافراگم F/1.8 لنز 12 مگاپیکسلی واید (Wide) با دیافراگم F/1.8 دوربین اصلی
لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 دوربین سلفی

لیتیوم یونی 1821 میلی آمپر ساعت

زمان برای شارژ کامل 60 الی 70 دقیقه

لیتیوم یونی 1821 میلی آمپر ساعت

زمان برای شارژ کامل 60 الی 70 دقیقه

باتری
255 دلار 400 دلار ارزش خرید

 

 

 مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 اپل: نتیجه‌گیری 

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 8 اپل پرداختیم. کاملا مشخص است که اپل برای طراحی iPhone SE 2020 هیچ زحمتی به خودش نداده و عملا با تعویض تراشه و افزایش 1 گیگابایتی ظرفیت رم گوشی اپل iPhone 8 نسبت به رونمایی از گوشی جدید خودش با عنوان آیفون SE 2020 اقدام کرده است! به عقیده ما این مسئله اصلا جالب نیست و ضعف اپل در طراحی و عرضه گوشی های متنوع تر مشخص می‌کند. با توجه به قیمت دو گوشی و همچنین تفاوت های آن ها، بدون تردید خرید آیفون 8 انتخاب بهتری در مقایسه با آیفون SE 2020 خواهد بود. امیدواریم از این مقایسه استفاده لازم را به عمل آورده باشید.