نقد و بررسی هوآوی آنر 8 لایت (Honor 8 Lite)

نقد و بررسی 20 اسفند 1397 علی مظفری

نقد و بررسی هوآوی آنر 8 لایت (Honor 8 Lite)

گوشی آنر 8 لایت هوآوی (Huawei Honor 8 Lite) شاید از گوشی های جدید این شرکت چینی نباشد، اما به دلیل کیفیت ساخت خوب و قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارد همچنان از پرفروش ترین اسمارتفون های هوآوی به شمار می‌رود. در این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی آنر 8 لایت بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم.

 

مقدمه

در ماه ژانویه (January) سال 2017 بود که شرکت هوآوی به طور رسمی از گوشی Honor 8 Lite رونمایی کرد. این گوشی در واقع نسخه ضعیف‌تر شده و مقرون به صرفه گوشی آنر 8 محسوب می‌شد. گوشی آنر 8 لایت هوآوی به دلیل کیفیت ساخت خوب، ظاهر و سبک طراحی مناسب و قیمت خوبی که داشت خیلی زود توانست توجه کاربران و علاقمندان به تکنولوژی را جلب کند و به یکی از گوشی های پرفروش و موفق این کمپانی چینی تبدیل شود. قیمت هوآوی آنر 8 لایت در مقایسه با قیمت گوشی های هم رده خودش به مراتب مقرون به صرفه‌تر و رقابتی در نظر گرفته شد و این موضوع از اصلی ترین عوامل کسب موفقیت آن محسوب می‌شود.

اما آیا Huawei Honor 8 Lite همچنان هم می‌تواند گزینه خرید مناسبی باشد؟ به عقیده ما اگر انتظاراتی که از یک گوشی دارید خیلی زیاد نباشد، مطمئنا آنر 8 لایت می‌تواند برایتان به گزینه خرید خوب و مناسبی تبدیل گردد. این گوشی خوش قیمت نقاط قوت زیادی را در قلب خودش جای داده که ما سعی می‌کنیم در ادامه این مقاله به آن ها اشاره کنیم. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی هوآوی آنر 8 لایت می‌پردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را برایتان مشخص خواهیم کرد. بدین ترتیب می‌توانید تصمیم بهتری مبنی بر خرید یا عدم خرید Honor 8 Lite بگیرید. بنابراین با ما و بررسی هوآوی آنر 8 لایت همراه باشید.

 

نقد و بررسی هوآوی آنر 8 لایت (Honor 8 Lite): طراحی و ظاهر

نسخه لایت گوشی آنر 8 شاید در نگاه اول خیلی شبیه به نسخه اصلی خودش به نظر آید اما در بطن ماجرا تفاوت هایی مابین آن ها دیده می‌شود. پیش از هر چیز باید بگوییم که این گوشی محصول سال 2017 است و نباید انتظار داشت که از ویژگی های روزی که در سال 2019 پرطرفدار شده‌اند پیروی کند. ویژگی هایی مثل صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه در Honor 8 Lite دیده نمی‌شود و دستگاه به ویژه از نمای رو به رو ظاهری کاملا معمولی دارد. با این وجود هوآوی سعی کرده کیفیت خوبی را در ساخت گوشی بکار ببرد. در همین راستا فریم اصلی آن را آلومینیومی در نظر گرفته و قاب پشت و جلوی دستگاه را با شیشه پوشانده است. البته شیشه‌ای که در قاب گوشی مذکور بکار رفته خیلی براق نیست و مثل اسمارتفون های امروزی یا حتی شیشه‌ای که در قاب Honor 8 بکار گرفته شده، چشم‌نواز نخواهد بود. همچنین اشاره دقیقی هم به جنس شیشه مذکور نشده، بنابراین احتمالا با توجه به قیمت گوشی، جنس شیشه قاب آن از گوریلاگلس نیست. در بررسی هوآوی آنر 8 لایت مشخص شد که شیشه قاب گوشی به شدت مستعد خراشیده شدن بوده و برای محافظت از آن حتما باید از گارد موبایل استفاده شود و روی صفحه نمایش گوشی هم گلس ال سی دی نصب گردد تا از به وجود آمدن خط و خش روی صفحه نمایش و قاب پشت گوشی جلوگیری به عمل آید.

 

بررسی هوآوی آنر 8 لایت

 

اندازه و ابعاد آنر 8 لایت برخلاف اسمارتفون های امروزی کوچک بوده و دستگاه صفحه نمایشی 5.2 اینچی دارد. بدنه این گوشی ابعاد 7.6 در 72.9 در 147.2 میلیمتر را ارائه کرده و وزن آن به چیزی در حدود 147 گرم می‌رسد. پس Honor 8 Lite یک گوشی سبک و جمع‌وجور است که بدنه باریکی هم دارد. این گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند در قاب پشت آن یک اسکنر انگشت دایره‌ای شکل تعبیه شده که می‌تواند با این اسکنر از قفل نمایشگر دستگاه عبور کرد و تاییدهای امنیتی را انجام داد. متاسفانه در بررسی هوآوی آنر 8 لایت مشخص شد که کیفیت عملکرد اسکنر انگشت دستگاه خیلی عالی نیست و به مرور باگ هایی در عملکرد آن به وجود می‌آید و منجر به کاهش سرعت عمل اسکنر و عدم ارائه نتیجه مطلوب می‌شود. گوشی هوآوی Honor 8 Lite در رنگ های مشکی، سفید، طلایی و آبی روانه بازار شده و از این نظر تنوع خوبی دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون کنترل گوشی اندروید با کامپیوتر با یک ترفند ساده

وقتی از نمای رو به رو به گوشی آنر 8 لایت نگاه می‌کنید متوجه خواهید شد که زبان طراحی دستگاه با سبکی که این روزها مرسوم شده تفاوت دارد. صفحه نمایش گوشی کوچک است و حاشیه های ضخیمی را ارائه می‌کند. ضخامت حاشیه های نمایشگر گوشی به ویژه در دو لبه فوقانی و زیرین کاملا به چشم می‌آید. طبق آمار تقریبا چیزی در حدود 69.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه شده که نسبت تصویر به بدنه بالایی نیست. با این حال هیچ دکمه فیزیکی روی پنل جلوی دستگاه نصب نشده و زیر صفحه نمایش گوشی نام Honor حک گشته و در بخش فوقانی نمایشگر هم خروجی اسپیکر مکالمه، لنز دوربین سلفی و سنسور مجاورت دیده می‌شوند. چهار گوشه قاب هوآوی Honor 8 Lite هم حالتی انحنادار دارند و زاویه‌دار نیستند. از گوشی از نمای پشت چه ویژگی هایی دارد؟ وقتی به قاب پشت آنر 8 لایت نگاه می‌کنید، متوجه بکارگیری شیشه در این بخش از بدنه دستگاه خواهید شد اما این موضوع را هم درک خواهید کرد که شیشه قاب گوشی آنقدرها که باید براق نیست. اسکنر انگشت در بخش فوقانی قاب پشت گوشی نصب شده و دوربین اصلی و چراغ فلش آن هم در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آنر 8 لایت دیده می‌شوند. لوگوی هوآوی هم در لبه زیرین این بخش حک شده است.

 

بررسی هوآوی آنر 8 لایت

 

بنابراین به طور کلی باید گفت که گوشی هوآوی Honor 8 Lite از نظر سبک طراحی و ظاهر یک گوشی نسبتا معمولی است. با توجه به اینکه دستگاه در سال 2017 طراحی و عرضه شده، بنابراین خیلی ویژگی های ظاهری و سبک طراحی به روزی ندارد. به عقیده ما در یک کلام می‌توان گفت که کیفیت ساخت این اسمارتفون با قیمتی که دستگاه دارد برابری می‌کند و از این نظر کاملا تعادل مابین قیمت و طراحی دستگاه برقرار خواهد بود.

 

نقد و بررسی هوآوی آنر 8 لایت (Honor 8 Lite): صفحه نمایش

در این بخش از بررسی هوآوی آنر 8 لایت در رابطه با صفحه نمایش آن و کیفیت عملکردش صحبت می‌کنیم. حتما می‌دانید که این روزها بکارگیری نمایشگرهای بزرگ در اسمارتفون ها به امر کاملا شایعی تبدیل شده و کاربران هم از صفحه نمایش بزرگ گوشی های موبایل استقبال می‌کنند، اما در سال 2017 این سبک طراحی مرسوم نشده بود و جا تعجبی ندارد که گوشی Honor 8 Lite هم از آن بی‌بهره باشد. این گوشی مطمئنا با توجه به معیارهای مرسوم دوره خودش طراحی شده و به همین سبب نمایشگر آن خیلی بزرگ نیست! صفحه نمایشی که در این گوشی بکار رفته 5.2 اینچی و از نوع IPS LCD است و نسبت 16 به 9 را ارائه می‌کند. بنابراین با صفحه نمایش کوچکی رو به رو خواهیم بود که متاسفانه حاشیه های ضخیمی هم دارد. طبق آمار نمایشگر آنر 8 لایت فقط 69.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته که نسبت تصویر به بدنه بالایی نیست و کاملا ضخیم بودن حاشیه های صفحه نمایش دستگاه را تایید می‌کند.

 

بررسی هوآوی آنر 8 لایت

 

رزولوشن صفحه نمایش این گوشی فول اچ دی یا 1920 در 1080 پیکسل در نظر گرفته شده که وضوح مناسبی برای گوشی مجهز به نمایشگر 5.2 اینچی خواهد بود. ترکیب رزولوشن و اندازه صفحه نمایش Honor 8 Lite سبب شده که تراکمی در حدود 424 پیکسل در هر اینچ برای آن به ارمغان آورده شود. که تراکم پیکسلی بسیار خوبی خواهد بود. همانطور که در بخش قبل هم اشاره داشتیم روی صفحه نمایش دستگاه با شیشه پوشانده شده اما این شیشه مقاومت بالایی در برابر خراشیده شدن ندارد، پس اکیدا توصیه می‌کنیم یک گلس محافظ ال سی دی را روی صفحه نمایش آنر 8 لایت نصب کنید تا خط و خشی بر روی آن ایجاد نشود. اما کیفیت نمایش محتوا بر روی نمایشگر آنر 8 لایت چگونه است؟

در بررسی هوآوی آنر 8 لایت مشخص شد محتوایی که روی صفحه نمایش این گوشی به تصویر کشیده می‌شود از نظر شارپنس و شادابی وضعیت بسیار خوبی دارند. به لطف رزولوشن و تراکم پیکسلی مناسب نمایشگر، وضوح تصویر و جزئیات محتوای روی آن افزایش یافته و وضعیت بسیار مطلوبی را ارائه می‌کند. تفکیک‌پذیری خوب رنگ ها و کنتراست مناسب هم به وضوح در نمایشگر دستگاه قابل رویت است. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی باید گفت نمایشگر هوآوی آنر 8 لایت از نظر شادابی تصویر، وضوح، شارپنس و کنتراست وضعیت مطلوبی دارد و این موضوع از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. توان تولید روشنایی صفحه نمایش این گوشی هم مطلوب است اما سطح کیفی خیلی بالایی را ارائه نمی‌کند. بدین سبب برای اینکه بتوانید در محیط های باز و تحت تابش نور، بدون مشکل از دستگاه استفاده کنید و محتوای روی نمایشگر آن را ببینید باید حتما شدت روشنایی گوشی حداقل بر روی 90 درصد تنظیم شود، در غیر این صورت ممکن است برای مشاهده تمام جزئیات تصویر با کمی مشکل رو به رو شوید. اما به طور کلی باید گفت که توان تولید روشنایی صفحه نمایش هوآوی Honor 8 Lite هم با توجه به قیمتی که دستگاه دارد کاملا مناسب و قابل قبول است. پس اگر از کوچک بودن نمایشگر دستگاه و حاشیه های ضخیم آن چشم‌پوشی کنیم، باید بگوییم که آنر 8 لایت از نمایشگر با کیفیت و خوبی بهره می‌برد.

 

نقد و بررسی هوآوی آنر 8 لایت (Honor 8 Lite): سیستم عامل و رابط کاربری

طبیعتا هرچقدر یک گوشی قدیمی‌تر باشد، سیستم عامل پیش فرضی که روی آن نصب است هم نسخه قدیمی‌تری خواهد بود. همین روند برای آنر 8 لایت هوآوی هم صدق می‌کند. این اسمارتفون به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید 7 نوقا بهره می‌برد و رابط کاربری EMUI 5.0 هوآوی هم روی آن نصب است. اما خوشبختانه آپدیت های اندروید برای گوشی مذکور منتشر شده‌اند و هوآوی هم آپدیت های جدید رابط کاربری EMUI را برای دستگاه منتشر کرده است. هم اکنون کاربران گوشی آنر 8 لایت می‌توانند به صورت OTA و از طریق منوی تنظیمات گوشی و فقط با اتصال به یک شبکه وای فای، سیستم عامل دستگاه خود را به اندروید 8 اوریو و رابط کاربری EMUI 9 آپدیت نمایند. اما از آنجایی که ما همیشه در بررسی های خود وضعیت پیش فرض نسخه پایه گوشی ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم، بنابراین Honor 8 Lite را هم با همان سیستم عامل پیش فرض اندروید 7 نوقا و رابط کاربری EMUI 5.0 مورد بررسی قرار دادیم.

 

بررسی هوآوی آنر 8 لایت

 

رابط کاربری EMUI 5 هوآوی به عقیده ما اصلا رابط کاربری روان و بهینه‌ای نیست و در طراحی آن فقط به ارائه ویژگی های مختلف توجه شده است و هیچ تدبیری برای بهینه‌ کردن رابط در نظر گرفته نشده است. همچنین این رابط کاربری از نظر بصری واقعا جای پیشرفت دارد و سبک طراحی و چینش بخش های مختلف آن جای کار بیشتر و بهتر شدن خواهند داشت. ویژگی ها و قابلیت های متعددی در EMUI 5 اراه شده‌اند اما این امر منجر به سنگین شدن این رابط و خارج شدن آن از حالت بهینه می‌شود. جالب است بدانید که سیستم عامل و رابط پیش فرض گوشی آنر 8 لایت در مجموع تقریبا چیزی در حدود 9 گیگابایت از فضای ذخیره سازی اطلاعات پیش فرض دستگاه را اشغال می‌کنند! با توجه به اینکه حافظه داخلی نسخه پایه گوشی Honor 8 Lite ظرفیت 16 گیگابایتی دارد، بنابراین فقط چیزی در حدود 7 گیگابایت فضای ذخیره سازی آزاد در ابتدای کار برای کاربر وجود خواهد داشت که اصلا مقدار فضای مناسبی برای ذخیره اطلاعات نیست.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی A30s سامسونگ: انتخاب مناسب برای عموم

بنابراین بهینه نبودن و سنگین بودن رابط کاربری EMUI 5 را باید به عنوان یک نقطه ضعف محسوس برای آن در نظر گرفت. اما همانطور که گفتیم ویژگی ها و قابلیت های زیادی توسط این رابط ارائه می‌شوند که این موضوع می‌تواند برای علاقمندان به شخصی سازی ظاهر و رابط گوشی خبر خوبی باشد. به عنوان مثال در EMUI 5 شما می‌توانید از اپلیکیشن هایی مثل تلگرام یا اینستاگرام و غیره یک کلون بسازید و در واقع دو نسخه از هر اپلیکیشن را در گوشی داشته باشید و با اکانت های مختلف وارد هر یک از آن ها شوید. امکانات دیگری مثل امکان تغییر مکان و نوع دکمه های مجازی لبه زیرین صفحه نمایش یا امکان ایجاد منوی اپلیکیشن (App Drawer) که در حالت پیش فرض رابط EMUI از آن حذف شده هم در بستر نرم افزاری گوشی Honor 8 Lite ارائه شده‌اند. پس ارائه قابلیت ها و ویژگی های متعدد برای شخصی سازی رابط گوشی از نقاط قوت سیستم عامل و بستر نرم افزاری هوآوی آنر 8 لایت محسوب می‌شود.

 

بررسی هوآوی آنر 8 لایت

 

اما بستر نرم افزاری دستگاه چقدر روان عمل می‌کند؟ در بررسی هوآوی آنر 8 لایت مشخص شد که متاسفانه بستر نرم افزاری گوشی خیلی عملکرد روانی ندارد. البته در ابتدای استفاده از آن با مشکلی رو به رو نخواهید شد و هیچ لگ و تاخیری را در رابط گوشی احساس نمی‌کنید، اما به مرور و با افزایش حجم اطلاعاتی که در حافظه گوشی ذخیره می‌شوند به تدریج لگ و تاخیرهای بستر نرم افزاری و رابط کاربری آن هم نمایان خواهند شد. متاسفانه چون حافظه داخلی دستگاه ظرفیت محدودی دارد و بخش عظیمی از آن توسط سیستم عامل اشغال شده، بنابراین خیلی زود مشکل پر شدن حافظه و کندی عملکرد نرم افزاری گوشی گریبان‌گیر شما می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل شما باید نهایت سعی خود را بکنید تا از پر شدن حافظه داخلی گوشی ممانعت به عمل آورید. در این حالت بستر نرم افزاری دستگاه عملکرد روان تری خواهد داشت. نصب حافظه جانبی در این شرایط می‌تواند تا حدی به شما کمک کند اما به طور کامل منجر به از بین رفتن لگ و تاخیرهای رابط دستگاه نمی‌شود. بنابراین بستر نرم افزاری و رابط کاربری گوشی Honor 8 Lite ویژگی ها و قابلیت های زیادی دارد که جالب توجه هستند اما متاسفانه سنگین بودن بستر نرم افزاری دستگاه از نقاط منفی آن است که بازده آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. فراموش نکنید که آپدیت اندروید 8 و EMUI 9 برای گوشی مذکور منتشر شده و قابل نصب خواهد بود.

 

نقد و بررسی هوآوی آنر 8 لایت (Honor 8 Lite): پردازنده، رم و حافظه داخلی

اما قدرت عملکرد و بازده پردازشی گوشی آنر 8 لایت چگونه است؟ این اسمارتفون از تراشه کرین 655 بهره می‌برد که یک تراشه میان رده و نسبتا معمولی است که طی فرآیند 18 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هر هشت هسته پردازشگر این تراشه از نوع Cortex-A53 هستند اما از نظر فرکانس کاری با هم تفاوت دارند. چهار هسته آن فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر فرکانس 2.1 گیگاهرتزی خواهند داشت. پردازنده گرافیکی Mali-T830MP2 هم در قلب این گوشی بکار رفته و وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. با توجه به اینکه تراشه کرین 655 یک تراشه میان رده است، نباید انتظار داشته باشیم که هوآوی آنر 8 لایت قدرت عملکرد و بازده خیلی عالی داشته باشد.

گوشی هوآوی Honor 8 Lite از نظر رم و حافظه داخلی شامل دو نسخه مختلف می‌شود. نسخه پایه این گوشی از رم 3 و حافظه داخلی 16 گیگابایتی بهره می‌برد و نسخه برتر آن از رم 4 و حافظه 32 گیگابایتی بهره‌مند است. اگرچه هر دو نسخه دستگاه قابلیت نصب حافظه جانبی را دارند و با اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌تواند فضای ذخیره سازی اطلاعات آن ها را تا سقف 256 گیگابایت افزایش داد، اما مطمئنا این موضوع سبب نمی‌شود که به بهره‌مندی نسخه پایه دستگاه از حافظه محدود 16 گیگابایتی به عنوان یک نقطه ضعف نگاه نکنیم. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم چیزی در حدود 9 گیگابایت از حافظه پیش فرض گوشی توسط بستر نرم افزاری آن اشغال شده و عملا نسخه پایه و مجهز به حافظه 16 گیگابایتی Honor 8 Lite چیزی در حدود 7 گیگابایت فضای ذخیره سازی آزاد را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که واقعا فضای کم و ناچیزی خواهد بود. بنابراین برای اینکه از نسخه پایه گوشی استفاده حتما ملزم به نصب رم میکرو اس دی در آن خواهید بود تا بدین ترتیب از پر شدن زود هنگام حافظه دستگاه جلوگیری به عمل آورید.

 

بررسی هوآوی آنر 8 لایت

 

همانطور که انتظار داشتیم در بررسی هوآوی آنر 8 لایت هم مشخص شد که این گوشی پتانسیل پردازشی خیلی بالایی ندارد. اگر از دستگاه برای انجام کارهای روزمره مثل برقراری تماس، ارسال و دریافت پیامک، استفاده از برنامه های پیام رسانی مثل واتساپ و تلگرام یا وبگردی استفاده کنید با مشکلی رو به رو نمی‌شوید اما به محض اینکه حجم اطلاعات ذخیره شده در گوشی افزایش یابد و اپلیکیشن های سنگینی روی آن نصب شود، سریعا لگ و تاخیرهایی در گوشی نمایان خواهد شد. این لگ و تاخیرها در برخی شرایط واقعا می‌توانند آزاردهنده باشند. طبیعتا بازی های سنگین و HD اندرویدی در گوشی آنر 8 لایت به سختی و فقط با استفاده از حافظه جانبی قابل نصب خواهند بود که در این شرایط بازی توسط گوشی اجرا می‌شود اما خیلی زود با افت فریم و لگ و تاخیر همراه خواهد شد. بنابراین به طور کلی باید بگوییم که گوشی Honor 8 Lite هوآوی بیشتر گوشی میان رده‌ای است که برای رفع نیازهای روزانه یک کاربر معمولی مناسب خواهد بود و برای نصب اپلیکیشن های زیاد و سنگین و گیمینگ مناسب نیست.

 

نقد و بررسی هوآوی آنر 8 لایت (Honor 8 Lite): دوربین اصلی و سلفی

هر دو دوربین اصلی و سلفی گوشی آنر 8 لایت هوآوی از یک لنز دوربین واحد تشکیل می‌شوند و خبری از دوربین دوگانه در این گوشی نیست. لنز دوربین اصلی آن 12 مگاپیکسلی بوده و از قابلیت فوکوس خودکار، عکسبرداری پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند. این لنز از نوع BSI CMOS بوده و برای جذب نور بیشتر در محیط های کم نور تقویت شده است. یک چراغ فلش LED هم درست در کنار این لنز وجود دارد که می‌توان در محیط های کم نور و تاریک از آن برای بهبود شرایط نور محیط و ضبط عکس های بهتر استفاده کرد. با توجه به اینکه دوربین اصلی دستگاه فقط از یک لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده، طبیعتا قابلیت عکسبرداری با پس زمینه تار یا اصطلاحا پرتره (Portrait Mode) توسط آن پشتیبانی نمی‌شود. در بررسی هوآوی آنر 8 لایت مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط های با نور خوب می‌تواند عکس های مناسبی ضبط کند اما کیفیت این عکس ها خیلی زیاد نخواهند بود و در حد یک دوربین 12 مگاپیکسلی هستند. به بیان دیگر انتظار نداشته باشید که کیفیتی فراتر از یک دوربین 12 مگاپیکسلی را از عکس هایی دریافت کنید که توسط دوربین پشت Honor 8 Lite ضبط می‌شوند. اما در محیط های تاریک و کم نور افت کیفیت محسوسی در عملکرد دوربین اصلی دستگاه به وجود می‌آید و عکس هایی که در این شرایط ضبط می‌شوند تا حدی وضوح خود را از دست داده و جزئیات خود را از دست می‌دهند. در اینگونه شرایط استفاده از چراغ فلش LED دوربین می‌تواند کمی به بهبود شرایط کمک کند اما همیشه منجر به ساطع شدن نور طبیعی و ضبط عکس های بهتر نخواهد شد.

 

بررسی هوآوی آنر 8 لایت

 

اما در سمت مقابل دوربین سلفی Honor 8 Lite هوآوی از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل می‌شود. دوربین سلفی این گوشی زاویه دید 77 درجه‌ای دارد، بنابراین برای ضبط عکس های سلفی دسته چمعی نسبتا مناسب خواهد بود. در بررسی هوآوی آنر 8 لایت مشخص شد که دوربین سلفی آن هم مثل دوربین اصلی در محیط های با نور خوب عملکرد قابل قبولی دارد اما در محیط های تاریک به شدت افت کیفیت عملکرد رو به رو می‌شود. بنابراین در محیط های کم نور نمی‌توانید با دوربین جلوی آنر 8 لایت عکس های با کیفیتی ضبط کنید، اما در محیط های با نور مناسب عکس های قابل قبول و خوبی با دوربین سلفی این گوشی قابل ضبط هستند. در مورد فیلمبرداری هم باید بگوییم که هم دوربین اصلی و هم دوربین سلفی گوشی مورد نظر قابلیت ضبط ویدئو های فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه را ارائه می‌کنند. کیفیت ویدئوهایی که با دوربین گوشی آنر 8 لایت قابل ضبط هستند هم مناسب و قابل قبول است. به طور کلی باید گفت که دوربین اصلی و سلفی گوشی Honor 8 Lite کیفیت معمولی و قابل قبولی دارند و در حد قیمت دستگاه بازده ارائه خواهند کرد.

 

نقد و بررسی هوآوی آنر 8 لایت (Honor 8 Lite): باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله بررسی هوآوی آنر 8 لایت در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که در قلب اسمارتفون مذکور بکار رفته از نوع لیتیوم یونی و جدانشدنی است و ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به کوچک بودن نمایشگر Honor 8 Lite پیش‌بینی می‌کنیم باتری 3000 میلی آمپر ساعتی به خوبی بتواند انرژی مورد نیاز آن را تامین کند.

حالا وقتشه! اینو بخون 7 نکته مهم برای شارژ صحیح باتری موبایل

در بررسی هوآوی آنر 8 لایت هم مشخص شد که در حالت بکارگیری نرمال گوشی با یک بار شارژ باتری آن می‌توان تا 1.5 روز از آن استفاده کرد. طبیعتا اگر مقدار استفاده شما از گوشی افزایش یابد، سرعت خالی شدن شارژ باتری هم افزایش پیدا می‌کند. متاسفانه گوشی آنر 8 لایت هوآوی از قابلیت شارژ سریع و بیسیم پشتیبانی به عمل نمی‌آورد و بدین سبب برای فول شارژ شدن باتری آن باید حداقل 110 دقیقه صبر کنید که مدت زمان نسبتا زیادی برای فول شارژ یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی در گوشی های موبایل است. بنابراین توصیه می‌کنیم همیشه شارژر موبایل خود یا یک پاوربانک را به همراه داشته باشید و از هر فرصتی برای شارژ باتری دستگاه استفاده نمایید.

 

بررسی هوآوی آنر 8 لایت

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به نقد و بررسی هوآوی آنر 8 لایت (Huawei Honor 8 Lite) پرداختیم. این گوشی برای آن دسته افرادی مناسب است که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای ناچیز یک اسمارتفون اندرویدی خوب و مناسب را خریداری کنند. برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف گوشی آنر 8 لایت در بخش زیر مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی خوب (به ویژه در قاب پشت)
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • رم مناسب
  • امکان آپدیت به اندروید 8 و EMUI 9
  • شارژدهی خوب باتری
  • قیمت خوب

 

نقاط ضعف:

  • صفحه نمایش کوچک و با حاشیه های بزرگ
  • پردازنده نه چندان قدرتمند