محصولات مرتبط
Huawei Ascend P6-16GB
ناموجود
Huawei Ascend P6-16GB
ناموجود
نقد و بررسی گوشی Huawei Ascend P6

نقد و بررسی 02 تیر 1394 علی مظفری

نقد و بررسی گوشی Huawei Ascend P6

طراحی و ساخت:


باز هم کمپانی هوایی با تولید گوشی های جدید به نام Ascend P6، نام خود را بر سر زبان ها انداخت. P6 بسیار زیبا و باریک اندام است، اما هر کاری کنیم نمی‌توانیم از کنار شباهت آن به iPhone به آسانی بگذریم! این شباهت در بخش بالایی گوشی کاملاً مشهود است. این گوشی بسیار خوش دست تنها 120 گرم وزن دارد و ابعاد آن 132.7 × 65.5 × 6.2 میلی‌متر اندازه گرفته شده. ناگفته نماند که قاب پشتی گوشی با روکش آلومینیوم طراحی شده که هم زیبایی خاصی به گوشی می‌بخشد و هم مقاومت خوبی در برابر محیط اطراف دارد.

 

نقد و بررسی گوشی Huawei Ascend P6


 

نرم افزار:


این گوشی از نسخه 4.2 اندروید پشتیبانی می کند که هنوز هم جزو محبوب ترین و پرکاربردترین نسخه های این سیستم عامل است. همچنین، بر روی این گوشی نسخه 2.3 رابط کاربری Emotion UI هوآوی نیز بر روی رابط کاربری استاندارد اندروید قرار گرفته است(به تازگی رابط کاربری جدید برند چینی هواوی یعنی، Emotion   سر و صدای زیادی به پا کرده است. جالب است بدانید که این رابط کاربری جدید بیش از آن که زاییده ذهن طراحان این برند باشد، یک نسخه کپی شده کاملا واضح از iOS است! هوآوی در نسخه‌های پیشین از رنگ‌ها و الگوی طراحی شلوغ‌تری برای رابط‌کاربری خود استفاده کرده بود، اما به‌نظر می‌رسد در نسخه‌ی جدید این رابط کاربری شاهد الگوی طراحی ساده‌تری خواهیم بود. برای مثال می‌توان به اپلیکیشن برقراری تماس اشاره کرد که دارای ساختار بسیار ساده‌ای است که در یک پنجره‌ی سفید رنگ خلاصه شده است.)

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی نوکیا 2.2 : گوشی ارزان قیمت و کار راه انداز!


صفحه نمایش:


نمایشگر از جنس خازنی از نوع  IPS  که روی آن محافظ Corning Gorilla Glass 2 به کار رفته. صفحه نمایش IPS+ این گوشی را از بابت زاویه دید، نمایش رنگ‌ها، شدت نور و موارد دیگر جزو بهترین‌ها در نوع خود به شمار آورده. این صفحه قابلیت استفاده از چند انگشت به طور همزمان را پشتیبانی می کند. دقت و رزولوشن باور نکردنی صفحه نمایش 4.7 اینچی، 720 × 1280تصاویر بی نظیر با کیفیت و وضوح بسیار بالایی را به کاربر ارائه می دهد.

 

نقد و بررسی گوشی Huawei Ascend P6


 

دوربین:


دوربین عقب با کیفیت 8 مگاپیکسل عکس های بسیار با کیفیتی را به کاربران ارائه می دهد. ای دوربین قابلیت ثبت موقعیت مکانی و زمانی عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده بر روی آن‌ها را دارد. از دیگر قابلیت های آن عکاسی HDR است(HDR مخفف High Dynamic Range به معنی محدوده‌ی دینامیکی گسترده است. محدوده‌ی دینامیکی، تفاوت بین نقاط روشن و نقاط تیره‌ی عکس است. محدوده‌ی دینامیکی چشم انسان بسیار گسترده‌تر از دوربین است. اگر در روز به یک منظره نگاه کنید هم می‌توانید نقاط بسیار روشن مثل ابرهای آسمان را با جزئیات خیلی خوب ببینید و هم نقاط تیره که پشت به آفتاب هستند مثل ساختمان‌ها و درختان. درحالی‌که دوربین این‌گونه نیست.) نکته جالب توجه در بخش دوربین، تعبیه یک دوربین پنج مگاپیکسلی در جلوی گوشی است تا به کمک آن بتوانید از خودتان عکس‌های با کیفیتی بگیرید. با این حال دوربین جلو تنها با دقت 720P به ضبط فیلم می‌پردازد.

 

نقد و بررسی گوشی Huawei Ascend P6

نقد و بررسی گوشی Huawei Ascend P6


پورت ها و باتری:


قاب پشت دسترسی به باتری را حذف کرده و در عوض دسترسی به محل سیم کارت و کارت حافظه جانبی microSD را از دیواره سمت راست گوشی میسر می باشد. علاوه بر محل کارت حافظه، کلید پاور نیز در این محل قرار دارد. در قسمت پایین سمت چپ، شیار هدفون 3.5 میلیمتری تعبیه شده است. 

حالا وقتشه! اینو بخون چگونه سرعت شارژ باتری گوشی را افزایش دهیم؟


باتری لیتیوم پلیمر استاندارد با ظرفیت 2000 میلی آمپر ساعت بازخورد خوبی را از خود به ارمغان گذاشته است، به طوری که 28 ساعت در زمان مکالمه با یک بار شارژ کزدن عمل می کند. 

 

نقد و بررسی گوشی Huawei Ascend P6


 

سخت افزار:


هواوی تصمیم گرفته تا از چیپ‌ست ساخت خودش که شامل پردازنده چهارهسته‌ای با هسته Cortex A9 فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتزی می‌شود استفاده نماید. در کنار این چیپ‌ست دو گیگابایت حافظه رم وجود دارد، اما حافظه هشت گیگابایتی داخلی قطعاً شما را با محدودیت مواجه خواهد کرد، که این مشکل را می توانید با خرید یک کارت حافظه که تا 32 گیگابایت قابلیت ارتقاء دارد، حل کنید.