نقد و بررسی سوییچ 8 پورت دی لینک DGS 1008A

نقد و بررسی 31 تیر 1402 علی مظفری

نقد و بررسی سوییچ 8 پورت دی لینک DGS 1008A

مقدمه

دی­ لینک (D-Link) یکی از عرضه ­کنندگان جهانی تجهیزات فناوری برای ایجاد ارتباط میان کاربران عادی و بنگاه ­ها با اطلاعات، منابع و یکدیگر می­ باشد. از دیدگاه دی­ لینک، نوآوری در فناوری یعنی «طراحی محصولات برتر، قدرتمند، با راندمان بالا و منطبق با هر بودجه».

D-Link DGS 1008A یک سوئیچ 8 پورت گیگابیت است با یک طراحی فشرده و قیمت اقتصادی در مقایسه با قیمت سوئیچ برندهای مشابه توانسته است قدرت، کارایی، اعتبار و قابل اطمینان بودن را یک جا ارائه نماید. این تجهیز توانسته است سرعت سرور شبکه و اتصالات زیر ساخت (backbone)را افزایش دهد.

سوئیچ D-Link DGS 1008A به کاربران حرفه ­ای در منزل، دفترکار، گروه ­های کاری یا محیط ­های تولیدی اجازه می ­دهد تا با سرعت بیشتری فایل­ های بزرگ و سنگینی را که به پهنای باند زیادی نیاز دارند، جابجا کنند. سوئیچ D-Link DGS 1008A همچنین مجهز به LED های نشانگر وضعیت است که وضعیت و فعالیت دستگاه را نمایش داده و به شما اجازه می ­دهند تا هرچه سریعتر مشکلات شبکه را شناسایی و رفع نمایید. اگر قصد خرید سوئیچ برای انجام کارهای روزانه خود دارید با نقد و بررسی سوییچ D-Link DGS 1008A VER D1 8 Port در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی سوییچ D-Link DGS 1008A: طراحی فشرده و قدرتمند

سوئیچ D-Link DGS 1008A دارای معماری سوئیچینگ تمام پورت است که با سرعت کامل و ماکسیمم توان خروجی، بسته ­ها را فیلتر کرده و ارسال می ­نماید. جدول مک آدرس8000 تایی باعث گردیده تا با بزرگترین شبکه­ ها نیز قابل قیاس باشد.

 

سوییچ D-Link DGS 1008A

 

نقد و بررسی سوییچ D-Link DGS 1008A: سهولت استفاده

ویژگی­ های خودکار سوئیچ D-Link DGS 1008A باعث شده تا نصب آن بصورت اتصال-نصب (Plug and play) و بی­ دردسر صورت گیرد. بنابراین با خرید سوئیچ D-Link DGS 1008A بدون انجام هیچگونه پیکربندی قادر به استفاده از آن خواهید بود. کراس ­آور(cross over) خودکار MDI/MDI-X روی تمام پورت­ ها باعث شده تا دیگر به کابل کراس ­آور یا پورت­ ها آپ ­لینک نیازی نباشد. Auto negotiation (مذاکره خودکار) روی هر پورت، سرعت لینک یک تجهیز شبکه را حس کرده (10,100 یا1000 Mbps) و بطور هوشمندانه­ ای به منظور تطابق و عملکرد بهینه، آن را تعدیل و تنظیم می ­کند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی سوئیچ شبکه Cisco WS C3750X 48T S : همراهی هوشمندی و کارایی

 

نقد و بررسی سوییچ D-Link DGS 1008A:

صرفه­ جویی در انرژی سوئیچ­ های D-Link Green با هدف تعدیل مصرف انرژی قادر هستند طول هر کابل اترنتی که به آن­ ها متصل شده است را آنالیز کنند. طول کمتر به معنای نیاز کمتر به انرژی است. در خصوص سوئیچ­ های مرسوم، حتی زمانی که پورت­ ها بلااستفاده هستند بازهم انرژی مصرف می­ شود. در یک سناریوی استاندارد کاری روزمره که در آنجا روزانه به مدت 10 ساعت از رایانه­ های شخصی استفاده شده و 14 ساعت خاموش بوده و با استفاده از کابل­های 20متری به سوئیچ متصل می ­باشند، سوئیچ D-Link DGS 1008A با فناوری D-Link Green قادر است برای هر سیستم در حدود 27% مصرف انرژی صرفه­ جویی بدنبال داشته باشد.

سوییچDGS 1008A از ویژگی­ های فناوری دوستدار محیط ­زیست D-Link Green زیر برخوردار است:

  • کاهش مصرف انرژی و در نتیجه حرارت کمتر
  • افزایش عمر محصول
  • کاهش هزینه­ های عملیاتی
  • صرفه­ جویی انرژی بواسطه ­ی تعداد پورت متصل و وضعیت لینک

 

سوییچ D-Link DGS 1008A

 

نیازی به دسترسی دائمی رایانه ­ها به اینترنت نبوده و سوئیچ (switch) همیشه از همه ­ی پورت ­ها استفاده نمی­ کند. زمانیکه یک رایانه یا تجهیزات شبکه خاموش است، غالباً سوئیچ ­ها روشن بوده و انرژی قابل توجهی را مصرف می­ کنند. در خصوص فناوری D-Link Green، سوئیچ ­های دی­ لینک بصورت خودکار وضعیت لینک را شناسایی کرده و مصرف انرژی پورت­ های ایده­ آل را کاهش می­ دهند. رایانه ­ها یا هر تجهیزی که به شبکه متصل است روی حالت standby تنظیم می ­شوند (نه حالت خاموش) هرچند با این کار صرفه­ جویی قابل ­توجهی در انرژی صورت نمی­ گیرد. صرفه ­جویی انرژی تا حد زیادی به نوع محصول مورد استفاده وابسته است. در مقایسه با سوئیچ مرسوم دی ­لینک، در سوئیچ D-Link DGS 1008A شاهد ماکسیمم صرفه­ جویی انرژی هستیم. زمانی که دستگاه­ های تحت شبکه، خاموش می­ شوند حدود 44% و زمانی که از طریق کابل های اترنت 20 متری متصل شده و 10 ساعت روشن و 14 ساعت خاموش می ­باشند، حدود27% کمتر انرژی مصرف می­ کنند. سوییچ D-Link DGS 1008A

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مودم روتر ADSL2 Plus بی سیم N300 ایسوس DSL-N14U-b1

 

نتیجه‌گیری:

سوئیچ D-Link DGS 1008A با 8 عدد پورت گیگابیت اترنت، استاندارد اترنت کم­ مصرف EEE) 802.3az)، طراحی فشرده، طراحی بدون فن برای حذف صدای مزاحم و قابلیت صرفه­ جویی در انرژی برای انجام کارهای حرفه ­ای در منزل، دفترکار، گروه ­های کاری یا محیط­ های تولیدی بسیار مناسب است. با توجه به سخت‌افزار و فناوری‌های گفته شده، قیمت سوئیچ D-Link DGS 1008A بسیار مناسب است.

 

نقاط قوت

  • معماری سوئیچینگ
  • صرفه­ جویی در مصرف انرژی
  • انرژی کراس­ آور
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف

  • عدم قابلیت مدیریت