نقد و بررسی مودم روتر وایرلس دی لینک DSL-2790U

نقد و بررسی 29 مهر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی مودم روتر وایرلس دی لینک DSL-2790U

مقدمه

دی لینک (D-Link) یکی از تأمین کنندگان جهانی راهکارهای فناوری شبکه برای مشتریان و کسب و کارها با هدف ارتباط اطلاعاتی، منابع و ... می باشد. D-Link با طراحی محصولات پیشرفته و برتر در بازار و منطبق با هر بودجه ای توانسته است تعریفی جدید را از نوآوری در فناوری ارائه نماید. از جمله این ابداعات می توان به مودم روتر وایرلس دی لینکDSL-2790U اشاره نمود. با توجه به قیمت مودم روتر وایرلس دی لینکDSL-2790U، سرعت بالای اتصال به اینترنت، پوشش دهی گسترده، امنیت فوق العاده و مدیریت آسان توانسته است توجه کاربران عادی و بنگاه ها را به خود جلب کند. اگر قصد خرید مودم روتر بیسیم دارید، با نقد و بررسی مودم روتر وایرلس دی لینک DSL-2790U در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی مودم روتر وایرلس دی لینک DSL-2790U: طراحی و قابلیت های پیشرفته

 مودم روتر وایرلس دی لینکDSL-2790U با قیمت مناسب، ابعاد 68x42x51 mm، ظاهری زیبا (در دو رنگ سیاه و سفید) با گوشه های خمیده و ظاهری چند وجهی، تعدد پورت های اتصال، سرعت بالای اتصال و دانلود، امنیت قابل اتکا و... یک روتر ریموت پر قدرت چند منظوره برای کارهای خانگی و دفتری می باشد. این مودم با برخورداری از پیشرفته ترین استانداردهای ADSL2/2+ می تواند از سرعت دانلود 24Mbps پشتیبانی کرده و با برخورداری از ویژگی هایی همچون حفاظت فایروال، QoS ، LAN وایرلس 802.11n و 4 عدد پورت سوئیچ اترنت به دستگاهی بدل شود که می تواند نیازهای خانگی و دفتری را برای ایجاد یک ارتباط امن و سریع اینترنتی مرتفع نماید. QoS فناوری است که با هدف کاهش تلفات بسته، وقفه و جیتر روی شبکه، کنترل ترافیک داده ها و همچنین تعیین اولویت برای انواع خاص داده روی شبکه، منابع شبکه را مدیریت می نماید. مودم روتر DSL-2790U با بهره گیری از فناوری Wireless N توانسته است به سرعت وایرلس حدود 6 برابر سریعتر از شبکه ی 802.11g1 دست پیدا کند. این مودم با پشتیبانی از WPA/WPA2 وWEP امکان دسترسی کاربران به متدهای امنیتی و رمزگذاری را فراهم می آورد. با متصل کردن دی لینکDSL-2790U به رایانه های مجهز به رابط های Wireless N ، عملکرد وایرلس به حداکثر میزان خود رسیده و از هر کجایی در منزل یا دفتر کار خود می توانید به شبکه متصل شوید. همچنین می توان از دی لینک DSL-2790U با شبکه های وایرلس 802.11g و802.11b استفاده کرده و پاسخگویی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. حتی در هنگام طی مسیر، با اتصال یک آداپتور یو اس بی 3G سازگار با دستگاه می توان اتصال اینترنت را به اشتراک گذاشت. اتصال امن تضمین سازگاری مودم روتر وایرلس دی لینک N300 ADSL DSL-2790U با تجهیزات وایرلس 802.11b و 802.11g سازگار بوده و سازگاری با دامنه ی گسترده ای از تجهیزات وایرلس را تضمین می کند. بعلاوه، شامل چهار پورت اترنت برای اتصال به رایانه های شخصی دارای امکان اترنت و تجهیزات دیگر بوده و در نتیجه باعث گردیده تا کاربرانی که بدنبال یک مودم روتر وای فای سریع و چند منظوره می باشند، DSL-2790U را به عنوان یک گزینه ی منطقی در نظر بگیرند.

 

نقد و بررسی مودم روتر وایرلس دی لینک DSL-2790U

 

نقد و بررسی مودم روتر وایرلس دی لینک DSL-2790U: ارتباط پایدار و ویژگی های امنیتی

حفاظت فایروال مودم روترDSL-2790U با استفاده از قابلیت SPI و لاگ حملات هکر برای حفاظت در برابر حمله ی DoS، امنیت فایروال را تأمین می کند. SPI پیش از تصیم گیری برای ارسال بسته های ورودی، محتوای هدرهای بسته ی ورودی را بازرسی می کند. کنترل دسترسی در کنار فیلترینگ بسته دو ویژگی مبتنی بر آدرس های MAC/IP مبدأ/مقصد و پورت می باشند. با کمک نگاشت سرور مجازی، فقط سرویس های خاصی روی یک سرور محلی مثلاً وب، FTP یا بازی ها از طریق اینترنت دردسترس می باشند که در نتیجه ضامن حفاظت ماشین در برابر هکرها خواهد بود. ویژگی VPN به کاربران موبایل اجازه می دهد تا از منزل، به صندوق پستی و فایل های خود در دفتر کارشان دسترسی داشته باشند. ویژگی های QoS مودم روتر دی لینک DSL-2790U از اولویت صف بندی پشتیبانی کرده و به یک دسته از کاربران خانگی یا دفتری اجازه می دهد تا اتصالی یکنواخت را بدون تأثیرگذاری ترافیک و ازدحام شبکه تجربه کنند. پشتیبانی ازQoS به شما اجازه می دهد تا از یک اتصال بدون وقفه برای کاربردهایی همچون VoIP و نمایش یا تماشای محتوای چند رسانه ای از طریق اینترنت لذت ببرید. با اشتراک گذاری از طریق USB با کمک پورت USB می توانید یک پرینتر یا دستگاه ذخیره سازی خارجی را به مودم روتر دی لینکDSL-2790U متصل کرده و محتوای مدنظر خودتان را از طریق شبکه به اشتراک گذاشته یا چاپ کنید.

 

نقد و بررسی مودم روتر وایرلس دی لینک DSL-2790U

 

مشخصات فنی

  • پورت RJ11 ADSL 
  • 4عدد پورت RJ45 10/100 BASE-TX Ethernet با MDI/MDIX خودکار
  • LAN وایرلس داخلی802.11n
  • دکمه بازگشت به تنظیمات کارخانه
  • دکمه ی WPS
  • سوئیچ قطع و وصل کردن وایرلس
  • سوئیچ خاموش و روشن کردن دستگاه
  • پورت USB 2.0
  • نمایشگرهای LED برای نشان دادن وضعیت روشن بودن دستگاه، LAN(از1 تا4)،WLAN، WPS، USB، DSL و اینترنت
  •  دو عدد آنتن 5dBi
  •  سرعت اینترنت بالا
  • راندمان بالای وایرلس و اتصال امن
  • پشتیبانی شبکهSAMBA برای درایوهایUSB

 

ویژگی های قدرتمند امنیتی

WPA/WPA2 وWEP SPI QoS

 

نتیجه گیری

 با توجه به قیمت مودم روتر وایرلس دی لینکDSL-2790U، ظاهری زیبا، تعدد پورت های اتصال، سرعت بالای اتصال و دانلود، امنیت قابل اتکا و... یک روتر ریموت پر قدرت چند منظوره برای کارهای خانگی و دفتری می باشد. این مودم با برخورداری از پیشرفته ترین استانداردهای ADSL2/2+ می تواند از سرعت دانلود 24Mbps پشتیبانی کرده و با برخورداری از ویژگی هایی همچون حفاظت فایروال، QoS،LAN وایرلس 802.11n و 4 عدد پورت سوئیچ اترنت به دستگاهی بدل شود که می تواند نیازهای خانگی و دفتری را برای ایجاد یک ارتباط امن و سریع اینترنتی مرتفع نماید.

 

نقاط قوت

  • سرعت بالای اینترنت با دانلود24Mbps
  • پوشش دهی گسترده وایرلس با فرکانس2.4Ghz
  • راندمان بالای وایرلس
  • امنیت فوق العاده
  • پشتیبانی شبکهSAMBA برای درایوهایUSB

 

نقاط ضعف

  • بدنه پلاستیکی و مقاومت کم در برابر ضربه