نقد و بررسی لپ تاپ Legion Y540 لنوو

نقد و بررسی 02 اسفند 1398 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ Legion Y540 لنوو

لپ تاپ Legion Y540 لنوو از سری لپ تاپ‌های حرفه‌ای و گیمینگ این شرکت چینی است. سخت افزار قدرتمند در کنار قیمت مناسب باعث شده است تا Legion Y540 علاقه‌مندان زیادی را جذب خود کند. اگر قصد خرید لپ تاپ Legion Y540 لنوو را دارید با فروشگاه هدف در این مقاله همراه باشید.

 

مقدمه

شرکت‌ لنوو با تجربه‌‎ی بالا در ساخت‌‎ لپ تاپ‌های گیمینگ محصول جدید خود را با نام Legion Y540 روانه بازار کرده است. لپ تاپ گیمینگ Legion Y540 در کنار سخت افزار قدرتمند خود، قیمت مناسبی نیز دارد که این امر باعث شده است تا این لپ‌تاپ  لنوو فروش بالایی در بازار داشته باشد.
سخت افزار Y540 لنوو از قدرت بسیار بالایی برخوردارست که تمامی نیازهای گیمر‌ها و کاربران حرفه‌ایی را پوشش میدهد. پردازنده‌ی اینتل Core i7 در کنار کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA Geforce GTX قلب ‌تپنده‌ی لپ تاپ Legion Y540 را تشکیل داده است همچنین این لپ تاپ با دارا بودن 16 گیگابایت حافظه‌ی رم قابل ارتقاء و هارد‌‎ دیسک هیبریدی، سخت افزاری تمام عیار را در اختیار کاربر قرار می دهد.

 

legion y540

 

گرما دشمن سیستم‌های گیمینگ است که لپ تاپ Legion Y540 با طراحی منحصر به فرد خود و افزایش کانال‌های خروجی گرما این مشکل را برطرف کرده، همچنین با بیشتر شدن شیار‌های فن، نویز تولید شده توسط فن های لپ تاپ بسیار کاهش پیدا کرده است. صفحه نمایش 15.6 اینچی لپ تاپ Legion Y540 با رزلوشن 1920 در 1080 مجهز به پنل IPS است که با دارا بودن نرخ بروزرسانی 144 هرتزی، فریم ریت مناسبی تولید می‌کند. این امر برای داشتن تصاویری روان و شفاف هنگام‌ گیم‌های اکشن و رندر کردن تصاویر با کیفیت، بسیار حائز اهمیت است. لنوو با کاهش حاشیه صفحه‌نمایش لپ تاپ و قابلیت Anti-glare، دقت کاربران را هنگام مشاهده صفحه‌نمایش دوچندان کرده است. با فروشگاه اینترنتی هدف در نقد و بررسی لپ تاپ Legion Y540 لنوو همراه باشید.

 

نقد و بررسی لپ تاپ Legion Y540: طراحی و ساخت

شرکت لنوو با توجه به سخت افزار قدرتمند لپ تاپ Legion Y540 توانسته ظاهری بسیار جذاب را برای لپ تاپ گیمینگ سری Y خود طراحی کند. با افزایش کانال‌های خروجی گرما عملکرد سیستم خنک‌کنندگی دستگاه بهبود چشمگیری داشته است همینطور با طراحی نوین شیارهای فن، هنگام پردازش‌‎های سنگین نویز کمتری تولید خواهد شد. در طراحی یک‌دست مشکی بدنه‌ی لپ تاپ تنها شاهد لوگوی Legion هستیم و برخلاف دیگر طراحی‌های مرسوم، ظاهر لپ تاپ شلوغ نیست.

 

legion y540

 

پنل بالایی لپ تاپ برای باز شدن بیشتر صفحه نمایش کمی به جلو کشیده شده است و با اینکار لولای نگه‌دارنده صفحه‌نمایش تا 180 درجه باز خواهد شد. در پنل پایینی لپ تاپ شاهد 4 کانال خروجی گرما و همینطور پورت‌های مختلف هستیم. در سری جدید درست مانند مدل پیشین یعنی لپ‌تاپ Legion Y530 پورت‌های لپ‌تاپ به بخش پشتی منتقل شده‌اند و تنها شاهد 2 پورت Usb3 در کناره‌های لپ‌تاپ هستیم. با توجه به گیمینگ بودن لپ‌تاپ تغییری در سایز تاچ‌پد صورت نگرفته است اما تا‌چ‌پد از فرمان‌های لمسی متفاوتی پشتیبانی می‌کند. لپ‌تاپ Legion Y540 با وزن 2.3 کیلوگرمی و ضخامت 23 میلی‌متری حمل بسیار آسانی نیز دارد.

 

نقد و بررسی لپ تاپ Legion Y540: سخت‌افزار

مشخصه‌ی یک‌ لپ تاپ گیمینگ سخت‌افزار قدرتمند آن است. لپ تاپ Legion Y540 با بهره‌گیری از نسل 9 پردازنده‌ی اینتل موسوم به CoffeLake و کارت گرافیکی Nvidia GTX از توان پردازشی بالایی برخورداست.
پردازنده‌ی نسل نهم اینتل با سرعت‌ پایه‌ایی 2.6 و سرعت حداکثری 4.6 گیگاهرتزی در کانفیگ‌های متفاوت لپ تاپ مشخصات متفاوتی دارد. پردازنده‌ی اینتل لپ تاپ Y540 در دو مدل Core i5 و Core i7 در دسترس است که با دارا بودن 4 و 6 هسته‌ی پردازشی در کانفیگ‌های متفاوت، لپ تاپ Y540 از قدرت پردازشی متفاوتی برخوردار است. در تمامی کانفیگ‌ها پردازنده‌ها از قابلیت Hyper Threading پشتیبانی می‌کنند که باعث شده است لپ تاپ Legion Y540 با استفاده از هسته‌های فعال بیشتر، قدرت پردازشی بیشتری در اختیار داشته باشد. همچنین با دارا بودن حافظه کش 12 مگابایتی (سطح3) لپ‌تاپ Y540 لنوو سرعت فراخوانی بسیار بالایی دارد. با طراحی منحصر به فرد‌ شیارهای فن و همینطور عملکرد مناسب هیت‌سینک‌های پردازنده‌ی اینتل، گرمای تولید شده توسط پر‌دازشگر‌های لپ‌تاپ Legion Y540 به خوبی به بیرون هدایت می‌شود که این طراحی در طول عمر مفید لپ‌تاپ و باتری آن تاثیر بسزایی دارد. هیت‌سینک‌ها‌ یا چاه‌های حرارتی پردازنده‌ها، با کنترل جریان آزاد هوا به سیستم خنک‌کنندگی کمک می‌کنند و به طور چشمگیری در عملکرد موثر لپ‌تاپ Legion Y540 نقش دارند.

 

legion y540


در کنار پردازنده قدرتمند لپ تاپ Legion Y540، کارت گرافیک انویدیا Nvidia Gefore GTX فعالیت دارد که در کانفیگ‌های متفاوت لپ‌تاپ از نسخه‌های متفاوت گرافیک استفاده شده است. مدل‌های GTX 1660 Ti و GTX2060 هر دو از سری DDR5 و دارای 6 گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی هستند که از قدرت بسیار بالایی برای پردازش‌های گرافیکی و گیم‌های اکشن برخوردارند. همچنین مدل‌های GTX1650 و GTX 1050 با 4 و 3 گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی در دیگر کانفیگ‌های Legion Y540 موجود است. کارت گرافیگ Nvidia GTX 2060 استفاده شده دردستگاه مجهز به تکنولوژی Ray Tracing است که به لطف این تکنولوژی تصاویر از همیشه زنده‌تر و شفاف‌تر به نظر می‌رسند، همچنین گیمر‌ها می‌توانند علاوه بر اجرای بازی‌های Full HD با فریم ریت بسیار بالا، بازی‌های 4K را با فریم ریت 30 اجرا کنند. در محدوده‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ با توجه به سخت‌افزار قدرتمند استفاده شده، قیمت لپ‌تاپ Legion Y540 بسیار منطقی به نظر می‌رسد. هارد‌دیسک در همه‌‎ی کانفیگ‌های آن هیبریدی است، این به معناست که همه‌ی نسخه‌ها علاوه بر داشتن 1 ترابایت هارد SATA مجهز به هارد SSD یا نیمه جامد نیز هستند. سرعت‌ بالای هارد SSD باعث میشود که سرعت بوت لپ تاپ افزایش یابد و سرعت عمل بیشتری داشته باشید.
حافظه‌ی رم در تمامی کانفیگ‌های ارائه شده از سری DDR4 است و با توجه‌ به کانفیگ‌ انتخابی شما ظرفیت‌های متفاوتی دارد. حافظه‌ی رم لپ‌تاپ Y540 در ظرفیت‌های 8، 16، 32 گیگابایت در دسترس است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus FX504 | ایده‌آل از لحاظ فنی، مناسب از لحاظ قیمت

 

نقد و بررسی لپ تاپ Legion Y540: بلندگو، پورت و باتری

استفاده از بلندگو‌های شرکت Harman & Kardon در لپ‌تاپ Legion Y540 باعث شده است صدای تولید شده کیفیت فوق‌العاده‌ایی داشته باشد. همچنین این لپ‌تاپ با آنالیز نویز محیط اطراف و فناوری صدای دالبی Dolby® Atom صدای بهتری تولید میکند. طراحی جدید لنوو در لپ‌تاپ Legion Y540 و همینطور لپ‌تاپ Legion Y530 باعث شده است، گیمر‌ها و کاربران به همه‌ی پورت‌های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. در بخش پشتی شاهد پورتهای USB Type-C، پورت Mini DisplayPort ، یک پورت USB 3.0، خروجی تصویر 2.0 HDMI، ورودی کابل LAN هستیم. در طراحی جدید لنوو برای لپ‌تاپ‌های سری Y خود برای جلوگیری از شلوغ شدن ظاهر لپ‌تاپ تنها یک پورت USB 3.0 در سمت راست و در سمت دیگر علاوه بر پورت USB 3.0 جک هدفون نیز قرار گرفته است.

 

legion y540


باتری لپ‌تاپ گیمینگ Legion Y540 با ظرفیت 57 وات‌ساعت از نوع 3 سلولی لیتیوم پلیمر است که در صورت مصرف عادی و نه گیمینگ تا 5 ساعت می‌تواند شارژ باتری را حفظ کند. با توجه به گیمینگ بودن لپ‌تاپ این زمان بسیار منطقی است و همچنین برای جلوگیری از خراب شدن زودهنگام باتری هنگام بازی کردن و فعالیت‌های پردازشی سنگین بهتر است باتری لپ تاپ را جدا کنید.

 

نقد و بررسی لپ تاپ Legion Y540: کیبورد

به طور معمول کیبورد لپ‌تاپ‌های گیمینگ بدلیل استفاده‌ی زیاد کاربر از کلید‌های کیبورد طراحی متفاوت و مستحکم‌تری دارند. کلید‌های کیبورد لپ‌تاپ Legion Y540 در برابر فشار‌های متوالی ضمانت شده‌اند و همینطور سرعت پاسخگویی کمتر از 1میلی‌ثانیه را دارند. کلید‌های کیبورد با استاندار Accu Type اندازه‌ی نسبتا بزرگی دارند که راحتی کار با آنها را تضمین می‌کند همینطور این کیبورد جزیره‌ایی مجهز به نور پس‌زمینه است که توسط کلید‌های ترکیبی می‌شود نور آنها را کم و زیاد یا خاموش کرد.

 

legion y540

 

نقد و بررسی لپ تاپ Legion Y540: سیستم خنک‌کننده

سیستم خنک‌کننده لپ‌تاپ Legion Y540 به لطف طراحی Legion Cloud-Front از همیشه کارآمد‌تر است. 2 کانال اختصاصی برای انتقال گرمای سیستم از 4 دریچه خروجی طراحی شده که البته در کنار این سیستم، پردازشگر‍‌ها و کارت کرافیک از فن‌های جداگونه استفاده می‌کنند. کیبورد دستگاه در زیر خود مجهز به هیت‌سینک است که گرمای زیر آن را به خروجی‌های گرما منتقل می‌کند، همچنین با طراحی بیش از 70 شیار برای هر فن‌ نویز تولید شده توسط لپ‌تاپ به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Ideapad L3: میان رده خوب بازار


نقد و بررسی لپ تاپ Legion Y540: تکنولوژی‌های دیگر

با استفاده از برنامه‌ی Lenevo Vantage و Overclocking میتوانید تجربه‌ی گیمینگ خود را به مرحله‌ی بعد ببرید. با استفاده از این سیستم دیگر لازم نیست تنظیمات مختلف بازی را دستکاری کنید و تنها با استفاده از گزینه‌های دیفالت موجود در برنامه می‌توانید قدرت سخت‌افزاری Legion Y540 را آزاد کنید. البته باید اشاره کرد که تنها در بعضی از کانفیگ‌های لپ‌تاپ شما قادر هستید با OverClocking قدرت سخت‌افزاری بیشتری در اختیار داشته باشید.

 

legion y540

 

جمع بندی

لپ تاپ Legion Y540 با طراحی جدید خود و همچنین قدرت سخت‌افزاری بالا یک لپ‌تاپ گیمینگ تمام عیار و پرطرفدار است. طراحی منحصر به فرد همه‌ی اجزا باعث شده است دستگاه کارایی بالا داشته باشد. صفحه‌نمایش Full HD مات (Anti-Glare) و پنل IPS قادر هستند قدرت سخت‌افزاری و همینطور گرافیکی آن را به طور کامل به نمایش بگذارند. نسل نهم پردازنده‌ اینتل در کنار کارت گرافیک Nvidia Gefore GTX سخت‌افزار قدرتمند لپ‌تاپ Legion Y540 را تشکیل داده‌اند. خرید لپ‌تاپ Legion Y540 با قیمت بسیار مناسب و همچنین قدرت سخت افزاری بالا در رده‌ی گیمینگ برای کاربران بسیار مقرون به صرفه است.

حالا وقتشه! اینو بخون کدام مرکز تعمیر لپ تاپ اصفهان خیال شما را راحت می کند

 

نکات مثبت

  • سخت افزار قدرتمند مخصوص گیم
  • سیستم خنک‌کنندگی کارآمد
  • کیفیت ساخت بالا
  • صفحه‌نمایش HD Full با نرخ بروزرسانی 144هرتز

 

نکات منفی

  • ندارد

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید لپ تاپ Legion Y540