محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Essential G5080

نقد و بررسی 26 شهریور 1394 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Essential G5080

طراحی و ساخت:

شرکت لنوو سری جدیدی از لپ‌تاپ‌های رده‌ی کاربری عمومی Essential خود را با نام Lenovo Essential G5080 را در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی، معرفی و روانه‌ی بازار نمود. این مدل را میتوان برادر خوانده مدل‌های پیشین این شرکت یعنی G50-70 دانست ، بازار هدف این لپ‌تاپ‌ها، کاربرانیست که "ارزش خرید" فاکتور اصلی آن‌ها به هنگام خرید لپ‌تاپ بوده و قصد دارند تا با کمترین هزینه، به بیشترین کارایی برسند. بر اساس آمار و اندازه گیری ها ابعاد و وزن این سیستم به ترتیب 25  × 265 × 385 میلی‌متر و 2.5 کیلوگرم براورد شده است. این لپ تاپ با کانفیگ های متفاوت وارد بازار الکترونیک و دیجیتال شده، که بسته به کارایی خود می توانید کانفیگ مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 

نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Essential G5080

صفحه نمایش:

صفحه نمایش این لپ تاپ هم مانند لپ تاپ های سری قبل، 15.6 اینچی و از جنس LED-Backlit  می باشد. این لپ تاپ با رزولوشن 1366*168، تصاویر را بسیار با کیفیت و به وضوح و روشنی نشان می دهد. این صفحه نمایش به دلیل براق بودن، دید شما را در زیر نور زیاد کمی با مشکل رو به رو می کند، البته این موضوع مشکل بزرگی نخواهد بود و در اکثر لپ تاپ ها وجود دارد.

 

نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Essential G5080

 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X552

کیبورد و تاچ پد:

صفحه کلید این سری، یک کیبورد کامل محسوب می شود به این معنی که دارای قسمت عددی جداگانه می باشد، این موضوع یکی از نقاط قوت لپ تاپ محسوب می شود.

کلیدهای انحنادار و فاصله ی بین کلیدهای کیبورد، باعث می شوند که دقت و صحت تایپ کردن افزایش یابد. اصطلاحا به این نوع صفحه کلید، ACCU TYPE می گویند.

 تاچ پد دارای دو کلید اصلی به صورت جداگانه می باشد. سطح تاچ پد بسیار صاف روی این تاچ پد دو کلید به صورت جداگانه قرار گرفته، که این موضوع به تسریع اعمال شما کمک می کند. تاچ پد دقیقا در زیر کیبورد قرار دارد و فرمان های لمسی شما را به راحتی انجام می دهد.

 

نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Essential G5080

 

پورت و باتری:

این لپ تاپ  در کل یک سیستم همه چیز تمام به حساب می آید. پورت های این دستگاه شامل: یک پورت USB2، دو پورت USB3، خروجی HDMI، خروجی VGA، پورت شبکه و جک میکروفن و هدفون است. همچنین این لپ مجهز به بلوتوث برای ارسال و دریافت سریعتر فایلها می باشد.

باتری به کار رفته در این لپ تاپ، 4 سلولی لیتیوم-یون است و در تست های صورت گرفته روی این باتری نشان داد که این باتری تا 4 ساعت درحالت استفاده ی ممتد و بدون استفاده از شارژر به کاربر کارایی می دهد.

 

نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Essential G5080

 

سخت افزار و عملکرد:

همانطور که در بالا اشاره کردیم، این سیستم با تنظیمات مختلف وارد بازار الکترونیک و دیجیتال شده است. پردازنده ی بکار رفته مربوط به کمپانی اینتل از پنتیوم گرفته تا Core i7 انتخاب شده، که به سرعت پردازنده ی متفاوت مجهز گشته اند. لپ تاپ هایی که به پردازنده ی قوی تر مجهز شده اند، پردازنده ی آن ها متعلق به نسل جدید یعنی برادول می باشند. پردازنده‌ی Broadwell بر بستری از فناوریِ ۱۴ نانومتری استوار است. برادوِل مشتقی از پردازنده‌ی Haswell است که خود بر اساس پروسه‌ی ساختِ ۲۲ نانومتری ساخته شده بود. طبیعتا، حرکت به پروسه‌ی ساختِ کوچکتر باعث کاستن از ابعادِ تراشه و کاهش مصرفِ توان می‌شود.

همچنین از 4 گیگابایت تا 8 گیگابایت به فضای رم مجهز شده اند، که بسته به کاراریی خود از لپ تاپ می توانید مقدار رم را انتخاب کنید. البته ناگفته نماند که این سیستم قابلیت ارتقاء رم تا 16 گیگابایت را دارا می باشد.

در بخش هارد دیسک این سیستم ها مقدار فضای 1000 گیگابایت تعبیه شده است، که دارای دور 5400 می باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی لپ تاپ HP Pavilion 15 CD099nia: پرقدرت ولی خوش‌قیمت

دربخش گرافیک نیز شاهد پردازنده ی نوع ATI سری R5 M230 همراه با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی هستیم که با این پردازنده به راحتی و بدون هیچ مشکلی می توانید بازی های سه بعدی و برنامه های گرافیکی را دارا باشید.