بررسی لپ تاپ HP Pavilion 15 CD099nia: پرقدرت ولی خوش‌قیمت

نقد و بررسی 21 مهر 1397 علی مظفری

بررسی لپ تاپ HP Pavilion 15 CD099nia: پرقدرت ولی خوش‌قیمت

لپ‌تاپ‌هایی که از پردازنده‌ی AMD بهره می‌برند، علاوه بر عملکرد خوب، قیمت مناسبی دارند که همین موضوع باعث می‌شود طرفداران خودش را داشته باشند. لپ‌تاپ HP Pavilion 15 CD099nia جزو همین نوت‌بوک‌هایی است که علاوه بر سخت‌افزار قدرتمند و طراحی زیبا قیمت مناسبی دارد که باعث می‌شود ارزش خرید آن بالاتر رود. برای مشاهده قیمت لپ‌تاپ HP Pavilion 15 CD099nia و همچنین نقد و بررسی تخصصی این لپ‌تاپ همراه ما باشید.

کمپانی آمریکایی HP(اچ پی) همانند شرکت دل، یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی در دنیا است. لپ‌تاپ‌های این برند با مشخصات فنی و طراحی ظاهری متنوع وارد بازار می‌شوند تا طیف وسیعی از کاربران را پوشش دهند. طراحی زیبا، نمایشگر با کیفیت و سخت‌افزار قدرتمند و قیمت مناسب لپ تاپ های HP  همیشه از ویژگی‌های آنها بوده است.

برای انتخاب لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل(Intel) و اِی‌اِم‌دی(AMD) میان کاربران همیشه اختلاف بوده است. برخی معتقدند پردازنده‌های اینتل قدرت و طول عمر بیشتری دارند و برای طولانی مدت بهتر هستند ولی برخی دیگر نیز باور دارند پردازنده‌‌های AMD به این سادگی‌ها گوی سبقت را به رقیب خود واگذار نمی‌کنند و باتوجه به قدرت پردازشی خوب، قیمت و مصرف کمتری دارند.

به هر حال لپ‌تاپ HP Pavilion 15 CD099nia یکی از محصولات میان‌رده‌ی این کمپانی با پردازنده‌ی AMD است که سخت افزار قدرتمند و طراحی زیبای آن در کنار قیمت مناسبی که دارد، کاربران زیادی را برای خرید این دستگاه وسوسه می‌کند.

با نقد و بررسی تخصصی لپ تاپ اچ پی پاویلیون 15 CD099nia همراه ما باشید.

 

طراحی

 

طراحی لپ تاپ HP Pavilion 15 CD099nia

 

لپ‌تاپ HP Pavilion 15 CD099nia از زبان طراحی آشنای این کمپانی بهره می‌برد و همان اول زیبایی آن چشمان شما را خیره می‌کند. لپ‌تاپی باکیفیت و پرچمدار که بدنه‌ی فلزی آن کیفیت ساخت بالایی دارد و در رنگ‌بندی نقره‌ای و سیاه به فروش می‌رسد.

بدنه‌ی این نوت بوک کیفیت و استحکام بسیار خوبی دارد و طراحی ساده‌ی آن باعث شده زیبایی دستگاه دوچندان شود. همان لحظه‌ی اول که لپ‌تاپ HP Pavilion 15 CD099nia را در دست می‌گیرد متوجه می‌شوید با یک محصول رده‌بالا و خوش‌ساخت روبه‌رو هستید.

رو درِ این لپ‌تاپ شاهد طراحی ساده و برس‌خورده هستیم که لوگوی معروف و براق hp در وسط آن خودنمایی می‌کند. نکته‌ی ویژه درباره‌ی درِ لپ‌تاپ این است که به صورت یکپارچه تا پشت بدنه‌ی دستگاه کشیده شده است و لوگوی Pavilion نیز در قسمت پایین به چشم می‌خورد.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 نکته مهم برای خرید لپ تاپ | راهنمای خرید و مشاوره انتخاب لپ تاپ

بعد از باز کردن درِ HP Pavilion 15 CD099nia زیبایی این دستگاه کامل می‌شود. طراحی جذاب و بی‌نقص این لپ‌تاپ در قسمت صفحه کلید و تاچ‌پد (Touchpad) باعث می‌شود بیش از پیش عاشق این نوت بوک شوید.

زیر نمایشگاه لوگوی hp و بالای آن وب‌کم، چراغ دوربین و دو میکروفون قرار گرفته است. بالای کیبورد اسپیکرهای استریوی ساخت کمپانی مشهور B&O دیده می‌شود که نوید کیفیت صدای بسیار خوبی را می‌دهد. این لپ‌تاپ از صفحه کلید عددی (Numpad) نیز پشتیبانی می‌کند که برای کارهای محاسباتی عالی است.

در این قسمت نیز بدنه‌ی دستگاه کیفیت خوبی دارد و به جز قسمت کیبورد، قسمت‌های دیگر از سطح فلزی کاملا صاف و برس‌خورده بهره می‌برد.

ابعاد لپ‌تاپ HP Pavilion 15 CD099nia برابر 22.5 * 252.1 * 378 میلی‌متر و وزن آن 2.02 کیلوگرم است که برای یک لپ‌تاپ 15.6 اینچی یک نقطه‌ی قوت به‌شمار می‌رود. این لپ‌تاپ قابلیت حمل بسیار خوبی دارد و به عنوان یک همراه همیشگی می‌توانید روی آن حساب کنید.

 

خروجی‌ها

 

لپ تاپ HP Pavilion 15 CD099nia

 

لپ‌تاپ اچ پی پاویلیون 15 CD099nia با توجه به رده‌ی خود، پورت‌های کاملی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند به راحتی کارهای خود را انجام دهند. سمت راست دستگاه می‌توانید درایو نوری، یک پورت USB 3.1 و کارتخوان microSD را مشاهده کنید.

اما سمت چپ اوضاع نسبتا شلوغ‌تری دارد. در این قسمت می‌توانید جک صوتی 3.5 میلی‌متری، پورت USB Type C، خروجی USB 3.1، پورت HDMI و خروجی LAN تعبیه شده است.

 

صفحه کلید و تاچ پد

 

لپ‌تاپ HP Pavilion 15 CD099nia از یک صفحه کلید جزیره‌ای کامل همراه با کیبورد عددی بهره می‌برد که به دلیل کیفیت بالا و فاصله‌ی خوب کلیدها، به راحتی می‌توانید برای طولانی مدت بدون کوچکترین مشکل با آن کار کنید.

هنگام بررسی کیبورد این لپ‌تاپ، کلیدها عملکرد بسیار خوبی داشتند و با کمترین فشار به سرعت دستور شما را اجرا می‌کنند. کلیدها بسیار نرم هستند و هیچ‌گونه صدای اضافی ندارند. صفحه کلید HP Pavilion 15 CD099nia از نور پس‌زمینه نیز بهره می‌برد که در شرایط نور کم به کمک شما می‌آید.

کیفیت کیبورد این لپ‌تاپ در بخش تاچ‌پد تکمیل می‌شود. تاچ‌پد لپ‌تاپ HP Pavilion 15 CD099nia به صورت یکدست و یکنواخت با رنگ‌ بدنه در نظر گرفته شده است که عملکرد بسیار نرم و روانی دارد و از ژست‌های حرکتی چندلمسی نیز پشتیبانی می‌کند. یکی از مشکلات کیبورد فضای کم کلیدهای جهت نما است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 330 | ساده، زیبا و کارآمد!

شاید تنها مشکلات تاچ‌پد دستگاه به ابعاد کوچک آن با توجه به فضای موجود و نداشتن کلیک‌پد (Clickpad) برگردد که البته خیلی در عملکرد کاربران خللی ایجاد نمی‌کند.

 

نمایشگر

 

نمایشگر لپ تاپ HP Pavilion 15 CD099nia

 

مدلی که ما از لپ‌تاپ HP Pavilion 15 CD099nia بررسی کردیم به یک نمایشگر 15.6 اینچی IPS با پنل مات و رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل مجهز شده بود. این نوت‌بوک مدل‌ ارزان‌تری دارد که از رزولوشن 768 * 1366 پیکسل بهره می‌برد.

به لطف بهره‌گیری از پنل IPS با رزولوشن فول ‌اچ‌دی، عملکرد صفحه نمایش این لپ‌تاپ بسیار خوب است و به راحتی از عهده‌ی کارهای روزانه و دیگر وظایفی برمی‌آید که نیاز به نمایش جزئیات دقیق دارد.

روشنایی صفحه نمایش در سطح بسیار خوبی قرار دهد، رنگ‌ها شفاف و زنده نمایش داده می‌شود و زاویه‌ی دید عالی است. با توجه به مات بودن صفحه نمایش، می‌توانید از لپ‌تاپ خود در شرایط نور زیاد نیز به راحتی استفاده کنید.

هنگام بررسی لپ‌تاپ HP Pavilion 15 CD099nia از کار کردن با نمایشگر آن لذت بردیم. در این بازه‌ی قیمتی نمایش جزئیان و عمق رنگ سیاه خوب بود و کاملا کاربران لذت خواهند برد.

 

سخت افزار

 

سخت افزار لپ تاپ HP Pavilion 15 CD099nia

 

در حالی که بسیاری از لپ‌تاپ در یک مدل با مشخصات فنی متنوع و قیمت متفاوت وارد بازار می‌شوند، اما لپ‌تاپ HP Pavilion 15 CD099nia خیلی شامل این قضیه نمی‌شود و تنها با پردازنده‌ی A12 به فروش می‌رسد.

لپ‌تاپی که بررسی کردیم به یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای و کم‌مصرف AMD A12 9720P با کد بریستول ریج (Bristol Ridge) با فرکانس کاری 2.7 گیگاهرتز، معماری 64 بیتی، حافظه‌ کش 2 مگابایت و لیتوگرافی 28 نانومتری مجهز شده بود.

سری پردازنده‌‌های A12 9700 در کنار سری FX جزو APUهای قدرتمند کمپانی ا‌ِی‌اِ‌م‌دی به شمار می‌روند و اگر بخواهیم آنها را با پردازنده‌های اینتل مقایسه کنیم، باید بگوییم هم‌رده‌ی پردازنده‌های کم‌مصرف نسل هشتم Core i5 اینتل قرار می‌گیرند.

علاوه بر این لپ‌تاپ HP Pavilion 15 CD099nia از 16 گیگابایت رم DDR4، پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع Radeon R7، پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon TM530 با چهار گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی، باتری سه سلولی لیتیوم یون، یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، بلوتوث نسخه‌ی 4.0 و شبکه‌ی Wi-Fi 802.11 a/b/g/n بهره می‌برد.

یک نسخه‌ی ارزا‌ن‌تر از این لپ‌تاپ وجود دارد که با 8 گیگابایت رم DDR4 به فروش می‌رسد.

با توجه به سخت‌افزار این لپ‌تاپ کاملا مشخص است که به سادگی می‌توانید کارهای اداری، روزانه و وظایف دیگری چون اجرای نرم‌افزارهای ویرایش عکس، نرم‌افزارهای بسته‌ی آفیس و وب‌گردی را انجام دهید. همچنین این نوت‌بوک می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای انجام کارهای چندرسانه‌ای، تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus K570UD | لپ‌تاپ‌ حرفه‌ای برای حرفه‌ای‌ها!

ضمن اینکه با توجه به پردازنده‌ی گرافیکی به کار رفته در لپ‌تاپ HP Pavilion 15 CD099nia می‌توانید با کمی پایین آوردن سطح توقع خود، برخی عناوین از بازی‌های جذاب را با رزولوشن پایین اجرا کنید. پردازنده‌ی به کار رفته در این لپ‌تاپ معادل NVIDIA GeForce 920MX است.

هنگام کار کردن با این لپ‌تاپ به لطف سیستم خنک‌کننده‌ی آن، گرمای خروجی در سطح عادی قرار داشت و تنها وقتی چندین وظیفه‌ی سنگین به صورت همزمان اجرا شود، گرمایی زیر کیبورد احساس می‌شود. اما در مجموع کارهای مختلف به صورت روان و بدون لگ انجام شد و مشکل خاصی احساس نکردیم.

در ادامه نتایج بنچمارک این لپ تاپ آورده شده است:

 

بنچمارک لپ تاپ HP Pavilion 15 cd099nia

 

باتری

کمپانی اچ‌پی برای لپ‌تاپ خود از یک باتری سه سلولی (41 وات ساعت) لیتیوم یون استفاده کرده است که بهتر بود به جای آن حداقل سراغ یک نمونه‌ی چهار سلولی می‌رفت.

در کل با توجه به سخت‌افزار کم مصرف به کار رفته در لپ‌تاپ HP Pavilion 15 CD099nia، براساس تست‌های استانداردی که انجام دادیم، باتری این دستگاه به طور متوسط هنگام تماشای فایل‌های ویدیویی با رزولوشن HD و روشنایی 50 درصد و هنگام وب‌گردی، 5 ساعت تا 5.5 ساعت شارژدهی دارد که مقدار متوسطی به شمار می‌رود.

 

اسپیکر

لپ‌تاپ HP Pavilion 15 CD099nia از دو اسپیکر استریو ساخت کمپانی سرشناس B&O Play به عنوان یکی از شرکای تجاری اچ‌پی در بالای کیبورد بهره می‌برد. این اسپیکرها از فناوری HP Audio Boost پشتیبانی می‌کنند که نتیجه‌ی آن خروجی صدای باکیفیت با بلندی کاملا مطلوب است. حتی با بلند شدن صدا هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی‌رسد و از شنیدن موسیقی و تماشای فیلم لذت می‌برید.

 

وب کم

وب کم لپ تاپ HP Pavilion 15 CD099nia

 

در قسمت بالای نمایشگر لپ‌تاپ اچ‌پی Pavilion 15 CD099nia می‌توانید یک وب‌کم HD با فناوری TrueVision را مشاهده کنید که از دو میکروفون داخلی بهره می‌برد. از این دوربین می‌توانید برای برقراری تماس تصویری یا دیگر کارهای خود از آن استفاده کنید.

البته یادتان باشد وب‌کم این لپ‌تاپ و دیگر نمونه‌های مشابه صرفا برای برطرف کردن نیازهای اولیه‌ی کاربران تعبیه می‌شوند و خیلی نباید روی کیفیت آنها حساب باز کنید.

 

نرم‌ افزار

لپ‌تاپ Pavilion 15 CD099nia نیز مانند بسیاری از لپ‌تاپ‌های دیگر در دو نسخه‌ی فاقد سیستم عامل و مجهز به نسخه‌ی 64 ویندوز به فروش می‌رسد. مدلی که ما بررسی کردیم فاقد ویندوز ارجینال بود.

با توجه به مشخصات فنی و سخت‌افزاری که اچ‌پی برای لپ‌تاپ خود در نظر گرفته است به راحتی می‌توانید کارهای روزانه چون وب‌گردی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، کار با نرم‌افزارهای ویرایش عکس، مهندسی، مالی و حسابداری و بسته‌ی آفیس را بدون مشکل یا کندی انجام دهید.

 

سخن پایانی

کمپانی اچ‌پی همانند شرکت دل(Dell) یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی در دنیا است که لپ‌تاپ‌های خود را در سری‌های مختلف در بخش پایین‌رده، میان‌رده و پرچمدار وارد بازار می‌کند. لپ‌تاپ‌های اقتصادی و میان‌رده‌‌ی HP همواره به دلیل طراحی زیبا، سخت‌افزار قابل قبول و قیمت مناسب طرفداران زیادی دارند.

لپ‌‌تاپ HP Pavilion 15 CD099nia جزو محصولات میان‌رده ولی قدرتمند این برند به شمار می‌رود که طراحی زیبایی دارد، سخت‌افزار خوبی برای آن در نظر گرفته شده و قیمت مناسبی دارد. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این لپ‌تاپ یکنواختی و هماهنگی سخت‌افزار است که باعث سرعت عمل بیشتر آن شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون 6 اقدامی که برای راه اندازی لپ تاپ یا کامپیوتر جدید باید انجام شود

این لپ‌تاپ با توجه بهای پرداختی در ازای وزن سبک، طراحی زیبا و سخت‌افزار به کار رفته در آن، ارزش خرید بالایی دارد و به راحتی می‌تواند طیف وسیعی از کاربران را تحت پوشش قرار دهد.

 

نقاط قوت

  • طراحی زیبا
  • استحکام بالا
  • سخت‌افزار مناسب
  • نمایشگر خوب
  • صفحه کلید جذاب
  • وزن پایین‌تر نسبت به رقبا

نقاط ضعف

  • نداشتن SSD
  • شارژدهی متوسط باتری