نقد و بررسی کوادکوپتر سایما X22: سرگرمی ارزان قیمت

نقد و بررسی 06 بهمن 1397 علی مظفری

نقد و بررسی کوادکوپتر سایما X22: سرگرمی ارزان قیمت

کوادکوپترها (quadcopter) از زمان عرضه تا به امروز همواره به عنوان یکی محبوب‌ترین ابزار سرگرمی مطرح بوده‌اند. در کشور ما نیز شاهد محبوبیت روز افزون این گجت‌ها در میان طیف وسیعی از کاربران هستیم. برخی کاربران به‌دلیل نیازها و استفاده‌های تجاری اقدام به خرید پهپادهایی می‌کنند که دارای امکانات ارتباطی حرفه‌ای و دوربین‌های پیشرفته هستند. این پهپادها (drone) در مقابل امکانات بی‌شمار خود قیمت بالایی داشته و بسیاری از افراد توان خرید آن‌ها را ندارند. اما دسته دیگری از کوادکوپترها نیز وجود دارند که با امکانات کم اما قیمت مناسب عرضه می‌شوند تا همگان بتوانند تجربه‌ای از پرواز کوادکوپترها داشته باشند. سایما X22 یکی از این کوادکوپترها می‌باشد، که با قیمتی مناسب می‌تواند تجربه لذت بخشی برای شما و فرزندانتان به ارمغان آورد. با ما در نقد و بررسی کوادکوپتر سایما ایکس 22 همراه باشید.

 

طراحی سایما X22

سایما X22 در دسته کوادکوپترهای کوچک قرار می‌گیرد. این پهپاد دارای ابعاد 13.5 سانتی‌متری در طول و عرض و همچنین ارتفاع 3 سانتی‌متری بدنه است. بدنه محصول از جنس پلاستیک بوده و می‌تواند ضربات وارده به پهپاد را تا حدود زیادی تحمل کند. بر روی سطح بالایی بدنه شاهد لوگوی سایما و نوشته X22 هستیم که در بین این دو کلید روشن شدن دستگاه قرار دارد.

 

طراحی سایما X22

 

بازوهای سایما ایکس 22، همچون مدل‌های مقرون به‌صرفه دیگر، امکان تا شدن را ندارند و با توجه به ابعاد محصول، نیازی به این قابلیت احساس نخواهید کرد. چهار گارد پلاستیکی نیز وظیفه محافظت از پروانه‌ها را به عهده دارند. شما می‌توانید به آسانی این قطعات را جدا کرده و یا مجدداً متصل نمایید.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی کوادکوپتر MJX BUGS 5W | یک پهباد حرفه‌ای

شما به راحتی می‌توانید سایما X22 را در کیف‌های کوچک نیز همراه خود داشته باشید. وجود چراغ‌های LED باعث زیبایی بیشتر محصول و همچنین امکان استفاده از آن در شب و محیط‌های تاریک شده است.

نکته‌ای که در مورد کوادکوپترهای سبک وزن مانند سایما ایکس 22 وجود دارد این است که به پرواز درآوردن آن‌ها در شرایط نامناسب جوی می‌تواند باعث برخورد و آسیب جدی به پهپاد شود.

 

پروانه های کوادکوپتر سایما X22

 

 امکانات سایما X22

خریداران این محصول مسلماً توقع امکاناتی در حد و اندازه، DJI Spark، از آن ندارند اما، به عنوان یک وسیله سرگرمی با قیمت پایین، سایما X22 را می‌توان انتخابی مناسبی دانست. این کوادکوپتر دارای یک کنترلر خوش دست و کارآمد است. این کنترلر که دارای برد 100 متر می‌باشد به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی گشته تا استفاده از آن برای تمامی افراد آسان باشد.

کنترل کوادکوپترها در لحظات ابتدایی برخواستن بسیار مشکل است و احتمال برخورد در این مواقع نیز زیاد است. به وسیله کنترلر سایما X22 شما می‌توانید با فشار یک دکمه تیک اف و فرود خودکار داشته باشید. این ویژگی بسیار خوبی است که پیش از این، در کمتر محصول ارزان قیمتی شاهد آن بوده‌ایم.

 

کنترلر کوادکوپتر سایما X22

 

قابلیت دیگری که از طریق کنترلر به آن دسترسی دارید، امکان مانور چرخشی به صورت 360 درجه است که می‌توانید با فشار کلید مخصوص به آن فرمان این حرکت را به پهپاد ارسال نمایید. شما همواره می‌توانید سرعت پهپاد خود را از بین دو حالت سریع و کند انتخاب نمایید.

پیش از این در بررسی سایما x20-s (SYMA X20-S Quadcopter) توضیح کاملی پیرامون قابلیت هدلس (headless) کوادکوپترهای سایما ارائه کردیم اما به طور خلاصه قابلیت هدلس به شما امکان می‌دهد فارغ از جهت سر سایما X22 با فشار کلید جهت نما به سمت دلخواه خود، کوادکوپتر را به آن سمت هدایت کنید. این قابلیت امکان کنترل ساده‌تر کوادکوپتر را فراهم می‌کند.

 

قابلیت هدلس سایما X22

 

وجود دوربین بر روی کوادکوپترهایی که با هدف استفاده به عنوان یک وسیله سرگرمی تولید شده ضروری نیست و باعث افزایش قیمت محصول نهایی خواهد شد. سایما X22 به دوربین مجهز نیست و امکان عکاسی و فیلم‌برداری را به شما نخواهد داد.

سایما ایکس 22 به دو ویژگی برای حفظ امنیت خود مجهز شده است، که احتمال آسیب به پهپاد را به‌طور چشم‌گیری کاهش خواهد داد. ویژگی اول در زمانی که شارژ باتری پهپاد به مقدار بحرانی برسد فعال شده و پهپاد را به طور خودکار فرود خواهد آورد. این ویژگی به شما امکان می‌دهد با خیال راحت کنترل کوادکوپتر را به دیگران بسپارید، بدون ابن‌که نگران سقوط کوادکوپتر به دلیل اتمام باتری باشید. ویژگی بعدی در زمان برخورد کوادکوپتر با موانع باعث خاموش شدن موتورها شده و از صدمه بیشتر به آن جلوگیری خواهد کرد.

 

قابلیت‌های کوادکوپتر سایما X22

 

 باتری سایما X22

همواره باتری پهپادها معضل بزرگی برای انواع حتی پیشرفته آن‌ها بوده است. باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر وزن بیشتری دارند و زمان شارژ کامل نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در سایما X22 از یک باتری 400 میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است که با توجه به عدم وجود دوربین و حسگرهای دیگر می‌توانید انتظار 8 الی 10 دقیقه پرواز را داشته باشید.

باتری سایما X22 امکان خارج نمودن و تعویض دارد و همچنین شما می‌توانید با خرید یک باتری اضافه زمان پرواز خود را افزایش دهید. مدت زمان شارژ کامل این باتری حدود 90 دقیقه است که زمانی نسبتاً طولانی برای یک باتری 400 میلی‌آمپر ساعتی ارزیابی می‌شود.

 

پهباد سایما X22

 

جمع‌بندی

سایما X22 یک وسیله سرگرمی کم نظیر است که می‌تواند لذت به پرواز درآوردن کوادکوپترها را با قیمت مناسب برای به شما عرضه کند. ابعاد این محصول به گونه‌ای است که به شما امکان پرواز در محیط خانه را نیز خواهد داد. کیفیت ساخت مناسب و قابلیت‌های امنیتی ساده، اما کارآمد این محصول باعث می‌شود صدمات وارده به سایما ایکس22 کاهش یابد و شما بتوانید برای مدت طولانی از این پهپاد استفاده نمایید.

اگر در انتخاب شما قیمت کوادکوپتر اهمیت دارد و می‌خواهید با هزینه محدود بهترین گزینه را خریداری نمایید، خرید سایما X22 را به شما توصیه می‌کنیم. اگر قصد خرید کوادکوپترهای ارزان قیمت دارای دوربین را دارید مدل‌های هواجون W606-3 و QS005B می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شما باشند. قیمت کوادکوپتر سایما X22 به مراتب کمتر از کوادکوپترهای دارای دوربین است.

 

مزایا

  • قیمت به‌صرفه
  • قابلیت‌های پروازی و ایمنی مناسب
  • شارژدهی باتری
  • کنترل ساده پهپاد

 

معایب

  • مدت زمان 90 دقیقه‌ای شارژ باتری