نقد و بررسی Mi 9T شیائومی: زیبا و خوش قیمت با سلفی پاپ‌آپ

نقد و بررسی 17 شهریور 1398 علی مظفری

نقد و بررسی Mi 9T شیائومی: زیبا و خوش قیمت با سلفی پاپ‌آپ

یکی از گوشی های جدید شیائومی که به دلیل بهره‌مندی از برخی ویژگی های خاص از جمله دوربین سلفی پاپ‌آپ و قیمت مناسب توانسته آمار فروش خوب را به ثبت برساند و مورد استقبال کاربران قرار گیرد، گوشی شیائومی می 9 تی (Xiaomi Mi 9T) است. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی Mi 9T شیائومی بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را برایتان مشخص کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

شیائومی از آن دسته شرکت هایی است که همیشه سعی داشته با عرضه گوشی های مقرون به صرفه و خوش قیمت نبض بازار را در دست بگیرد و برای خود جایگاهی در صنعت موبایل ایجاد کند. باید اعتراف کنیم که شرکت شیائومی حداقل طی چند سال اخیر در این راستا موفق بوده و به هدف خود رسیده است. یکی از جدیدترین گوشی های این شرکت که ترکیبی از قیمت و کارایی مناسب را ارائه کرده، گوشی Mi 9T است که در ماه ژوئن (June) سال 2019 شاهد رونمای یاز آن بودیم. قیمت گوشی Mi 9T شیائومی در بازارهای جهانی 300 یورو عرضه شده و می‌تواند یک گزینه خرید عالی برای افرادی باشد که می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان گزاف یک گوشی با کیفیت و کارآمد داشته باشند.

اما مطمئنا هر گوشی نقاط قوت و ضعف مخصوص خودش را دارد و اینطور نیست که بگوییم یک اسمارتفون از همه نظر کامل بوده و بهترین گزینه برای خرید است. طبیعتا شیائومی می 9 تی هم از این قاعده مستثنا نیست و نقاط ضعف و قوت مخصوص خودش را دارد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی Mi 9T شیائومی می‌پردازیم و تجربه یک ماه استفاده مداوم از این گوشی را با شما عزیزان اشتراک بگذاریم. بنابراین اگر قصد خرید گوشی جدید را دارید و شیائومی می 9T از گزینه های خریدتان است، توصیه می‌کنیم حتما تا انتهای این مقاله با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی Mi 9T شیائومی: طراحی و ظاهر

به عقیده ما یکی از اصلی ترین نقاط قوت گوشی می 9 تی مربوط به سبک طراحی و ظاهر متفاوت و نسبتا خلاقانه آن می‌شود. فریم اصلی این گوشی آلومینیومی است و پنل جلو و قاب پشت آن با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و بسیار براق و جذاب به نظر می‌رسد. شیائومی گوشی Mi 9T را در سه رنگ مشکی، آبی - مشکی و قرمز - مشکی روانه بازار کرده که دو نسخه آبی – مشکی و قرمز – مشکی آن طراحی خاصی دارند که شیائومی از آن به عنوان طرحی شعله مانند یاد می‌کند. در عکس زیر نسخه قرمز – مشکی این گوشی را مشاهده می‌کنید. بدنه Mi 9T ابعاد 8.8 در 74.3 در 156.7 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 191 گرم می‌رسد. بنابراین با خرید Mi 9T شیائومی به گوشی با ظاهر شیک، زیبا و جذاب دسترسی پیدا می‌کنید، اگرچه برای اطمینان از محافظت از قاب پشت این اسمارتفون ملزم به استفاده از قاب و گارد موبایل خواهید بود و این موضوع می‌تواند زیبایی ظاهری و خاص بودن گوشی را از بین ببرد.

 

نقد و بررسی Mi 9T شیائومی

 

اگر به قاب پشت گوشی دقت کنید متوجه می‌شوید که فقط سه لنز دوربین در این بخش نصب هستند و هیچ خبری از اسکنر انگشت نیست! اسکنر انگشت شیائومی می 9 تی در نمایشگر آن تعبیه شده است! به بیان دیگر صفحه نمایش این گوشی قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد. برای اسکن انگشت و تایید هویت کافیست انگشت خود را روی بخش زیرین صفحه نمایش قرار دهید تا پروسه اسکن و تایید انجام شود. در بررسی Mi 9T شیائومی مشخص شد که سرعت عمل اسکنر انگشت زیر صفحه نمایش دستگاه خوب و قابل قبول است. گوشی مذکور علاوه بر قابلیت اسکن انگشت از قابلیت تشخیص چهره هم پشتیبانی می‌کند که سرعت و دقت عمل آن در این زمینه واقعا خوب است. تشخیص چهره این گوشی توسط دوربین سلفی آن انجام می‌شود.

حالا که صحبت از دوربین سلفی شد، بد نیست کمی هم در مورد اصلی ترین ویژگی خاص طراحی گوشی می 9 تی هم صحبت کنیم. گوشی Mi 9T از دوربین سلفی پاپ‌آپ بهره می‌برد که در لبه فوقانی و سمت چپ قاب آن تعبیه شده و هر زمان که نیاز به فعالسازی و استفاده از دوربین سلفی باشد از بدنه دستگاه خارج می‌شود و پس از اتمام کار به طور خودکار به داخل بدنه گوشی باز می‌گردد. سرعت باز و بسته شدن دوربین سلفی گوشی خوب است و استفاده از این سبک طراحی سبب شده که شیائومی بتواند حاشیه های صفحه نمایش گوشی را باریک‌تر در نظر بگیرد. جالب است بدانید شیائومی مکانیزمی در عملکرد دوربین پاپ‌آپ گوشی می 9 تی بکار برده که در صورت فعال بودن آن و افتادن گوشی از دست کاربر، سریعا دوربین سلفی به داخل بدنه هدایت می‌شود تا از آسیب دیدن آن جلوگیری به عمل آید. بنابراین بهره‌مندی از دوربین سلفی پاپ‌آپ یکی از اصلی ترین ویژگی های خاصی است که در طراحی گوشی Xiaomi Mi 9T شاهد بکارگیری آن هستیم.

 

نقد و بررسی Mi 9T شیائومی

 

وقتی از نمای رو به رو به گوشی مورد نظر نگاه کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه آن توجهتان را جلب می‌کند. نمایشگر این گوشی بزرگ است و تقریبا 86.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. بدین ترتیب ظاهری زیبا و به روز از نمای رو به رو برای دستگاه به ارمغان آورده می‌شود. گوشی می 9T شیائومی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و به پورت شارژر USB C مجهز است و در عین حال از جک 3.5 میلیمتری هدفون هم بهره می‌برد. اسپیکر گوشی هم در لبه زیرین آن تعبیه شده و کیفیت صدای خروجی آن مطلوب خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون انتقال اطلاعات واتس آپ از آیفون به اندروید و بالعکس

اما یکی از ویژگی هایی که انتظار داشتیم در گوشی Mi 9T شاهد پیاده‌سازی آن باشیم و خلا آن به طور کامل احساس می‌شود، پشتیبانی از استاندارد ضد آب است. متاسفانه گوشی مذکور از طراحی ضد آب بهره نمی‌برد و در برابر آب خوردگی حساس عمل می‌کند. این تنها ویژگی است که به عقیده ما اگر در گوشی می 9 تی ارائه می‌شد می‌توانست آن را به یک رقیب جدی برای شناخته شده ترین گوشی های رده بالای بازار تبدیل کند. بنابراین اگر بخواهیم جمع‌بندی از این بخش نقد و بررسی Mi 9T شیائومی داشته باشیم می‌توانیم اینطور بگوییم که گوشی مذکور از سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت بسیار خوبی بهره می‌برد و ظاهر خوب آن یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبتش محسوب می‌شود.

 

نقد و بررسی Mi 9T شیائومی

 

نقد و بررسی Mi 9T شیائومی : صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی شیائومی Mi 9T از 6.39 اینچی و از نوع آمولد (AMOLED) است و رزولوشن فول اچ دی پلاس (2340 در 1080 پیکسل) را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی نمایشگر آن به چیزی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نسبت تصویر آن هم 19.5 به 9 است. همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم صفحه نمایش این گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و تقریبا 86.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را در بر می‌گیرد و بخش زیرین صفحه نمایش قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم ارائه می‌کند. مقاومت صفحه نمایش گوشی به لطف بهره‌مندی از شیشه گوریلاگلس 5 در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز بسیار خوب است اما با این حال توصیه می‌کنیم حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را برای محافظت از نمایشگر دستگاه روی آن نصب کنید. لازم به ذکر است که اگر گلس LCD شما کیفیت خوبی داشته باشد، اختلالی در عملکرد اسکنر انگشت صفحه نمایش دستگاه به وجود نمی‌آورد، پس از این نظر نگران نباشید. اما کیفیت صفحه نمایش گوشی چطور است؟ در بررسی Mi 9T شیائومی مشخص شد که صفحه نمایش آن کیفیت عملکرد بسیار خوبی دارد و محتوا بر روی آن با شارپنس، کنتراست، شادابی و وضوح مطلوبی نمایش داده می‌شود.

تماشای فیلم و ویدئو های یوتیوب در صفحه نمایش 6.39 اینچی این گوشی بسیار لذت‌بخش خواهد بود و وبگردی هم می‌تواند تجربه بسیار مطلوبی را برایتان به ارمغان بیاورد. طبق اطلاعات ارائه شده، صفحه نمایش گوشی مذکور ماکسیمم روشنایی در حدود 400 نیت دارد و بدین ترتیب برای استفاده در محیط های باز و تحت تابش نور مشکلی برای کاربر ایجاد نمی‌کند. برای اینکه در محیط های این چنینی بتوانید محتوای روی صفحه نمایش گوشی را بدون مشکل مشاهده کنید کافیست شدت روشنایی آن را بر روی حداقل 80 درصد تنظیم نمایید. بنابراین صفحه نمایش شیائومی می 9 تی از نظر روشنایی هم کیفیت عملکرد مطلوبی دارد. به طور کلی اگر به کیفیت عملکرد صفحه نمایش اهمیت می‌دهید، شیائومی Mi 9T شما را نا امید نمی‌کند. ضمنا نمایشگر این گوشی از قابلیتی تحت عنوان Ambient Display پشتیبانی به عمل می‌آورد که قابلیتی شبیه به قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" یا همان "Always On Display" است و مشخصاتی مثل تاریخ، زمان و شارژ باتری و برخی نوتیفیکیشن ها را دائما به تصویر می‌کشد.

 

نقد و بررسی Mi 9T شیائومی

 

نقد و بررسی Mi 9T شیائومی: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

با توجه به اینکه گوشی می 9 تی در سال 2019 معرفی شده، جای تعجبی ندارد که به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره‌مند است. رابط کاربری MIUI 10 هم به عنوان جدیدترین نسخه از رابط کاربری اختصاصی شرکت شیائومی در کنار سیستم عامل دستگاه ارائه می‌شود. در بررسی Mi 9T شیائومی مشخص شد که بستر نرم افزاری این گوشی عملکرد روان و کاملا قابل قبولی دارد. شاید تعداد اپلیکیشن های پیش فرض نصب شده روی آن کمی زیاد باشند و برخی از این اپلیکیشن ها هیچوقت مورد استفاده قرار نگیرند، اما با این حال بخش مطلوبی از حافظه داخلی دستگاه از همان ابتدای کار خالی و در دسترس کاربر قرار می‌گیرد و اشغال بخش کوچکی از حافظه داخلی توسط اپلیکیشن های پیش فرض خیلی به چشم نمی‌آید. استفاده نرمال از گوشی و انجام کارهایی مثل ارسال و دریافت پیامک، وبگردی، تماشای فیلم و ویدئو، استفاده از اینستاگرام و تلگرام و سایر اقدامات این چنینی به راحتی و بدون مشکل در گوشی می 9 تی قابل انجام هستند و هیچ لگ و تاخیری در این موارد پدیدار نمی‌شود.

حالا وقتشه1 اینو بخون نقد و بررسی گلکسی A20s سامسونگ: ظاهر خوب و دوربین سه‌گانه!

رابط MIUI 10 امکان استفاده از گوشی در حالت تمام صفحه و با حذف سه دکمه مجازی لبه زیرین نمایشگر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در این حالت شما باید از دستورات اشاره‌ای برای انجام کارهایی مثل بازگشت به عقب، مراجعه به هوم اسکرین، مراجعه به لیست اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) و غیره را انجام دهید. شاید در ابتدا استفاده از این حالت کمی دشوار باشد اما خیلی زود به آن عادت می‌کنید. همانطور که گفتیم این حالت در گوشی به صورت آپشنال و بنا به سلیقه کاربر قابل فعالسازی است و وی می‌تواند در صورت تمایل از همان سه دکمه مجازی زیر نمایشگر استفاده کند.

 

نقد و بررسی Mi 9T شیائومی

 

اما یکی از نقاط ضعف رابط کاربری MIUI 10 که در نقد و بررسی Mi 9T شیائومی با آن مواجه شدیم مربوط به سردرگم کننده بودن منوی تنظیمات آن می‌شود. چینش برخی از گزینه ها در منوی تنظیمات گوشی به صورت عجیبی انجام شده و ممکن است کاربر برای پیدا کردن مسیر مناسب دستیابی به برخی تنظیمات دچار مشکل شود. البته قابلیت جستجو در منوی تنظیمات گوشی ارائه شده اما به هر حال این موضوع منجر نمی‌شود که از نامفهوم بودن چینش منوی تنظیمات گوشی صرف نظر کنیم. بنابراین رابط کاربری شیائومی Mi 9T روان است و لگ و تاخیری در آن به وجود نمی‌آید، مرگ اینکه حافظه داخلی گوشی رو به سمت پر شدن پیش برود اما چینش منوی آن ممکن است خیلی مورد پسند برخی کاربران نباشد. همچنین احتمال می‌دهیم آپدیت های اندروید حداقل تا 1 سال آتی برای این گوشی منتشر شوند.

 

نقد و بررسی Mi 9T شیائومی : پردازنده، رم و حافظه داخلی

تراشه اسنپدراگون 730 کوالکام در قلب گوشی Mi 9T بکار رفته است. این تراشه طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. شش هسته آن از نوع Kyro 470 Silver بوده و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 470 Gold هستند و فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی آدرنو 618 هم در این تراشه برای آنالیز داده های گرافیکی مورد استفاده قرار گرفته است. رم این گوشی ظرفیت خوب 6 گیگابایتی را ارائه کرده و دستگاه از نظر حافظه داخلی در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی عرضه می‌شود. ضمن اینکه این گوشی قابلیت اتصال حافظه جانبی را ندارد، بنابراین نمی‌توان با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) فضای ذخیره‌سازی اطلاعات آن را از مقدار پیش فرضی که ارائه شده بیشتر کرد. لازم به ذکر است نسخه‌ای از گوشی شیائومی Mi 9T که ما در این بررسی از آن استفاده کردیم نسخه مجهز به رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی بود.

 

نقد و بررسی Mi 9T شیائومی

 

همانطور که در بخش قبل گفتیم گوشی نام برده شده برای انجام کارهای روزمره و عادی با هیچ مشکلی رو به رو نخواهد بود، اما آیا می‌توان بازی هایی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile)، اسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و دیگر بازی های مشابه را در آن نصب و بدون مشکل اجرا کرد؟ برای پاسخگویی به این سوال ما دو بازی پابجی موبایل و اسفالت 9 را در گوشی می 9 تی شیائومی نصب و هر یک را برای 10 دقیقه اجرا کردیم. نتیجه بررسی نشان داد که هر دو بازی با تنظیمات گرافیکی سطح بالا بدون مشکل در گوشی اجرا می‌شوند و دستگاه مشکلی برای اجرای این بازی های سنگین و HD اندرویدی ندارد. رم 6 گیگابایتی گوشی هم کمک می‌کند تا بعد از خارج شن از بازی ها بتوان خیلی سریع سایر اقدامات از قبیل جهش مابین اپلیکیشن های دیگر را انجام داد. بنابراین بررسی Mi 9T شیائومی نشان می‌دهد که این گوشی پتانسیل خوبی برای اجرای بازی های سنگین اندرویدی دارد و حداقل تا چند سال آینده تمام نیازهای یک کاربر حرفه‌ای را برطرف می‌کند.

 

نقد و بررسی Mi 9T شیائومی : دوربین اصلی و سلفی

دوربین اصلی گوشی می 9 تی شیائومی از سه لنز مختلف تشکیل می‌شود و لنز اصلی آن 48 مگاپیکسلی است. این مسئله یکی از ویژگی های جالب گوشی مذکور بوده و توجه خیلی از کاربران را در نگاه اول به مشخصات محصول جلب می‌کند. لنز 48 مگاپیکسلی دوربین اصلی این گوشی از نوع واید است و دیافراگم F/1.8 دارد. این لنز دوربین از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. لنز دوربین مجموعه دوربین اصلی شیائومی Mi 9T از نوع تله‌فتو بوده و 8 مگاپیکسلی است و دیافراگم F/2.4 دارد. این لنز دوربین علاوه بر پشتیبانی از قابلیت PDAF از قابلیت زوم اپتیکال 2x هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما لنز سوم مجموعه دوربین اصلی دستگاه یک لنز 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 است که از نوع اولتراواید بوده و عکسبرداری با زاویه دید گسترده را امکانپذیر می‌سازد. ضمنا مجموعه دوربین اصلی گوشی می 9 تی از قابلیت های دیگری مثل عکسبرداری پانوراما (Panorama)، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode)، عکسبرداری در حالت شب (Night Mode)، حالت هوش مصنوعی (AI Mode)، عکسبرداری با وضوح 48 مگاپیکسلی تمام و ضبط ویدئو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. ضمنا یک چراغ فلش LED دوگانه هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون دلیل بکارگیری چند لنز دوربین در گوشی ها چیست؟

در بررسی Mi 9T شیائومی شخص شد که کیفیت عملکرد دوربین اصلی آن در محیط های با نور مناسب و باز واقعا عالی است و با دوربین اصلی این گوشی در شرایط مذکور می‌توانید عکس های فوق‌العاده‌ای ضبط کنید. عکس های پرتره هم با کیفیت بسیار خوبی توسط دوربین اصلی گوشی قابل ضبط هستند. در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عکسبرداری افت می‌کند اما با این حال مقدار افت کیفیت عکس ها به قدری نیست که آزاردهنده باشد. حالت عکسبرداری با زاویه دید گسترده و همچنین زوم 2x هم در برخی شرایط خاص می‌توانند برای ضبط عکس های بهتر مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین دوربین اصلی گوشی می 9 تی کیفیت عملکرد بسیار خوبی دارد. اما دوربین سلفی و پاپ‌آپ آن چطور عمل می‌کند؟

 

نقد و بررسی Mi 9T شیائومی

 

دوربین سلفی و پاپ‌آپ گوشی شیائومی می 9T از یک لنز 20 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی مذکور در محیط های با نور مناسب بسیار خوب است و در محیط های با نور بسته و تاریک تا حدی افت خواهد کرد، اما باز هم مقدار افت کیفیت عملکرد دوربین سلفی در این شرایط به قدری نیست که آزاردهنده باشد و از ضبط عکس های خاطره‌انگیز جلوگیری کند. یکی از نکات مهمی که باید در مورد دوربین سلفی گوشی شیائومی می 9 تی به آن اشاره کنیم مربوط به پشتیبانی آن از قابلیت ضبط عکس های پرتره سلفی می‌شود. با دوربین سلفی این گوشی هم می‌توانید مثل دوربین اصلی عکس های پرتره با کیفیتی ضبط و در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام منتشر کنید. بنابراین کیفیت عملکرد خوب دوربین اصلی و سلفی از ویژگی هایی بود که در بررسی Mi 9T شیائومی متوجه آن شدیم.

 

نقد و بررسی Mi 9T شیائومی: باتری و شارژدهی

شیائومی برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Mi 9T از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت استفاده کرده که انتظار داشتیم بتواند بازده متعادلی برای گوشی نام برده شده داشته باشد. اما در بررسی Mi 9T مشخص شد که قدرت شارژدهی باتری این گوشی بیشتر از حد متعادل و انتظارات ما بوده و یک مرتبه شارژ باتری آن، در شرایط استفاده نرمال تقریبا می‌تواند 1.5 الی 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. اگر مقدار استفاده شما از گوشی کم باشد ممکن است شارژ باتری تا بیشتر از 2 روز هم دوام بیاورد و طبیعتا اگر مقدار استفاده شما از گوشی زیاد باشد، ممکن است هر روز نیاز به شارژر داشته باشید. اما چقدر زمان برای شارژ مجدد باتری این گوشی لازم خواهد بود؟ شارژر فابریک Mi 9T شیائومی یک شارژر 18 واتی است که قابلیت شارژ سریع را برای این اسمارتفون به ارمغان می‌آورد. با استفاده از این شارژر می‌توانید ظرف مدت زمانی در حدود 60 دقیقه باتری آن را فول شارژ نمایید. بنابراین سرعت شارژ بالای باتری یکی دیگر از ویژگی های مثبت گوشی می 9 تی خواهد بود.

 

نقد و بررسی Mi 9T شیائومی

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی Mi 9T شیائومی پرداختیم. این گوشی از ظاهر و سبک طراحی عالی بهره می‌برد و سخت افزار قدرتمندی هم دارد. قیمت Mi 9T شیائومی در مقایسه با مشخصاتی که ارائه کرده واقعا خوب در نظر گرفته شده است. بنابراین این اسمارتفون می‌تواند گزینه خرید عالی برای افراد علاقمند به گوشی های اندرویدی خوش قیمت و کارآمد باشد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این گوشی به شرح زیر هستند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی با کیفیت و ظاهر زیبا و خاص
  • بهره‌مندی از اسکنر زیر نمایشگر
  • پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره (فقط برای یک کاربر)
  • صفحه نمایش بزرگ و خوب
  • سیستم عامل به روز و روان
  • پردازنده و رم خوب
  • دوربین اصلی و سلفی با کیفیت
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ مجدد خوب
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • عدم بهره‌مندی از طراحی ضد آب