محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ ASUS G731GT: زیبای قدرتمند

نقد و بررسی 28 تیر 1399 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ ASUS G731GT: زیبای قدرتمند

قوی‌ترین و جدیدترین سخت‌افزارهای دنیا را می‌توانید روی لپ‌تاپ‌های گیمینگ پیدا کنید. پس اگر دنبال یکی از پرقدرت‌ترین و جذاب‌ترین نوت‌بوک‌های حال حاضر دنیا هستید که بتوانید بدون کوچکترین مشکل جدیدترین بازی‌ها را روی آن اجرا کنید، با نقد و بررسی لپ ‌تاپ ASUS G731GT در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

کمپانی تایوانی ایسوس یکی از برترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های وارد بازار می‌شوند. در چند سال اخیر نیز شاهد عرضه‌ سخت‌افزار پرطرفدار و قدرتمندی چون سری ROG به عنوان محصولات گیمینگ این کمپانی هستیم.

ایسوس برای محصولات مختلف خود برندی را به عنوان زیرمجموعه در نظر گرفته است و نام ROG که به عنوان مخفف Republic of Gamers (قلمرو یا جمهوری گیمرها) شناخته می‌شود، برای محصولات سری گیمینگ در نظر گرفته شده است. STRIX نیز برای سخت‌افزارهایی به کار می‌رود که این کمپانی تایوانی برای آنها از یک سیستم نورپردازی حرفه‌ای استفاده کرده است.

لپ تاپ ASUS G731GT یکی از سه مدل نوت بوک قدرتمندی سری ROG Strix SCAR III این کمپانی تایوانی است که علاوه بر طراحی و رنگ‌‌بندی فوق‌العاده جذاب خود، از قدرتمندترین سخت‌افزار موجود مانند پردازنده اینتل Core i7 9750H، پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1650 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی، 16 گیگابایت رم DDR4 و نمایشگر 17.3 اینچی بهره می‌برد.

بدون‌شک قیمت لپ تاپ ASUS G731GT نسبت به قیمت لپ‌ تاپ ‌های موجود در بازار بالاتر است، ولی کیفیت بالا، عملکرد عالی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن باعث می‌شود اگر گیمر ‌حرفه‌ای هستید به خرید لپ تاپ ASUS G731GT فکر کنید.

 

طراحی لپ تاپ ASUS G731GT

 

طراحی لپ تاپ asus g731gt

 

طراحی لپ تاپ ایسوس جی 731 جی تی با دو مدل دیگر این خانواده پرقدرت فرقی ندارد و مانند ASUS G731GW، اگر این مدل را هم ببینید قطعا شیفته آن خواهید شد. یک محصول گیمینگ کاملا امروزی و مدرن و که هر چشمی را خیره و مسحور خود می‌کند.

طراحی این نوت‌بوک در عین سادگی، ظرافت‌های خاص خودش را دارد و کمپانی سازنده مانند همیشه به تمام جزئیات و رعایت زبان طراحی سری ROG توجه ویژه‌ای داشته است. طرح درِ دستگاه کاملا ساده است و تنها لوگوی برجسته ROG با رنگ‌بندی تیره‌تر در قسمت کناری به چشم می‌خورد. البته با کمی دقت روی طراحی درِ این لپ‌تاپ می‌توانید طرح هاشوری آن را نیز مشاهده کنید.

 

لپ تاپ ایسوس G731GT

 

محل اتصال در به بدنه دستگاه نیز طراحی جالبی دارد و می‌توانید اسپیکرهای این نوت‌بوک را مشاهده کنید. کمی پایین‌تر نیز محل اتصال شارژر، یک پورت USB و پورت LAN نیز به چشم می‌خورد. در قسمت زیر آن هم می‌توانید محل خروجی هوا را ببینید.

اما وقتی در دستگاه را باز می‌کنید، قضیه کمی متفاوت‌تر می‌شود. با اینکه ایسوس تلاش کرده زیبایی و سادگی محصول خود را حفظ کند، ولی از اینکه لپ‌ تاپ ASUS G731GT یک محصول گیمینگ است غافل نشده و تلاش کرده است یک طراحی مدرن و تهاجمی با نورپردازی زیبا را برای آن در نظر بگیرد.

حالا وقتشه! اینو بخون لیست بهترین لپ تاپ های لنوو (Lenovo )

در حالی که متاسفانه زیاد بودن حاشیه قسمت پایین صفحه نمایش که در گوشه سمت چپ آن نیز ROG STRIX حک شده است، خیلی جالب به نظر نمی‌رسد، ولی در سه سمت دیگر حاشیه در نظر گرفته شده باریک است. ضمن اینکه طراحی قسمت پایین نمایشگر یکپارچه نیست و شاهد یک طراحی خاص با بریدگی هستیم.

این لپ تاپ از صفحه کلید باکیفیتی بهره می‌برد که نورپردازی RGB زیر آن باعث شده تا در مورد زیبایی دستگاه حرفی باقی نماند.. در قسمت سمت راست صفحه کلید نیز روی بدنه دستگاه شاهد یک طراحی شیارگونه هستیم که زیبایی آن را بیشتر می‌کند.

ابعاد این لپ‌تاپ 26 * 275 * 360 میلی‌متر و وزن آن 2.85 کیلوگرم است که برای یک محصول گیمینگ 17.3 اینچی با سخت افزار قدرتمند، منطقی به نظر می‌رسد.

 

خروجی‌ها

 

پورت لپ تاپ asus g731gt

 

این دستگاه با توجه به نوع کاربری خود پورت‌های کاملی دارد. البته در قسمت راست لپ تاپ گیمینگ ایسوس جی 731 جی تی هیچ پورتی دیده نمی‌شود و حتی این محصول درایو نوری ندارد. اما در سمت چپ آن می‌توان یک پورت USB Type C GEN2، سه پورت USB 3.2 GEN1، یک خروجی HDMI، جک صوتی 3.5 میلی‌متری و پورت LAN را مشاهده کنید.

 

صفحه کلید و تاچ پد

 

کیبورد لپ تاپ asus g731gt

 

همان‌طور که اشاره کردیم لپ تاپ ASUS G731GT از یک کیبورد باکیفیت بهره‌ می‌برد و صفحه کلید عددی آن که روی تاچ‌پد نمایش داده می‌شود در مواقع مختلف به کمک شما می‌آید. فاصله کلیدها خیلی خوب در نظر گرفته شده است و هنگام بازی کردن و انجام کارهای دیگر هیچ‌گونه مشکلی نخواهید داشت. کلیدهای این کیبورد کاملا به فشار حساس هستند و خیلی سریع عمل می‌کنند.

ایسوس برای این صفحه کلید از کلیدهای مخصوص بازی نیز بهره گرفته است و به کمک کلید اختصاصی N-Key Rollover می‌توانید طوری نورپردازی را مشخص کنید که کلیدهای ویژه گیم بهتر و برجسته‌تر دیده شوند.

حالا وقتشه! اینو بخون رفع مشکل روشن نشدن لپ تاپ و بالا نیامدن ویندوز با 15 راه حل کاربردی

تاچ‌پد (TouchPad) این لپ‌تاپ همسطح با بدنه در نظر گرفته شده است، ولی عملکرد بسیار خوبی دارد و از طراحی یکپارچه و فضای کاری بزرگ بهره می‌برد. این تاچ‌پد از ژست‌های لمسی نیز پشتیبانی می‌کند و دستورات شما خیلی سریع انجام می‌شوند. کیفیت ساخت تاچ‌پد نیز عالی است و می‌توانید از کلیدهای آن نیز به جای موس استفاده کنید.

 

نمایشگر

 

نمایشگر لپ تاپ asus g731gt

 

لپ تاپ ASUS G731GT از یک نمایشگر 17.3 اینچی IPS با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل و با نرخ تازه‌سازی 3 میلی‌ثانیه بهره می‌برد. بنابراین هنگام اجرای بازی‌ها به ویژه بازی‌های ورزشی و اکشن هیچ‌گونه پرشی را احساس نخواهید کرد. این نمایشگر به یک پنل 144 هرتز مات مجهز شده است.

نمایشگر غیرلمسی نوت بوک ایسوس رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد، زاویه دید آن عالی است، میزان روشنایی آن زیاد بوده و کنتراست آن در سطح بسیار خوبی قرار دارد. قطعا هنگام کار کردن با صفحه نمایش این لپ تاپ دچار مشکل خاصی نمی‌شوید و از بازی کردن در آن لذت می‌برید. البته بهتر بود کمپانی سازنده رزولوشن نمایشگر را بیشتر از فول اچ‌دی در نظر می‌گرفت.

 

عملکرد

ایسوس تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با استفاده از قوی‌ترین و جدیدترین سخت‌افزارهای موجود در بازار، بهترین عملکرد را برای لپ تاپ ASUS G731GT به ارمغان بیاورد. البته این نوت بوک نسبت به دیگر مدل‌ این خانواده یعی ASUS G731GW قدرت کمتری دارد و مهمترین تفاوت آنها در سخت‌افزارشان است.

در مدلی که ما بررسی کردیم، لپ تاپ ایسوس از یک پردازنده قدرتمند و 6 هسته‌ای Core i7 9750-H با معماری 64 بیتی، حافظه کش 12 مگابایت و فرکانس کاری 2.6 تا 4.5 گیگاهرتز بهره می‌برد. این پردازنده قابلیت اورکلاک دارد و در صورتی که نیاز به قدرت بیشتر داشته باشید فرکانس کاری آن تا 4.5 گیگاهرتز می رسد.

ضمن اینکه این نوت بوک به یک نمایشگر 17.3 اینچی با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل، 16 گیگابایت رمDDR4 ، فضای ذخیره‌سازی هیبریدی به صورت یک ترابایت هارد دیسک و 256 گیگابایت SSD، پردازنده‌ گرافیکی قدرتمند Nvidia GeForce GTX1650 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 و یک باتری 4 سلولی لیتیوم یون مجهز شده است. این سخت افزار روی مادربردی با چیپست Intel HM370 نصب شده است. ضمن اینکه چیپست گرافیکی GTX1650 یکی از مدل هایی است که عملکرد بسیار خوبی دارد و قیمت مناسبی ارائه می کند.

بی تردید چنین سخت‌افزار قدرتمندی نیاز به یک سیستم خنک ‌کننده قوی دارد. ایسوس برای این لپ‌ تاپ از سیستم خنک‌کننده اختصاصی ROG‌ بهره گرفته است که به صورت ترکیبی از فن‌های بسیار باریک و لوله‌های خنک‌کننده تشکیل شده است. این سیستم خنک‌کننده از قابلیت جذاب خودپاک‌کنندگی بهره می‌برد تا همیشه تمیز باشد و از سوی دیگر هنگام پردازش‌های سنگین به خوبی گرما را پخش می‌کند تا از دریچه‌های خروج هوا خارج شود.

همان‌طور که مشخص است، این لپ تاپ با توجه به سخت‌افزار خود به راحتی می‌تواند از عهده خواسته‌های سنگین شما برآید، ولی برخی از سخت‌افزار آن مانند فضای ذخیره‌سازی، میزان حافظه رم و پردازنده گرافیکی‌ آن به پای برادرش نمی‌رسد.

 

باتری

از آنجایی که لپ تاپ ASUS G731GT یک محصول گیمینگ و از سخت‌افزار قدرتمند بهره می‌برد، ایسوس برای آن یک باتری 4 سلولی را در نظر گرفته است که عملکرد قابل قبولی دارد، ولی نمی‌توانید انتظار زیادی از آن داشته باشید که طولانی مدت بتواند شارژدهی داشته باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 راه افزایش شارژدهی باتری لپ تاپ | راهنمای جامع نگهداری از باتری لپ تاپ

اسپیکر

کیفیت صدای خروجی برای گیمرها اهمیت بسیار زیادی دارد، به همین دلیل ایسوس از دو اسپیکر پرقدرت 4 وات با صدای استریو و تکنولوژی AMP برای لپ‌تاپ خود استفاده کرده است تا از هر نظر خیال شما راحت باشد.

حتی با بلند شدن صدا، هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی‌رسد و به راحتی می‌توانید با نوت‌بوک خود از فضای بازی‌ها لذت ببرید، به تماشای فیلم بپردازید یا موسیقی دلخواه‌تان را گوش کنید.

 

نرم افزار

 

نرم افزار لپ تاپ asus g731gt

 

لپ تاپ ایسوس در بازارهای مختلف به صورت فاقد سیستم عامل یا مجهز به ویندوز 10 پرو عرضه می‌شود. ضمن اینکه برخی نرم‌افزارهای لازم مانند Armoury Crate، GameFirst V، Sonic Studio و Game Visual به صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده‌اند. به کمک این دستگاه علاوه بر بازی کردن می‌توانید کارهای سنگین دیگر مانند برنامه‌نویسی، تولید محتوای چندرسانه‌ای، رندرینگ و... را نیز به راحتی انجام دهید.

 

سخن پایانی

کمپانی ایسوس یکی از مشهورترین تولیدکنندگان انواع سخت افزار در دنیا است که مشتریان زیادی دارند. لپ‌تاپ‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. این محصولات در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

سری ROG جزو مدل‌های حرفه‌ای و گیمینگ ایسوس هستند که برای کاربران رده بالا و متخصص طراحی شده‌اند.

لپ تاپ ASUS G731GT نه تنها از یک طراحی جذاب و مدرن بهره می‌برد، بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ فلزی آن باعث شده تا استحکام و طول عمر زیادی داشته باشد. از طرف دیگر مشخصات فنی قدرتمند آن باعث شده است تا فارغ از موضوع قیمت لپ تاپ، روی یک دستگاه پرقدرت برای بازی کردن با جدیدترین عناوین دنیا و دیگر پردازش‌های سنگین روی آن حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • سخت‌افزار قدرنمند و جدید
  • سیستم خنک کننده قوی
  • صفحه کلید اختصاص برای گیمینگ

 

نقاط ضعف:

  • رزولوشن نمایشگر می‌توانست بهتر باشد

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید لپ تاپ ایسوس G731GT