نقد و بررسی کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G: محصول میان‌رده، قدرت پرچمدار

نقد و بررسی 06 فروردین 1399 علی مظفری

نقد و بررسی کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G: محصول میان‌رده، قدرت پرچمدار

کارت گرافیک ASUS EX RX570 O4G یکی از محصولات قدرتمند ولی خوش‌قیمت بازار در رده محصولات گیمینگ است که امکانات جذاب و توانایی‌های آن باعث شده تا به یکی از بهترین پیشنهادات برای گیمرها تبدیل شود. با نقد و بررسی کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G همراه ما باشید.

کمپانی تایوانی ایسوس یکی از برترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های وارد بازار می‌شوند. در چند سال اخیر نیز شاهد عرضه‌ سخت‌افزار پرطرفدار و قدرتمند به عنوان محصولات گیمینگ این کمپانی هستیم.

کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G یکی از جدیدترین و بهترین مدل‌های موجود در بازار است که نسبت به امکانات خود نظیر پشتیبانی از رزولوشن 4K، تکنولوژی GPU Tweak II، قابلیت اتصال سه مانیتور، فن‌های خنک‌کننده حرفه‌ای، 4 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 و فرکانس موثر 7000 مگاهرتزی در کار قیمت مناسب می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای گیمرهایی باشد که محدودیت بودجه دارند.

با اینکه قیمت کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G ممکن است زیاد به نظر برسد، ولی برای یک سیستم گیمینگ کاملا طبیعی است و گیمرها می‌دانند حتی قیمت این سخت‌افزار در مقابل قیمت کارت گرافیک های دیگر خیلی هم بالا نیست. ولی کیفیت بالا، عملکرد عالی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن باعث می‌شود اگر گیمر حرفه‌ای هستید به خرید کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G فکر کنید.

 

محتویات جعبه

 

کارت گرافیک ایسوس ای ایکس آر ایکس 570 او فور جی

 

هنگام خرید سخت‌افزار به ویژه مادربرد و کارت گرافیک، خریداران علاقه دارند بدانند داخل جعبه چه چیزهایی قرار دارد. در جعبه کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G علاوه بر خود سخت‌افزار، دی‌وی‌دی درایورها و نرم‌افزارهای لازم و راهنمای نصب قرار دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super : قدرت Nvidia، کیفیت گیگابایت

 

طراحی کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G

 

طراحی کارت گرافیک asus ex rx570 o4g

 

اینکه از یک محصول گیمینگ انتظار یک طراحی حرفه‌ای، خوش‌ساخت، مدرن و زیبا را داشته باشیم، انتظار دور از ذهنی نیست. طراحی کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G نیز از همین ویژگی‌ها برخوردار است و بدون شک می‌تواند در همان نگاه اول نظر خریدارانش را جلب کند.

رنگ‌بندی مشکی و قرمز در کنار دو فن 90 میلی‌متری قدرتمند و حرفه‌ای، آن چیزی است که در همان لحظه اول از یک محصول زیبا و جذاب نظر شما را جلب می‌کند. کمپانی ایسوس همیشه در ساخت و تولید محصولات باکیفیت و زیبا زبانزد بوده و وسواس خاصی به خرج می‌داده است. کارت گرافیک ایسوس ای ایکس آر ایکس 570 او فور جی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این فن‌ها تولید شرکت FirstD هستند و می‌توانند با سرعت 3000 دور در دقیقه کارت گرافیک شما را خنک کنند. پره این فن‌ها از زبان طراحی منحصربه‌فرد Dual Ball Bearing ایسوس بهره می‌برند که در سری قبلی کارت گرافیک‌های حرفه‌ای این برند آن ها را دیده بودیم و ضد گرد و غبار هستند. البته این مدل مطابق با استانداردهای AMD Radeon تولید شده است. ضمن اینکه این مدل از تکنولوژی خنک‌کنندگی MaxContact نیز بهره می‌برد که باعث می‌شود انتقال حرارت دو برابر بهتر باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین مرکز تخصصی خرید و اسمبل کردن کامپیوتر

طراحی ایسوس برای محل قرارگیری این دو فن به شکلی بوده که کناره‌های آن از طرح‌ها زیبا و قرمز رنگ استفاده شده و این شکست خطوط نه‌تنها تداعی‌کننده یک محصول گیمینگ است، بلکه مشخص است که این محصول از زبان طراحی محصولات گیمینگ این شرکت تایوانی ارث برده است. این مدل دارای گواهینامه IPX57 است که نشان می‌دهد با یک محصول ضد گرد و غبار مواجه هستیم.

این محصول نیز مانند دیگر سخت‌افزارهای این سری از سیستم نورپردازی Aura RGB بهره می‌برد که هنگام کار کردن زیبایی‌های آن را دو چندان کرده و جلوه خاصی به داخل کیس می‌بخشد. این کارت گرافیک برای نورپردازی از سیستم AURA sync پشتیبانی می‌کند و به راحتی با نرم‌افزار موجود می‌توانید آن را کنترل و مدیریت کنید.

زیر فن‌ها یک هیت‌ سینک و خنک کننده قدرتمند نیز وجود دارد که در واقع به صفحه فلزی پشت کارت گرافیک چسبیده است. نصب این کارت گرافیک اصلا کار سختی نیست و به راحتی می‌توانید آن را از طریق اسلات PCI Express 3.0 در جای خود نصب کنید.

 

پورت کارت گرافیک asus ex rx570 o4g

 

در قسمت پشت این کارت گرافیک شاهد یک پورت HDMI، یک پورت DVI-D و یک پورت Display Port هستیم که نشان می‌دهد کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G از 3 مانیتور پشتیبانی می‌کند. این پورت‌ها دارای محافظ گرد و خاک هستند. رزولوشنی که این محصول پشتیبانی می‌کند 2880 * 5120 پیکسل است. پورت‌های HDMI به خوبی با تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) سازگاری دارند تا بیشتر از بازی‌ها لذت ببرید.

 

مشخصات فنی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX RX580 T8G Gaming

 

مشخصات کارت گرافیک asus ex rx570 o4g

 

کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G جزو محصولات رده‌بالا و حرفه‌ای این شرکت به‌شمار می‌رود و برای اجرای بی‌نقص بازی‌ها و کارهایی طراحی شده است که نیاز به پردازش‌های سنگین گرافیکی دارند. به عنوان مثال می‌توان به تدوین انواع ویدیو، رندر طرح‌های سه‌بعدی، بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی و رزولوشن 4K و... اشاره کرد.

کارت گرافیک ایسوس ای ایکس آر ایکس 570 او 4 جی یک نمونه GDDR5 با فرکانس 1266 مگاهرتز در حالت اورکلاک و 1256 مگاهرتز در حالت گیمینگ است. در مجموع این سخت افزار 4 گیگابایت حافظه اختصاصی دارد که نشان می‌دهد با چه محصول قدرتمندی روبه‌رو هستیم. این محصول از 2048 هسته CUDA بهره می‌برد و با لیتوگرافی 14 نانومتری AMD ساخته شده است. باس رابط حافظه آن نیز 256 بیتی است.

از آنجایی که با یک محصول قدرتمند و مدرن روبه‌رو هستیم، در نتیجه این سخت افزار از جدیدترین تکنولوژی‌های روز پشتیبانی می‌کند. کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G با DirectX 12، OpenGL 4.5 و Shader Model 5.0 به راحتی سازگاری دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی کارت گرافیک MSI GeForce GTX 1060 GAMING X : قدرتمند و کم‌ صدا

به کمک نرم‌افزار GPU Tweak II می‌توانید از قابلیت‌های اورکلاکینگ این کارت گرافیک استفاده کنید و کارایی و عملکرد آن را به میزان قابل توجهی ارتقا دهید. ضمن اینکه تکنولوژی AMD FreeSync به شما کمک تا بازی‌های اکشن و ورزشی را بدون کوچک‌ترین تاخیر یا پرش به صورت کاملا روان اجرا کنید.

 

سخن پایانی

کمپانی ایسوس یکی از مشهورترین تولیدکنندگان انواع سخت افزار در دنیا است که مشتریان زیادی دارند. کارت گرافیک‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. این محصولات در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برد بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ی فلزی آن باعث شده تا استحکام و طول عمر زیادی داشته باشد. از طرف دیگر بر اساس مشخصات فنی این محصول، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • عملکرد عالی
  • سیستم خنک کننده قوی
  • پشتیبانی از 3 مانیتور

 

نقاط ضعف

  • فرکانس کاری می توانست بهتر باشد

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید کارت گرافیک ایسوس EX-RX570-O4G