نقد و بررسی تلویزیون N5880 سامسونگ | ارزان ترین تلویزیون LED سامسونگ

نقد و بررسی 09 مرداد 1402 علی مظفری

نقد و بررسی تلویزیون N5880 سامسونگ | ارزان ترین تلویزیون LED سامسونگ

تلویزیون ال ای دی سامسونگ N5880 تلویزیونی غیر هوشمند ولی کارآمد از کشور کره است. تصویر Full HD دستگاه با پنل تخت LED ، تکنولوژی تقویت کننده رنگ و بهره مندی از تکنولوژی Clean View از ویژگی های تلویزیون N5880 سامسونگ است. اگر قصد خرید تلویزیون با کیفیت و قیمت مناسب را دارید با نقد و بررسی تلویزیون ال ای دی سامسونگ N5880 در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

مقدمه

سامسونگ در عرصه تولید پنل های نمایشگر، پیشتاز دنیاست. پنل های نمایشگر این کمپانی در بهترین دستگاه های جهان، از جمله اسمارت فون و لپتاپ، به کار می رود و همین قدرت نمایشگر و تکنولوژی به کار رفته در آن هاست باعث شده، تلویزیون های این غول تکنولوژی کره ای، جزو محبوب ترین و با کیفیت ترین تلویزیون های بازار های جهانی باشد.

یکی از محصولات ساده ولی با کیفیت سامسونگ، یک تلویزیون غیر هوشمند 43 اینچی LED است که 43N5880 نام دارد. این تلویزیون، با ابعاد متوسط خود برای سالن های 30 تا 40 متری مناسب است و صدای واضح 20 واتی آن هم برای استفاده در منازلی با سالن های متوسط کاملا مناسب است. البته اگر سالن بزرگتری دارید و به دنبال محصول بزرگتری هستید، می توانید به خرید تلویزیون 49N5880 هم فکر کنید. این تلویزیون از نظر قابلیت ها و امکانات کاملا شبیه به نسخه 43 اینچی است و تنها نمایشگر بزرگتری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

قیمت تلویزیون غیر هوشمند 43N5880، برای کاربران وفادار به محصولات سامسونگ، که به یک تلویزیون نه چندان بزرگ و غیر هوشمند نیاز دارند، بسیار مناسب است. اما سوال اینجاست که برچسب قیمت حدود شش میلیون تومانی، برای چنین دستگاهی مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال به مطالعه ادامه دهید.

 

از نمای جلوی تلویزیون n5880 سامسونگ

 

معرفی محصول

نوع طراحی تلویزیون 43N5880 نسبت به تلویزیون های جدیدی که حاشیه و قطر کمی دارند، اندکی قدیمی به نظر می رسد ولی با این وجود حاشیه های حدود 2 سانتی متری دور تا دور آن، به علت رنگ مشکی چندان زیبایی دستگاه را تحت الشعاع قرار نمی دهد. ابعاد این دستگاه 97.2 در 57 در 5.5 سانتی متر است و وزن آن بدون پایه 9.5 کیلو و به همراه پایه هم 10.5 کیلوگرم است. پایه های دستگاه از نوع دو تکه است و هر کدام به صورت جداگانه به تلویزیون نصب می شوند. البته اگر بخواهید 43N5880 را به دیوار نصب کنید، به راحتی می توانید از یک جک اتصال به دیوار مناسب کمک بگیرید.

 

طراحی پایه ها و حاشیه ها در تلویزیون N5880 سامسونگ

 

کیفیت تصویر Full HD دستگاه که توسط یک پنل تخت LED به کاربر ارائه می شود، کاملا قابل قبول است. اگرچه  این روز ها با معرفی تلویزیون های 4K، دیگر کمتر کسی به سراغ چنین محصولاتی می رود. لازم به ذکر است که اگر محتوای 4K ندارید، استفاده از یک تلویزیون Full HD با 4K تفاوت چندانی در تجربه کاربری ایجاد نخواهد کرد. چراکه حداکثر کیفیت شبکه های تلویزیونی HD است و این کیفیت با تلویزیون های Full HD عادی هم به خوبی به نمایش در می آید. تلویزیون N5880 درون خود یک گیرنده دیجیتال دارد و تنها با نصب یک آنتن و اتصال آن به تلویزیون می توانید از همه شبکه های دیجیتالی لذت ببرید.

 

نمای کناری تلویزیون N5880 سامسونگ

 

مثل سایر تلویزیون های این کمپانی که سایز متوسط دارند، تلویزیون غیر هوشمند ال ای دی اِن 5880 هم از دو بلندگوی 10 واتی استفاده می کند که در مجموع می تواند 20 وات صدا تولید کنند. این بلندگو ها زیر دستگاه تعبیه شده اند و با وجود نبود ساب ووفر، کیفیت صدای خوبی ارائه می دهند که نوع صدایشان هم از نوع اوپتیکال است. اقلام همراه دستگاه هم به یک کابل برق، دفترچه راهنما و یک ریموت کنترل ختم می شود. همانطور که پیش تر اشاره شد، این دستگاه از نوع هوشمند نیست و با یک پردازنده تک هسته ای دستورات کاربر و رندرینگ تصویر انجام می شود. تک هسته ای بودن تلویزیون، سرعت عملکرد و حتی کیفیت تصویر را تحت تاثیر قرار می دهد ولی با توجه به قیمت تلویزیون، نمی توان از آن خرده گرفت.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش وصل کردن آیفون به تلویزیون

لازم به ذکر است که هوشمند نبودن دستگاه به معنی عدم پشتیبانی از بلوتوث و وای فای است. این یعنی به صورت بیسیم نمی توانید محتوای گوشی هوشمند یا لپتاپ خود را در تلویزیون نمایش دهید. تنها راه نمایش محتوا در این محصول درگاه های USB و HDMI است.

 

درگاه های ارتباطی

بخش پشتی تلویزیون N5880 سامسونگ، درگاه های مختلفی تعبیه شده که می تواند نیاز های ابتدایی هر کاربری را مرتفع سازد. در این بخش تنها یک درگاه USB از نسل دوم وجود دارد و تعداد درگاه های HDMI های آن هم دو عدد است. لازم به ذکر است که این تلویزیون ورودی کامپوزیت ندارد ولی یک رابط کامپوننت و ورودی آنتن در آن تعبیه شده است.

 

پنل پشتی تلویزیون N5880 سامسونگ

 

همانطور که اشاره شد امکان اتصال این دستگاه به اینترنت وجود ندارد، بنابراین خبری از بلوتوث، وای فای و پورت شبکه LAN نخواهد بود. اِن5880 خروجی صدای دیجیتال هم ندارد و امکان اتصال هدفون با جک 3.5 میلی متری هم وجود ندارد.

 

ویژگی های تلویزیون N5880 سامسونگ

علی رقم اینکه تلویزیون N5880 یک تلویزیون اقتصادی سری پنجمی غیر هوشمند است که بیشتر برای کاربران معمولی تولید شده است، سامسونگ با به کارگیری تکنولوژی های Clean View و تقویت کننده رنگ در تلویزیون N5880 باعث شده تا رنگ و کنتراست را در تصاویر بهبود بخشد و تصاویر با رنگ های واقعی نمایش داده شوند.

 

تکنولوژی تقویت کننده رنگ در تلویزیون N5880 سامسونگ

 

با اینکه با رشد تکنولوژی، امروزه شاهد معرفی و عرضه تلویزیون های 4K یا حتی 8K هم هستیم، ولی قیمت گزاف اینگونه محصولات و تفاوت نه چندان زیاد این تلویزیون ها با محصولات عادی Full HD در محتوای روزمره، باعث شده تا خرید محصولات دوم معقولانه تر به نظر برسد. کیفیت Full HD با رزولوشن 1920 در 1080 نسبت به تلویزیون های HD و SD کیفیت بسیار بهتری را ارائه می دهد که میتوان تفاوت آن را در شبکه های تلویزیونی هم دید.

 

USB Support تلویزیون N5880 سامسونگ

 

با استفاده از پورت USB پشت دستگاه، به راحتی می توانید فلش مموری های خود را به تلویزیون N5880 متصل کنید و به تماشای فیلم و عکس بپردازید یا از موزیک های خود لذت ببرید. از جمله فرمت های پشتیبانی شده توسط این دستگاه می توان به JPEG، MP3، ASF، AVI و ... اشاره کرد.

 

جمع بندی

تلویزیون غیر هوشمند ال ای دی N5880 سامسونگ جزو محصولات غیر حرفه ای، ساده ولی کارآمد تولید برند معتبر و باکیفیت است. این تلویزیون با صفحه نمایش 43 اینچی‌ گزینه‌ خوبی برای سالن‌ های کوچک به حساب می‌ آید. البته غول تکنولوژی کره ای به فکر کاربرانی که به دنبال دستگاه بزرگتر هستند هم بوده و نسخه 49 اینچی از این تلویزیون را نیز روانه بازار کرده است. کیفیت تصویر در این تلویزیون Full HD بوده که با توجه به سایز آن، تصویری مطلوب به نمایش می‌ گذارد. سیستم صوتی آن به لطف دو بلندگوی 10 واتی، 20 وات صدای خروجی دارد که برای سالن‌های کوچک کاملاً مناسب است. قیمت تلویزیون 49N5880 از نسخه 43 اینچی این مدل کمی بیشتر است، ولی به جای آن یک پنل 49 اینچی را در اختیارتان می گذارد تا بهتر از محتوای به نمایش درآمده لذت ببرید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تلویزیون هوشمند 55XT515 ایکس ویژن | تلویزیون با کیفیت ایرانی با قیمت مناسب

خرید تلویزیون 43N5880 به کاربرانی که به دنبال یک تلویزیون با کیفیت و در عین حال با صفحه نمایش بزرگ از برند سامسونگ هستند، توصیه می شود.

 

نقاط قوت

  • بهره مندی از تکنولوژی Clean View
  • بهره مندی از تکنولوژی تقویت کننده رنگ
  • کیفیت تصویر خوب نسبت به محصولات Ful HD رقبا
  • صدای با کیفیت 20 واتی

 

نقاط ضعف

  • قیمت بالا نسبت به تلویزیون های هم رده شرکت های دیگر
  • هوشمند نبودن
  • عدم وجود خروجی صدای دیجیتال 
  • تعداد کم درگاه های USB و HDMI