نقد و بررسی گلکسی A20 سامسونگ: خوش قیمت و خوش دست

نقد و بررسی 14 اردیبهشت 1398 علی مظفری

نقد و بررسی گلکسی A20 سامسونگ: خوش قیمت و خوش دست

گوشی گلکسی A20 سامسونگ (Samsung Galaxy A20) یکی دیگر از گوشی های با کیفیت، خوش قیمت و میان رده این شرکت کره‌ای است که می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای محدود یک گوشی اندرویدی خوب داشته باشند گزینه خرید عالی باشد. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A20 سامسونگ بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را بهتر بشناسیم.

با توجه به اتمام موجودی این گوشی ، پیشنهاد ما به شما گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A20s است. این گوشی با داشتن رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایت می تواند جایگزین مناسبی برای علاقه مندان به گوشی A20 باشد. برای خرید و بررسی ویژگی های گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A20s، می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A20s دو سیم کارت ظرفیت 32 گیگابایت

مقدمه

در ماه مارس (March) سال 2019 شرکت سامسونگ به صورت رسمی از گوشی Galaxy A20 در کنار برخی دیگر از گوشی های موبایل سری گلکسی A رونمایی کرد. گلکسی A20 یک گوشی میان رده است که کیفیت ساخت قابل قبولی دارد و ویژگی های سخت افزاری مطلوبی را هم ارائه می‌کند. قیمت گلکسی A20 بدون تردید یکی از اصلی ترین نقاط قوت آن خواهد بود چون در مقایسه با قیمت گوشی های هم رده و مشابه خودش کاملا رقابتی در نظر گرفته شده است. همین امر سبب شده تا استقبال کاربران از این اسمارتفون پرشورتر باشد. اما آیا این گوشی گزینه خرید مناسبی برای شماست؟ برای پاسخگویی به این سوالات باید نقاط قوت و ضعف Galaxy A20 سامسونگ را بهتر بشناسید و آن ها را با انتظاراتی که از یک گوشی دارید مقایسه کنید. برای شناخت بهتر نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مطلب اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A20 سامسونگ پرداخته و نقاط قوت و ضعف آن را به طور کامل مشخص کنیم. با شناخت بهتر ویژگی های مثبت و منفی این گوشی شما می‌توانید به شکل بهتری در مورد خرید یا عدم خرید Galaxy A20 تصمیم‌گیری کنید.

 

نقد و بررسی گلکسی A20 سامسونگ: طراحی و ظاهر

به دلیل زبان و سبک طراحی که در گوشی سامسونگ گلکسی A20 بکار رفته، دستگاه در نگاه اول توجهتان را جلب خواهد کرد. سامسونگ سعی کرده مثل دیگر گوشی های سری Galaxy A، ظاهر گلکسی A20 را هم شبیه به گوشی های مدرن امروزی طراحی کند. قاب پشت این اسمارتفون براق است اما جنس آن از شیشه نخواهد بود! سامسونگ برای کاهش هزینه تولید گوشی از قاب پشت پلاستیکی و براقی استفاده کرده که خود آن را گلاستیک (Glastic) خطاب می‌کند! واژه "Glastic" در واقع از ترکیب دو واژه "Glass" و "Plastic" تشکیل شده و نشان دهنده آن است که متریال بکار رفته در گوشی خصوصیات هر دو ماده شیشه و پلاستیک را در خود جای داده و اگرچه جنس اصلی آن از پلاستیک است اما مثل شیشه براق و چشم‌نواز خواهد بود. پس براق بودن قاب پشت گوشی Galaxy A20 منجر به زیبا و جذاب به نظر رسیدن گوشی شده، اما متاسفانه قاب پشت این گوشی به شدت در برابر جذب چربی دست و همچنین برخورد با اشیای نوک تیز حساس است و اگر از آن محافظت نشود، خیلی زود خط و خش های آزاردهنده‌ای روی آن به وجود خواهد آمد. بنابراین حتما برای محافظت از قاب پشت گلکسی A20 از گارد موبایل استفاده کنید.

 

بررسی گلکسی A20

 

در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت Galaxy A20 دو لنز دوربین به صورت عمودی نصب هستند و زیر این دو لنز هم چراغ فلش LED آن تعبیه شده است. همچنین اسکنر انگشت بیضی شکل دستگاه هم در قاب پشت آن قابل رویت است و درست در بالای لوگوی سامسونگ قرار دارد. لازم به ذکر است که در بررسی گلکسی A20 مشخص شد اسکنر انگشت آن کیفیت و سرعت عمل قابل قبولی دارد اما به مرور زمان کمی دچار افت کیفیت می‌شود و ممکن است در شناسایی جزئیات انگشت کاربر کمی تاخیر داشته باشد. لبه های قاب گلکسی A20 خمیده هستند و گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند. بدنه این اسمارتفون ابعاد 7.8 در 74.7 در 158.4 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 169 گرم می‌رسد که وزن مناسبی برای یک گوشی مجهز به نمایشگر 6.4 اینچی است.

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A20 ظرفیت 32 گیگابایت

وقتی از نمای رو به رو به Galaxy A20 نگاه کنید هم متوجه سبک طراحی به روز آن خواهید شد. صفحه نمایش این گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و به نوعی یک نمایشگر اینفینیتی (Infinity Display) است. در لبه فوقانی صفحه نمایش این گوشی زائده کوچکی برای نصب لنز دوربین سلفی دستگاه تعبیه شده که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود اما سایر بخش های پنل جلوی دستگاه تقریبا به طور کامل توسط صفحه نمایش آن احاطه می‌شود. روی صفحه نمایش گوشی گلکسی A20 با یک لایه شیشه پوشانده شده اما جنس این شیشه از نوع گوریلاگلس نیست و مقاومت بالایی در برابر خراشیده شدن ندارد، بنابراین فراموش نکنید که حتما روی صفحه نمایش این گوشی را با گلس ال سی دی بپوشانید تا بدین صورت از به وجود آمدن خط و خش بر روی آن جلوگیری شود.

 

طراحی ظاهری گلکسی A20 سامسونگ

 

با توجه به ویژگی های خوبی که در طراحی و ظاهر گوشی سامسونگ گلکسی A20 بکار رفته‌اند، جای تعجبی ندارد که با در دست گرفتن آن هم حس خوبی به کاربر منتقل شود. این گوشی اگرچه قیمتی مقرون به صرفه دارد اما از نظر ظاهر و سبک طراحی شبیه به گوشی های مدرن به نظر می‌رسد. سامسونگ گوشی Galaxy A20 را در رنگ های مشکی، قرمز، آبی و نارنجی روانه بازار کرده و از این نظر هم تنوع خوبی برای آن به وجود آورده است. پس در یک نتیجه‌گیری کلی از این بخش باید گفت که گلکسی A20 سامسونگ ظاهر و سبک طراحی خوبی دارد و این موضوع می‌تواند یکی از ویژگی های مثبت آن به شمار آید.

 

نقد و بررسی گلکسی A20 سامسونگ: صفحه نمایش

در این بخش از بررسی گوشی گلکسی A20 در رابطه با صفحه نمایش آن صحبت می‌کنیم. صفحه نمایشی که در این گوشی بکار رفته از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) و 6.4 اینچی است و حاشیه های بسیار باریکی دارد. ضخیم‌ترین بخش حاشیه نمایشگر این گوشی در لبه زیرین آن دیده می‌شود و در لبه فوقانی نمایشگر دستگاه هم یک زائده کوچک V شکل برای نصب لنز دوربین سلفی وجود دارد. سامسونگ اصطلاحا به این سبک طراحی نمایشگر در گوشی های خودش لقب "اینفینیتی دیسپلی" را داده است که یکی از جدیدترین سبک های طراحی صفحه نمایش اسمارتفون های این شرکت محسوب می‌شود. صفحه نمایش 6.4 اینچی گوشی Galaxy A20 به لطف حاشیه های بسیار باریکی که دارد تقریبا 85 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد که نسبت تصویر به بدنه جلب و خوبی است. رزولوشن صفحه نمایش گوشی 1560 در 720 پیکسل یا اصطلاحا اچ دی پلاس در نظر گرفته شده و بدین سبب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 268 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

 

بررسی صفحه نمایش گلکسی A20

 

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش Galaxy A20 سامسونگ چگونه است؟ از نظر وضوح تصویر، نمایشگر گلکسی A20 کیفیت قابل قبولی دارد اما مطمئنا خیلی بهتر می‌شد اگر وضوح تصویر نمایشگر آن حداقل فول اچ دی بود! بهره‌مندی نمایشگر گوشی از رزولوشن اچ دی پلاس سبب شده که تراکم پیکسلی خیلی بالایی برای آن ایجاد نشود و در نتیجه وضوح و کیفیت محتوای نمایشگر در صورت دقت زیاد نسبت به دیگر گوشی های سری گلکسی A که نمایشگر فول اچ دی پلاس دارند ضعیف تر باشد. البته نباید فراموش کرد که Galaxy A20 یک گوشی مقرون به صرفه بوده و قیمت بسیار مناسبی دارد. بنابراین نباید انتظار زیادی از آن داشته باشیم. با در نظر گرفته این موضوع می‌توان مدعی شد که وضوح صفحه نمایش دستگاه کیفیت قابل قبول و مناسبی دارد. همچنین به لطف بهره‌مندی از نمایشگر بزرگ 6.4 اینچی، انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای فیلم در Galaxy A20 لذت‌بخش خواهد بود. آخرین مسئله‌ای هم که باید به آن اشاره کنیم مربوط به روشنایی می‌شود. خوشبختانه چون نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی A20 از نوع سوپر آمولد است، روشنایی بسیار خوبی تولید می‌کند و بدین سبب حتی با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر بر روی 80 درصد هم می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل محتوای روی آن را مشاهده کنید. بنابراین به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش سامسونگ Galaxy A20 کیفیت مطلوبی دارد و در مقایسه با قیمت گوشی کیفیت کاملا قبال قبولی را ارائه می‌کند.

بیشتر بدانید: نقد و بررسی گلکسی فولد سامسونگ (Galaxy Fold) : یک گوشی کاملا خاص!

نقد و بررسی گلکسی A20 سامسونگ: سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عاملی که به طور پیش فرض روی گوشی سامسونگ گلکسی A20 نصب شده، اندروید 9 پای بوده و رابط کاربری OneUI هم در کنار آن راه‌اندازی می‌شود. بنابراین گوشی مذکور از نظر سیستم عامل و بستر نرم افزاری یک گوشی کاملا به روز است و جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید و رابط کاربری سامسونگ را ارائه می‌کند. خوشبختانه رابط کاربری OneUI در مقایسه با رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) که هنوز هم در خیلی از گوشی های سامسونگ پیاده سازی می‌شود، واقعا بهینه‌تر و بهتر عمل می‌کند و هماهنگی بهتر مابین این رابط و بستر سخت افزاری دستگاه با پرسه زدن در منوهای مختلف آن قابل درک خواهد بود. البته گوشی Galaxy A20 یک گوشی میان رده است و سخت افزار خیلی قدرتمندی ندارد، بنابراین ممکن است در برخی شرایط و به ویژه زمانی که گوشی تحت فشار قرار گیرد، لگ و تاخیرهایی در عملکرد رابط دستگاه به وجود آید که شدت آن ها زیاد نیست و خیلی زود برطرف می‌شوند.

 

سیستم عامل Samsung Galaxy A20

 

اپلیکیشن های پیش فرض نسبتا زیادی روی گوشی Galaxy A20 نصب هستند، اما سامسونگ سعی کرده تعداد اپلیکیشن های پیش روی خودش را کاهش دهد و به نصب چند اپلیکیشن محدود بسنده کند. حجم کلی سیستم عامل و رابط کاربری گوشی حدود 9 گیگابایت خواهد بود. پس اگر نسخه مجهز به حافظه 32 گیگابایتی گلکسی A20 را تهیه کنید، حدود 23 گیگابایت از فضای حافظه آن برایتان قابل استفاده می‌شود. در حین انجام کارهای روزمره مثل استفاده از تلگرام، واتساپ، اینستاگرام، برقراری تماس، ارسال پیامک، استفاده از دوربین، وبگردی و غیره هیچ لگ و تاخیری در رابط گوشی نمایان نمی‌شود، اما همانطور که گفتیم چنانچه دستگاه تحت فشار قرار گیرد، لگ و تاخیرهایی در عملکردش به وجود می‎آیند که منجر به کند به نظر رسیدن رابط گوشی می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین بازده را از رابط و بستر نرم افزاری گلکسی A20 سامسونگ دریافت کنید، بهتر است سخت افزار آن را تحت فشار قرار ندهید و از نصب تعداد زیادی اپلیکیشن و بازی در گوشی و پر شدن حافظه داخلی آن خودداری کنید.

 

نقد و بررسی گلکسی A20 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی گلکسی A20 سامسونگ مربوط به قدرت عملکرد آن می‌شود که مستقیما با جزئیات پردازنده، رم و حافظه داخلی گوشی ارتباط دارد. تراشه‌ای که در قلب Galaxy A20 بکار رفته تراشه اگزینوس 7884 است که یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. ضمنا پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 هم در این گوشی وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. رم گلکسی A20 ظرفیت 3 گیگابایتی را ارائه کرده و حافظه داخلی آن هم 32 گیگابایتی خواهد بود. ضمن اینکه امکان افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه با نصب حافظه جانبی وجود دارد و کاربران علاقمند می‌توانند با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) فضای ذخیره سازی اطلاعات گوشی را تا سقف 512 گیگابایت افزایش دهند. اما قدرت و کیفیت عملکرد Galaxy A20 سامسونگ چگونه است؟

همانطور که قبلا هم اشاره داشتیم، انجام کارهای روزمره مثل وبگردی، استفاده از واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و غیره بدون مشکل در گلکسی A20 امکانپذیر خواهد بود، اما برای درک بهتر پتانسیل پردازشی دستگاه ما دو بازی Mobile Legends و PUBG را روی آن نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه روی دستگاه اجرا کردیم. گوشی گلکسی A20 به خوبی از پس اجرای بازی Mobile Legends بر آمد و لگ های بسیار ریزی در عملکرد آن ایجاد شدند که قابل چشم‌پوشی هستند. در حین اجرای بازی PUBG با سطح گرافیکی متوسط هم همه چیز وضعیت خوبی داشت اما در سطح گرافیکی بالا لگ و تاخیرهای ریزی در حین بازی کردن به وجود می‌آیند. ضمن اینکه بدنه گوشی و به ویژه بخش های نزدیک به لنز دوربین اصلی آن با اجرای طولانی مدت بازی های سنگین و HD به شدت داغ می‌شود.

 

بررسی رم و پردازنده Samsung Galaxy A20

 

نکته بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به حافظه داخلی Galaxy A20 است. در بررسی گلکسی A20 سامسونگ مشخص شد که اگر حافظه این گوشی تحت فشار قرار گیرد و رو به پر شدن پیش برود، لگ و تاخیرهای گوشی محسوس تر خواهند شد. بنابراین همیشه سعی کنید از پر شدن حافظه داخلی این گوشی جلوگیری نمایید و اگر از رم میکرو اس دی استفاده می‌کنید، اطلاعات خیلی حجیمی را روی آن ذخیره ننمایید. پس به طور کلی باید گفت که گلکسی A20 سامسونگ با توجه به قیمتی که دارد قدرت پردازشی مطلوبی را ارائه می‌کند اما نباید انتظار داشته باشید که بازی های سنگین و HD اندرویدی برای مدت زمان طولانی و بدون کوچک ترین لگ و تاخیر بر روی آن قابل انجام باشند.

 

نقد و بررسی گلکسی A20 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

یکی دیگر از ویژگی های مهم گوشی های موبایل مربوط به دوربین آن ها می‌شود. این روزها اغلب کاربران به شدت به دنبال خرید گوشی هایی هستند که دوربین خوبی داشته باشند. گلکسی A20 سامسونگ از دوربین اصلی دوگانه بهره‌مند است، یعنی مجموعه دوربین اصلی آن از دو لنز مختلف تشکیل می‌شود. لنز اول و اصلی مجموعه 13 مگاپیکسلی بودن و دیافراگم F/1.9 دارد و از قابلیت فوکوس خودکار (AF) پشتیبانی می‌کند. این لنز دوربین از نوع واید است و در حالت عادی ضبط عکس با آن انجام می‌شود. اما لنز دوربین دوم مجموعه از نوع اولتراواید (Ultrawide) بوده و ضبط عکس های با زاویه دید گسترده‌تر را میسر می‌سازد. این لنز دوربین 5 مگاپیکسلی دیافراگم F/2.2 دارد. قابلیت هایی همچون HD، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری با پس زمینه تار و ضبط ویدئوی های فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی Galaxy A20 سامسونگ پشتیبانی می‌شوند. ضمنا سامسونگ یک چراغ فلش LED را هم زیر لنز دوربین اصلی دستگاه نصب کرده که در برخی شرایط می‌توان از آن برای بهبود وضعیت نور محیط استفاده کرد.

 

دوربین اصلی و سلفی گلکسی A20 سامسونگ

 

عملکرد دوربین اصلی گلکسی A20 سامسونگ در محیط های با نور مناسب خوب است و می‌توانید با آن عکس های با کیفیتی ضبط کنید. با فعالسازی حالت اولتراواید زاویه دیده دوربین گسترده‌تر می‌شود و عکس هایی که قابل ضبط هستند فضای بیشتری را در بر خواهند گرفت. پس کیفیت عملکرد دوربین اصلی دستگاه در محیط های با نور خوب کاملا مناسب بوده و وضعیت مطلوبی دارد، اما آیا در محیط های کم نور هم همین نتیجه از دوربین گوشی دریافت می‌شود؟ متاسفانه اینطور نیست و در کیفیت عملکرد دوربین اصلی گلکسی A20 در محیط های تاریک و کم نور به طرز قابل ملاحظه‌ای افت می‌کند. فعال بودن حالت عکسبرداری واید در این شرایط شدت نویزهای تصویر را چند برابر می‌کنند، بنابراین توصیه می‌کنیم در محیط های کم نور هیچوقت از حالت عکسبرداری اولتراواید گلکسی A20 استفاده نکنید. در اینگونه شرایط حتی بکارگیری چراغ فلش LED دستگاه هم نمی‌تواند خیلی به بهبود کیفیت عکس نهایی ضبط شده کمک کند. بنابراین دوربین اصلی گلکسی A20 در محیط های کم نور و تاریک خیلی عملکرد مطلوبی ندارد.

در سمت مقابل دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.0 دارد. دوربین سلفی گلکسی A20 سامسونگ هم دقیقا مثل دوربین اصلی آن در محیط های با نور مناسب کیفیت مطلوبی دارد اما در محیط های کم نور با افت کیفیت همراه می‌شود. اما در مجموع دوربین سلفی گوشی برای ضبط عکس هایی که در شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری می‌شوند کیفیت مطلوبی خواهد داشت. با توجه به قیمتی که Galaxy A20 سامسونگ دارد، می‌توان مدعی شد که دوربین اصلی و سلفی آن کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌کنند.

بیشتر بدانید: بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019

نقد و بررسی گلکسی A20 سامسونگ: باتری و شارژدهی

آخرین مرحله نقد و بررسی گلکسی A20 سامسونگ را به باتری این گوشی و کیفیت عملکرد آن اختصاص می‌دهیم. باتری که در این اسمارتفون (smartphone) بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به رزولوشن نه چندان بالای صفحه نمایش گوشی، سخت افزار نه چندان رده بالای آن و همچنین بهره‌مندی از رابط کاربری بهینه‌تر، انتظار داریم که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی Galaxy A20 بتواند به خوبی انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. خوشبختانه نتیجه بررسی گلکسی A20 سامسونگ هم همین امر را نشان داد. در صورتی که یک کاربر عادی باشید و در طول روز به طور نرمال از گوشی استفاده کنید، یک بار شارژ باتری آن تقریبا 1.5 روز انرژی مورد نیازش را تامین می‌کند. طبیعتا اگر میزان استفاده شما از گوشی بیشتر از حالت نرمال باشد، شارژ باتری دستگاه هم زودتر خالی می‌شود.

 

Galaxy A20 سامسونگ

 

در بررسی گلکسی A20 مشخص شد که انجام بازی های اندرویدی سنگین در دستگاه تاثیر قابل ملاحظه‌ای روی سرعت خالی شدن شارژ باتری می‌گذارد که این موضوع کاملا طبیعی و قابل درک است چون در این حالت گوشی تحت فشار قرار گرفته و برای تجزیه و تحلیل های سریعتر به انرژی بیشتری هم نیاز پیدا می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین بازده را از شارژدهی باتری Galaxy A20 سامسونگ دریافت کنید بهتر است خیلی با آن به انجام بازی های HD و سنگین نپردازید. یک نکته جالب دیگر هم وجود دارد که به باتری گوشی سامسونگ Galaxy A20 مربوط می‌شود و باید به آن اشاره داشته باشیم. شارژری که به همراه این گوشی عرضه شده یک شارژر قدرتمند 15 واتی است که امکان فول شارژ باتری دستگاه را ظرف مدت زمانی در حدود 105 دقیقه میسر می‌کند! بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری Galaxy A20 سامسونگ در مقایسه با گوشی های هم رده خودش وضعیت خوبی دارد و با حمل شارژر فابریک گوشی می‌توانید از هر فرصتی برای شارژ سریع باتری آن استفاده کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی A20 سامسونگ (Samsung Galaxy A20) پرداختیم. این گوشی مجموعه‌ای از ویژگی های خوب را در خود جای داده اما قیمت مناسب سامسونگ Galaxy A20 از اصلی ترین ویژگی های مثبت آن به شمار می‌رود. اگر بودجه محدودی دارید و می‌خواهید با این بودجه یک گوشی با کیفیت، زیبا و خوش ساخت اندرویدی را تهیه کنید، مطمئن باشید گلکسی A20 سامسونگ یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و ظاهر خوب
  • صفحه نمایش بزرگ سوپر آمولد
  • بستر نرم افزاری به روز
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • حساسیت بالای قاب پشت گوشی در قبال خراشیده شدن