بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Core 2017)

نقد و بررسی 31 تیر 1402 علی مظفری

بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Core 2017)

یکی از گوشی‌های میان رده سامسونگ که قیمت مناسبی هم دارد و توانسته مورد استقبال کاربران قرار گیرد، گوشی گلکسی جی 7 کور 2017 یا Samsung Galaxy J7 Core 2017 است. این گوشی گزینه خوبی برای افرادی خواهد بود که می‌خواهد با صرف هزینه کم یک گوشی با کیفیت خریداری کنند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 بپردازیم.

 

معرفی مختصر Galaxy J7 Core 2017 سامسونگ

شرکت سامسونگ یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌های تولید کننده گوشی موبایل است که محصولاتش در بازار ایران طرفداران زیادی دارد. در ماه جولای (July) سال 2017 این کمپانی کره‌ای از گوشی هوشمند Samsung Galaxy J7 Core رونمایی کرد. از آنجایی که قیمت گلکسی جی 7 کور 2017 بسیار مناسب در نظر گرفته شده بود، استقبال کاربران از این گوشی هم پرشور بود. اما آیا گلکسی J7 Core سال 2017 سامسونگ گزینه خرید مناسبی برای شما هم خواهد بود؟

گوشی‌هایی همچون نوکیا 6، شیائومی Redmi 5 Plus، هوآوی Honor 7C و هوآوی Y7 Prime 2018 می‌توانند در رده قیمت گوشی گلکسی J7 Core سال 2017 سامسونگ دارد، رقیب‌های جدی برای آن باشند. بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی جدید و هم قیمت گلکسی جی 7 کور سامسونگ را دارید، بهتر است نیم نگاهی به گوشی‌های نام برده شده هم داشته باشید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را بهتر بشناسیم.

 

بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Core 2017): طراحی و ظاهر

گلکسی J7 Core سال 2017 سامسونگ شاید از نظر طراحی و ظاهر چندان حرفی برای گفتن نداشته باشد، اما این موضوع به معنای کیفیت پایین ساخت یا تولید دستگاه نخواهد بود. سامسونگ همیشه ثابت کرده که گوشی‌های میان رده‌اش به ویژه در سری گوشی‌های گلکسی جی از نظر کیفیت ساخت محصولات خوبی هستند. بنابراین شک نداشته باشید که Galaxy J7 Core 2017 هم از این موضوع مستثنی نیست! قاب پشت این گوشی پلاستیکی جداشدنی است و بدین ترتیب امکان دسترسی به باتری دستگاه فراهم می‌شود. بدنه آن هم ابعاد 7.6 در 78.6 در 152.4 میلیمتر را ارائه می‌کند و وزن دستگاه به چیزی در حدود 170 گرم می‌رسد. بنابراین گوشی مورد نظر بدنه نسبتاً باریکی دارد.

 

بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Core 2017)

 

زمانی که گوشی مورد نظر را در دست بگیرید و از نمای رو به رو به آن نگاه کنید، متوجه عریض بودن بدنه آن خواهید شد. این سبک طراحی در سری محصولات گلکسی جی سامسونگ کاملاً مرسوم است و قبلاً هم در دیگر گوشی‌های سری گلکسی جی شاهد پیاده‌سازی آن بودیم. حاشیه‌های صفحه نمایش گوشی باریک نیستند و نمایشگر آن تقریبا چیزی در حدود 69.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. بنابراین اگر به گوشی‌های با صفحه نمایش بدون حاشیه علاقه دارید، گلکسی جی 7 کور 2017 گزینه خرید خیلی مناسبی برایتان نخواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی A20s سامسونگ: ظاهر خوب و دوربین سه‌گانه!

زیر صفحه نمایش گوشی دکمه فیزیکی هوم آن نصب شده که مثل گذشته حالتی بیضی شکل دارد. متاسفانه این دکمه قابلیت اسکن انگشت را ارائه نمی‌کند و فقط می‌توانید از آن به عنوان یک دکمه هوم فیزیکی عادی استفاده کنید. در قاب پشت گوشی هم هیچ ویژگی خاصی دیده نمی‌شود! لوگوی سامسونگ مثل همیشه در قاب پشت گوشی نصب است و بالای آن هم لنز دوربین اصلی دستگاه و چراغ فلش آن نصب می‌شود.

 

بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Core 2017)

 

گوشی گلکسی جی 7 کور 2017 سامسونگ قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد . طبیعتاً با توجه به بهره‌مندی گوشی از بدنه جداشدنی، دستگاه حساسیت بالایی در قبال آب خوردگی خواهد داشت و از طراحی ضد آب هم بهره‌مند نخواهد بود. به طور کلی باید بگوییم که گوشی Galaxy J7 Core 2017 سامسونگ از نظر سبک طراحی و ظاهر یک گوشی کاملاً معمولی است.

 

بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Core 2017): صفحه نمایش

یکی از نکات جالبی که باید در بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 به آن اشاره کنیم مربوط به بهره‌مندی این دستگاه از صفحه نمایش سوپر آمولد (Super AMOLED) می‌شود که در واقع با کیفیت‌ترین نوع از پنل‌های نمایشگر فعلی گوشی‌های موبایل است. اما اگر فکر می‌کنید سایر ویژگی‌های صفحه نمایش گلکسی J7 Core سامسونگ هم قرار است شما را شگفت زده کنند، سخت در اشتباه هستید، چون سایر ویژگی‌های نمایشگر گوشی کاملاً معمولی هستند. رزولوشن صفحه نمایش گلکسی جی 7 کور 2017 اچ دی (1280 در 720 پیکسل) در نظر گرفته شده و اندازه آن 5.5 اینچی است. بدین ترتیب تراکم پیکسلی در حدود 267 پیکسل در هر اینچ برای نمایشگر گوشی به ارمغان آورده شده است. بنابراین وضوح تصویر و تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه کاملاً وضعیت معمولی دارد.

 

بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Core 2017)

 

نسبت تصویر آن 16 به 9 در نظر گرفته شده و حاشیه‌های صفحه نمایش دستگاه هم ضخیم هستند که این امر سبب شده فقط 69.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی توسط نمایشگر دستگاه اشغال شود. پس از نظر ظاهر هم صفحه نمایش گلکسی جی 7 کور 2017 چندان منطبق با استانداردهای نوین و مدرن نخواهد بود. اما شادابی تصویر، تفکیک‌پذیری رنگ‌ها، کنتراست و شارپنس صفحه نمایش گوشی خوب است. البته مدعی نیستیم که جنبه‌های نام برده شده، صفحه نمایش Galaxy J7 Core 2017 عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد، اما نسبت به قیمت خودش کیفیت مطلوبی را ارائه می‌کند.

همچنین با توجه به اینکه صفحه نمایش گوشی از نوع سوپر آمولد در نظر گرفته شده، توان تولید روشنایی آن هم خوب خواهد بود که این امر سبب سهولت استفاده از گوشی در محیط‌های باز و تحت تابش نور می‌شود. برای اینکه محتوای صفحه نمایش در محیط‌های این چنینی به خوبی قابل مشاهده باشند، کافیست شدت روشنایی نمایشگر دستگاه را بر روی 70 درصد یا بیشتر تنظیم کنید. پس به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش گلکسی جی 7 کور 2017 ظاهر خیلی مدرنی ندارد و رزولوشن بالایی را ارائه نمی‌کند، اما نسبت به قیمتش شادابی، شارپنس، کیفیت و روشنایی مطلوبی خواهد داشت.

 

بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Core 2017): سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عامل پیش فرضی که روی گوشی گلکسی J7 Core 2017 نصب است، اندروید 7 نوقا خواهد بود. البته هم اکنون آپدیت اندروید 8 اوریو برای این گوشی منتشر شده اما ما در رابطه با سیستم عامل پیش فرض آن و نحوه عملکرد دستگاه با نصب بودن این سیستم عامل بر روی گوشی خواهیم پرداخت. رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) هم در کنار سیستم عامل پیش فرض دستگاه نصب و راه اندازی شده است. متاسفانه در حالت پیش فرض اپلیکیشن‌های خیلی زیادی روی گوشی نصب هستند که تقریبا 80 درصد آن‌ها هیچوقت تصور کاربر استفاده نمی‌شوند. نصب بودن این اپلیکیشن‌های پیش فرض سبب شده تا فضای ذخیره سازی کافی برای گوشی وجود نداشته باشد، چون حافظه داخلی آن ظرفیت 16 گیگابایتی دارد.

 

بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Core 2017)

 

اما خوشبختانه اپلیکیشن‌های پیش فرض و غیرکارآمدی که روی دستگاه نصب هستند قابل حذف خواهند بود و کافیست که شما کمی زمان صرف حذف آن‌ها کنید. عملکرد بستر نرم افزاری و سیستم عامل گوشی روان و قابل قبول است، اما نباید انتظار داشته باشید که هیچ لگ و تاخیری در آن مشاهده نکنید. در برخی شرایط که اپلیکیشن‌های متعددی در پس زمینه دستگاه فعال هستند و شما می‌خواهید سریع مابین اپلیکیشن‌های مختلف جهش داشته باشید، کمی تاخیر در عملکرد گوشی ایجاد می‌شود، اما در حالت‌های دیگر همه چیز روان و مناسب خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019

سامسونگ حالت Game Launcher را در گلکسی جی 7 کور 2017 هم ارائه می‌کند که بدین سبب بخش اختصاصی برای اجرای بازی‌های مختلف در بستر نرم افزاری گوشی تعبیه شده است. همچنین این قابلیت سبب می‌شود تا بتوانید در حالت‌هایی که در حین اجرای بازی‌های مختلف هستید از نمایش نوتیفیکیشن‌های پاپ آپ بر روی نمایشگر گوشی جلوگیری نمایید یا حتی از محیط بازی خود اسکرین شات یا ویدئو ضبط کنید. بنابراین به طور کلی باید گفت که سیستم عامل و بستر نرم افزاری گوشی گلکسی J7 Core 2017 سامسونگ با توجه به قیمتی که دستگاه دارد، کیفیت مناسبی را ارائه می‌کند.

 

بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Core 2017): پردازنده، رم و حافظه داخلی

در این مرحله از بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 سامسونگ در رابطه با پردازنده، رم و حافظه داخلی این گوشی و به طور کلی قدرت عملکرد آن صحبت خواهیم کرد. تراشه‌ای که در قلب Galaxy J7 Core بکار رفته تراشه اگزینوس 7870 است که طی لیتوگرافی 14 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هشت هسته پردازشگر این تراشه از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. ضمناً پردازنده گرافیکی بکار رفته در تراشه اگزینوس 7870 هم پردازنده Mali-T830 MP1 خواهد بود. رم گوشی ظرفیت 2 گیگابایتی دارد و حافظه داخلی آن هم به طور پیش فرض ظرفیت 16 گیگابایتی را ارائه خواهد کرد. لازم به اشاره است که گلکسی J7 Core 2017 سامسونگ از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی به عمل می‌آورد و بدین سبب می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را با نصب حافظه Micro SD تا سقف 256 گیگابایت افزایش داد.

 

بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Core 2017)

 

در بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 مشخص شد که گوشی از نظر سرعت عملکرد وضعیت مطلوبی دارد. در حین بکارگیری عادی دستگاه تقریباً هیچ لگ و تاخیری مشاهده نخواهید کرد، مگر در شرایط خاصی که رم و حافظه داخلی گوشی به سمت فول شدن سوق پیدا کنند. با گلکسی J7 Core حتی می‌توانید بازی‌های مختلف HD را هم به خوبی اجرا کنید، اما بهتر از اجرای طولانی مدت این بازی‌ها اجتناب بورزید. در بررسی صورت گرفته مشخص شد که با اجرای بازی‌های HD و گذر زمان، به تدریج در دستگاه افت فریم رخ می‌دهد و گوشی داغ می‌شود و پس از تقریباً 20 دقیقه به تدریج لگ و تاخیرهایی نمایان خواهد شد. بنابراین بهتر است با گلکسی جی 7 کور 2017 برای مدت زمان طولانی بازی‌های HD و سنگین را اجرا نکنید.

در نظر داشته باشید که (Samsung Galaxy J7 Core 2017) یک گوشی میان رده و مقرون به صرفه است و اصلاً نباید انتظار بالایی از بستر سخت افزاری آن داشته باشیم، اما با این حال دستگاه ثابت کرده که قدرت عملکرد مطلوبی دارد و کیفیتی فراتر از حد انتظار را ارائه می‌کند. این مسئله می‌تواند یک نقطه قوت محسوس برای گوشی باشد و برتری سامسونگ در طراحی گوشی‌های میان رده را به رخ بکشد.

 

بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Core 2017): دوربین اصلی و سلفی

نوبتی هم باشد نوبت به بررسی دوربین گوشی می‌رسد. دوربین اصلی گلکسی J7 Core 2017 از لنزی 13 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/1.9 دارد. بهره‌مندی لنز دوربین اصلی این گوشی از دیافراگم F/1.9 یکی از ویژگی مطلوب آن است که در کمتر گوشی میان رده و هم قیمتی شاهد ارائه آن خواهید بود. لنز دوربین اصلی این گوشی از فوکوس خودکار و ضبط ویدئوهای فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. اما کیفیت عملکرد دوربین گوشی چطور است؟ در بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی عملکرد بسیار عالی دارد و به واقع کیفیتی فراتر از حد انتظارات را ارائه خواهد کرد. سامسونگ همیشه سعی کرده که سری گوشی‌های گلکسی جی را به دوربین خوبی مجهز کند و Galaxy J7 Core 2017 این مسئله به وضوح نشان می‌دهد. با دوربین اصلی این گوشی در محیط‌های روشن و با نور مناسب می‌توانید عکس‌های بسیار عالی ضبط کنید و حتی در محیط‌های کم نور هم به لطف دیافراگم F/1.9 لنز دوربین اصیل دستگاه افت کیفیت ناچیزی را مشاهده نمایید. ضمن اینکه چراغ فلش LED گوشی هم در این شرایط می‌تواند برای ضبط عکس بهتر یاری رسان باشد.

 

بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Core 2017)

 

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی از لنزی 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.2 دارد. نکته جالب اینجاست که سامسونگ یک چراغ فلش LED اختصاصی را هم برای دوربین سلفی دستگاه در نظر گرفته است. بنابراین با گلکسی J7 Core 2017 می‌توانید حتی در محیط‌های تاریک و کم نور هم با روشن کردن چراغ فلش دوربین جلوی گوشی از خود عکس‌های سلفی مناسب ضبط نمایید. خوشبختانه کیفیت عملکرد دوربین سلفی این گوشی هم بسیار مطلوب است و عکس‌هایی که با آن در محیط‌های مختلف ضبط می‌شوند شاداب، با جزئیات و زیبا هستند. در محیط‌های کم نور کیفیت عکسبرداری دوربین سلفی گوشی کمی افت می‌کند اما این افت کیفیت به اندازه‌ای نیست که خیلی محسوس باشد. به طور کلی کیفیت عملکرد خوب دوربین اصلی و سلفی گلکسی جی 7 کور 2017 یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

 

بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Core 2017): باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله از بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 در رابطه با باتری این گوشی و کیفیت شارژدهی آن صحبت خواهیم کرد. باتری این گوشی از نوع لیتیوم یونی و جداشدنی بوده و ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به اینکه تراشه دستگاه یک تراشه میان رده است و صفحه نمایش آن هم وضوح اچ دی را ارائه می‌کند، انتظار می‌رود باتری گوشی به خوبی بتواند انرژی مورد نیازش را تامین نماید. در بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 هم این مسئله مشخص شد و باتری گوشی توانست نشان دهد که با یک بار شارژ قادر خواهد بود که انرژی مورد نیاز دستگاه را در حالت بکارگیری نرمال تا یک روز تامین نماید.

حالا وقتشه! اینو بخون انتقال اطلاعات واتس آپ از آیفون به اندروید و بالعکس

متاسفانه گلکسی J7 Core 2017 سامسونگ از قابلیت‌هایی همچون شارژ سریع و شارژ بسیم پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین انتظار نداشته باشید که باتری 3000 میلی آمپر ساعتی گوشی خیلی سریع شارژ شود. در بررسی‌های مشخص شد که برای شارژ مجدد باتری این گوشی زمانی در حدود 110 دقیقه باید صرف شود که مدت زمانی معمولی برای شارژ یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی در گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود.

 

بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Core 2017)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی گلکسی جی 7 کور 2017 سامسونگ (Samsung Galaxy J7 Core 2017) پرداختیم. این گوشی برای آن دسته از افرادی مناسب است که می‌خواهد با صرف هزینه‌ای کم یک گوشی با کیفیت، نسبتاً قدرتمند و با دوربین خوب خریداری کنند. برخی از اصلی‌ترین نقاط قوت و ضعف گوشی مذکور در بخش زیر مشخص شده است.

 

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش با کیفیت سوپر آمولد
  • پردازنده خوب
  • دوربین عالی
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • بدنه پلاستیکی
  • نداشتن اسکنر انگشت