نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7

نقد و بررسی 18 آذر 1399 علی مظفری

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7

پس از اینکه همزمان با معرفی آخرین تبلت سامسونگ یعنی گلکسی تب S7، اقدام به بررسی اولیه این تبلت پرچمدار کردیم؛ اکنون فرصتی پیش آمده تا با نقد وبررسی کامل این محصول، در خدمت شما باشیم. آخرین تبلت پرچمدار سامسونگ، مستقیما برای رقابت با آیپدهای اپل روانه بازار شده است و این نکته حتی در زمان رونمایی این محصول نیز قابل لمس بود. گلکسی تب اس 7، اولین تبلت با قابلیت پشتیبانی از فناوری اینترنت نسل 5 (5G) می‌باشد که به آخرین نسل از پردازنده‌های اسنپ دراگون مجهز شده و در کنار خود آخرین نسخه از قلم S pen را به همراه دارد. همین سه نکته کافیست تا چشم هر کاربری را به سمت Galaxy Tab S7 بکشاند. اگر به دنبال خرید یک تبلت فوق قدرتمند با صفحه نمایش بزرگ، سخت افزار به روز و امکانات کاربردی بسیار هستید؛ در ادامه با نقد و بررسی گلکسی تب S7، با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7 : طراحی، ساختار و کاربرد قلم S pen

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7

 

با اولین نگاه به گلکسی تب S7، نمایشگر کم حاشیه آن توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. حاشیه‌های نمایشگر در طراحی جدید تبلت پرچمدار سامسونگ به خوبی محدود شده‌اند و همین موضوع سبب شده که کار با این تبلت و یا مشاهده فیلم با استفاده از Tab S7، بسیار جذاب‌تر از گذشته باشد. سامسونگ در ساخت بدنه و فریم این محصولِ خود از آلیاژ آلومینیوم استفاده کرده که این موضوع باعث جذابیت ظاهری بیشتر و وزن سبک‌تر Galaxy Tab S7 شده است. بدنه پشتی ظاهری برس خورده دارد و در حاشیه‌های آن خطوطی تیره‌تر به معنای قرارگیری پنل‌های ارتباطی دیده می‌شود. بهتر است جهت جلوگیری از ایجاد اختلال در شبکه بی‌سیم، از قرار دادن دستان خود در این نواحی پیشگیری کنید؛ هرچند که احتمال وقوع چنین اختلالاتی بسیار کم است. بدنه دستگاه در برابر خط و خش مقاومت نسبتا خوبی از خود نشان می‌دهد اما بسیار مستعد جذب اثرانگشت بوده و پیشنهاد می‌کنیم که حتما از یک کاور محافظ برای قسمت پشتی استفاده کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تبلت Mi Pad 4 شیائومی (می پد 4): زیبا، پرقدرت و خوش قیمت

نکته جالبی که برای اولین بار در تبلت‌های سامسونگ دیده می‌شود؛ انتقال دوربین سلفی به لبه سمت راست تبلت می‌باشد. این اتفاق باعث شده تا ارتباطات تصویری و یا استفاده از قابلیت بازگشایی به وسیله تشخیص چهره (face unlock)، بسیار بهتر از قبل صورت گیرد، اما مشکلاتی را نیز برای بسیاری از کاربران به وجود آورده است. در دست داشتن عمودی تب S7 موجب می‌شود که لنز سلفی شما همواره بر اثر رطوبت دستتان آلوده باشد و فیس آنلاک به خوبی کار نکند.

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7

 

در گلکسی تب S7، سنسور اثرانگشت با کلید پاور ادغام شده و در حاشیه سمت راست بدنه جای گرفته است؛ اما بر اساس نتایج به دست آمده، از دقت زیادی برخوردار نبوده و ممکن است چندین بار اثرانگشت شما را به درستی تشخیص ندهد. بهتر است تبلت را در وضعیت‌های مختلف در دست گرفته و در هر حالت، نزدیک‌ترین انگشت‌تان را به دستگاه معرفی کنید تا برای قفل‌گشایی نیازی به چرخاندن تبلت نداشته باشید. در لبه‌های بالا و پایین Tab S7 نیز 4 بلندگو قرار گرفته است که قادر به پخش صدای استریو می‌باشند.

در انتها به قلم جذاب سامسونگ، یعنی S pen می‌رسیم. برای این قلم جایگاه ویژه‌ای در پشت تبلت S7 تعبیه شده است که دقیقا در امتداد دوربین بوده و با یک پوشش مشکی براق مشخص شده است. این جایگاه، محلی برای همگام سازی (Pairing) و شارژ S pen بوده و به دلیل داشتن خاصیت مغناطیسی، جایگاه نگهداری این قلم دوست داشتنی نیز می‌باشد. البته به دلیل خاصیت آهنربایی سمت راست تبلت S7، قلم اس پن به این جایگاه نیز قابلیت اتصال داشته و کاربرانی که تصمیم به در دست داشتم افقی گلکسی تب S7 دارند، می‌توانند از این جایگاه جهت اتصال قلم استفاده نمایند.

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7 : نمایشگر و سخت افزار

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7

 

در اصلی ترین قسمت گلکسی تب S7، از یک نمایشگر ۱۱ اینچی با پنل LTPS IPS با رزولوشن ۱۶۰۰‍x۲۵۶۰ استفاده شده است، که به خوبی با سخت افزار این دستگاه هماهنگ بوده و در نهایت تجربه بسیار خوبی را برای کاربر فراهم می‌آورد. این نمایشگر با تراکم ۲۷۴ پیکسل در هر اینچ، وضوح تصویر را تضمین می‌کند و از فناوری +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. اما بحث برانگیزترین مسئله‌ای که در رابطه با این نمایشگر دیده می‌شود، نرخ نوسازی (Refresh Rate) چشمگیر 120 هرتزی می‌باشد. با وجود این نرخ نوسازی، نمایشگر پویایی بیشتری دارد، انیمیشن‌ها روان تر هستند و سرعت واکنش نمایشگر نسبت به لمس، بیشتر می‌باشد. به لطف حاشیه کم نمایشگر، شاهد نسبت نمایشگر به بدنه 83.6 درصد هستیم؛ که در نوع خود عالی بوده و کار کردن با تبلت را بسیار دلنشین‌تر می‌سازد. پنل IPS استفاده شده در گلکسی Tab S7 از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و کنتراست، روشنایی و غلظت رنگ مناسبی دارد؛ هرچند که مثل همیشه در نور کم از پنل‌های AMOLED شکست خواهد خورد. بد نیست بدانید که سامسونگ در گلکسی Tab S7 Plus، از پنل امولد استفاده کرده و اگر با کمی هزینه بیشتر مشکلی ندارید؛ می‌توانید نسب به خرید Galaxy Tab S7 Plus اقدام نمایید.

سامسونگ در معماری سخت افزار گلکسی تب S7، سنگ تمام گذاشته و ما شاهد قوی ترین پردازنده‌ی موبایل دنیا (در زمان نگارش مقاله) بر روی این تبلت اندرویدی هستیم. اسنپ دراگون 865 پلاس، قلب تپنده آخرین نسل تبلت‌های سامسونگ می‌باشد که مدل ارتقا داده شده چیپست 865 معمولیست. در کنار این پردازنده، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم، بسته به مدل خریداری شده به وسیله شما قرار خواهد گرفت؛ که پیشنهاد می‌کنیم چنانچه به این زودی‌ها تصمیم به عوض کردن تبلت خود ندارید، حتما نگاه ویژه‌تری به نسخه 8 گیگ داشته باشید. نسخه 6 گیگابایت رم تنها با حافظه داخلی 128 گیگ در دسترس بوده و نسخه 8 گیگابایت در 2 مدل مختلف با 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

به دلیل تجهیز گلکسی Tab S7 به این حجم از سخت افزار قدرتمند، نگرانی در مورد اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها بی‌مورد است؛ چراکه همه‌چیز به ‌سرعت و بدون ذره‌ای تأخیر اجرا خواهد شد. ظرفیت حافظه رم هم برای اجرای هم‌زمان 12 الی 15 برنامه کافی خواهد بود. اما احتمالاً می‌توانید سخت‌افزار تبلت را در حالت دسکتاپ به چالش بکشید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره قابلیت سامسونگ دکس (DeX) یا همان حالت دسکتاپ سامسونگ به دست آورید؛ در ادامه با بررسی رابط کاربری و فیچرهای این تبلت پرچمدار با ما همراه باشید.

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7 : سیستم عامل، رابط کاربری و قابلیت سامسونگ DeX

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7

 

گلکسی تب S7، با اندروید ۱۰ و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ، یعنی OneUI 2.5 عرضه شده است. این ترکیب را پیش از این در موبایل‌های پرچمدار سامسونگ نیز دیده‌ایم، اما اینجا با تجربه متفاوتی روبرو هستیم. کمپانی سامسونگ تمام تلاش خودش را انجام داده تا تجربه کاربری اندروید را بتواند به شکلی در غالب یک سیستم رومیزی پیاده سازی کند. ثمره این تلاش، پیاده سازی حالت جدیدی بود که Samsung DeX نام گرفت.

اگر پوشش محافظ اصلی سامسونگ، که به همراه یک کیبورد مخصوص ارائه می‌شود را تهیه نمایید؛ به محض اتصال آن به گلکسی تب اس 7، تبلت به‌شکل خودکار وارد حالت DeX خواهد شد. البته از طریق نوتیفیکیشن بار هم می‌توانید حالت دسکتاپ را فعال کنید. در این حالت، محیط اندروید به یک صفحه دسکتاپ با منوی برنامه‌ها، نوار وظیفه (taskbar) و منوی استارت مجهز خواهد شد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تبلت Lenovo Tab E10 TB X104F : یک تبلت ارزان قیمت

تجربه کار با دکس مود می‌تواند بسیار جذاب باشد و حتی در بسیاری از برنامه‌ها همچون مایکروسافت Word و یا مایکروسافت Excel به شما کمک کند؛ اما اصلا نباید انتظار محیطی شبیه به ویندوز از آن داشته باشید. اگر بخواهیم مثال حرفه‌ای تری از دکس مود داشته باشیم؛ باید بگویم که کار کردن با آن بیشتر شبیه به محیط کاربری لینوکس اوبونتو (Ubuntu) بود. پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر این محیط، به یکی از برندشاپ‌های سامسونگ مراجعه کرده و آن‌ را امتحان کنید.

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7

 

با تمام این تفاسیر، هرچقدر سامسونگ کار خودش را برای ارائه تجربه دسکتاپ خوب انجام دهد، باز هم محدودیت‌های اندروید پابرجاست. بسیاری از اپلیکیشن‌ها برای صفحه بزرگ تبلت‌ها بهینه نشده‌اند، چه برسد به حالت دسکتاپ. حتی مرورگر کروم هم به‌شکل پیش‌فرض متوجه نمی‌شود که وب‌سایت‌ها را در حالت دسکتاپ باز کند و باید از منوی تنظیمات، به صورتی دستی حالت نمایش را به desktop mode تغییر دهید.

در پایان باید اشاره کنیم که، تجربه عمومی رابط کاربری OneUI 2.5 بر روی گلکسی تب S7، کاملا شبیه چیزیست که در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ مشاهده کرده‌اید. با توجه به نمایشگر بزرگ، می‌توانید به‌راحتی دو یا سه اپلیکیشن را همزمان کنار هم داشته باشید. البته پیدا کردن ترکیب مناسب برای این حالت کمی سخت است. مثلاً می‌توانید ویدیویی را پخش کنید و همزمان با قلم S pen نکات مهم را یادداشت ‌برداری کنید یا یک فایل اکسل را باز کرده و در کنار آن ماشین حساب را داشته باشید؛ تا بتوانید به انجام فعالیت‌های حسابداری بپردازید. اگر به ترکیب مناسب و کاربردی دست یافتید، می‌توانید اپلیکشین‌ها را با یکدیگرسینک کرده و کاری کنید که به صورت همزمان با یکدیگر باز شوند.

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7 : دوربین

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7

 

همچون همیشه، خبری از یک دوربین باکیفیت در تبلت‌ها نیست و این موضوع حتی در رابطه با Galaxy Tab S7 هم ثابت است. تبلت‌ها به دلیل ظاهر بزرگ و مخاطبین هدف خود، هیچ گاه دستگاه مناسبی برای عکس برداری نبوده‌اند و شرکت‌های سازنده هم برای کاهش هزینه نهایی محصول، ترجیح میدهند که از تکنولوژی و سخت افزارهای پیشرفته در ساخت دوربینِ تبلت‌ها استفاده نکنند.

دوربین سلفی این تبلت، یک سنسور 26 میلیمتری 8 مگاپیکسلی عریض است که از قابلیت تصویربرداری با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه بهره می‌برد. سامسونگ در پشت تب S7، از یک ماژول دوگانه، متشکل از یک سنسور 13 مگاپیکسلی واید 26 میلی متری و یک سنسور 5 مگاپیکسلی فوق عریض بهره گیری کرده است که با آرایش عمودی کنار هم قرار گرفته‌اند. دوربین‌های تعبیه شده در گلکسی تب S7، کیفیت عکسبرداری مناسبی را ارائه می‌دهند؛ اما اگر قصد دارید از دستگاه خود برای گرفتن یک عکس پرتره در منظره‌ای زیبا استفاده کنید، بهتر است به دنبال خرید یک تلفن هوشمند باشید. زیرا همانطور که عنوان شد، نمی‌توان از دوربینِ تبلت‌ها انتظار چندانی داشت.

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7 : باتری

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7

 

سامسونگ در گلکسی Tab S7 از یک باتری 8000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که نسبت به نسل قبل کمی بهتر شده است و با وجود صفحه ۱۲۰ هرتزی، شارژدهی خوبی هم دارد. اگر تصمیم به استفاده مداوم از نرخ نوسازی 120 هرتزی دارید؛ می‌توانید نزدیک به 10 الی 12 ساعت از این تبلت هوشمند استفاده نمایید. بهتر است که تنها در زمان‌هایی که به نرخ نوسازی بالا نیاز دارید این متغیّر را بر روی 120 هرتز تنظیم کنید و در سایر مواقع بهتر است که به Refresh Rate استاندارد، یعنی همان 60 هرتز بسنده کنید. بد نیست بدانید که در این صورت ماندگاری شارژ Tab S7 دو برابر شده و بر اساس استفاده خود می‌توانید تا 22 ساعت نیز با یک بار شارژ، از این تبلت اندرویدی استفاده نمایید.

حالا وقتشه! اینو بخون تعمیرات تخصصی تبلت با کمترین قیمت و هزینه

گلکسی تب S7 به وسیله شارژر 15 واتی موجود در جعبه شارژ خواهد شد اما این تبلت سامسونگ از شارژ سریع 45 واتی نیز پشتیبانی می‌کند که برای استفاده از این سرعت شارژ، مجبور به خرید آداپتور و کابل شارژ جایگزین خواهید بود. مدت زمان تقریبی شارژ دستگاه با استفاده از شارژر 15 واتی، نزدیک به 2 ساعت بوده و به لطف پشتیبانی از شارژ سریع، 50 درصد اول در مدت 35 دقیقه اعمال خواهد شد.

 

سخن پایانی 

ما در تیم هدف همواره نگاه ویژه‌ای به تبلت‌های پرچمدار داشته‌ایم؛ چراکه مخاطبان این سری از محصولات، کاربرانی با دغدغه‌های مختلف بوده و همگی برای پوشش دادن برخی از نیازهای ویژهِ خود، روی به خرید تبلت‌ها آورده‌اند.

گلکسی Tab S7 یک تبلت با نمایشگر بزرگ و باکیفیت بوده که توجه بسیار ویژه‌ای به سخت افزار آن شده است. بر اساس بررسی‌های ما این تبلت اندرویدی در اجرای هیچ یک از دستورات شما دچار تاخیر و یا کندی نشده و حتی به راحتی قادر است که سنگین‌ترین بازی‌های روز دنیا را با بالاترین کیفیت ممکن اجرا نماید. پس اگر برای پردازش‌های گرافیکی و یا انجام بازی‌های موبایلی همچون Fortnite، Call Of Duty Mobile و... به دنبال خرید یک تبلت مناسب هستید؛ خرید گلکسی تب S7 قطعا بهترین انتخاب شما خواهد بود.

این محصول با شارژدهی بالا، عملکرد لمسی چشمگیر، پشتیبانی از حالت دسکتاپ و بسیاری از ویزگی‌های دیگر، می‌تواند تجربه‌ای بسیار دلچسب از کار کردن با یک تبلت اندرویدی را برای شما به ارمغان بیاورد.

در نهایت بهتر است بدانید که چنانچه با مطالعه این نقد و بررسی، همچنان سوالاتی در رابطه با خرید Galaxy Tab S7، و با هر تبلت دیگر در سر دارید؛ می‌توانید از طریق بخش ارسال نظرات در پایین این صفحه و یا پشتیبانی تلفنی و آنلاین؛ آن را با کارشناسان ما در میان بگذارید. ما در تیم پشتیبانی فروشگاه هدف، همه روزه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم.

 

نقاط قوت :

  • نمایشگر بزرگ و باکیفیت با نرخ نوسازی 120 هرتز
  • بهره مندی از پردازنده بسیار قدرتمند اسنپ دراگون 865 پلاس
  • توان چندکاری (Multitasking) بالا به دلیل حافظه رم 6 و 8 گیگابایتی
  • طراحی بسیار زیبا در کنار استفاده از بدنه فلزی

 

نقاط ضعف :

  • قرارگیری شارژر 15 واتی به جای شارژر 45 وات، در جعبه محصول
  • ضعف سنسور اثرانگشت