نقد و بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ

نقد و بررسی 18 مرداد 1399 علی مظفری

نقد و بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ

یکی از جدیدترین تبلت هایی که شرکت سامسونگ معرفی کرده، تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 6 لایت (Samsung Galaxy Tab S6 Lite) است که در ماه آوریل (April) سال 2020 شاهد رونمایی از آن بودیم. اما آیا این تبلت ارزش صرف هزینه و خرید را دارد؟ نقاط قوت و ضعف اصلی آن کدامند؟ در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ بپردازیم و اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی آن را برای شما عزیزان مشخص کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

آمار نشان می‌دهد که استقبال کاربران از تبلت های اندرویدی رو به کاهش است اما این موضوع بدان معنا نیست که هیچکس تبلت اندرویدی نمی‌خرد و تمایلی مبنی بر بکارگیری این گجت ها ندارد! بلکه واقعا کاملا شرایط معکوس را نشان می‌دهد و طبق بررسی های صورت گرفته مشخص شده که برخی افراد طرفدار دوآتیشه تبلت های اندرویدی هستند و همیشه به دنبال جدیدترین این محصولات برای خرید می‌گردند. در این بین سامسونگ یکی از کمپانی های بزرگی است که همچنان سرمایه‌گذاری های زیادی را در این حوزه صرف می‌نماید. یکی از جدیدترین تبلت هایی که توسط این شرکت معرفی شده Galaxy Tab S6 Lite نام دارد.

خیلی از کارشناسان و افراد این تبلت را رقیبی جدی برای آیپد های اپل می‌دانند چون هم ظاهری خوب و بدنه‌ای باریک و ظریف دارد و هم از قیمت بسیار مطلوبی برخوردار است. اما برای مشخص شدن دقیق ویژگی های مثبت و منفی این تبلت باید به نقد و بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ بپردازیم! ما در این مطلب اختصاصی قصد داریم تجربه یک هفته استفاده خود از تبلت نام برده شده را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم و در یک مقاله کاربردی نقاط قوت و ضعف تبلت جدید سامسونگ را مشخص کنیم. بنابراین اگر به فکر خرید Galaxy Tab S6 Lite سامسونگ هستید، تا انتهای این بررسی فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

سامسونگ سعی داشته که در طراحی تبلت مورد نظر ظرافت خاصی بکار ببرد و ویژگی هایی را در آن ارائه کند که اغلب کاربران و علاقمندان تبلت به دنبال آن ها هستند. ابعاد بدنه تبلت 7 در 154.3 در 144.5 میلیمتری است و بدین ترتیب بدنه باریک آن کاملا خودنمایی می‌کند. زمانی که تبلت را در دست بگیرید به طور کامل متوجه ضخامت ناچیز بدنه آن خواهید شد و این مسئله حس خوبی را به شما منتقل می‌کند و بر جذابیت های تبلت می‌افزاید. وزن تبلت سامسونگ Galaxy Tan S6 Lite هم به چیزی در حدود 467 گرم می‌رسد. فریم اصلی آن از جنس آلومینیوم ساخته شده و قاب پشت آن هم آلومینیومی است. در بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ مشخص شد که قاب پشت تبلت تا حدی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراش برداشتن حساس بوده و بهتر است حتما از کیف اختصاصی تبلت برای محافظت از آن استفاده کنید.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ

 

سامسونگ یک کیف اختصاصی را برای تبلت مورد نظر عرضه کرده که علاوه بر پوشاندن قاب پشت و پنل جلوی تبلت، در شرایط لازم می‌تواند نقش یک استند و پایه آن را هم ایفاء کند. ضمن اینکه این کیف تبلت از کیبورد اختصاصی هم بهره می‌برد که می‌تواند تجربه‌ای نزدیک به استفاده از یک لپ تاپ را برای کاربر به همراه داشته باشد، اما فراموش نکنید که تبلت سامسونگ تب S6 لایت یک تبلت اندرویدی بوده و قابلیت های سیستم عامل ویندوز و لپ تاپ های مبتنی بر این سیستم عامل را به طور کامل ارائه نمی‌کند که در بخش های آتی در رابطه با این موضوع هم صحبت خواهیم کرد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تبلت Tab3 8 Plus لنوو: خوش قیمت و کارآمد

امکان اتصال سیم کارت به تبلت سامسونگ Galaxy Tab S6 Lite وجود دارد و بدین ترتیب می‌توان از اینترنت سیم کارت هم در آن استفاده کرد اما طبیعتا امکان برقراری تماس تلفنی و مکالمه مستقیم را نخواهید داشت. هیچ اسکنر انگشتی در این تبلت ارائه نشده و فقط لنز دوربین سلفی آن قابلیت اسکن چهره کاربر را دارد که این اسکن هم به صورت سه بعدی انجام نخواهد شد و امنیت خیلی بالایی ندارد. ما در بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ متوجه شدیم که قابلیت اسکن چهره تبلت سرعت و دقت عمل قابل قبولی دارد و می‌توان روی آن به عنوان یک قابلیت بیومتریک خوب حساب باز کرد.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ

 

اما ویژگی منحصر به فرد و بعدی تبلت اس 6 لایت سامسونگ مربوط به بهره‌مندی از قلم استایلوس اختصاصی می‌شود! قلم استایلوس اختصاصی این تبلت به همراه پک آن و به طور پیش فرض ارائه خواهد شد و این یک ویژگی مثبت برای دستگاه خواهد بود چون کاربر نیازی به صرف هزینه مجزا برای استفاده از قلم را نخواهد داشت. حساسیت و دقت عملکرد قلم استایلوس یا اصطلاحا S Pen تبلت هم بسیار خوب است و با استفاده از آن می‌توانید به شکل متفاوت تری با تبلت در تعامل باشید و اقدامات روزمره خویش را انجام دهید. تبلت در سه رنگ خاکستری، آبی و صورتی روانه بازار شده و از این نظر هم می‌تواند برای تمام سلیقه های مختلف یک گزینه خرید خوب باشد.

ویژگی خوب بعدی که باید در این بخش بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ به آن اشاره کنیم مربوط به بهره‌مندی دستگاه از دو اسپیکر مجزا با قدرت مناسب می‌شود که دو سمت راست و چپ لبه زیرین قاب آن نصب هستند. صدای خروجی از این اسپیکر ها کیفیت مطلوبی دارد و بدین ترتیب پخش موزیک در دستگاه یا تماشای فیلم و سریال در آن با صدای خوبی که از اسپیکر هایش ساطع می‌شود لذت‌بخش‌تر خواهد شد. بدنه تبلت حالتی کاملا مستطیل شکل داشته و گوشه های قاب آن نسبتا زاویه‌دار طراحی شده‌اند.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ

 

در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت تبلت یک لنز دوربین دیده می‌شود که نقش دوربین اصلی تبلت را ایفاء می‌کند. پنل جلوی تبلت هم به گونه‌ای طراحی شده که حاشیه های نسبتا باریکی برای نمایشگر آن در نظر گرفته شود و بدین ترتیب ظاهر تبلت جذاب تر به نظر برسد. طبق آمار چیزی در حدود 81.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی تبلت سامسونگ S6 Lite با نمایشگر آن احاطه می‌شود. پس در مجموع می‌توان اینطور گفت که تبلت مورد نظر از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و سبک طراحی و ظاهر نسبتا شیک و جذابی هم دارد. البته با در نظر گرفتن قیمت تبلت می‌توان جای خالی قابلیت هایی همچون ضد آب بودن و اسکنر انگشت را در آن احساس کرد.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ: صفحه نمایش

تبلت سامسونگ گلکسی Tab S6 Lite تبلتی است که قیمت ارزانی ندارد اما نسبت به نسخه اصلی خودش یعنی تبلت Galaxy Tab S6 ارزان تر خواهد بود و به همین سبب باید برخی ویژگی ها در آن ارائه نشده یا از طریق ترفند های خاص به صورت مقرون به صرفه تر ارائه شوند. یکی از این ویژگی ها صفحه نمایش تبلت است. صفحه نمایش تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 6 لایت از 10.4 اینچی و از نوع TFT در نظر گرفته شده تا هزینه تولید آن کاهش پیدا کند و در نتیجه سامسونگ بتواند قیمت مناسب تری را برای تبلت S6 Lite در نظر بگیرد. رزولوشن 2000 در 1200 پیکسل توسط صفحه نمایش تبلت ارائه شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 224 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ

 

نسبت تصویر 5 به 3 هم توسط صفحه نمایش تبلت ارائه می‌شود که به طور کامل حالتی مستطیل شکل را برای آن ایجاد می‌کند. ضمنا همانطور که در بخش قبل گفتیم، سامسونگ حاشیه های صفحه نمایش تبلت را باریک طراحی کرده و بدین ترتیب از نمای رو به رو ظاهری جذاب تر را برای دستگاه به وجود می‌آورد. طبق آمار چیزی در حدود 81.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی تبلت با نمایشگر آن احاطه شده است. اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد که باید در این بخش بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ به آن اشاره کنیم! متاسفانه روی صفحه نمایش این تبلت شیشه ضد خش خیلی مقاوم و مناسبی بکار نرفته است! به همین جهت نصب گلس محافظ ال سی دی بر روی آن الزامی خواهد بود!

در صورتی که از گلس محافظ ال سی دی استفاده نکنید، احتمال اینکه خیلی زود و راحت روی صفحه تبلت شما خط و خش ایجاد شود بالا خواهد بود! بنابراین حتما به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید. اما کیفیت نمایش محتوا روی صفحه گوشی چطور است؟ در بررسی تبلت Galaxy Tab S6 Lite مشخص شد که پنل TFT آن از نظر کیفیت به تصویر کشیدن محتوا و شارپنس خیلی بد عمل نمی‌کند و نمی‌توان گفت که چون پنل نمایشگر تبلت TFT است، کیفیت قابل قبولی ندارد! به عقیده ما صفحه نمایش تبلت از نظر شارپنس و شادابی تصویر عملکرد مطلوبی خواهد داشت اما در برخی مواقع ضعف های خاصی در آن نمایان می‌شوند!

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی Microsoft Surface Pro 4 (مایکروسافت سرفیس پرو 4)

به عنوان مثال ما برای استفاده از تبلت در محیط های باز و تحت تابش نور با مشکل مواجه بودیم و در بررسی محصول متوجه شدیم که حتی با تنظیم شدت روشنایی صفحه بر روی 100 درصد هم خیلی نمی‌توان روی کیفیت خوب نمایشگر آن از نظر برایتنس (Brightness) یا روشنایی حساب باز کرد. البته روشنایی نه چندان زیاد همیشه در پنل های TFT یک نقطه ضعف بوده است و مشاهده آن در صفحه نمایش تبلت Galaxy Tab S6 Lite عجیب یا دور از انتظار تلقی نمی‌شود! با این حال شما در محیط های عادی و بسته بودن مشکل می‌توانید محتوای روی صفحه تبلت را مشاهده کرده و با آن در تعامل باشید.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ

 

نکته بعدی که باید در بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ به آن اشاره کنیم مربوط به تجربه خوبی می‌شود که انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای فیلم و سریال و سایر اقدامات این چنینی از طریق تبلت برایتان به همراه خواهند داشت. صفحه نمایش تبلت مذکور بزرگ بوده و حاشیه های باریکی دارد و بدین ترتیب می‌تواند بازده بسیار خوبی برای انجام کارهایی مثل وبگردی و پرسه زدن در یوتیوب یا حتی تماشای فیلم و سریال داشته باشد. در مجموع به عقیده ما عملکرد صفحه نمایش تبلت سامسونگ Galaxy Tab S6 Lite خوب و قابل قبول است اما جای پیشرفت بیشتر هم در آن وجود دارد و سامسونگ می‌توانست حداقل از پنل IPS در نمایشگر این محصول استفاده کند.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

عموما کسانی که به دنبال خرید تبلت هستند به سیستم عامل و بستر نرم افزاری که دستگاه ارائه می‌کند اهمیت می‌دهند و برایشان مهم است که در حین استفاده از دستگاه با لگ و تاخیر رو به رو نشوند. خوشبختانه اگر به این موضوع اهمیت می‌دهید، بستر نرم افزاری تبلت سامسونگ Galaxy Tab S6 Lite شما را ناامید نخواهد کرد. این تبلت در حالت پیش فرض از اندروید 10 بهره می‌برد و رابط کاربری One UI 2 سامسونگ هم در کنار آن نصب و راه اندازی شده است. رابط One UI 2 به عقیده ما هم اکنون بهترین رابط کاربری در بین گوشی های اندرویدی است و به همین سبب می‌تواند تجربه کاربری مطلوبی را هم برایتان به هرماه داشته باشد.

در تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 6 لایت شما می‌توانید به طور همزمان تا 7 اپلیکیشن را در پنجره های کوچک مختلف اجرا کرده و به طور همزمان با آن ها در تعامل قرار گیرید. قلم استایلوس یا همان S Pen تبلت هم سبب می‌شود که بتوانید تجربه کاربری منحصر به فردتری را در اختیار داشته باشید. با استفاده از این قلم شما می‌توانید روی صفحه خاموش تبلت نوت برداری کنید یا از اپلیکیشن های مختلفی که در تبلت ارائه شده‌اند برای نقاشی کردن، رنگ آمیزی طرح های گرافیکی مختلف و انجام سایر اقدامات این چنینی استفاده نمایید.ضمنا فراموش نکنید که وبگردی و پرسه زدن در یوتیوب هم با تبلتی که نمایشگر 10.4 اینچی دارد بسیار لذت بخش خواهد بود و بستر نرم افزاری تبلت به راحتی و بدون مشکل انجام این کار را مقدور می‌سازد.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ

 

استفاده از تبلت به همراه کیبورد اختصاصی خودش هم می‌تواند برای کسانی که دوست دارند در حالت لپ تاپ شکل از تبلت استفاده کنند تجربه خوبی را به همراه داشته باشد اما همانطور که می‌دانید یک تبلت اندرویدی نمی‌تواند دقیقا تجربه‌ای مشابه با کار کردن با یک تبلت ویندوز یا لپ تاپ مبتنی بر این سیستم عامل را به شما منتقل سازد و از این نظر محدودیت هایی در عملکرد تبلت های اندرویدی وجود دارد که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم. بنابراین انتظار نداشته باشید که وقتی از تبلت سامسونگ گلکسی Tab S6 Lite به همراه کیبورد استفاده می‌کنید، کاملا حس در اختیار داشتن و بکارگیری یک لپ تاپ یا تبلت ویندوزی به شما منتقل گردد و تمام قابلیت های مشابه را در اختیار داشته باشید.

خوشبختانه ما در بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ با لگ و تاخیری در عملکرد بستر نرم افزاری آن رو به رو نشدیم. البته ما در این قسمت بررسی فقط به انجام کارهای روتین و روزمره پرداختیم و خیلی پردازنده مرکزی تبلت را تحت فشار قرار ندادیم. اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره به راحتی در تبلت نصب شده و قابلیت استفاده دارند و در حین کار کردن با آن هم لگ و تاخیری در بستر نرم افزاری تبلت به وجود نمی‌آید مگر اینکه حافظه داخلی آن رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند و حجم بالایی از اطلاعات در آن ذخیره شده باشند که در این شرایط ممکن است تاخیر و لگ های ریزی در بستر نرم افزاری تبلت قابل مشاهده باشد. در مجموع ما نمره قابل قبولی به بستر نرم افزاری تبلت سامسونگ Galaxy Tab S6 Lite می‌دهیم.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از اصلی ترین اولویت ها و انتظاراتی که کاربران تبلت ها از این محصولات دارند، قدرت عملکرد خوب است! اما آیا سامسونگ Galaxy Tab S6 Lite می‌تواند از این نظر رضایت کاربران را جلب کرده و قدرت عملکرد مطلوبی داشته باشد؟ سامسونگ در قلب این تبلت از تراشه اگزینوس 9611 استفاده کرده که طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس 1.7 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر این تراشه از نوع Cortex-A73 هستند و فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 هم در این تراشه به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی مورد استفاده قرار گرفته است.

رم تبلت سامسونگ گلکسی تب S6 لایت ظرفیت 4 گیگابایتی دارد و دستگاه از نظر حافظه داخلی در دو نسخه مختلف با ظرفیت های 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار شده است. لازم به ذکر است که ما در بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ نسخه مجهز به حافظه داخلی 64 گیگابایتی آن را در اختیار داشتیم. ضمنا این تبلت از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و علاقمندان به افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات می‌توانند با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) فضای پیش فرض ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را تا حدی افزایش دهند. اگرچه ما خیلی انجام این کار را توصیه نمی‌کنیم و عقیده داریم که همیشه باید سعی شود از پر شدن حافظه داخلی پیش فرض گوشی و تبلت های هوشمند جلوگیری به عمل آید و تا حد امکان از حافظه جانبی هم در این محصولات استفاده نشود.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ

 

اما قدرت عملکرد تبلت چطور است؟ برای ارزیابی این موضوع ما در بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ بازی های پابجی موبایل (PUBG Mobile)، کالاف دیوتی (Call of Duty) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) که از سنگین ترین و محبوب ترین بازی های اندرویدی فعلی هستند را روی تبلت نصب و هر کدام را برای مدت زمان 10 دقیقه اجرا کردیم. سپس جهش هایی مابین چند اپلیکیشن از پیش تعیین شده و فعال در بخش "Recent Apps" داشتیم تا ثبات عملکرد رم تبلت قابل درک شود. نتیجه بررسی Galaxy Tab S6 Lite سامسونگ نشان داد که این تبلت از پس اجرای بازی های سنگین مذکور بر می‌آید اما کاملا مشخص است که پردازنده آن در حین انجام این کار به شدت تحت فشار قرار می‌گیرد. این موضوع به ویژه در 5 دقیقه آخر تست و بررسی ما به شکل محسوس تری قابل رویت بود.

حالا وقتشه! اینو بخون تعمیرات تخصصی تبلت با کمترین قیمت و هزینه

بدنه تبلت هم طبیعتا در حین اجرای بازی های نام برده شده داغ شد و سرعت خالی شدن شارژ باتری هم افزایش پیدا کرد اما با این حال باید بگوییم که هر دو بازی برای مدت زمان 20 دقیقه بدون مشکل در تبلت اجرا شدند. پس از اجرای بازی های مذکور نوبت به جهش مابین اپلیکیشن های اخیر و از پیش تعیین شده رسید که کمی تاخیر و لگ در چند ثانیه نخست انجام این کار قابل رویت بود اما تبلت خیلی زود به حالت اولیه و پایدار خود بازگشت. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که تبلت سامسونگ گلکسی تب S6 لایت از نظر قدرت عملکرد یک تبلت خوب و با کیفیت است.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ: دوربین

عموما کسانی که به دنبال خرید تبلت هستند خیلی به عملکرد دوربین اهمیت نمی‌دهند و معقولانه هم نیست که انتظار داشته باشیم تبلتی با صفحه نمایش بزرگ و 10.4 اینچی به دوربین قدرتمندی مجهز باشد. دوربین اصلی تبلت گلکسی Tab S6 Lite از یک لنز 8 مگاپیکسلی واید (Wide) تشکیل شده که از قابلیت عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. ما در بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ عملکرد دوربین اصلی این تبلت را در دو حالت مختلف ارزیابی کردیم. حالت اول مربوط به شرایطی می‌شد که نور محیط مناسب بود و حالت دوم مربوط به شرایط کم نور می‌شد. در حالت اول عکس هایی که توسط دوربین اصلی تبلت ضبط شدند کیفیت قابل قبولی داشتند و با در نظر گرفتن اینکه عکس ها با دوربین تبلتی 10.4 اینچی ضبط شده‌اند، کیفیت آن ها کاملا مطلوب تلقی می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ | Samsung Galaxy Tab S6 Lite

 

اما عکس هایی که در محیط های کم نور و تاریک با دوربین اصلی تبلت ضبط می‌شوند نویزهای نسبتا زیادی دارند و کیفیت خیلی خوبی را ارائه نمی‌کنند که این مسئله هم با توجه به ماهیت کلی تبلت سامسونگ Galaxy Tab S6 Lite قابل درک و توجیه‌پذیر محسوب می‌شود. در سمت مقابل دوربین سلفی این تبلت از یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که از ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی تبلت مشخص شد که دوربین سلفی آن هم عملکرد معمولی دارد و خیلی نمی‌توان برای ضبط عکس های با کیفیت روی آن حساب باز کرد. بنابراین در مجموع عملکرد دوربین های اصلی و سلفی تبلت سامسونگ Galaxy Tab S6 Lite معمولی خواهد بود.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ: شارژدهی و باتری

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در انتخاب و خرید تبلت به آن توجه شود مربوط به قدرت شارژدهی باتری و توان نگهداری شارژ می‌شود. باتری تبلت سامسونگ گلکسی Tab S6 Lite از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 7040 میلی آمپر ساعتی دارد. شاید در نگاه اول تصور کنید ظرفیت باتری تبلت خیلی زیاد است اما نباید فراموش کرد که تبلت مورد نظر یک نمایشگر 10.4 اینچی دارد و طبیعتا انرژی زیادی توسط این صفحه نمایش بزرگ مصرف می‌شود. ما در بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ متوجه شدیم که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از دستگاه تقریبا با یک مرتبه شارژ باتری آن می‌تواند حدود 1 الی 1.5 روز از آن استفاده کند. بنابراین شارژدهی باتری تبلت وضعیت معمولی دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی آیپد پرو 2020 اپل | Apple iPad Pro 2020

البته طبیعتا نوع استفاده کاربر هم مستقیما روی کیفیت عملکرد باتری تبلت تاثیرگذار خواهد بود. به عنوان مثال اگر شما خیلی از تبلت برای انجام بازی های سنگین استفاده کنید، شارژ آن زیر یک روز خالی می‌شود و اگر خیلی از تبلت های تسک های سنگینی دریافت نکنید و صفحه آن را هم خیلی روشن نگذارید ممکن است باتری آن با یک مرتبه شارژ تا 2 روز هم دوام بیاورد. بنابراین قدرت شارژدهی 1 الی 1.5 روزه‌ای که ما به آن اشاره داشتیم مربوط به حالتی می‌شود که از تبلت استفاده معمولی و نرمالی به عمل آید. اما چقدر زمان لازم خواهد بود تا باتری 7040 میلی آمپر ساعتی تبلت شارژ شود؟

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ

 

سامسونگ تبلت Galaxy Tab S6 Lite را به یک شارژر 15 واتی مجهز کرده که به نوعی امکان شارژ سریع تر باتری دستگاه را فراهم می‌سازد. در بررسی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ مشخص شد که با استفاده از این شارژر اورجینال تبلت می‌توان تقریبا ظرف مدت زمان 180 دقیقه باتری تبلت را از صفر تا صد درصد شارژ کرد. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که قدرت شارژدهی باتری تبلت وضعیت خوب و قابل قبولی دارد و سرعت شارژ مجدد آن هم با توجه به ظرفیت باتری بد نیست. فراموش نکنید که نوع و شدت استفاده شما از تبلت مستقیما تعیین کننده مقدار قدرت شارژدهی باتری دستگاه خواهد بود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی تبلت سامسونگ Galaxy Tab S6 Lite پرداختیم. این تبلت که به عنوان یکی از جدیدترین تبلت های شرکت سامسونگ روانه بازار شده می‌تواند گزینه خرید خوبی برای کسانی باشد که علاقمند تبلت های اندرویدی مجهز به نمایشگر بزرگ، قلم استایلوس و با قدرت پردازشی نسبتا بالا هستند و در عین حال نمی‌خواهند هزینه خیلی بالایی برای خرید یک تبلت این چنینی صرف کنند. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 6 لایت در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر خوب
  • بهره‌مندی پیش فرض از قلم استایلوس
  • اسپیکرهای قدرتمند
  • صفحه نمایش بزرگ
  • سیستم عامل به روز و بستر نرم افزاری پایدار
  • قدرت پردازشی خوب

 

نقاط ضعف:

  • روشنایی نه چندان خوب صفحه نمایش

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید تبلت سامسونگ Galaxy Tab S6 Lite SM-P615 LTE