نقد و بررسی کارت گرافیک GigaByte Aorus geforce rtx 2080 Ti : بی رقیب باشید!

نقد و بررسی 18 خرداد 1399 علی مظفری

نقد و بررسی کارت گرافیک GigaByte Aorus geforce rtx 2080 Ti : بی رقیب باشید!

وقتی گیمر حرفه‌ای هستید و به فاصله چند روز از رونمایی جدیدترین عناوین تلاش می‌کنید آخرین نسخه از بازی‌های روز دنیا را روی سیستم خود داشته باشید، به تنها چیزی که فکر می‌کنید بی‌رقیب بودن و داشتن قوی‌ترین سخت افزار دنیاست. بدون‌شک خوب می‌دانید که کارت گرافیک در سیستم‌های گیمینگ چقدر اهمیت دارد. پس اگر موضوع هزینه خیلی مهم نیست و دنبال یکی از قوی‌ترین مدل‌های حال حاضر دنیا هستید با نقد و بررسی کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti همراه ما باشید.

کمپانی تایوانی گیگابایت یکی از برترین تولیدکنندگان سخت‌افزارهای کامپیوتری در دنیاست که توجه ویژه به حوزه گیمینگ دارد و محصولات مختلفی روانه بازار کرده است. کیفیت مدل‌های این برند قدیمی زبانزد کاربران و کارشناسان است و سال‌هاست محصولات این شرکت در کشور ما نیز با گارانتی معتبر به فروش می‌رود.

AORUS نامی است که گیگابایت برای محصولات سری حرفه‌ای و گیمینگ خود انتخاب کرده است و سخت‌افزارهای مختلفی چون کارت گرافیک‌های سری گیمینگ را تحت این نام تجاری روانه بازار می‌کند. این سری نشان می‌دهد که با قوی‌ترین محصولات گیگابایت روبه‌رو هستیم.

کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti یکی از جدیدترین و بهترین مدل‌های موجود در بازار است که از معماری برتر NVIDIA turing سری RTX، توان مصرفی 750 وات، 11 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6، فرکانس کاری 1770 مگاهرتز برای هر هسته بهره مند است. شاید قیمت نسبتا بالایی داشته باشد، ولی شک نکنید که در اجرای بی‌نقص بازی‌ها با گرافیک بالا، عالی عمل می‌کند.

با اینکه قیمت کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti نسبت به قیمت کارت گرافیک های دیگر بالاتر است، ولی کیفیت بالا، عملکرد عالی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن باعث می‌شود اگر گیمر حرفه‌ای هستید به خرید کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti فکر کنید.

 

محتویات جعبه

 

کارت گرافیک گیگابایت اوروس جیفورس آر تی ایکس 2080 تی آی

 

هنگام خرید سخت‌افزار به ویژه مادربرد و کارت گرافیک، خریداران علاقه دارند بدانند داخل جعبه چه چیزهایی قرار دارد. در جعبه کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti علاوه بر خود سخت‌افزار، دی‌وی‌دی درایورها و نرم‌افزارهای لازم، راهنمای نصب و... وجود دارد.

 

طراحی کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti

 

طراحی کارت گرافیک gigabyte aorus geforce rtx 2080 ti

 

در همان نگاه اول به کارت گرافیک گیگابایت اوروس جیفورس آرتی‌ایکس 2080 تی آی کاملا متوجه می‌شوید با سخت‌افزاری مواجه هستید که دلتان می‌خواهد هیچ‌وقت آن را روی مادربرد نصب نکنید و ساعت‌ها فقط به تماشای این محصول زیبا و چشم‌نواز نگاه کنید. یک طراحی زیبا، مدرن و جذاب تمام آن چیزی است که از یک مدل گران قیمت می‌توانید انتظار داشته باشید و گیگابایت به خوبی این خواسته را برآورده کرده است.

رنگ‌بندی کاملا مشکی و نقره‌ای در کنار سه فن 100 میلی‌متری قدرتمند با طراحی انحصاری Windforce Stack، آن چیزی است که در همان لحظه اول از یک محصول زیبا و جذاب نظر شما را جلب می‌کند. این نوع طراحی باعث می‌شود هوا به کمک تیغه‌های بزرگتر با قدرت و فشار بیشتری چرخش داشته باشد و کمپانی گیگابایت همیشه در ساخت و تولید محصولات باکیفیت و زیبا زبانزد بوده و وسواس خاصی به خرج می‌داده است. کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti نیز از این قاعده مستثنی نیست و بدنه فلزی مشکی رنگ با صفحات فلزی و سیستم نورپردازی بی‌نظیر RGB Fusion 2.0 باعث می‌شود نتوانید هیچ ایرادی از نظر طراحی ظاهر به این سخت افزار وارد کنید.

خطوط شکسته و طراحی تهاجمی روی کارت گرافیک باعث شده است تا با یک زبان طراحی منحصربه‌فرد مواجه باشیم که لوگوی سری AORUS به خوبی در وسط آن نمایان است. این کارت گرافیک کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و متریال به کار رفته در آن نشان می‌دهد محصولی که خریداری کرده‌اید استحکام و دوام بالایی دارد.

زیر فن‌ها یک هیت‌ سینک قدرتمند نیز وجود دارد که در واقع به صفحه فلزی پشت کارت گرافیک چسبیده است. نصب این کارت گرافیک اصلا کار سختی نیست و به راحتی می‌توانید آن را از طریق اسلات PCI Express 3.0 در جای خود نصب کنید.

 

پورت کارت گرافیک gigabyte aorus geforce rtx 2080 ti

 

در قسمت پشت این کارت گرافیک شاهد سه پورت HDMI و سه پورت Display Port هستیم که نشان می‌دهد GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti از 4 مانیتور پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید این کارت گرافیک دارای پورت USB Type C با پشتیبانی از Virtual Link است. رزولوشن این محصول 4320 * 7680 پیکسل است.

 

مشخصات فنی کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti

 

مشخصات کارت گرافیک gigabyte aorus geforce rtx 2080 ti

 

در این که باید از یک محصول رده بالا و حرفه‌ای انتظارات زیادی داشته باشیم شکی نیست. کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti نیز به خوبی پاسخگوی هر بازی‌خوری است که میلیون‌ها تومان صرف جمع‌کردن یک سیستم گیمینگ فضایی کرده است.

کارت گرافیک گیگابایت اوروس جیفورس آرتی‌ایکس 2080 تی‌آی یک نمونه GDDR6 است که در آن از 11 تراشه حافظه با ظرفیت یک گیگابایت و فرکانس پایه 1545 مگاهرتز و فرکانس اورکلاک 1770 مگاهرتز استفاده شده است. در مجموع این سخت افزار 11 گیگابایت حافظه اختصاصی دارد که نشان می‌دهد با چه محصول قدرتمندی روبه‌رو هستیم.

این کارت گرافیک دارای پردازنده گرافیکی RTX2080 است که 4352 هسته CUDA با توان حرارتی 750 وات دارد. این محصول رابط 352 بیتی دارد و فرکانس حافظه مجموع آن به 14140 مگاهرتز می‌رسد. معماری Turing انویدیا که جوایز متعددی را به خودش اختصاص داده است ویژگی‌های جذابی دارد که کمک می‌کند در تمام بازی‌های امروزی به‌ویژه تیرندازی اول شخص هیچ مشکلی نداشته باشید.

 

بنچمارک کارت گرافیک gigabyte aorus geforce rtx 2080 ti

 

از آنجایی که با یک محصول قدرتمند و مدرن روبه‌رو هستیم، در نتیجه این سخت افزار از جدیدترین تکنولوژی‌های روز پشتیبانی می‌کند. کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti با DirectX 12، OpenGL 4.5 و Shader Model 5.0 به راحتی سازگاری دارد.

 

سخن پایانی

کمپانی تایوانی گیگابایت یکی از مشهورترین تولیدکنندگان انواع سخت افزار در دنیا است که مشتریان زیادی دارند. کارت‌های گرافیک‌ این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. این محصولات در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

سری AORUS جزو مدل‌های حرفه‌ای و گیمینگ گیگابایت هستند که برای کاربران رده بالا و متخصص طراحی شده‌اند.

کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برد بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ فلزی آن باعث شده تا استحکام و طول عمر زیادی داشته باشد. از طرف دیگر براساس مشخصات فنی این محصول، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • عملکرد عالی
  • سیستم خنک کننده قوی
  • پشتیبانی از 4 مانیتور
  • بهره‌گیری از معماری Turing انویدیا
  • 11 گیگابایت حافظه اختصاصی 6GDDR

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید کارت گرافیک گیگابایت AORUS GeForce RTX 2080 Ti 11G