نقد و بررسی کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super : قدرت Nvidia، کیفیت گیگابایت

نقد و بررسی 04 اسفند 1398 علی مظفری

نقد و بررسی کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super : قدرت Nvidia، کیفیت گیگابایت

اگر به دنبال یک کارت گرافیک بسیار قدرتمند با امکانات فوق العاده زیاد و عملکرد عالی برای گیمینگ، رندر گیری (Rendering) و یا طراحی‌های مختلف گرافیکی یا سه بعدی (3D) هستید؛ کمپانی بزرگ گیگابایت (Gigabyte) برای شما پیشنهاد ویژه‌ای دارد. با معرفی رسمی سری پردازنده‌های گرافیکی 2000 شرکت انویدیا (Nvidia)، تمامی شرکت‌های سازنده سخت افزار همچون ایسوس (ASUS)، ام اس آی (MSI) و... اقدام به شخصی سازی این پردازنده گرافیکی با تکنولوژی‌های خود نمودند. کمپانی گیگابایت با آگاهی از محبوبیت بالای سری پردازنده‌های 2070، اقدام به طراحی نماینده خود با این چیپ ست نمود که موجب ساخت کارت گرافیک فوق العاده زیبای Gigabyte AORUS GeForce RTX 2070 Super شد. این کارت گرافیک به یک هسته قدرتمند پردازشی با فرکانس کاری 1905 مگاهرتز در کنار 8 گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی با کلاس حافظه GDDR6 مجهز شده است؛ و از باس رابط 256 بیتی بهره می برد. همچنین می توان 4 مانیتور را به طور همزمان بر روی AORUS GeForce RTX 2070 Super 8G نصب نمود. رزولوشن خروجی این محصول 7680x4320 پیکسل می‌باشد و کیفیت تصویر فوق العاده بالایی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

نقد و بررسی کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super : معرفی اجمالی

 

بررسی کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super

 

کمپانی گیگابایت در کنار شرکت ایسوس، دو غول بزرگ سخت افزار جهان هستند؛ که حجم عظیمی از فروش سخت افزار دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. رقابت این دو شرکت سبب شده تا شاهد پیشرفت‌های چشم گیری در محصولات دو شرکت باشیم؛ به شکلی که زبان طراحی گیگابایت در نسل جدید به طور کلی دچار تغییر شده و بسیار بهبود یافته است. کارت گرافیک گیمینگ گیگابایت AORUS GeForce RTX 2070 Super 8G به آخرین سری چیپ‌های انویدیا یعنی سری 2000 با شماره مدل 2070 مجهز شده است. این کارت گرافیک از 8 گیگابایت حافظه پردازشی با کلاس GDDR 6 و فرکانس موثر 14000 مگاهرتزی بهره می‌برد. باس رابط 256 بیت تعبیه شده در این کارت گرافیک موجب می‌شود تا در هنگام جا به جا شدن بین چندین نرم افزار و یا بازی با فشار پردازشی سنگین، دچار لَگ و افت فریم نشوید. مجهز شدن کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 2070 Super به 7 پورت خروجی تصویر سبب شده تا بر اثر کمبود پورت خروجی دچار مشکل نشوید و با استفاده از خروجی‌های به کار رفته در این کارت گرافیک قادر به نمایش تصویر بر روی 4 مانیتور مجزا باشید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی کارت گرافیک ایسوس PH GTX 1650

کارت گرافیک گیمینگ گیگابایت AORUS GeForce RTX 2070 Super 8G به یک سیستم خنک کننده بسیار قدرتمند با شبکه فلزی بسیار کارآمد در کنار 3 فن خنک کننده 10 سانتی متری مجهز شده است و علاوه بر این‌ها به واسطه داشتن تیوب‌های عایق با کیفیت بالا، از سیستم خنک کننده مایع نیز پشتیبانی خواهد کرد. در نهایت لازم است بدانید که برای نصب کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 2070 Super ، به دو اسلات فضای خالی بر روی مادربرد نیاز خواهید داشت و حداقل توان لازم برای تامین انرژی این کارت گرافیک قدرتمند به وسیله یک پاور 750 وات تامین خواهد شد. در ادامه با بررسی تمامی ابعاد کارت گرافیک بالارده گیمینگ گیگابایت، با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super : معماری و سیستم خنک کننده

 

بررسی کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super

 

با ارائه زبان طراحی جدید کمپانی گیگابایت، طراحی کلیه محصولات گیمینگ این شرکت که با نام اُرِس (AORUS) شناخته می‌شود تغییر پیدا کرد. در طراحی جدید، ساختار‌های منظم قبلی جای خود را به اشکال نامنظمی داده‌اند که در کنار یکیدیگر زیبایی فوق‌ العاده‌ای را رقم میزنند. لگوی AORUS بنابر سیاست‌های کمپانی گیگابایت تغییر نیافته و اصالت خود را حفظ کرده است. کارت گرافیک گیمینگ AORUS GeForce RTX 2070 Super در ابعادی معادل 280x116x40 میلی متر طراحی و روانه بازار شده است. با نگاه اول به این کارت گرافیک، متوجه کیفیت بالای ساخت و ریزبینی گیگابایت در تولید این سخت افزار قدرتمند خواهید شد. طراحی کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 2070 Super 8G در 4 سطح خلاصه خواهد شد.

سطح اول : این سطح از بدنه تنها از یک پنل فلزی تیره رنگ از جنس فولاد ضد زنگ تشکیل شده است که در برگیرنده سطح بعدی خواهد بود. قسمت پشتی این پنل فلزی با لگوی Aorus شکل بسیار جذابی به خود گرفته است.

سطح دوم : این سطح، از برد کارت گرافیک در کنار پورت‌های خروجی تصویر تشکیل شده است. کیفیت قطعات به کار رفته در این برد بسیار بالا بوده و سعی شده از بهترین قطعات تایوانی در ساخت این قسمت استفاده شود.

سطح سوم : یک رادیاتور آلومینیومی با سطح تماس بسیار وسیع، تنها قطعه به کار رفته در سطح سوم خواهد بود. این رادیاتور وظیفه اصلی خنک سازی کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 2070 Super 8G را بر عهده دارد و به صورت مستقیم به برد کارت گرافیک متصل شده است.

سطح چهارم : قاب جلویی در کنار سه فن 100 میلی متری آخرین بخش از طراحی بدنه این کارت گرافیک را تشکیل داده‌اند. طراحی این قاب به تنهایی نیز بسیار زیباست اما به واسطه یک سیستم نورپردازی RGB با 12 حالت نورپردازی مختلف، بسیار جذاب تر شده است.

طراحی به کار رفته در کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super در کنار قدرت پردازشی بالا، سبب شده تا بسیاری از گیمران مشهور از این کارت گرافیک بر روی سیستم خود استفاده کنند. علاوه بر این زبان طراحی جدید گیگابایت بسیار مهندسی شده‌ است که این موضوع در هنگام پردازش و عملکرد cooling سیستم قابل مشاهده است.

 

بررسی کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super

 

هرچه که معماری چیپ‌ها و مدارها کوچکتر می‌شود؛ حرارت تولیدی آن‌ها بیشتر شده و اهمیت خنک سازی مدار افزایش می‌یابد. این اولین قانون طراحی سیستم‌های خنک سازی (Cooling)، در دنیای سخت افزار است. گرمای تولیدی به وسیله بردهای الکترونیکی به راحتی می‌تواند موجب خرابی در قطعات مختلف شود و اینجاست که اهمیت سیستم خنک کننده مشخص می‌شود. فن‌های به کار رفته در کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super از ارگونومی هدفمندی برخوردار هستند تا میزان نویز ایجاد شده بر اثر عملکرد فن‌ها کاهش یابد.

حالا وقتشه! اینو بخون راهنمای خرید کارت گرافیک | کدام کارت گرافیک برای شما مناسب است؟

این فن‌ها به یک سنسور حرارتی دقیق مجهز شده‌اند که سبب می‌شود فعالیت آن‌ها در بار پردازشی کم به طور کامل لغو شود و کاربر از تجربه یک گیمینگ لذت بخش در سکوت کامل برخوردار شود. لوله هایی که برای برقراری سیستم خنک کننده مایع در کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 2070 Super 8G مورد استفاده قرار گرفته‌اند از جنس کامپوزیت هستند که دفع گرما را به راحتی ممکن می‌سازند و به شکلی طراحی شده‌اند که تا حد امکان نیازی به فعالیت فن‌ها برای خنک سازی کارت گرافیک نباشد. گیگابایت با ارائه این سیستم خنک کننده مجتمع (مایع و بادی) و کارآمد، توانسته از بسیاری از رقیبان خود پیشی بگیرد و به یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های کارت‌های سری 2000 تبدیل شود.

 

نقد و بررسی کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super : چیپ پردازش و پورت‌های خروجی

 

بررسی کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super

 

بدون شک مهم ترین بخش هر کارت گرافیک، چیپ پردازنده آن است. کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super به آخرین نسل چیپ‌های انویدیا یعنی پردازنده‌های سری 2000 مجهز شده است. چیپ 2070 Super قلب تپنده کارت گرافیک گیمینگ قدرتمند گیگابایت می‌باشد و قادر است تا تمامی نیازهای کاربران بالارده را برطرف نماید. سری پردازنده‌های 2000 به نسل Turing معروف هستند و معماری ساخت 12 نانومتری دارند. کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super به 2560 هسته پردازشی (CUDA) مجهز شده و قادر است حجم عظیمی از داده‌های گرافیکی را در کمترین زمان ممکن پردازش نماید. فرکانس کاری این کارت گرافیک در حالت پایه 1770 مگاهرتز می‌باشد و در حالت حداکثر توان (Boost) این مقدار به 1905 مگاهرتز افزایش خواهد یافت. علاوه بر موارد ذکر شده، کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super به 8 گیگابایت حافظه پردازشی با کلاس GDDR6 مجهز شده که به شما امکان اجرای چندین نرم افزار گرافیکی با فشار پردازشی بالا را در زمان واحد خواهد داد.

 

بررسی کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super

 

پورت های خروجی تصویر از مهم ترین نکاتی است که به هنگام خرید کارت گرافیک باید مدنظر داشته باشید؛ چرا که باید پورت های خروجی کارت گرافیک با مانیتور شما مطابقت داشته باشد و گرنه شما قادر نخواهید بود از کارت گرافیک خود خروجی مناسبی دریافت کنید و باید یا مانیتور و یا کارت گرافیک خود را تعویض کنید. کمپانی گیگابایت، کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 2070 Super 8G را به 7 پورت خروجی تصویر مجهز ساخته است که عباتند از :

سه عدد خروجی HDMI 2.0
سه عدد خروجی Display Port
یک عدد خروجی USB Type-C

لازم به ذکر است که کارت گرافیک گیمینگ گیگابایت به صورت همزمان از 4 نمایشگر پشتیبانی خواهد کرد.

 

نقد و بررسی کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super : ویژگی‌های کاربردی

 

بررسی کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super

 

تکنولوژی Nvidaia G-Sync : این تکنولوژی در سری خاصی از چیپ ست‌های انویدیا دیده می‌شود و خوشبختانه چیپ 2070 super به این تکنولوژی مجهز شده است. بر اساس این تکنولوژی، همزمان با اجرای یک نرم افزار و یا بازی، کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super سریعا بهترین تنظیمات تصویر را برای تجربه‌ای بهتر تغییر خواهد داد. این تغییرات می‌تواند شامل میزان نور، گرمی و یا سردی رنگ، شفافیت، نسبت تصویر و... باشد؛ که هرکدام تاثیر بسزایی در تصویر نهایی خواهند داشت. با خرید کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super می‌توانید مطمئن باشید که در هر لحظه بهترین خروجی تصویر را دریافت خواهید کرد.

هوش مصنوعی قدرتمند : چیپ‌های سری 2000 انویدیا از جمله RTX 2070 super، به یک سیستم هوش مصنوعی قدرتمند مجهز شده‌اند که فعالیت‌های شما را تحلیل خواهند کرد و پس از آن تنظیماتی که شما در گذشته به صورت دستی (Manual) اعمال می‌کردید را به صورت خودکار در اختیار شما خواهند گذاشت. استفاده از هوش مصنوعی سبب شده تا سرعت کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 2070 Super 8G به شکل چشم گیری افزایش یابد و رضایت کاربران از این کارت گرافیک افزایش یابد.

فناوری Geforce 3D vision : با استفاده از فناوری GRFORCE 3D VISION که به وسیله‌ی انویدیا به این کارت گرافیک افزوده شده است؛ زمانی که با یک مانیتور سازگار با 3D vision و عینک های فعال شاتر 3D vision از کارت گرافیک گیگابایت AORUS GeForce RTX 2070 Super استفاده نمایید؛ تصاویر با رزولوشن Full HD برای هر چشم عرضه خواهند شد. این موضوع برای علاقه مندان به تکنولوژی واقعیت مجازی و طرفداران فیلم‌های سه بعدی بسیار حائز اهمیت بوده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

نرم افزار Aorus Engine : همانند سایر شرکت‌های تولیدکننده سخت افزار، گیگابایت نیز نرم افزار اختصاصی خود برای مانیتورینگ سیستم را طراحی و تولید کرده است. از طریق این نرم افزار قادر خواهید بود تا در لحظه از وضعیت سرعت پردازنده، ولتاژ ورودی به کارت گرافیک، عملکرد فن و جریان ورودی به کارت گرافیک آگاه شوید. علاوه بر موارد ذکر شده، تنطیمات سیستم نورپردازی نیز از طریق نرم افزار Aorus Engine صورت خواهد گفت.

 

نقد و بررسی کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super : عملکرد گیمینگ

 

بررسی کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super

 

در آخرین بخش از نقد و بررسی تخصصی کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super تصمیم گرفتیم تا از آمار و ارقام و جزئیات منتشرشده بر روی کاغذ دوری کنیم و به جای آن، این کارت گرافیک گیمینگ قدرتمند را با محبوبترین و جدیدترین بازی‌های دنیا محک بزنیم. در ابتدای امر باید اشاره کنم که کانفینگ سیستم مورد استفاده ما برای هر بازی، همان حداقل سیستم ارائه شده توسط شرکت سازنده بازی می‌باشد؛ و تنها در قسمت کارت گرافیک؛ از کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super برای تست استفاده شده است. تنطیمات اعمال شده در هر بازی نیز مورد دستکاری قرار نگرفته و تنها رزولوشون تصویر بر روی 1920x1080 پیکسل تنطیم شده است.

 

بررسی کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super

 

با یک نگاه ساده به تعداد فریم‌های دریافتی از هر بازی متوجه قدرت فوق العاده بالای این کارت گرافیک خواهیم شد. بازی‌هایی همچون RDR 2 ، Control و یا Borderland 3 که کمتر از یک سال از انتشار آن‌ها می‌گذرد تماما با نرخ فریم 70 به بالا به نمایش درآمده اند که آماری کاملا راضی کننده برای هر گیمری (حتی گیمرهای حرفه‌ای) می‌باشد. بازی‌های محبوب قدیمی همچون GTA V، Witcher 3 و یا سری Assassins creed نیز با حداقل 100 فریم به تصویر درآمده‌اند که برای طرفداران بازی‌های داستان محور می‌تواند بسیار جذاب باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون بازی Call of Duty : Warzone را به صورت رایگان تجربه کنید!

بر اساس نتایج به دست آمده از تیم تست فروشگاه اینترنتی هدف؛ گیگابایت در انتشار اطلاعات اصل صداقت را در نظر گرفته و اضافه گویی نکرده است. کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super، همان طور که انتظار میرفت از قدرت پردازش گرافیکی بالایی برخوردار است و می‌تواند به بخشی از سیستم گیمینگ شما تبدیل شود.

 

نتیجه نهایی :

 

بررسی کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super

 

کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 2070 Super یک کارت گرافیک بالارده با طراحی بسیار زیبا از کمپانی گیگابایت می‌باشد؛ که با توان پردازشی فوق العاده بالا قادر خواهد بود نیازهای تمامی کاربران گیمر یا کاربرانی با بار پردازش گرافیکی بالا را برطرف سازد. پشتیبانی از حالت‌های پردازشی متفاوت، سیستم خنک کننده فوق العاده قدرتمند، سیستم نورپردازی بسیار زیبا، امکانات نرم افزاری گوناگون و قیمت کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 2070 Super، همگی نشان از ارزش خرید بالای این کارت گرافیک دارد. اگر تصمیم به طراحی‌های گرافیکی سطح بالا، تجربه یک گیمینگ قدرتمند و حتی پردازش‌های دیجیتالی سنگین دارید؛ کارت گرافیک گیگابایت AORUS GeForce RTX 2070 Supe پاسخی ایده آل برای شما خواهد بود.

 

نقاط قوت :

  • طراحی بسیار جذاب در کنار سیستم نورپردازی RGB
  • توان پردازشی بسیار بالا با استفاده از چیپ RTX 2070 Super
  • سیستم خنک کننده قدرتمند با پشتیبانی از خنک کننده مایع
  • استفاده از قطعات تایوانی بسیار باکیفیت در ساختار کارت گرافیک

 

نقاط ضعف :

  • تنوع کم پورت‌های خروجی تصویر
  • توان مصرفی بالا

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید کارت گرافیک گیگابایت AORUS GeForce RTX 2070 Super 8G