Dell XPS 13 : یکی از باریک ترین صفحه نمایش ها

اخبار روز تکنولوژی 18 دی 1393 علی مظفری

Dell XPS 13 : یکی از باریک ترین صفحه نمایش ها

این سری از محصولات شرکت Dell، یکی از منحصر به فرد ترین لپ تاپ ها می باشد چرا که دارای باریک ترین و کم ضخامت ترین صفحه نمایش هاست. قیمت فروش از 799 دلار شروع می شود. ابعاد 304*200*15 میلیمتر براورد شده است و وزن آن در دو نسخه متفاوت است، هر دو دستگاه مجهز به نمایشگر 13.3 اینچی هستند، اما نسخه ای که صفحه نمایش Full HD دارد دارای 1.1 کیلوگرم و دیگری که کیفیت صفحه نمایش آن برابر با 2560*1440 است، وزن آن حدود 1.2 کیلوگرم اندازگیری شده است. نکته ی قابل توجه اینکه، هر دو نسخه از صفحه نمایش لمسی پشتیبانی می کند.

 

از ویژگی های برجسته ی دیگر می توان به، پردازنده ی اینتل نسل پنجم، وجود هارد از نوع SSD و سیستم عامل ویندوز 8.1 اشاره کرد.

این سیستم از جهت باریک بودن صفحه نمایش اهمیت به سزایی دارد زیرا لپ تاپ های کمپانی های مختلف هنوز چنین سیستمی با این مشخصات را تولید نکردند.

به دلیل نازک بودن نمیشگر، وبکم در گوشه ی پایین سمت چپ تعبیه شده است. تنها تفاوت با بقیه لپ تاپ ها، عوض شدن زاویه دید است اما در بهبود کیفیت هیچ تغییری نکرده است.

جنس شاسی از آلومینیوم ساخته شده  که به زیبایی بیشتر این سیستم افزوده است.

محل قرار گرفتن دست روی صفحه کیبورد و کار کردن با کیبورد و تاچ پد با سایز نسبتا بزرگ بسیار راحت است و تجربه ی لذت بخشی را هنگام تایپ کردن را برای کاربر به ارمغان می آورد.

در حال حاضر لپ تاپ  Dell XPS 13 در سایت Dell.com برای خرید موجود است.