آیپد جدید ۲۰۱۹ احتمالا دو ویژگی دوست‌داشتنی خود را حفظ کند

اخبار روز تکنولوژی 20 اسفند 1397 علی مظفری

آیپد جدید ۲۰۱۹ احتمالا دو ویژگی دوست‌داشتنی خود را حفظ کند

بنا بر گزارش‌های منتشر شده، آیپد ۲۰۱۹ (ipad 2019) شرکت اپل (Apple) ممکن است مسیر طراحی آیپد پرو (iPad Pro) را دنبال نکرده و دو ویژگی مهم در تبلت‌های این شرکت را حفظ کرده و نسل هفتم آیپد، تغییر عمده‌ای در طراحی را نداشته باشد. اپل بسیاری از کاربران را با ایجاد دو تغییر مهم در آیپد پرو مدل ۲۰۱۸ رنجانده است. اولی شامل جایگزینی تاچ آیدی (Touch ID) با سیستم شناسایی چهره فیس آیدی (Face ID) بود. از آن ناراحت کننده‌تر حذف جک ۳/۵ میلی‌متر هدفون بوده است. به همین خاطر کاربران بایستی از تبدیل لایتنینگ (Lightning) یا USB-C (بستگی به درگاهی دارد که اپل برای آیپد جدید انتخاب کند) به جک ۳/۵ میلی‌متر برای اتصال به هدفون‌های قدیمی خود استفاده کنید. 

مدتی است که اپل و سایر تولیدکنندگان موبایل این راهبرد را در پیش گرفته‌اند اما حدف جک هدفون در دستگاه آیپد پرو، غیرمنتظره بود. به هر حال یک تبلت با آن اندازه، حتما فضای کافی در بدنه خود برای جک هدفون را دارد. البته که اپل ترجیح می‌دهد با این کار،کاربران آیپد پرو به خرید ایرپاد (AirPods) این شرکت اقدام کرده و به کلی از فناوری بی‌سیم استفاده کنند. 

به همین منظور درباره آیپد ۲۰۱۹ شایعاتی وجود دارد. بنابر منابع موجود در میان زنجیره توضیع کنندگان و یک سایت ژاپنی که شایعات مربوط به فناوری را پوشش می‌دهد، آیپد نسل هفتم مسیر طراحی آیپد پرو ۲۰۱۸ را طی نخواهد کرد. به همین دلیل جک هدفون و تاچ آیدی دست نخورده باقی خواهند ماند. 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی آیپد پرو 2020 اپل | Apple iPad Pro 2020

این تصمیم اپل، دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. تولید دستگاه جدید بدون دستکاری زیاد در طراحی قدیمی، هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد. اگر اپل از همان طراحی نسل ششم برای آیپد جدید بهره ببرد، هزینه‌های ساخت بسیار کم می‌شود. 

 

آیپد

 

همچنین کاربرانی که دستگاه‌های خوش قیمت را تهیه می‌کنند، امکان کم‌تری وجود دارد که راضی به پرداخت هزینه اضافی برای خرید تبدیل لایتنینگ یا خرید هدفون بلوتوث، شوند. برای اپل هم استفاده از تاچ آیدی، ارزان‌تر از فناوری دوربین TrueDepth برای شناسایی چهره  در فیس آیدی است. اگر قرار باشد که آیپد نسل هفتم نیز ارزان و در حدود ۳۲۹ دلار فعلی باشد، اپل نیاز دارد تا هزینه تولید را تا حد ممکن کاهش دهد. 

مشخصات دیگر آیپد ۲۰۱۹ نامشخص است. برخی از منابع می‌گویند که این دستگاه در اندازه ۹/۷ اینچ تولید خواهد شد در حالی که برخی گمانه زنی‌ها به اندازه ۱۰ اینچی این مدل اشاره دارند. گفته می‌شود ممکن است اندازه حاشیه دستگاه کم شده تا نمایش‌گر بزرگتری در بدنه آیپد قرار بگیرد. 

حالا وقتشه! اینو بخون 10 ویژگی و قابلیت جدید سیستم عامل iPadOS اپل

حتی ممکن است اپل دست به ارائه مدل کوچک‌تری بزند. کاری که مدت‌ها است انجام نداده است. البته وجود آیپد مینی ۵ (iPad Mini 5) هنوز تایید نشده است، اما احتمال به روز رسانی این محصول نیز در سال ۲۰۱۹ وجود دارد. 

 

منبع: Slash Gear