نقد و بررسی مادربرد ایسوس ROG Strix X299-E Gaming II

نقد و بررسی 16 بهمن 1401 مدیر سامانه

نقد و بررسی مادربرد ایسوس ROG Strix X299-E Gaming II

مادربرد ایسوس ROG Strix X299-E Gaming II، اگر بهترین مادربرد حال حاضر بازار ایران نباشد، قطعا یکی از پنج مادربرد برتر موجود در بازار ایران در سال 1400 می‌باشد. این مادربرد گیمینگ از سری ROG، کلیه امکاناتی که یک گیمر، تدونیگر یا طراح گرافیک به دنبال آن است را پوشش خواهد داد. به عبارتی کوچکترین ایرادی از این مادربرد نمی‌توان گرفت!

مادربرد ROG Strix X299-E Gaming II غول جدید کمپانی ایسوس برای رقابت در بازار پرچمداران است که برای کاربرانی طراحی شده که اصلا به کم راضی نیستند و به دنبال امکاناتی فراتر از نیاز خود می‌گردند.

پشتیبانی از جدیدترین نسل پردازنده‌های سری X اینتل، اصلی ترین قابلیت این مادربرد است که در کنار ویژگی‌هایی همچون پشتیبانی همزمان از 3 کارت گرافیک، موجب شده تا این مادربرد بتواند به ایده‌آل گیمرهای حرفه‌ای و کاربران متخصص نرم افزارهای شرکت Adobe تبدیل شود.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی هدف به بررسی مادربرد ایسوس ROG Strix X299-E Gaming II، خواهیم پرداخت. چنانچه تصمیم به خرید مادربرد گیمینگ برای شروع یک تجربه جدید از بازی‌های ویدئویی دارید، تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

 

بررسی مادربرد ایسوس Strix X299-E Gaming II : طراحی و مشخصات ظاهری

مشخصات مادربرد مادربرد ROG Strix X299-E Gaming II

سری راگ همواره از پر زرق و برق‌ترین سری محصولات ایسوس بوده است. مادربرد راگ استرایکس X299-E، نیز از این قضیه مستثنی نیست و شاهد یکی از لوکس‌ترین مادربردهای بازار هستیم که تمامی آپشن‌های کاربردی و غیرکاربردی (!) ایسوس را به صورت یکجا دارد.

ایسوس امروزه بسیار کمتر از قبل، از رنگ قرمز در سری ROG استفاده می‌کند اما از طرفی هم به دنبال تخریب هویت این سری نیست و ما همچنان (هرچقدر هم کم) شاهد رنگ قرمز و آبی در این برند هستیم. در اولین نگاه به مادربرد ROG Strix X299-E Gaming II، لگوی راگ در حاشیه سمت چپ مادربرد نگاه ما را به خود جذب می‌کند. این لگو در یک پس زمینه گرادیانِ صورتی-آبی قرار گرفته که در پشت لگو شعار معروف برند ROG دیده می‌شود.


Republic of gamers | جمهوری گیمرها


لگوی قرارگرفته در این قسمت به سیستم اختصاصی نورپردازی ایسوس با نام AURA Sync مجهز شده است و از 8 سیستم نورپردارزی مختلف پشتیبانی می‌کند که می‌تواند جلوه بسیار جذابی به کیس شیشه‌ای شما ببخشد.

همچون همیشه، سرتاسر فضاهای خالی بدنه با یک پوشش آلومینیوم برس خورده پوشیده شده است. این پوشش در قسمت‌های مختلف بر روی هیت سینک‌های متعددی قرار گرفته که علاوه بر خنک سازی مادربرد، ظاهر بسیار زیبایی نیز به این محصول بخشیده است. در قسمت میانی نیز، فضای قرارگرفته بر روی اسلات‌های حافظه M.2، به وسیله یک حفاظ آلومینیومی پوشیده است. در این قسمت نیز شاهد قرارگیری لگوی ROG، و شعار معروف این سری هستیم، که بر روی پوشش فلزی حک شده و نمای پایین مادربرد را از ظاهر یکنواخت خود خارج کرده است.

نحوه استفاده از نمایشگر مادربرد ROG Strix X299-E Gaming II

اما شاید جذاب ترین نکته در رابطه با دیزاین و طراحی مادربرد ROG Strix X299-E Gaming II، را بتوان نمایشگر کوچک قرار گرفته در مرکز آن دانست. دقیقا در فضای زیرین سوکت پردازنده، شاهد قرارگیری یک مانیتور کوچک OLED هستیم که ایسوس آن را LiveDash OLED می‌نامد. این نام برگرفته از نرم افزار مانیتورینگ سیستم ایسوس با نام LiveDash، می‌باشد که در این مانیتور در قالب یک نمایشگر کوچک به بخش ثابتی از مادربرد تبدیل شده است.

این نمایشگر تنها جهت ارائه دو نوع محتوا ساخته و پرداخته شده است:

  1. نمایش وضعیت سیستم اعم از دمای کارت گرافیک، فرکانس پردازنده، پینگ سیستم و...
  2. نمایش یگ لگوی خاص (هم تصویر ثابت و هم فایل gif)

محتوای قابل نمایش بر روی این نمایشگر از طریق نرم افزارهای متنوع شرکت ایسوس از جمله AURA Sync ،AURA SDK و یا آرموری قابل تنظیم است و می‌توانید آن را به هر شکلی که دوست دارید تنظیم نمایید. در بخش تکنولوژی‌های انحصاری ایسوس، بیشتر به بررسی این نرم افزارها خواهیم پرداخت.

نهایتا باید اشاره کنم که هدرهای RGB متعددی در سرتاسر این مادربرد قرار گرفته است که به کمک آن‌ها می‌توانید سیستم نورپردازی قطعات مختلف خود را با کمک این هدرها با یکدیگر سینک نمایید و بتوانید تحت سیستم یک پارچه مادربرد، آن‌ها را مدیریت کنید.

 

مشخصات مادربرد Strix X299-E ایسوس : سوکت پردازنده و چیپ پردازش

سوکت پردازنده مادربرد ROG Strix X299-E Gaming II

مادربرد از جمله قطعاتیست که در ارتباط مستقیم با تمامی اجزای یک سیستم رومیزی و حتی مانیتورها و سیستم صوتی می‌باشد. در نتیجه عدم پشتیبانی مادربرد از موارد ذکر شده موجب می‌شود که سخت افزار شما بلااستفاده بماند. این نکته زمانی برای شما روشن خواهد شد که بدانید سوکت پردازنده به کار رفته در هر مادربرد تنها از مدل‌های خاصی از پردازنده‌های هر شرکت پشتیبانی می‌کند. مادربرد ROG Strix X299-E Gaming II، از چیپ X299 کمپانی اینتل نیرو می‌گیرد و نوع سوکت پردازنده در این مادربرد بالارده ایسوس، از نوع Intel 2066 می‌باشد. با توجه به توضیحات ارائه شده، این سخت افزار ایسوس قادر است که تنها از پردازنده‌های سری X اینتل پشتیبانی نماید. توجه داشته باشید که تنها کافیست که پردازنده شما از سری X باشد و سری‌های مختلف پردازنده اینتل، همچون i5 ،i7 و یا i9 اختلالی در عملکرد مادربرد نخواهند داشت.

برخی از پردازنده‌های قابل استفاده بر روی این مادربرد، که بر اساس گفته اینتل بیشترین هماهنگی را با این سوکت پردازنده دارند، عبارتند از:

  • i9-10980XE, i9-10900X, i9-10920X, i9-10940X
  • i9-9820X, i7-9800X, i9-9900X, i9-9920X, i9-9960X, i9-9980XE, i9-9940X
  • i9-7960X, i9-7980XE, i9-7940X, i9-7920X, i7-7740X, i5-7640X, i9-7900X, i7-7820X, i7-7800X

مادربرد ایسوس راگ استرایکس X299-E، از قابلیت RAID تا سری RAID 10 پشتیبانی می‌کند. رِید (Raid) قابلیتی است که به طورخلاصه، با قرار دادن داده‌ها درون چندین دیسک موجب می‌شود که با ورود و خروج اطلاعات از تمامی این دیسک‌ها، عملکرد و سرعت حافظه افزایش پیدا کند. با استفاده از قابلیت RAID، خطاپذیری کاهش یافته و از دست دادن اطلاعات کمتر رخ خواهد داد. برای حالت خواندن (Reading) اطلاعات، باید هارد دیسک و مادربرد شما هر دو از این قابلیت پشتیبانی کنند. خوب است بدانید که این مادربرد بالارده ایسوس، از قابلیت intel turbo boost max 3 اینتل نیز پشتیبانی می‌کند. به لطف این قابلیت، چنانچه فشار پردازشی وارد شده به CPU افزایش یابد، فرکانس کاری پردازنده به میزان قابل توجهی بالا می‌رود تا بتواند با از پیش رو برداشتن Task درخواستی کاربر، وارد فاز زمان بندی شود.

 

نقد و بررسی مادربرد  ASUS X299-E : اسلات‌های RAM و تکنولوژی‌های حافظه

اسلات های رم مادربرد ROG Strix X299-E Gaming II

پس از بررسی عملکرد پردازنده، به سراغ اسلات‌های حافظه RAM خواهیم رفت. در مادربرد Asus ROG Strix X299-E Gaming II، شاهد قرارگیری 8 اسلات رم هستیم.

پیکربندی (Confing) اسلات‌های رم در این مادربرد به صورت چهار کاناله می‌باشد و حداکثر ظرفیت قابل پشتیبانی به وسیله هر اسلات، معادل 32 گیگابایت در نظر گرفته شده است. پس در نهایت حداکثر حافظه رم پشتیبانی شده برای این مادربرد گیمینگ ایسوس برابر با 256 گیگابایت خواهد بود. خوشبختانه مادربرد راگ X299-E از پروفایل حافظه XMP نیز پشتیبانی می‌کند که یک امتیاز بزرگ برای این مادربرد می‌باشد. XMP یا Extreme Memory Profiles یک فناوری اختصاصی معرفی شده از سوی کمپانی اینتل می‌باشد که برای مادربرد و البته حافظه های DDR خصوصا در نسخه های DDR4 و DDR3 طراحی شده و به مرحله اجرا رسیده است. این تکنولوژی به سیستم و کاربران اجازه خواهد داد تا فرکانس کاری حافظه های رم را بر اساس نیاز و توانایی سیستم، انتخاب نمایند. این انتخاب به روش های گوناگونی همچون تغییرات اعمال شده در بایوس سیستم و یا نرم افزار‌های اورکلاک شرکت سازنده مادربرد صورت می پذیرد، که نتیجه همه آنها یکسان بوده و در نهایت موجب بروز تغییراتی در عملکرد فرکانس حافظه رم شما خواهد شد. لازم به ذکر است که مادربرد ایسوس راگ X299-E Gaming II، از کلیه حافظه‌های رم با فرکانس 2133MHz تا 4266 مگاهرتز، پشتیبانی می‌کند.

 

بررسی مادربرد گیمینگ ایسوس X299-E : اسلات‌های کارت گرافیک و تکنولوژی‌های SLI و CrossFire

خرید مادربرد ایسوس ROG Strix X299-E Gaming II

اسلات کارت گرافیک از مهم‌ترین قسمت‌های یک مادربرد گیمینگ است. مگر چه چیزی بیشتر از نرخ فریم (FPS) برای یک پی‌سی گیمر اهمیت دارد؟!

ایسوس برای اینکه حرف و حدیثی در این قسمت باقی نگذارد، در کارت گرافیک ایسوس X299-E Gaming II، از سه اسلات کارت گرافیک (PCIe 3.0 X16) استفاده کرده است.

با توجه به پشتیبانی این مادربرد گیمینگ ایسوس از بیش از یک کارت گرافیک، شاهد تکنولوژی‌های‌ Crossfire و SLI بر روی این مادربرد هستیم؛ که این امر موجب می‌شود قدرت پردازش گرافیکی اعمال شده بر روی این مادربرد، به طور چشم گیری افزایش یابد. اگر بخواهیم توضیح مختصری درباره تکنولوژی‌های ذکرشده خدمت شما ارائه کنیم؛ باید بگویم که این دو عبارت در واقع یک نوع روش پیشرفته برای بکارگیری 2 یا چند کارت گرافیک به صورت موازی در کنار یکدیگر می‌باشد. چرا که برخی از کاربران به بیش از یک کارت گرافیک برای تامین نیازهای خود احتیاج دارند و خواهان قدرت بیشتر سیستم خود در جهت پردازش قوی‌تر و سریع‌تر هستند. (همانند استودیوهای بازی سازی، استودیوهای تدوین فیلم، صدا و سیما، انیمیشن کارهای سه بعدی که رندرینگ سنگینی دارند و گیمرهای حرفه ای) با استفاده از این روش، برخلاف گذشته که از یک کارت گرافیک حرفه‌ای با قیمت نجومی استفاده می‌شد، می‌توان از دو یا گاها سه کارت گرافیک معمولی بهره گیری کرد. استفاده از تکنولوژی‌های ذکر شده نه تنها توان پردازش گرافیکی سیستم شما را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهند، بلکه باعث می‌شوند که در زمان ارتقای سیستم، نیاز به تعویض قطعه نداشته باشید و بتوانید از چندین کارت گرافیک به صورت مکمل استفاده نمایید.

 

نقد و بررسی مادربرد ایسوس Strix X299-E Gaming II : پنل ورودی و خروجی (I/O)

ROG Strix X299-E Gaming II

به دلیل استفاده از لوازم جانبی متنوع و اتصالات گوناگون در سیستم‌های گیمینگ و بالارده، ایسوس مادربرد ROG Strix X299-E Gaming II را به مجموعه‌ای از بهترین و به روز ترین پورت‌های خروجی بازار مجهز نموده است. پورت‌های به کار رفته در این مادربرد از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند و آخرین سری ارائه شده در نسل خود می‌باشند. در ادامه لیست جامعی از پورت‌ها و کلیدهای به کار رفته در مادربرد ایسوس راگ استرایکس X299-E ارائه شده است که با مشاهده آن بیش از پیش به این مادربرد علاقه مند خواهید شد.

  • پورت USB 3.2 نسل دو (قرمز) : سه عدد
  • پورت USB 3.2 نسل یک (آبی) : دو عدد
  • پورت USB 2.0 نسل یک (خاکستری) : چهار عدد
  • پورت Type-C : یک عدد
  • پورت USB 2.0 : چهار عدد
  • پورت HDMI : ندارد
  • پورت DisplayPort : ندارد
  • پورت LAN با سرعت انتقال داده 2.5 گیگابایت بر ثانیه: یک عدد
  • جک 3.5 میلی متری با پوشش داخلی طلایی : پنج عدد (8 کاناله)
  • کانکشن وایفای دو آنتن : دارد
  • خروجی صدای S/PDIF : دارد
  • کلید BIOS Flashback : دارد

تنوع و کیفیت پورت‌ها در مادربرد ایسوس راگ X299-E، به طور چشم گیری قابل توجه بوده و نیازهای هر کاربری را به طور تمام و کمال برطرف خواهد ساخت. تنها نکته قابل بحث در پنل پشتی این مادربرد می‌تواند کلید BIOS Flashback باشد. کاربرد این کلید برای زمانیست که به نحوی بایوس مادربرد آسیب دیده و یا عملکرد صحیحی ندارد. در این شرایط می‌توانید با فشردن این کلید، کلیه تنظیمات بایوس مادربرد ایسوس ROG Strix X299-E Gaming II را به حالت پیش فرض (Default) برگردانید. همچنین در صورت داشتن نسخه پشتیبان از بایوس خود، می‌توانید آن را بازیابی نمایید.

 

مشخصات مادربرد راگ X299-E ایسوس : سیستم صوتی، شبکه و ارتباطات

قیمت مادربرد ROG Strix X299-E Gaming II

بر اساس گزارشاتی که از فروش این مادربرد در فروشگاه اینترنتی هدف داشتیم، عمده خریداران این محصول، استریمرهای دوست داشتنی کشورمان بودند. اگر اهل دیدن استریم باشید، می‌دانید که حرف اول را در زمان استریم، بازی‌های آنلاینِ مولتی پلیر و بتل رویال می‌زنند.

سیستم صوتی پیاده سازی شده در این بازی‌ها بسیار حرفه‌ای است و عدم بهره مندی از یک کارت صدای مناسب، موجب می‌شود که از رقیبان خود عقب بیفتید. همین مسئله موجب شده که بسیاری از گیمرها برای بهره مندی از یک کارت صدای بهتر، نسبت به تعویض مادربرد خود اقدام کنند.

ایسوس همانند همیشه با اطلاع از نیاز کاربران، پاسخ مناسبی به انتظارات کاربران داده است و با معرفی دو قابلیت فوق‌العاده با نام‌های Sonic Studio و Sonic Radar بار دیگر قدرت محصولات خود را به رخ کشید.

در مادربرد ROG Strix X299-E گیمینگ، شاهد استفاده از کارت صدای Realtek ALC S1220A هستیم که صدای 8 کاناله فراگیر ارائه می‌دهد و عملا شما را در محیط بازی و موسیقی غرق خواهد کرد. بد نیست اشاره کنیم که این کارت صدا به وسیله مهندسان ایسوس، برای سری راگ بهینه شده و با نام ROG SupremeFX8-Channel High Definition Audio CODEC S1220A در دفترچه محصول دیده می‌شود. استفاده از این کارت صدای جدید موجب شده که شاهد آخرین نسل از تکنولوژی Realtek به نام صدای کریستالی (Crystal Sound 3) در این مادربرد ایسوس باشیم. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، باید سنسور اَمپدانس برای افزایش شدت صداهای جلویی و پشتی در زمان استفاده از هدفون‌های استریو، آمپلی فایر پرقدرت دوگانه و تکنولوژی SupremeFX Shielding را نیز به کارت صدایِ این مادربرد ایسوس اضافه کنیم.

در انتها باید اشاره کنیم که برای درک عمیق تفاوت کارت صدای این مادربرد، بهتر است که از خروجی صدای S/PDIF استفاده نمایید.

مادربرد ایسوس ROG X299-E، به یک کانشن وایفای دو آنته مجهز شده است، که با اتصال ماژول وایفای به این کانکشن می‌توانید از اینترنت وایفای با فرکانس 5 گیگاهرتزی استفاده نمایید. علاوه بر این، مادربرد راگ استرایکس X299-E گیمینگ، از یک کارت شبکه LAN بسیار با کیفیت از کمپانی Intel بهره می‌برد که با توجه به کیفیت بالای کارت شبکه‌های این شرکت، تجربه لذت بخشی از استریم را برای گیمرهای حرفه‌ای رقم خواهد زد.

این مادربرد بدون نیاز به هیچ تنظیمات پیچیده‌ای از اتصال همزمان به دو شبکه مجزا پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر از استریم را در اختیار خریداران قرار دهد.

 

نقد و بررسی مادربرد Strix X299-E Gaming II : ویژگی‌های انحصاری ایسوس

امکانات مادربرد ایسوس ROG Strix X299-E Gaming II

 

این مادربرد پرچمدار ایسوس، به حجم زیادی از ویژگی‌های اختصاصی این شرکت مجهز شده است. یکی از مزایای خرید محصولات ایسوس، همین ویژگی‌های اضافیست، که استفاده از آن‌ها می‌تواند بسیار کار را برای کاربر راحت‌تر کند. 

تکنولوژی Crystal Sound 3: این ویژگی به تازگی در مادربردهای ایسوس و به لطف استفاده از چیپ Realtek ALC S1220A دیده می‌شود و فوق العاده برای گیمرها جذاب خواهد بود. این چیپ با بالابردن امپدانس سیستم صوتی شما (هدفون یا اسپیکر) می‌تواند القای صوتی بیشتری در 8 جهت شما داشته باشد و به قول گیمرها (!) نهیب صدای بیشتری دارد. کافیست کمی اهل بازی‌های بتل رویال یا مولتی پلیر مثل COD : Warzone یا Rainbow six Siege باشید که بدانید این قابلیت چقدر برای شما کاربردی خواهد بود. همان طور که از اسم این تکنولوژی نیز مشخص است؛ کیفیت صدا به لطف استفاده از آمپلی فایرهای داخلی به طور چشم گیری بهبودیافته و شاهد شفافیت صدای بسیار بیشتری هستیم.

نرم افزار Overwolf: این نرم افزار حاصل جدیدترین همکاری شرکت ایسوس، با کمپانی Overwolf است. با استفاده از این نرم افزار، امکانات فوق العاده‌ای زیادی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

پیش از هر چیز، نرم افزار Overwolf دستیار بازی شما خواهد بود. فرض کنید در زمان بازی نیاز پیدا می‌کنید که سریعا ایمیل خود را چک کنید یا به دنبال معنای کلمه‌ای در اینترنت بگردید. همه ما تجربه این کار را داریم. در این شرایط تنها دو راه پیش روی ماست؛ یا بازی را به کلی ببندیم، یا بازی را به حالت Minimize ببریم.

مسلما بستن بازی کار عاقلانه‌ای نیست، برای همین بازی را Minimize می‌کنیم، و پس از آن بازی تا چند دقیقه به شکل درستی عمل نخواهد کرد. حال فکر کنید که یک ابزار در گوشه تصویر دارید که به صورت یک پنجره کوچک می‌تواند اعلانات، وضعیت سیستم و نرم افزارهای پرکاربرد را در اختیارتان بگذارد. مسلما استفاده از این ابزار بسیار کمک کننده خواهد بود!

 

استفاده از این نرم افزار برای خریداران مادربرد ROG Strix X299-E Gaming II رایگان خواهد بود.

ROG Exclusive Software: مجموعه نرم افزارهای انحصاری سری راگِ ایسوس تحت عنوان "ROG Exclusive software" معرفی می‌شوند. نرم افزارهای این مجموعه به وسیله برنامه نویسان ایسوس کدنویسی شده‌اند. عناوین موجود در این مجموعه عبارتند از:

  • نرم افزار RAMCache 3
  • نرم افزار ROG CPU-Z
  • نرم افزار GameFirst 5

و نهایتا نرم افزار Sonic Studio 3، که به همراهی یک میکسر صدای مجازی ارائه می‌شود. هر کدام از این نرم افزارها ویژگی‌های خاص خود را ارائه می‌دهند. استودیوی صدای سونیک 3، آخرین نسخه از سیستم مدیریت صدای ایسوس می‌باشد که برای اعمال تغییرات فوق حرفه‌ای بر روی صدا و به خصوص صدای مجازی طراحی شده است. اهمیت این موضوع زمانی برای شما روشن خواهد شد که با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، اقدام به مشاهده فیلم و یا انجام بازی‌های واقعیت مجازی کنید.

قابلیت Intelligent Control: بر اساس این قابلیت قادر خواهید بود تا به اورکلاک قطعات مختلف همچون پردازنده، کارت گرافیک و ... بپردازید که همه این‌ها از طریق نرم افزار داخلی ایسوس اعمال خواهد شد و برای انجام این کار دیگر نیازی به ورود به منوی بایوس (BIOS) نخواهد بود.

هشدار: عملیات اورکلاکینگ و تغییرات سخت افزاری، نیازمند دانش و تجربه بالا در این زمینه می‌باشد. لطفا از اعمال هرگونه فعالیت خودسرانه در جهت اورکلاک کردن قطعات سیستم خود پرهیز کنید.

 

سخن پایانی

خرید مادربرد ایسوس ROG Strix X299-E Gaming II

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی هدف، به بررسی یکی از قدرتمندترین مادربردهای روز دنیا پرداختیم. مادربردی که حداقل تا 4 چهارسال آینده دست شما را برای هرگونه ارتقا باز می‌گذارد و به حجمی از امکانات مجهز شده که جای هیچ گونه عیب و ایرادی را باقی نمی‌گذارد.

قیمت مادربرد ایسوس ROG Strix X299-E Gaming II، در برابر توان پشتیبانی و سخت افزاری که ارائه می‌دهد قابل قبول است، هرچند که نهایتا با یک محصول گیمینگ پر زرق و برق روبه‌رو هستیم و باید قیمت بالای آن را بپذیریم.

پشتیبانی از جدیدترین نسل پردازنده‌های سری X، هشت اسلات رم، سه اسلات کارت گرافیک و یک پنل خروجی همه چیز تمام، تنها بخشی از دلایلی هستند که هر گیمری را به خرید مادربرد ایسوس راگ X299-E دعوت می‌کنند.

نهایتا باید اشاره کنیم که چنانچه با خواندن این مقاله همچنان سوالاتی در رابطه با خرید این مادربرد ایسوس دارید؛ می‌توانید سوال خود را از طریق بخش ارسال نظرات در پایین این صفحه با در میان بگذارید و یا با همکاران من در بخش ارتباط با مشتریان تماس بگیرید. ما در تیم پشتیبانی فروشگاه اینترنتی هدف، همواره آماده پاسخگویی به شما کاربران عزیز هستیم.