9 برنامه کاربردی رایگان برای حل مشکلات Wi-Fi - قسمت دوم

آموزش و ترفندها 09 مرداد 1402 علی مظفری

9 برنامه کاربردی رایگان برای حل مشکلات Wi-Fi - قسمت دوم

3.در مقاله قبل سه مورد از کاربردی ترین نرم افزار های رایگان موجود تحت ویندوز را به شما معرفی کردیم که برای حل مشکلات اینترنت منزل یا محیط کار شما مفید بود، در این مقاله به بررسی سه مورد دیگر از این نرم افزارها می پردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف در معرفی 9 برنامه کاربردی رایگان برای حل مشکلات Wi-Fi همراه باشید!

 

1. نرم افزار Technetium MAC address changer 

همانطور که می دانید همه سیستم هایی که به اینترنت متصل می شوند مک آدرس مخصوص به خود را دارند( مانند  00-0C-29-C4-FD-C3 )، یکی از راههای امن نگه داشتن شبکه استفاده از فیلترینگ مک آدرس می باشد، به عبارت دیگر می توان روتر را طوری تنظیم نمود که فقط مک آدرس های تعریف شده در روتر اجازه دسترسی به اینترنت را داشته باشند. نرم افزار Technetium MAC address changer یکی از بهترین راههایی است که می توانید مک آدرس سیستم خود را بر اساس مک آدرس های تعریف شده در روتر تغییر دهید همچنین با همین نرم افزار قادر خواهید بود که تنظیمات مک آدرس سیستم خود را به حالت اولیه باز گردانید.

 

Technetium MAC address changer

 

لینک دانلود

 

2. نرم افزار Tomosoft throughput test

 این برنامه اطلاعات TCP و UDP را در شبکه بین دو رایانه با سیستم عامل های ویندوز می فرستد و توان عملیاتی در هر یک از آنها و زمان رفت و برگشت بین دو سیستم را اندازه می گیرد. نصب این برنامه مقداری گیج گننده است زیرا برنامه مخصوص کلاینت و سرور را باید جداگانه بر روی رایانه های مورد نظر نصب کرد پس قبل از هر چیزی کاربر باید تصمیم بگیرد که کدامیک از سیستم ها را می خواهد به عنوان سرور در نظر بگیرد و روی همان سیستم نرم افزار بخش سرور را نصب نماید، این سیستم سرور، IP آدرس و پورت نامبری که کلاینت ها به وسیله آن میتوانند به شبکه متصل شوند را نشان می دهد. در قدم بعدی باید برنامه مخصوص کلاینت را روی رایانه یا رایانه هایی که کاربر میخواهد در همان شبکه استفاده نماید ، نصب کند. حال IP  آدرس و پورت نامبر گرفته شده از سیستم سرور را وارد کرده و دکمه connect  را بزنید، سیستم سروردر هر لحظه گرافی از توان عملیاتی و زمان رفت و برگشت اطلاعات بین سیستم ها را نشان میدهد. همانند نرم افزار Acrylic WiFi  این برنامه نیز برای تعیین مکان روتر و یا تعیین نقاط کور در محل کار یا منزل نیز کاربرد دارد. شایان ذکر است که این برنامه نسخه ای تحت سیستم عامل های مک نیز دارد که میتوان از آن برای تعیین توان عملیاتی بین دو رایانه با سیستم عامل های مک و ویندوز استفاده نمود.

 

Tomosoft throughput test

 

لینک سایت

 

3. نرم افزار Ookla Speed test

 این نرم افزار برنامه ای بسیار ساده و کاربردی برای تعیین سرعت شبکه اینترنت بی سیم می باشد. برای استفاده از این نرم افزار نیازی به نصب هیچ برنامه ای ندارید، کافی است به وب سایت speedtestاز طریق دکمه زیر  رفته و کلید Begin Test را بزنید ، این سایت سرعت دانلود و آپلود شبکه شما را چک می کند. این یک راه حل بسیار ساده برای چک کردن توان عملیاتی شبکه شما می باشد.

 

 Ookla Speed test

وب سایت تست سرعت 

 

ادامه دارد...