بهترین لپ‌تاپ‌های ۲۰۱۹ برای عکاسان

بهترین‌ها 14 فروردین 1399 علی مظفری

بهترین لپ‌تاپ‌های ۲۰۱۹ برای عکاسان

به فهرست بهترین لپ‌تاپ‌های انتخابی ما برای عکاسان و کسانی که با فتوشاپ سر و کار دارند خوش آمدید. در این فهرست نگاهی داریم به مناسب‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار برای کسانی که قصد دارند با نرم‌افزارهای ویرایش عکس مانند فتوشاپ (Photoshop) و گیمپ (GIMP) کار کنند. 

نرم‌افزارهای ویرایش عکس می‌توانند بسیار سنگین باشند، مخصوصا اگر با تصاویر خام (RAW) با رزولوشن بالا کار می‌کنید و تعداد زیادی افکت پیشرفته را بر روی تصویر استفاده کرده‌اید. بنابراین، لپ‌تاپی که با آن به ویرایش تصویر می‌پردازید، بایستی به اندازه کافی قدرتمند باشد. 

به همین منظور، لپ‌تاپ مورد نظر بایستی از یک کارت گرافیک مستقل بهرمند باشد. در کنار اینکه این Laptop باید از قدرت گرافیکی مناسب برخودار باشد، همچنین به وزن سبک و قابل حمل بودن آن نیز باید توجه شود.بهترین لپ‌تاپ‌های ویرایش عکس می‌توانند از نظر قدرت با کامپیوترهای دسکتاپ رقابت کرده و برخلاف آنچه در گذشته شاهد بودیم، صفحه نمایش آن‌ها با چگالی پیکسلی بالا به همراه کنتراست وسیع، نورها و سایه‌ها در تصاویر را با دقت بالایی به نمایش می‌گذارند. 

به همین منظور در ادامه، مجموعه ای از بهترین لپ‌تاپ‌های کار با فتوشاپ را با در نظر گرفتن موارد بالا، تهیه کرده‌ایم. در پایان نیز، چند نکته اساسی که عکاسان بایستی در هنگام خرید لپ‌تاپ به آن‌ها توجه کنند، گردآوردی شده است. 

 

بهترین لپ‌تاپ‌های ۲۰۱۹ برای عکاسان:مک بوک پرو تاچ

 

۱- مک‌بوک پرو به همراه تاچ‌بار:بهترین مک‌بوک سال ۲۰۱۸ 

پردازندهDual-core Intel Core i5 – i7 | کارت گرافیکIntel Iris Plus Graphics 640 – 650 | رم : 8GB – 16GB | نمایش‌گر: ۱۳ اینچ (۲۶۵۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) IPS | حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت - ۱ ترابایت PCIe 3.0 SSD

 

+ بهترین مک‌بوک پرو تولید شده

+ عملکرد بسیار سریع

- قیمت گران

- عمر باتری خیلی کم

 

اگر به دنبال آخرین و بهترین لپ‌تاپ اپل (Apple) می‌گردید، مدل ۱۳ اینچ مک‌بوک پرو به همراه تاچ‌بار (Macbook Pro with touchbar) انتخاب فوق‌العاده‌ای مخصوص برای ویرایش تصویر است. در این مدل، اپل ویژگی‌های جدید را در یک طراحی کلاسیک به کار گرفته است. البته که ویژگی‌ شاخص آن وجود تاچ‌بار است. تاچ‌بار یک صفحه OLED باریک در بالای صفحه‌کلید است که کاربردهای مختلفی از جمله، پیشنهاد کلمات در هنگام تایپ یا به عنوان حسگر اثرانگشت تاچ آیدی (Touch ID) برای ورود امن به لپ تاپ دارد. وجود تاچ‌بار برای کسانی که با فتوشاپ کار می‌کنند یک مزیت محسوب می‌شود زیرا در هنگام کار با این نرم‌افزار، بخشی از میان‌برهای فتوشاپ در تاچ‌بار نمایش داده می‌شود. از این میان‌برها به انتخاب سریع رنگ‌ها و تغییر شفافیت یک لایه می‌توان اشاره کرد. 

 

مک بوک پرو:بهترین لپ‌تاپ‌های ۲۰۱۹ برای عکاسان

 

۲- اپل مک‌بوک پرو ۱۳ اینچ رتینا:بهترین لپ‌تاپ با صفحه نمایش رتینا برای عکاسان  

 

پردازنده: Dual-core 2.7GHz Intel Core i5 processor | رم: 8GB | نمایش‌گر: ۱۳/۳ اینچ (۲۶۵۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) IPS | حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت SSD

 

+ صفحه نمایش رتینا

+ پردازنده سریع‌تر

- طراحی قدیمی

- حافظه داخلی پایه کم است

 

فناوری نمایش‌گر رتینا (Retina) اپل، انقلابی در صفحه‌نمایش لپ‌تاپ‌ها ایجاد کرد. با وجود این‌که اکنون شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ در کیفیت نمایش‌گر دستگاه‌های خود ارتقاء ایجاد کرده‌اند، اما صفحه‌نمایش مک‌بوک هنوز بهترین تجربه کاربری را فراهم می‌کند. روشنایی، کنتراست، اشباع رنگ و جزییات در این نمایش‌گر عالی بوده و کالیبر رنگ کارخانه‌ای اپل نیز بهترین در نوع خود است. گرچه پردازنده ۲/۷ گیگاهرتز این دستگاه از پردازنده‌های ۲ هسته‌ای، لپ‌تاپ‌های دل (Dell) و مایکروسافت (Microsoft) روی کاغذ سریع‌تر است، اما در عمل تفاوت عمده‌ای در بازده آن‌ها مشاهده نمی‌شود. مک‌بوک پرو رتینا ۱۳ اینچ در آزمون بخش ویدیو توانست ۱۲ ساعت و ۱۲ دقیقه دوام بیاورد که این آمار تنها از سرفیس‌بوک (Surface Book) کم‌تر است.

 

دل ایکس پی اس ۱۵:بهترین لپ‌تاپ‌های ۲۰۱۹ برای عکاسان

 

۳- دل XPS 15:بهترین لپ‌تاپ ۱۵ اینچ بازار

پردازنده: Intel Core i5-7300HQ - i7-7700HQ | کارت گرافیک: INVIDIA® GeForce GTX 1050 with 4GB GDDR5 | رم: 8GB - 16GB DDR4 | نمایش‌گر: ۱۵ اینچ (۲۶۵۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) Ultra HD InfinityEdge touchscreenحافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD یا ۱ ترابایت HDD

 

+ قدرت خارق‌العاده

+ نمایش‌گر عالی

+ طراحی عالی

- جایگیری وب‌کم نامناسب

 

اگر به بهترین لپ‌تاپ با ابعاد بزرگتر و قدرتمند برای ویرایش عکس نیازد دارید، Dell XPS 15 می‌تواند، انتخاب شما باشد. با استفاده از همان فناوری InfinityEdge که در مدل ۱۳ اینچ به کار رفته، پنل نمایش‌گر تا گوشه‌های صفحه کشیده شده است. صفحه نمایش کم حاشیه باعث شده است که اندازه دستگاه از یک لپ‌تاپ معمول ۱۵ اینچ کوچک‌تر باشد. بالاترین مدل این محصول دارای صفحه نمایش 4K با دقت رنگ بالا است که آن را به گزینه‌ای مناسب برای ویرایش عکس تبدیل می‌کند. علاوه بر این که تصاویر را با کیفیت بالا در این لپ‌تاپ مشاهده خواهید کرد، قدرت سخت افزاری آن امکان ویرایش تصاویر بزرگ را برای شما فراهم می‌کند. 

 

میت بوک ایکس:بهترین لپ‌تاپ‌های ۲۰۱۹ برای عکاسان

 

4-هوآوی MateBook X pro:بهترین لپ‌تاپ و عالی ترین لپ‌تاپ برای عکاسان

 

پردازنده: 8th generation Intel Core i5 – i7 | کارت گرافیک: Intel UHD Graphics 620 , Nvidia GeForce MX150 2GB GDDR5 | رم: 8GB – 16GB | نمایش‌گر: ۱۳/۹ اینچ (۳۰۰۰ در ۲۰۸۰ پیکسل) 3K | حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD

 

+ طراحی زیبا

+ نمایش‌گر فوق‌العاده

+ شارژدهی خیلی خوب

- بدون شیار کارت حافظه

- وب‌کم ضعیف

 

هوآوی (Huawei) با میت‌بوک ایکس پرو (MateBook X Pro) ثابت کرد که می‌تواند برند‌های قدیمی‌تر مانند اپل و دل را به چالش بکشد. این لپ‌تاپ با طراحی چشم‌نواز، نمایش‌گر فوق‌العاده، فناوری‌های پیشرفته که باعث عملکرد عالی می‌شود و شارژدهی طولانی، زنگ خطر را برای رقبا به صدا در آورده است. نحوه قیمت گذاری رقابتی لپ‌تاپ باعث می‌شود که با هزینه کم‌تر، دستگاه بهتری را در اختیار داشته باشید. ترکیب صفحه‌نمایش عالی، سخت‌افزار قدرتمند و قیمت مناسب، میت‌بوک ایکس پرو را به بهترین گزینه عکاسان در سال ۲۰۱۹ تبدیل کرده است. 

 

سرفیس بوک ۲:بهترین لپ‌تاپ‌های ۲۰۱۹ برای عکاسان

 

۵- مایکروسافت سرفیس‌بوک ۲ (مدل ۱۳/۵ اینچ):بهترین لپ‌تاپ در نقش تبلت

پردازنده: Intel Core i5-7300U - Intel Core i7-8650U 1.9GHz | کارت گرافیک: Intel UHD Graphics 620; Nvidia GeForce GTX 1050  (به همراه ۲ گیگابایت VRAM DDR5) | رم: 8GB – 16GB | نمایش‌گر: ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل (۲۶۷ ppi)، فناوری PixelSense و نسبت تصویر ۳ به ۲  | حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت - ۱ ترابایت  SSD

 

+ قابلیت کار به صورت تبلت

+ صفحه نمایش بدون رقیب

- قیمت گران

- فروش قلم به صورت جداگانه

 

مایکروسافت در ادامه سیاست تولید دستگاه‌های ۲ در ۱، اقدام به عرضه سرفیس بوک ۲ (Surface Book 2) کرده است و این لپ تاپ با دارا بودن نسخه کامل ویندوز ۱۰، می‌تواند  فتوشاپ را بدون هیچ مشکلی اجرا کند. پس یک انتخاب خوب برای ویرایش تصاویر است. نسخه دوم این لپ تاپ با سخت‌افزار بهتر و همان صفحه نمایش فوق‌العاده عرضه شده است. تنها اپل با کالیبر رنگ بهتر ممکن است رقیب این صفحه نمایش را تولید کند اما مایکروسافت با قرار دادن نمایش‌گر با رزولوشن ۲۰۰۰ در ۳۰۰۰ و یک نسبت تصویر ایده‌آل برای مشاهده تصاویر فول فریم، به مقابله برخواسته است. صفحه نمایش این دستگاه لمسی بوده اما قابلیت اصلی و جالب آن، جدا شدن از بدنه لپ‌تاپ و استفاده به عنوان تبلت است. متاسفانه قلم به همراه دستگاه عرضه نمی‌شود اما پیشنهاد می‌کنیم که حتما این قلم را به تهیه کنید زیرا برای ویرایش تصویر در لپ‌تاپ کارآمد است. 

 

دل:بهترین لپ‌تاپ‌های ۲۰۱۹ برای عکاسان

 

۶- دل Precision 7720:بهترین لپ‌تاپ 17 اینچی

 

+ نمایش‌گر بسیار بزرگ

+ قابلیت انتخاب سخت‌افزار متنوع

- حمل دشوار

- مشخصات پایه ضعیف 

 

مانند بسیاری دیگر از لپ‌تاپ‌های شرکت دل، این مدل نیز با سخت‌افزار مختلف عرضه شده است تا بتوانید، مطابق نیاز خود انتخاب نمایید. اما مدل پایه این دستگاه قدرت کمی داشته و پیشنهاد نمی‌شود. اما با انتخاب پردازنده (CPU) و کارت گرافیک قوی‌تر و نمایش‌گر بهتر، می‌توان این دستگاه را متناسب برای کار فتوشاپ در نظر گرفت. نمایش‌گر ۱۷ اینچ (که تا مدل 4K موجود است) برای ویرایش تصاویر خیلی مناسب است. البته وجود صفحه نمایش ۱۷ اینچ، این محصول را از سایر لپ‌تاپ‌های این فهرست بزرگتر و سنگین‌تر کرده است. 

 

ایکس پی اس ۱۳:بهترین لپ‌تاپ‌های ۲۰۱۹ برای عکاسان

 

۷- دل XPS 13:وجود نمایش‌گر لمسی، ویرایش و گشت‌وگذار در عکس‌ها را آسان کرده است

پردازنده: 8th generation Intel Core i5 – i7 | کارت گرافیک: Intel UHD Graphics 620 | رم: 8GB - 16GB DDR4 | نمایش‌گر: ۱۳/۵ اینچ فول اچ‌دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل)-(۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ 4K) | حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت - ۱ ترابایت SSD 

 

+ بسیار قابل حمل

+ قدرت بالا و کیفیت صفحه معقول

- شارژدهی متوسط

- گران قیمت

 

این محصول ادعا می‌شود که کوچک‌ترین و بهترین لپ‌تاپ ۱۳/۴ اینچ در بازار است. به واسطه حاشیه بسیار کم صفحه نمایش، ابعاد دستگاه تا ۳۰۴ × ۲۰۰ × ۱۵ میلی‌متر کاهش یافته است که این اندازه بسیار ارزشمند است. نمایش‌گر XPS 13 دارای صفحه نمایشی لمسی و با تراکم پیکسلی مشابه مک‌بوک و سرفیس بوک است. اما کیفیت تصویر بیش‌تر با سری ZenBook قابل مقایسه بوده و از محصول مایکروسافت و اپل اندکی ضعیف‌تر است. یک لپ‌تاپ بسیار مناسب حمل و با کاستی‌های بسیار کم (تنها باتری). 

 

لنوو تینکپد:بهترین لپ‌تاپ‌های ۲۰۱۹ برای عکاسان

 

۸- لنوو ThinkPad T460s:بهترین لپ‌تاپ برای استفاده‌های عمومی 

پردازنده: Dual-core 2.4GHz Intel Core i5 processor | رم: 8GB | نمایش‌گر: ۱۴ اینچ  (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰) IPS | حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت SSD 

 

+ طراحی ارگونومیک

+ سبک و باریک

- پردازنده ضعیف

- کیفیت نسبتا ضعیف نمایش‌گر

 

لپ‌تاپ‌های سری T شرکت لنوو (Lenovo) با تمرکز بیش‌تر بر روی استحکام ساخته شده است تا استیل. با این حال مدل T460s با قطر ۱۸/۸ میلی‌متر، تنها یک ۱ میلی‌متر از مک‌بوک قطورتر بوده و حتی با وزن ۱/۴ کیلوگرم، سبک‌تر از آن است. این لپ‌تاپ با وجود پردازنده‌ای مشابه با سرفیس‌بوک در آزمون Cinebench تا ۳۰ درصد امتیاز کم‌تری را کسب می‌کند. در حالی که نمایش‌گر Full HD به نظر مناسب می‌آید، اشباع رنگ‌ها و کنتراست تصویر در آن به مراتب مات‌تر از سایر رقبا است. از طرف دیگر قیمت لپ تاپ ها بسیار مناسب است اما با اندکی هزینه بیش‌تر می‌توانید لپ تاپی با صفحه نمایش‌ بهتر و قدرت سخت‌افزاری بیش‌تر در اختیار داشته باشید. 

 

نکات کلیدی که باید آن را در نظر داشته باشیم

این‌که در میان مشخصات سخت افزاری و نامگذاری‌های مختلف رایانه‌ها سر رد گم شوید، بسیار اتفاق می‌افتد اما چند نکته کلیدی وجود دارد که عکاسان باید آن‌ها را در نظر بگیرند. اولین مورد کیفیت صفحه نمایش است. در گذشته نمایش‌گرها با کنتراست ضعیف و زاویه دید نامناسب، بی‌کیفیت بودند اما این مشکل با آمدن نمایش‌گرهای IPS حل شده است.

وجود SSD (دیسک جامد) به عنوان حافظه داخلی اصلی، بایستی در اولویت شما باشد. وجود یک دیسک سخت نسل قدیمی بر روی یک سیستم خوب، مانند راندن فراری با چرخ پنچر است. در عین حال وجود کارت گرافیک مجزا برای بازی اهمیت دارد اما برای امور روزمره آنچنان مهم نیست. امروزه پردازنده گرافیکی مستقر بر روی پردازنده اصلی دستگاه به اندازه کافی برای پردازش پیکسل‌های عکس‌ها قدرتمنداند. 

مک‌بوک‌ انتخاب اول بسیاری از عکاسان است اما فراموش نکنید که با مبلغی که برای خرید مک‌بوک می‌پردازید، معمولا می‌توان دستگاه قدرتمندتری در بخش ویندوز با قابلیت ارتقاء تهیه کرد. 

 

منبع: Tech Radar