مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70: سامسونگ یا شیائومی؟

مقایسه محصولات 09 مرداد 1402 علی مظفری

مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70: سامسونگ یا شیائومی؟

اگر می‌خواهید یک گوشی جدید، با کیفیت و خوب بخرید، گلکسی A70 سامسونگ (Samsung Galaxy A70) و همچنین گوشی ردمی K70 پرو شیائومی (Xiaomi Redmi K70 Pro) گزینه های خرید عالی هستند. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70 بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

گوشی گلکسی A70 سامسونگ یکی از جدیدترین گوشی های این شرکت است که آمار فروش بسیار خوبی را به ثبت برسانده و پیش از این در مقاله "نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ: صفحه نمایش بزرگ و زیبا" به بررسی دقیق آن پرداختیم. این گوشی از نظر کیفیت ساخت و قدرت عملکرد بالاتر از سری گوشی های Galaxy M و پایین تر از سری گوشی های Galaxy S قرار می‌گیرد و به دلیل قیمت و قدرت خوب می‌تواند گزینه عالی بسیار مناسبی برای هر کاربری باشد. اما در سمت مقابل گوشی مثل شیائومی Redmi K20 Pro که از نظر قیمت کمی گران تر از گلکسی A70 است واقعا می‌تواند رقیب جدی برای این اسمارتفون (smartphone) باشد!

اگرچه تجربه نشان داده که حداقل کاربران ایرانی در اغلب مواقع گوشی های شرکت سامسونگ را به شیائومی ترجیح می‌دهند، اما مطمئن باشید گوشی مثل ردمی K20 پرو می‌تواند دید شما نسبت به برندهای چینی مثل شیائومی را تغییر دهد. این گوشی در مقایسه با قیمتی که دارد مشخصات فنی بسیار عالی را ارائه کرده و یکی از مقرون به صرفه ترین گوشی های فعلی بازار است. به همین سبب می‌خواهیم با این مقاله به مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70 (و در خلال آن به سوال کلیشه ای ایا گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ!! در صورتیکه نمیتوان از روی مقایسه این دو دستگاه به این نتیجه ی کلی برسیم) بپردازیم و نقاط قوت و ضعف هر یک از این دو اسمارتفون را نسبت به هم بررسی کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70: طراحی و ظاهر

زبان طراحی متفاوتی در دو گوشی سامسونگ Galaxy A70 و شیائومی Redmi K20 Pro بکار رفته اما برخی ویژگی های محدود آن ها هم مشابه و یکسان است. مقایسه را از نظر ابعاد و وزن آغاز می‌کنیم. گلکسی A70 از نظر طول یا همان ارتفاع نسبت به گوشی ردمی K20 Pro ابعاد بزرگ تری دارد و این موضوع با کنار هم قرار دادن دو گوشی به طور کامل قابل درک خواهد بود. طول این گوشی حدود 7.5 میلیمتر از طول Redmi K20 Pro بیشتر ست اما از نظر عرضی خیلی تفاوتی مابین آن ها وجود ندارد. از نظر ضخامت هم بدنه ردمی K20 Pro کمی ضخیم تر از بدنه گلکسی A70 خواهد بود اما مقدار این تفاوت زیاد نیست. وزن Redmi K20 Pro چیزی در حدود 8 گرم از وزن A70 بیشتر است اما این مقدار تفاوت وزنی با در دست گرفتن دو گوشی و استفاده از آن ها قابل درک نخواهد بود. هر دو گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارند و از سوکت یو اس بی نوع سی (USB Type C) بهره می‌برند.

 

مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70

 

یکی دیگر از ویژگی های مشابه دو گوشی مورد نظر مربوط به قابلیت اسکن انگشت توسط صفحه نمایش می‌شود. در مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70 مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد قابلیت مذکور در هر دو گوشی مطلوب است و می‌توان با خیال راحت از این ویژگی در هر دو گوشی برای آنلاک صفحه نمایش استفاده کرد. اما یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین این دو گوشی مربوط به محل نصب لنز دوربین سلفی می‌شود. در گلکسی A70 زائده‌ای در لبه فوقانی ال سی دی وجود دارد و لنز دوربین سلفی دستگاه در آن قسمت نصب است اما در گوشی ردمی K20 پرو دوربین سلفی به صورت ماژولار طراحی شده و از لبه فوقانی و سمت چپ بدنه دستگاه به سمت بیرون هدایت می‌شود.

حالا وقتشه! مشاهده مشخصات و قیمت  گوشی موبایل شیائومی ردمی K20 Pro دو سیمکارت با ظرفیت 128 گیگابایت

طراحی لنز دوربین سلفی Redmi K20 Pro به گونه‌ایست که در شرایط خاص مثل زمانی که وارد اپلیکیشن دوربین گوشی شوید، ماژول آن فعال و به صورت پاپ آپ بیرون کشیده می‌شود و امکان ضبط عکس های سلفی را فراهم می‌آورد. پس از اتمام کار هم این ماژول دوباره جمع شده و به حالت اولیه باز می‌گردد. یکی دیگر از تفاوت های اصلی دو گوشی مورد نظر مربوط به جنس قاب و فریم آن هاست. فریم و قاب پشت گلکسی A70 از پلاستیک ساخته شده و سامسونگ با تدابیر خاص آن را براق و شبیه به شیشه جلوه می‌دهد. قاب پشت این گوشی به دلیل پلاستیکی بودن به شدت در قبال خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز حساس است. اما در سمت دیگر فریم اصلی K20 Pro فلزی بوده و قاب پشت و پنل جلوی آن هم با شیشه ضد خش پوشانده می‌شود.

 

مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70

 

بنابراین مقاومت قاب Redmi K20 Pro در برابر خراشیدگی از Galaxy A70 بیشتر است و طبیعتا قاب این گوشی دوام بیشتری هم خواهد داشت. تفاوت جنس بدنه و قاب دو گوشی یکی از عواملی است که نشان می‌دهد Galaxy A70 یک گوشی میان رده و مقرون به صرفه بوده و شیائومی ردمی K20 Pro یک گوشی رده بالا و مقرون به صرفه خواهد بود! وقتی از نمای رو به رو به این دو گوشی نگاه کنید، متوجه خواهید شد که صفحه نمای هر دوی آن ها حاشیه های بسیار باریکی دارد. همچنین ابعاد کوچک تر و Redmi K20 Pro قابل درک تر می‌شود. وقتی از نمای پشت هم به آن ها نگاه کنید، متوجه سبک طراحی متفاوت شیائومی و سامسونگ خواهید شد.

محل نصب لنز دوربین های اصلی دو گوشی کاملا نسبت به هم متفاوت است و قاب پشت Redmi K20 Pro جذابیت بیشتری نسبت به قاب پشت Galaxy A70 دارد. وقتی دو گوشی را در دست بگیرید به طور کامل متوجه برتری طراحی شیائومی ردمی K20 Pro نسبت به گلکسی A70 سامسونگ خواهید شد و می‌بینید که این گوشی حس یک گوشی پرچمدار و رده بالای اندرویدی را به شما منتقل می‌کند. بنابراین اگر به سبک طراحی و ظاهر گوشی که قرار است خریداری کنید اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید ردمی K20 پرو شیائومی نسبت به گلکسی A70 گزینه خرید بهتری خواهد بود.

 

مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70

 

مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70: صفحه نمایش

این بخش از مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70 را به صفحه نمایش آن ها اختصاص می‌دهیم. صفحه نمایش که در هر دو گوشی مورد نظر بکار رفته از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است و کیفیت بسیار خوبی دارد. نمایشگر Galaxy A70 اندازه 6.7 اینچی دارد و صفحه نمایش ردمی K20 Pro اندازه 6.39 اینچی را ارائه می‌کند. نمایشگر هر دو گوشی حاشیه های بسیار باریکی را ارائه کرده و تقریبا 86 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن ها را در بر می‌گیرد. همانطور که در بخش قبل گفتیم صفحه نمایش هر دو گوشی نام برده شده از قابلیت اسکن انگشت کاربر هم پشتیبانی می‌کند. از نظر رزولوشن و تراکم پیکسلی هم خیلی تفاوت چشمگیری مابین نمایشگر دو گوشی وجود ندارد.

حالا وقتشه! مشاهده مشخصات و قیمت گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A70 ظرفیت 128 گیگابایت

صفحه نمایش 6.7 اینچی گلکسی A70 رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم آن به 393 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. در سمت مقابل رزولوشن صفحه نمایش Redmi 20 Pro معادل 2340 در 1080 پیکسل است و چون ابعادش 6.3 اینچی در نظر گرفته شده، تراکم آن به چیزی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. بنابراین از نظر رزولوشن و تراکم پیکسلی خیلی تفاوت محسوسی مابین صفحه نمایش دو گوشی وجود ندارد و تا به اینجای کار اصلی ترین تفاوت نمایشگر آن ها مربوط به بزرگ تر بودن صفحه نمایش Galaxy A70 می‌شود. شیائومی و سامسونگ روی صفحه نمایش دو گوشی A70 و K20 Pro را با شیشه ضد خش گوریلاگلس پوشانده‌اند و بدین ترتیب در برابر خراشیده شدن از آن ها محافظت می‌کنند. در مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70 مشخص شد که مقاومت شیشه روی صفحه نمایش ردمی K20 پرو از A70 بیشتر است. با این حال توصیه می‌کنیم حتما روی صفحه نمایش هر دو گوشی گلس ال سی دی محافظ نصب نمایید.

 

مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70

 

از نظر وضوح تصویر، جزئیات، شادابی، شارپنس و کنتراست صفحه نمایش هر دو گوشی وضعیت بسیار خوبی دارند و واقعا با کیفیت عمل می‌کنند. بنابراین اگر به کیفیت صفحه نمایش موبایل اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید هر دو گوشی A70 و K20 Pro رضایت شما را جلب خواهند کرد. محتوایی که روی صفحه نمایش هر دو گوشی به تصویر کشیده می‌شود شادابی و شارپنس عالی دارد و تماشای فیلم و ویدئو با هر دو گوشی لذت‌بخش خواهد بود. با توجه به اینکه پنل نمایشگر هر دو اسمارتفون مذکور از نوع سوپر آمولد در نظر گرفته شده، طبیعتا قدرت بسیار خوبی هم در تولید روشنایی خواهند شد. در مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70 مشخص شد که با تنظیم روشنایی صفحه نمایش دو گوشی بر روی 80 درصد می‌توانید به راحتی در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی آن ها را ببینید. بنابراین در این بخش از مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70 مشخص شد، صفحه نمایش تقریبا دو گوشی Galaxy A70 و Redmi K20 Pro در یک رده کیفی قرار دارند.

 

مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70: سیستم عامل و رابط کاربری

نوبت به مقایسه المان های نرم افزاری دو گوشی می‌رسد. طبیعتا هر دو محصول مد نظر از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند و با توجه به اینکه محصول سال 2019 هستند، اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی هر دوی آن ها نصب و راه اندازی شده است. رابط کاربری اختصاصی One UI سامسونگ در گلکسی A70 نصب شده و رابط اختصاصی شیائومی ردمی K2 پرو هم MIUI 10 نام دارد. هر دو رابط کاربری که به آن ها اشاره کردیم طی چند وقتی اخیر تغییرات زیادی را در خود دیده‌اند و رابط One UI واقعا نسبت به نسخه های پیشین سری رابط های سامسونگ بهینه‌تر شده است اما با این حال نمی‌توان مدعی شد که رابط دو گوشی خیلی بهینه بوده و در بهترین حالت ممکن قرار دارد! متاسفانه هنوز تعداد اپلیکیشن های پیش فرضی که در هر دو گوشی نصب هستند زیاد است و این مسئله منجر به سنگین تر شدن رابط دستگاه می‌شود. قابلیت های زیادی در رابط MIUI 10 ارائه شده‌اند که اگر بخواهید با همه آن ها آشنا شوید مجبور خواهید بود حداقل چند ساعت با گوشی کار کنید و منوهای مختلف آن را زیر و رو نمایید. این ویژگی برای کسانی که دوست دارند آپشن های مختلفی برای شخصی سازی گوشی ارائه شود، ویژگی مناسب است اما طبیعتا منجر به سنگین شدن رابط می‌شود.

از سمت دیگر چینش منو و گزینه های تنظیمات رابط MIUI 10 خیلی جالب نیست و به عقیده ما در برخی شرایط واقعا سردرگم کننده به نظر می‌رسد، اما خوشبختانه رابط One UI سامسونگ این مشکل را ندارد. از نظر سرعت عمل و روان بودن، رابط هر دو گوشی وضعیت مطلوبی دارند و پرسه زدن در منوهای مختلف آن ها و اجرای اپلیکیشن هایی مثل مرورگر، تلگرام، اینستاگرام و غیره در هر دوی آن ها بدون مشکل قابل انجام خواهد بود. بنابراین از نظر سرعت عملکرد برای انجام کارهای روزمره نگران تاخیر و لگ هایی که گاها در بستر نرم افزاری خیلی از گوشی ها به وجود می‌آید، نباشید. با وجود تمام این تفاسیر انتخاب و ترجیح دادن رابط یکی از دو گوشی A70 و K20 Pro نسبت به محصول دیگر عاملی است که به سلیقه شخصی کاربر باز می‌گردد. بنابراین ما خیلی وارد جزئیات این بخش نخواهیم شد و انتخاب محصول بهتر از نظر رابط و بستر نرم افزاری را بر عهده شما قرار می‌دهیم.

 

مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70

 

مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70: پردازنده، رم و حافظه داخلی

مطمئنا یکی از مهمترین بخش های مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70 مربوط به قدرت پردازشی و عملکرد دو گوشی می‌شود. با توجه به اینکه Galaxy A70 یک گوشی میان رده است و ردمی K20 پرو یک گوشی رده بالاست، انتظار داریم که در این بخش مقایسه K20 Pro برتری محسوسی نسبت به A70 داشته باشد. تراشه‌ای که در قلب گوشی گلکسی A70 بکار رفته تراشه اسنپدراگون 675 کوالکام است که طی فرآیند 11 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. شش هسته پردازشگر این تراشه از نوع Kyro 460 Silver هستند و فرکانس 1.7 گیگاهرتزی دارد و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 460 Gold بوده و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Adreno 612 هم در قلب این گوشی بکار رفته و دستگاه از نظر رم شامل دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی می‌شود. حافظه داخلی سامسونگ Galaxy A70 هم ظرفیت 128 گیگابایتی دارد و از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) پشتیبانی می‌کند.

در سمت مقابل گوشی شیائومی ردمی K20 پرو از تراشه اسنپدراگون 855 بهره می‌برد که قدرتمندترین و جدیدترین تراشه فعلی (در زمان تدوین این مطلب) شرکت کوالکام است. این تراشه هم یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار مورد از هسته های این تراشه از نوع Kyro 485 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. سه هسته دیگر مشابه Kyro 485 هم با فرکانس کاری 2.42 گیگاهرتزی در آن بکار رفته‌اند و نهایتا یک هسته Kyro 485 این تراشه هم با فرکانس کاری 2.84 گیگاهرتزی در آن به ایفای نقش می‌پردازد. پردازنده گرافیکی Adreno 640 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. شیائومی Redmi K20 Pro از نظر رم شامل دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در سه نسخه 64، 128 و 256 گیگابایتی موجود است که هیچ یک از آن ها برخلاف گوشی A70 از اتصال رم میکرو اس دی پشتیبانی نمی‌کنند. لازم به ذکر است که ما در مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70 نسخه مجهز به رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی هر دو گوشی مذکور را مورد استفاده قرار دادیم.

 

مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70

 

اما قدرت عملکرد کدامیک از دو گوشی مذکور نسبت به محصول دیگر وضعیت بهتری دارد؟ برای بررسی این موضوع ما سه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و دد تریگر 2 (Dead Trigger 2) را روی هر دو گوشی و نصب هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه اجرا کردیم. بعد از 30 دقیقه اجرای بازی های مذکور، 10 اپلیکیشن مشابه را در دو گوشی اجرا و سرعت عمل دو دستگاه را مقایسه کردیم. سپس از بخش "Recent Apps" مابین 5 اپلیکیشن آخر اجرا شده در آن ها جهش هایی داشتیم و سرعت و کیفیت عملکرد رم دو گوشی را مقایسه کردیم. اما نتیجه مقایسه چه بود؟ در اجرای سه بازی مذکور هر دو گوشی کاملا موفق بودند و فقط در 5 دقیقه آخر لگ های بسیار ریزی در Galaxy A70 نمایان شد که قابل چشم‌پوشی هستند. جهش مابین 10 اپلیکیشن در مرحله بعد توسط گوشی K20 Pro با سرعت بیشتری انجام شد و گلکسی A70 در این مرحله کمی با افت سرعت عملکرد و تاخیر مواجه بود. در نهایت هم جهش مابین 5 برنامه آخر با سرعت مطلوبی در هر دو گوشی انجام گرفت.

بنابراین نتیجه مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70 در این بخش نشان می‌دهد که هر دو گوشی مورد نظر قدرت پردازشی بالایی دارند اما طبیعتا ردمی K20 پرو هم بر روی کاغذ و هم در عمل بازده بهتری نسبت به Galaxy A70 دارد. تراشه اسنپدراگون 855 به این گوشی کمک می‌کند که به راحتی و بدون کوچک ترین مشکل از پس انجام هر تسک و دستوری بر آید. گلکسی A70 هم قدرت پردازشی خوبی دارد و حتی سنگین ترین بازی های اندرویدی تقریبا بدون مشکل روی آن قابل اجرا هستند، اما قدرت عملکرد و بازده آن به پای ردمی K20 Pro نمی‌رسد. بنابراین اگر خیلی به قدرت عملکرد و بازده پردازشی اهمیت می‌دهید و می‌خواهید گوشی شما حداقل تا 3 سال آینده بدون کوچک ترین مشکل تمام نیازهایتان را برطرف کند، شیائومی Redmi K20 Pro گزینه خرید بهتری نسبت به Galaxy A70 سامسونگ است.

 

مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70: دوربین

دوربین گوشی Galaxy A70 سامسونگ از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 32، 8 و 5 مگاپیکسلی و از نوع واید (Wide)، اولترا واید (Ultrawide) و عمقی (Depth) هستند و دیافراگم F/1.7، F/2.2 و F/2.2 را ارائه می‌کنند. دوربین اصلی این گوشی از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره (با پس زمینه تار)، عکسبرداری با زاویه گسترده و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی و سه‌گانه این گوشی در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی Redmi K20 Pro شیائومی هم از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48، 8 و 13 مگاپیکسلی و از نوع واید، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید هستند و دیافراگم F/1.8، F/2.4 و F/2.4 دارند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای و لیزری، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره (با پس زمینه تار)، عکسبرداری با زاویه گسترده و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی و سه‌گانه ردمی K20 Pro پشتیبانی می‌شوند. ضمنا دوربین اصلی این گوشی از یک چراغ فلش LED دوبل هم بهره می‌برد.

 

مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70

 

در مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70 مشخص شد که کیفیت عملکرد دوربین اصلی گلکسی A70 در حد یک گوشی میان رده بسیار خوب است اما کیفیت دوربین Redmi K20 Pro در حد یک گوشی رده بالا و پرچمدار بوده و تقریبا تحت هر شرایط از دوربین A70 بازده بهتری دارد! عکس هایی که با دوربین ردمی K20 Pro ضبط می‌شوند هم از نظر جزئیات و هم دقت و شادابی در محیط های نوری مختلف وضعیت بهتری نسبت به عکس هایی دارند که با دوربین اصلی Galaxy A70 قابل ضبط هستند. همین روال برای ضبط ویدئو هم صادر است و عکس های پرتره شیائومی ردمی K20 پرو هم نسبت به عکس های پرتره A70 کیفیت مطلوب تری را ارائه می‌کنند. پس اگر کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی برایتان حائز اهمیت است، مطمئن باشید ردمی K20 پرو شیائومی نسبت به گلکسی A70 گزینه خرید بهتری خواهد بود. اما دوربین سلفی دو گوشی چه وضعیتی دارد؟ دوربین سلفی A70 سامسونگ از یک لنز 32 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.0 دارد و از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. در سمت مقابل دوربین سلفی Redmi K20 Pro که حالت ماژولار دارد از لنزی 20 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که آن هم از قابلیت HDR پشتیبانی به عمل می‌آورد.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه گلکسی S10 با A70 سامسونگ: کدامیک را بخریم؟

در مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70 مشخص شد که دوربین سلفی هر دو گوشی کیفیت بسیار خوبی دارند. عملکرد دوربین سلفی این دو اسمارتفون به گونه‌ایست که نمی‌توان مدعی شد مطلقا و تحت تمام شرایط یکی از آن ها بهتر از دیگری عمل می‌کند. به عنوان مثال ضبط عکس های سلفی در محیط های باز و با نور مناسب با دوربین 32 مگاپیکسلی Galaxy A70 با کیفیت عالی انجام می‌شود و تقریبا در 70 درصد مواقع شامل جزئیات و شادابی بهتری نسبت به عکس هایی خواهد بود که با دوربین سلفی Redmi K20 Pro ضبط می‌شوند. اما در محیط های نور و بسته (داخلی) دوربین سلفی ردمی K20 Pro در اغلب مواقع بازده بهتری دارد و عکس های با کیفیت تری ضبط می‌کند. عکس های پرتره سلفی هم که با دوربین هر دو گوشی ضبط می‌شوند کیفیت قابل قبولی دارند و باز هم تقریبا در 70 درصد مواقع برتری در این زمینه از آن ردمی K20 Pro خواهد بود. بنابراین در مجموع می‌توان گفت از نظر دوربین هم برتری این بخش مقایسه با شیائومی Redmi K20 Pro است.

 

مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70

 

مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70: باتری و شارژدهی

باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز شیائومی ردمی K20 پرو بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری و 4000 میلی آمپر ساعتی است. در سمت مقابل گلکسی A70 سامسونگ از یک باتری لیتیوم پلیمری 4500 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. در مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70 مشخص شد که باتری دو گوشی در شرایط یکسان تقریبا بازده مشابهی دارند اما قدرت شارژدهی باتری A70 کمی بیشتر از Redmi K20 Pro است. هر دو گوشی با یک مرتبه شارژ باتری تقریبا تا 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین خواهند کرد. ضمنا هر دو اسمارتفون مذکور از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی به عمل می‌آورند. شارژر فابریک گوشی Galaxy A70 یک شارژر 25 واتی است که به لطف آن فول شارژ باتری دستگاه ظرف مدت زمانی در حدود 120 دقیقه انجام خواهد شد. در سمت مقابل Redmi K20 Pro به لطف بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون 855 از قابلیت Quick Charge 4+ این کمپانی پشتیبانی به عمل می‌آورد و شارژر فابریک آن 27 واتی است! بنابراین فول شارژ باتری این گوشی در کمتر از 100 دقیقه قابل انجام خواهد بود. پس از نظر قدرت شارژدهی برتری این بخش از آن Galaxy A70 است و از نظر سرعت شارژ گوشی Redmi K20 Pro وضعیت بهتری دارد.

 

مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70: قیمت و ارزش خرید

یکی دیگر از مهمترین بخش های مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70 مربوط به قیمت و ارزش خرید دو گوشی می‌شود. هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی گوشی Galaxy A70 قیمتی در حدود 5.9 میلیون تومان دارد و در سمت مقابل نسخه مجهز به رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی شیائومی Redmi K20 Pro با قیمتی در حدود 7.9 میلیون تومان در بازار عرضه شده است. بنابراین ردمی K20 Pro چیزی در حدود 2 میلیون تومان از گلکسی A70 گران تر است. به عقیده ما برتری ها و نقاط قوت این گوشی به قدری نیستند که ارزش خرید آن را بیشتر از Galaxy A70 کنند. پس به عقیده ما اگر K20 pro شیائومی 2 میلیون تومان از Galaxy A70 گران تر باشد، همان گلکسی A70 گزینه خرید بهتر و ارزشمندتری خواهد بود.

 

مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70

 

جدول مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70

 

گلکسی A70

Redmi K20 Pro

 

164.3x76.7x7.9 میلی‌متر

183 گرم

جنس بدنه پلاستیک

156.7x74.3x8.8 میلی‌متر

191 گرم

جنس بدنه فلزی پوشیده شده با شیشه ضد خش

طراحی و ظاهر

6.7 اینچ

سوپر آمولد

2400 در 1080 پیکسل

6.39 اینچ

سوپر آمولد

2340 در 1080 پیکسل

صفحه نمایش

اندروید 9 پای

رابط کاربری One UI

اندروید 9 پای

رابط کاربری MIUI 10

سیستم عامل

تراشه اسنپدراگون 675 کوالکام

پردازنده گرافیکی Adreno 612

تراشه اسنپدراگون 855

پردازنده گرافیکی Adreno 640

پردازنده مرکزی و گرافیکی
6 و 8 گیگابایت 6 و 8 گیگابایت حافظه رم
128 گیگابایت 64، 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی
32، 8 و 5 مگاپیکسلی و از نوع واید (Wide)، اولترا واید (Ultrawide) و عمقی (Depth) 48، 8 و 13 مگاپیکسلی و از نوع واید، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید دوربین اصلی
32 مگاپیکسل 20 مگاپیکسل در حالت ماژولار دوربین سلفی
لیتیوم پلیمری 4500 میلی آمپر ساعت لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعت باتری
حدود 5.9 میلیون تومان (در زمان نوشتن مقایسه) حدود 7.9 میلیون تومان (در زمان نوشتن مقایسه) ارزش خرید

 

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70 پرداختیم. هر دو گوشی مذکور از گوشی های مقرون به صرفه، خوش قیمت و جدید شرکت های خود هستند و آمار فروش عالی را به ثبت رسانده‌اند. در بخش زیر برتری های هر یک از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر را ضمیمه کرده‌ایم در هر صورت هر دوگوشی مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و هر دو برند شیائومی و سامسونگ معتبر و خوب هستند و این بسته به الویت های خودتان دارد که ببینید ایا گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ!!

 

برتری های گلکسی A70 نسبت به Redmi K20 Pro:

  • صفحه نمایش بزرگ تر
  • رابط کاربری کاربرپسندتر
  • پشتیبانی از حافظه جانبی
  • شارژدهی بهتر باتری
  • قیمت مناسب تر

 

برتری های Redmi K20 Pro نسبت به گلکسی A70:

  • ظاهر زیباتر
  • طراحی با کیفیت تر با قاب شیشه‌ای فلزی
  • پردازنده قدرتمندتر
  • دوربین بهتر
  • سرعت شارژ بالاتر (پشتیبانی از تکنولوژی Quick Charge 4+)