خرید آیفون XS اپل: انتخاب برتر برای حرفه‌ای ها

آموزش و ترفندها 11 مرداد 1402 علی مظفری

خرید آیفون XS اپل: انتخاب برتر برای حرفه‌ای ها

آیفون ایکس اس (iPhone XS) یکی از جدیدترین گوشی های شرکت اپل است که از کیفیت ساخت فوق‌العاده و ظاهری کم‌نظیر بهره می‌برد. ویژگی های خوب این گوشی سبب شده‌اند که بتوان آن را از بهترین اسمارتفون های فعلی بازار قلمداد کرد. در ادامه این مطلب به دلایلی اشاره می‌کنیم که ثابت می‌کنند خرید آیفون XS یک انتخاب برتر برای حرفه‌ای‌هاست. با ما همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه سپتامبر (September) سال 2018 شرکت اپل از جدیدترین آیفون هایش رونمایی کرد. سه آیفون جدید توسط این شرکت معرفی شده بودند که به ترتیب آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS Max نام داشتند. در این بین آیفون XS توانست جایگاه ویژه‌ای در بین کاربران برای خودش ایجاد کند و به یکی از پرفروش‌ترین گوشی های برند اپل تبدیل شود. اما چرا تا این اندازه از آیفون مذکور استقبال شده است؟ این گوشی چه ویژگی ها و نقاط قوتی دارد که منجر می‌شود از هر گوشی دیگری برتر باشد؟ در ادامه این مطلب ما می‌خواهیم به دلایلی اشاره کنیم که نشان می‌دهند خرید آیفون XS یک اقدام هوشمندانه و صحیح خواهد بود و این گوشی یک انتخاب برتر برای کاربران حرفه‌ای است. همچنین توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این گوشی و نقاط قوت آن حتما یک مرتبه مقاله "بررسی آیفون XS اپل (iPhone XS): آیفونی قدرتمند با ظاهری آشنا!" را هم مطالعه کنید. بنابراین با ما همراه باشید.

 

دلیل اول خرید آیفون XS اپل: طراحی بسیار با کیفیت

 

خرید آیفون XS

 

بدون تردید طراحی عالی و با کیفیت یکی از اصلی ترین نقاط قوت آیفون ایکس اس اپل است. به جرئت مدعی می‌شویم که کمتر گوشی از این نظر پتانسیل لازم برای رقابت با آیفون XS را دارد. فریم اصلی آن از فولاد ضد زنگ ساخته شده و قاب پشت و جلوی آن با شیشه ضد خش پوشانده می‌شود. دستگاه از طراحی ضد آب بهره‌مند است و از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند که به موجب آن قادر خواهد بود تا 30 دقیقه در عمق 2 متری آب دوام داشته باشد. شرکت اپل قابلیت هایی مثل فیس آیدی (Face ID) را در آیفون XS بکار برده و نوع طراحی دستگاه را مدرن‌تر در نظر گرفته و بدین ترتیب از نظر طراحی یک گوشی بی‌نظیر را خلق کرده است. بنابراین اگر به کیفیت ساخت و طراحی گوشی اهمیت می‌دهید و می‌خواهید آیفونی در دست داشته باشید که از این نظر تقریبا بی‌رقیب باشد، مطمئن باشید iPhone XS یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود و کمتر گوشی پتانسیل لازم برای رقابت با آن را دارد. فراموش نکنید که این گوشی در سپتامبر سال 2018 معرفی شده و مقایسه آن با گوشی های پرچمدار که در سال 2019 معرفی شده‌اند خیلی عادلانه نیست.

 

دلیل دوم خرید آیفون XS اپل: ظاهر شیک، زیبا و چشم نواز

 

قیمت آیفون XS

 

اپل ظاهری متفاوت را در آیفون ایکس اس ارائه کرده است. ظاهر این گوشی بسیار شیک، مدرن و چشم نواز است و وقتی آن را در دست می‌گیرید کاملا حس در دست گرفتن یک گوشی خاص و متفاوت به شما منطق می‌شود. هر دو پنل جلو و پشت آیفون XS با یک لایه شیشه پوشانده شده و بدین ترتیب بدنه دستگاه بسیار براق، زیبا و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. وقتی از نمای رو به رو به گوشی نگاه کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه آن توجهتان را جلب می‌کند و بر زیبایی های دستگاه می‌افزاید. آیفون XS از نظر ظاهر واقعا یکی از منحصر به فردترین آیفون های اپل به شمار می‌رود که زبان طراحی کاملا منحصر به فرد خودش را دارد. بنابراین اگر به ظاهر گوشی و منحصر به فرد بودن ویژگی های بصری آن اهمیت می‌دهید و می‌خواهید آیفونی داشته باشید که هر فردی با نگاه کردن به آن عاشقش شود، در خرید آیفون XS شک نکنید.

 

دلیل سوم خرید آیفون XS اپل: صفحه نمایش بسیار عالی

 

خرید آیفون XS

 

اپل در آیفون XS  از پنل نمایشگر سوپر آمولد (Super AMOLED) استفاده کرده که در حال حاضر با کیفیت ترین نوع از پنل های نمایشگر اسمارتفون ها به شمار می‌رود. صفحه نمایش این گوشی 5.8 اینچی است و حاشیه های بسیار باریکی دارد. بدین سبب چیزی در حدود 82.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن پوشانده می‌شود. رزولوشن 2436 در 1125 پیکسل توسط صفحه نمایش آیفون XS اپل ارائه شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. ضمن اینکه اپل روی صفحه نمایش دستگاه را با شیشه ضد خش پوشانده است.

حالا وقتشه! اینو بخون انتقال اطلاعات واتس آپ از آیفون به اندروید و بالعکس

محتوایی که روی صفحه نمایش آیفون XS به تصویر کشیده می‌شود واقعا از نظر کیفیت، وضوح، شارپنس و شفافیت وضعیت عالی دارند و شاید کمتر گوشی بتواند از این نظر با آیفون مذکور رقابت کند. وبگردی و تماشای ویدئو هم در نمایشگر 5.8 اینچی این گوشی لذت‌بخش خواهد بود. بنابراین اگر به کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی اهمیت می‌دهید و می‌خواهید گوشی داشته باشید که از نظر صفحه نمایش جزو بهترین های بازار باشد، مطمئنا آیفون XS اپل گزینه خرید عالی برایتان خواهد بود.

 

دلیل چهار خرید آیفون XS اپل: قدرت عملکرد فوق‌العاده

 

قیمت آیفون XS

 

آیفون XS اپل از نظر قدرت عملکرد واقعا بی‌نظیر است و پتانسیلی فراتر از یک اسمارتفون را ارائه می‌کند. در قلب این گوشی از تراشه A12 Bionic استفاده شده که یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر مرکزی آن از نوع Tempest هستند و دو مورد دیگر آن از نوع Vortex خواهند بود. پردازنده گرافیکی Apple GPU هم در قلب این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. دستگاه از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد و حافظه داخلی آن هم ظریفت های 64، 256 و 512 گیگابایتی را ارائه می‌کنند. در بررسی های مختلفی که روی گوشی آیفون ایکس اس انجام شد مشخص گردید که این دستگاه قدرت عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و واقعا توان عملکرد آن فرارتر از یک گوشی موبایل خواهد بود و دستگاه بیشتر شبیه به یک کامپیوتر عمل می‌کند. اجرای سنگین ترین بازی های HD در این گوشی بدون کوچک‌ترین لگ و افت فریم امکانپذیر خواهد بود و دستگاه از این نظر بازده عالی دارد. بنابراین قدرت عملکرد فوق‌العاده یکی دیگر از اصلی ترین دلایل موجود برای خرید آیفون XS اپل محسوب می‌شود.

 

دلیل پنجم خرید آیفون XS اپل: دوربین بی‌نظیر

 

خرید آیفون XS

 

دوربین اصلی آیفون XS اپل از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب دیافراگم F/1.8 و F/2.4 دارند و از قابلیت هایی مثل تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، زوم اپتیکال 2x، HDR، عکسبرداری پانوراما و پرتره پشتیبانی می‌کند. یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است. در بررسی های صورت گرفته همیشه مشخص شده که دوربین اصلی و دوگانه iPhone XS فوق‌العاده بوده و بهترین تصاویر ممکن را د هر شرایطی ضبط می‌کند. عکس هایی که با دوربین اصلی این گوشی ضبط می‌شوند واقعا کیفیتی فراتر از دوربین یک موبایل را ارائه خواهند کرد و این موضوع از اصلی ترین نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود. ضمنا دوربین اصلی این گوشی از ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت های مختلف 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. در سمت دیگر دوربین سلفی این اسمارتفون از یک لنز 7 مگاپیکسلی تشکیل شده که واقعا کیفیت عملکرد آن هم عالی است و وضعیتی فراتر و بهتر از یک دوربین 7 مگاپیکسلی را ارائه می‌کند. بنابراین اگر به دنبال گوشی هستید که دوربین فوق‌العاده‌ای داشته باشد، خرید آیفون XS یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود.

 

دلیل ششم خرید آیفون XS اپل: فیس آیدی (Face ID)

 

خرید آیفون XS

 

آیفون XS از اسکنر انگشت بهره نمی‌برد و دکمه هوم ندارد، بلکه به جای آن از قابلیت تشخیص چهره اختصاصی و پیشرفته اپل بهره‌مند است که با نام فیس آیدی (Face ID) شناخته می‌شود. قابلیت فیس آیدی قابلیتی است که به موجب آن شما می‌توانید تحت هر شرایط و حتی تاریک بودن محیط با گرفتن گوشی جلوی صورتتان از قفل نمایشگر دستگاه عبور کرده یا سایر تایید های امنیتی مورد نیاز را انجام دهید. فیس آیدی در حال حاضر پیشرفته‌ترین قابلیت تشخیص چهره‌ای است که در گوشی های موبایل شاهد پیاده‌سازی و ارائه آن هستیم.

حالا وقتشه! اینو بخون صفر تا صد فیس آیدی آیفون (Face ID)

برخلاف تکنولوژی های پیشین، عملکرد فیس آیدی کاملا مبتنی بر لنز دوربین سلفی و مقایسه عکس صورت کاربر نخواهد بود بلکه در طراحی آن از سنسورهای بسیار پیشرفته و خاصی استفاده می‌شود که تمام المان ها و ویژگی های چهره کاربر را شناسایی می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید گوشی داشته باشید که از قابلیت تشخیص چهره پیشرفته اپل پشتیبانی کند و با آن بتوانید به شیوه متفاوت تری قفل نمایشگر دستگاه را باز کنید، آیفون XS این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

دلیل هفتم خرید آیفون XS اپل: بستر نرم افزاری بهینه و روان

 

خرید آیفون XS

 

یکی از اصلی ترین نقاط قوت گوشی آیفون ایکس اس مربوط به سیستم عامل iOS آن می‌شود که سیستم عامل اختصاصی اپل بوده و هماهنگی آن با بستر نرم افزاری دستگاه بی‌نظیر است. زمانی که در بخش ها و منوهای مختلف آیفون XS پرسه می‌زنید به خوبی روان بودن عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه را احساس خواهید کرد و می‌توانید بهینه بودن سیستم عامل iOS را درک کنید. این موضوع سبب می‌شود تا علاوه بر بازده بهتر، گوشی بتوان مصرف شارژ باتری کمتری هم داشته باشد. بنابراین روان بودن بستر نرم افزاری دستگاه و عملکرد بهینه سیستم عامل iOS در آیفون ایکس اس هم یکی دیگر از نقاط قوت اصلی آن به شمار می‌رود.

 

جدول مشخصات آیفون ایکس اس اپل

   
ابعاد و وزن 143.6x70.9x7.7 میلی‌متر
مقاوم در برابر آب بله 
پردازنده مرکزی Hexa-core (2x Vortex + 4x Tempest)
پردازنده گرافیکی Apple GPU (4-core graphics)
حافظه رم و حافظه داخلی رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه نه
نوع صفحه نمایش و رزولوشن Super AMOLED با رزولوشن 1125x2436 پیکسل
اندازه صفحه نمایش 5.8 اینج
شبکه های ارتباطی 2G , 3G , 4G
اتصالات Wifi، بلوتوث، مکان یاب، GPRS و درگاه ارتباطی USB 2.0, proprietary reversible connector
دوربین اصلی و سلفی دوربین اصلی 12 + 12 مگاپیکسل ، دوربین سلفی 7 مگاپیکسل
سیستم عامل iOS 12
باتری 2658 میلی آمپر ساعت
حسگرها شناسه چهره، شتاب سنج، ژیروسکوپ، نزدیکی، قطب نما، فشار سنج
قابلیت تشخیص چهره بله
پشتیبانی از زبان فارسی بله
سال ساخت سپتامبر 2018
جنس بدنه شیشه و آلومینیوم
   

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به هفت دلیل مهمی اشاره کردیم که نشان می‌دهند خرید آیفون XS اپل یک انتخاب درست و مناسب است. این گوشی بدون شک از بهترین گوشی های فعلی بازار بوده و در بین آیفون های اپل هم یک محصول متفاوت و درجه یک خواهد بود. بنابراین خرید آیفون XS اپل برای یک کاربر حرفه‌ای اقدامی مناسب و عالی محسوب می‌شود. نظر شما در رابطه با این گوشی چگونه است؟ به نظر شما چه اسمارتفون هایی می‌توانند به عنوان رقیب iPhone XS اپل در نظر گرفته شوند؟