مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e

مقایسه محصولات 10 اردیبهشت 1399 علی مظفری

مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e

جدیدترین آیفون شرکت اپل که به عنوان یک آیفون مقرون به صرفه روانه بازار شده، آیفون SE 2020 نام دارد. قیمت این گوشی فقط 400 دلار بوده و در مقایسه با دیگر آیفون های اپل به مراتب ارزان قیمت تر است. در سمت مقابل نسخه مقرون به صرفه پرچمداران جدید سامسونگ گوشی Galaxy S10e خواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e سامسونگ بپردازیم و نقاط قوت هر یک از این دو محصول را نسبت به هم مشخص کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e : مقدمه

سامسونگ در ماه فوریه (February) سال 2019 پرچمداران جدید خودش را در سه نسخه مختلف با نام های گلکسی S10، گلکسی S10 پلاس و گلکسی S10e رونمایی کرد. در بین این سه محصول گوشی S10e در واقع نسخه مقرون به صرفه تر و خوش قیمت تر سری محصولات پرچمداران جدید سامسونگ محسوب می‌شد که قیمتی در حدود 340 دلار دارد. اما در ماه آوریل (April) سال 2020 شرکت اپل هم از نسخه مقرون به صرفه آیفون هایش رونمایی کرد که در واقع نسخه به روز شده iPhone SE 2016 محسوب می‌شود. این آیفون با نام اختصاصی آیفون SE 2020 روانه بازار شده و قیمت آن فقط 400 دلار خواهد بود.

اما به نظر شما خرید Galaxy S10e انتخاب بهتری است یا iPhone SE 2020 اپل؟ در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e بپردازیم و در زمینه های اصلی و مهم این دو محصول را در مقابل یکدیگر قرار دهیم و نهایتا مشخص کنیم که کدامیک از آن ها ارزش خرید بیشتری دارند. به عقیده ما آیفون SE2020 با در نظر گرفتن خصوصیات سخت افزاری که دارد مقرون به صرفه ترین آیفونی است که در تاریخ فعالیت شرکت اپل از سوی این شرکت روانه بازار شده و انتظار داریم آمار فروش عالی به ثبت برساند. با فروشگاه اینترنتی هدف و مقایسه Galaxy S10e و iPhone SE2020 همراه شوید.

 

طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

هر دو گوشی مورد نظر از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار هستند و این یک ویژگی مثبت برای هر دوی آن هاست. فریم اصلی آلومینیومی و پوشش شیشه‌ای قاب پشت و پنل جلو در هر دوی آن ها بکار رفته و مقاومت بدنه هر دو گوشی در قبال تماس با اشیای نوک تیز و خراشیدگی مطلوب است.، اگرچه در بررسی ما مقاومت شیشه گوریلاگلس 5 بدنه گوشی S10e تا حدی بیشتر از شیشه محافظ قاب iPhone Se 2020 به نظر می‌آمد. از نظر ابعاد و اندازه نماینده سامسونگ با ابعاد 7.9 در 69.6 در 142.2 میلیمتری کمر بزرگ تر از نماینده اپل است که ابعاد بدنه آن به 7.3 در 67.3 در 138.4 میلیمتر می‌رسد. دو گوشی از نظر وزن فقط 2 گرم تفاوت دارد و به ترتیب وزن 150 گرمی (برای گوشی S10e) و 148 گرمی (برای آیفون SE2020) را ارائه می‌کنند.

 

مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e

 

هر دو گوشی از استاندارد ضد آب هم پشتیبانی می‌کنند اما از این نظر حداقل روی کاغذ گوشی S10e وضعیت بهتری در مقایسه با آیفون SE 2020 دارد چون از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند اما آیفون اپل از IP67 پشتیبانی به عمل می‌آورد. در مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e مشخص شد که هر دو گوشی از نظر ضد آب بودن تقریبا کیفیت یکسانی دارند و واقعا مقاومت خوبی در این زمینه ارائه می‌کنند. با این حال توصیه داریم تا حد ممکن از تماس دو گوشی با آب خودداری کنید. اما اصلی ترین تفاوتی که با نگاه کردن به دو گوشی و به ویژه پنل جلوی آن ها مشخص می‌شود مربوط به سبک و زبان طراحی آن هاست!

اپل سبک طراحی کلاسیک خودش را در iPhone SE 2020 بکار برده، بنابراین هیچ خبری از حاشیه های باریک نمایشگر و ال سی دی لبه تا لبه وجود ندارد! حاشیه های دو لبه فوقانی و زیرین صفحه نمایش این گوشی درست مثل سبک طراحی آیفون های قدیمی تر این شرکت ضخیم هستند و در قسمت زیرین این حاشیه دکمه هوم (Home) گوشی نصب شده که از قابلیت اسکن انگشت هم پشتیبانی می‌کند و اصطلاحا به آن تاچ آیدی (Touch ID) گفته می‌شود. اما در سمت مقابل گلکسی S10e سامسونگ صفحه نمایشی با حاشیه های بسیار باریک دارد و به همین سبب ظاهری زیباتر، به روزتر و جذاب تر را ارائه کرده و طبیعتا به نمایشگر بزرگ تری هم مجهز است.

لنز دوربین سلفی گوشی S10e در داخل صفحه نمایش و بخش فوقانی و سمت راست آن تعبیه شده اما لنز دوربین سلفی iPhone Se2020 اپل در حاشیه فوقانی نمایشگر و کنار خروجی اسپیکر آن قرار دارد. قاب پشت هر دو گوشی طراحی مطلوبی را ارائه می‌کند و اصلی ترین تفاوت آن ها در از این نظر مربوط به محل و نحوه نصب لنز های دوربین اصلی می‌شود. در مجموع از نظر سبک طراحی و ظاهر بدون شک گوشی سامسونگ Galaxy S10e وضعیت بهتری در مقایسه با آیفون SE2020 دارد و ظاهری شیک تر را ارائه کرده است. آیفون SE2020 برای آن دسته افرادی مناسب است که به دکمه هوم آیفون ها، صفحه نمایش کوچک و سبک طراحی کلاسیک این محصولات علاقه داشته باشند. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به عدم بهره‌مندی iPhone Se 2020 از جک 3.5 میلیمتری هدفون می‌شود که خوشبختانه در گوسی S10e سامسونگ ارائه شده است.

 

مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e

 

اما در مورد اسکنر انگشت گلکسی S10e صحبت نکردیم! این گوشی هم یک اسکنر انگشت فیزیکی دارد که در لبه سمت راست قاب آن تعبیه شده است. در مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد اسکنر انگشت هر دو گوشی وضعیت مطلوبی را ارائه می‌کند. احساسی که با در دست گرفتن این دو گوشی به شما منتقل می‌شود احساس خوبی خواهد بود اما طبیعتا حسی فوق‌العاده نیست. به عقیده ما از نظر سبک طرحی و ظاهر برتری این بخش مقایسه باید به گوشی S10e سامسونگ تعلق گیرد. طراحی و ظاهر آیفون Se2020 اپل فقط برای کسانی جذابت دارد که به ظاهر کلاسیک آیفون ها علاقه داشته باشند.

 

صفحه نمایش

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که حداقل ما در طراحی آیفون SE 2020 خیلی طرفدار آن نیستیم مربوط به صفحه نمایش این گوشی می‌شود که فقط ابعاد 4.7 اینچی را ارائه کرده است! این اندازه واقعا کوچک است و اصلا نمی‌تواند تجربه خوبی را برای وبگردی، تماشای ویدیو و فیلم و سایر اقدامات این چنینی به کاربر منتقل کند. ضمن اینکه دوره تجهیز گوشی های موبایل به نمایشگر های این اندازه‌ای واقعا منسوخ شده و پافشاری اپل در پیاده سازی این سبک طراحی کلاسیک در iPhone SE 2020 سوال برانگیز است! نمایشگر 4.7 اینچی این گوشی از نوع IPS LCD بوده و رزولوشن 1334 در 750 پیکسل را ارائه می‌کند تا بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 326 پیکسل در هر اینچ برسد.

قابلیت هایی مثل تروتون (True-tone) و گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut) هم توسط نمایشگر گوشی پشتیبانی می‌شوند و یک لایه شیشه ضد خش هم روی آن بکار رفته است. طبق آمار صفحه نمایش اپل آیفون SE 2020 فقط چیزی در حدود 65.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را در بر می‌گیرد! اما در سمت مقابل صفحه نمایش گوشی S10e سامسونگ 5.8 اینچی و از نوع داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) است و رزولوشن 2280 در 1080 پیکسلی را ارائه می‌کند تا بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 438 پیکسل در هر اینچ برسد. ضمن اینکه حاشیه های باریک صفحه نمایش این گوشی سبب شده که نسبت تصویر به بدنه 83.3 درصدی برای آن به ارمغان آورده شود. قابلیت هایی مثل HDR10+ و Always On Display هم توسط نمایشگر گوشی S10e سامسونگ پشتیبانی می‌شوند. اما کیفیت صفحه نمایش کدام گوشی بهتر است؟

 

مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e

 

در مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e مشخص شد که از نظر کیفیت، نمایشگر هر دو گوشی وضعیت مطلوب و تقریبا یکسانی دارند اگرچه از نظر ما در برخی مواقع پنل داینامیک آمولد نماینده سامسونگ وضوح و شارپنس بیشتری را ارائه می‌کند. با این حال محتوا روی نمایشگر هر دو گوشی با کیفیت مناسب و تقریبا یکسانی به تصویر کشیده می‌شود اما کوچک بودن صفحه نمایش iPhone SE 2020 اصلا جالب نیست و به عقیده ما یکی از اصلی ترین نقاط ضعف این محصول به شمار می‌رود. از نظر توان تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) صفحه نمایش هر دو گوشی وضعیت مطلوبی دارند و با تنظیم شدت روشنایی آن ها بر روی 90 درصد می‌توانید بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی نمایشگر دو گوشی را ببینید. در مجموع برتری این بخش مقایسه دو گوشی هم به دلیل بهره‌مندی از نمایشگر بزرگ تر و همچنین ارائه رزولوشن، تراکم پیکسلی و نسبت تصویر به بدنه بهتر باید به گوشی S10e سامسونگ تعلق گیرد.

 

سیستم عامل و بستر نرم افزاری

طبیعتا یکی از اصلی ترین تفاوت های دو گوشی S10e سامسونگ و iPhone Se2020 مربوط به بستر نرم افزاری آن ها می‌شود. نماینده سامسونگ از سیستم عامل اندروید بهره‌مند بوده و آیفون SE2020 اپل از سیستم عامل اختصاصی این شرکت که iOS نام دارد بهره می‌برد. اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی گوشی S10e نصب شده و iOS 13 هم به صورت پیش فرض روی iPhone SE 2020 اپل نصب و راه‌اندازی می‌شود. اما کدامیک از دو گوشی مذکور از نظر سیستم عامل و نرم افزار گزینه خرید بهتری هستند؟ پاسخ به این سوال را باید با توجه به سلیقه، انتظارات و معیارهای شخصی هر کاربر داد و نمی‌تواند یک اظهار نظر مطلق در مورد آن داشت!

هر یک از دو سیستم عامل اندروید و iOS مزیت های منحصر به فرد خودشان را دارند. برای مثال اندروید قابلیت های شخصی سازی بیشتری را در مقایسه با iOS ارائه می‌کند و استفاده از آن دردسرهای خاصی که گاها کاربران ایرانی برای بکارگیری از iOS با آن مواجه می‌شوند (مثل عدم امکان ساخت اپل آیدی (Apple ID) با مشخصات واقعی کاربر یا امکان خرید اشتراک آیکلود (iCloud)، محدودیت های نصب برخی اپلیکیشن ها و غیره) را ندارد. اما از سمت دیگر مزیت های iOS هم به قدری پایدار هستند که چشم‌پوشی از آن ها امکانپذیر نیست! به عنوان مثال امنیت این سیستم عامل به مراتب از اندروید بیشتر است و پشتیبانی نرم افزاری که اپل از آن به عمل می‌آورد فوق‌العاده خواهد بود. این موارد شاید از اصلی ترین موضوعاتی هستند که باید در این بخش مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e به آن ها اشاره می‌شد.

 

مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e

 

بی‌شک اگر آیفون SE2020 اپل را خریداری کنید بدون شک حداقل تا 4 سال آینده تمام آپدیت های این سیستم عامل را بدون وقفه دریافت خواهید کرد اما مسلما این شرایط برای گوشی Galaxy S10e و سیستم عامل آن برقرار نیست. از نظر کارایی و عملکرد هم تفاوت هایی مابین دو سیستم عامل اندروید و iOS وجود دارد که خیلی نمی‌خواهیم وارد جزئیات آن ها شویم. در مجموع ترجیح دادن بستر نرم افزاری یکی از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر تقریبا امری سلیقه‌ای است و به تجربه کاربر و معیارهای مورد نظر وی وابسته خواهد بود. اگر به امنیتی و پشتیبانی نرم افزاری اهمیت می‌دهید، شک نکنید خرید آیفون SE 2020 انتخاب بهتری در مقایسه با Galaxy S10e خواهد بود. اما اگر در مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e  به دنبال آزادی عمل و قابلیت شخصی سازی بیشتر هستید، اندروید و گلکسی S10e می‌توانند گزینه خرید بهتری باشند.

 

پردازنده، رم و حافظه داخلی

نسخه جهانی گوشی S10e از تراشه اگزینوس 9820 سامسونگ بهره می‌برد که طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هسته های پردازشگر مرکزی این تراشه شامل چهار هسته Cortex-A55، دو هسته Cortex-A75 و دو هسته اختصاصی Mongoose M4 می‌شود. در سمت مقابل تراشه‌ای که در گوشی اپل iPhone SE 2020 بکار رفته تراشه A13 Bionic است که طی فرآیند 7 نانومتری پلاس تولید شده و یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای دارد که چهار هسته آن از نوع Thunder بوده و دو هسته آن از نوع Lightning خواهند بود. پردازنده گرافیکی بکار رفته در دو تراشه مذکور هم به ترتیب پردازنده Mali-G76 MP12 برای گوشی S10e و Apple GPU برای آیفون SE2020 هستند.

نماینده اپل از رم 3 گیگابایتی بهره می‌برد و از نظر حافظه داخلی در سه نسخه مختلف 64، 128 و 256 گیگابایتی روانه بازار شده است. مثل دیگر آیفون های اپل این گوشی هم از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. اما رم Galaxy S10e می‌تواند ظرفیت های 6 و 8 گیگابایتی داشته باشد و از نظر حافظه داخلی هم دو ظرفیت 128 و 256 گیگابایتی برای آن ارائه می‌شود. این گوشی برخلاف iPhone SE 2020 از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما قدرت عملکرد کدام گوشی بهتر است؟ از نظر قدرت پردازنده، حداقل روی کاغذ و مطابق با بنچمارک ها تراشه A13 Bionic به مراتب قدرت بیشتری در مقایسه با تراشه اگزینوس 9820 دارد اما در عمل و از دید یک کاربر معمولی یا حتی حرفه‌ای در این بخش از مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e خیلی تفاوتی مابین بازده پردازشی دو گوشی قابل درک نیست.

 

مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e

 

ما به راحتی در هر دو گوشی مذکور سنگین ترین بازی های فعلی و HD که منتشر شده‌اند را نصب و اجرا کردیم. در این بخش مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e مشخص شد که سرعت لود یا بارگذاری اغلب برنامه ها در iPhone SE 2020 اپل بیشتر از گلکسی S10e سامسونگ است اما زمانی که اپلیکیشن های زیادی در پس زمینه موبایل فعال باشند، به دلیل محدود بودن رم آیفون مورد نظر، سرعت و کیفیت عملکرد Galaxy S10e کمی از سرعت عمل آیفون پیشی می‌گیرد. در مجموع هر دو گوشی قدرت عملکرد خوبی دارند و نیازهای یک کاربر حرفه‌ای را بدون مشکل برطرف می‌کنند، اما به عقیده ما برتری این بخش مقایسه با در نظر گرفته تراشه فوق قدرتمندی که iPhone SE2020 از آن بهره می‌برد باید به این گوشی تعلق گیرد. این موضوع گاها در عمل هم قابل درک خواهد بود.

 

دوربین اصلی و سلفی

یکی از اصلی ترین مواردی که منجر شده قیمت و هزینه تولید گوشی اپل آیفون SE2020 کاهش یابد مربوط به تغییراتی می‌شود که در ساختار دوربین گوشی به وجود آمده است. دوربین اصلی این اسمارتفون فقط از یک لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که از نوع واید (Wide) است و قابلیت هایی همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، قابلیت HDR، عکسبرداری پرتره و امکان ضبط ویدیو های 4K با نرخ های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه را تحت پشتیبانی قرار می‌دهد. اما در سمت مقابل دوربین اصلی Galaxy S10e سامسونگ از دو لنز 12 و 16 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید و اولتراواید (Ultrawide) هستند و قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر، عکسبرداری پرتره، فیلمبرداری فوق پایدار (Super Steady)، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره و قابلیت ضبط ویدیو های 4K با نرخ های 30 و 60 فریم در هر ثانیه توسط آن پشتیبانی می‌شوند.

در مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e مشخص شد که دوربین اصلی هر دو گوشی پتانسیل خوبی در ضبط عکس های با کیفیت دارد. با دوربین اصلی هر دوی آن ها می‌توانید در محیط های با نور خوب عکس های زیبا و با جزئیات بالا ضبط کنید اما اگر خیلی ریزبینانه به مسئله بنگرید متوجه می‌شود که تقریبا در 60 درصد مواقع کیفیت عملکرد دوربین اصلی Galaxy S10e بهتر از iPhone SE 2020 خواهد بود. البته منکر این واقعیت نمی‌شویم که دوربین اصلی آیفون SE2020 هم علیرغم بهره‌مندی از یک لنز واحد عملکرد خیره کننده‌ای دارد. کیفیت عکس های پرتره ضبط شده با دوربین هر دو گوشی هم خوب خواهد بود و تفکیک سوژه اصلی از فضای پس زمینه عموما در هر دوی آن ها بدون مشکل انجام می‌شود.

 

مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e

 

در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین اصلی هر دو گوشی افت می‌کند و جزئیات عکس هایی که در اینگونه مواقع ضبط می‌شوند خیلی خوب نیست. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که دوربین اصلی هر دو گوشی نام برده شده تقریبا از نظر کیفی در یک رده قرار می‌گیرند اما در برخی مواقع عکس های ضبط شده با دوربین Galaxy S10e کمی کیفیت و جزئیات بیشتری خواهند داشت. ضمن اینکه دوربین این گوشی از قابلیت ضبط عکس های با زاویه گسترده هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و بدین منظور از یک لنز دوربین اختصاصی 16 مگاپیکسلی ثانویه بهره‌مند است اما آیفون SE2020 از این ویژگی برخوردار نیست.

اما دوربین سلفی دو گوشی چطور عمل می‌کند؟ دوربین سلفی آیفون SE 2020 اپل از یک لنز 7 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت های HDR، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره سلفی و تشخیص چهره پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما لنز دوربین اصلی گوشی S10e سامسونگ از یک لنز 10 مگاپیکسلی تشکیل شده که از نوع واید است و قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل، HDR خودکار، تماس ویدیویی دوآل و ضبط ویدیو های 4K را تحت پشتیبانی قرار می‌دهد. در مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e مشخص شد که دوربین سلفی نماینده سامسونگ تقریبا در 70 درصد مواقع عکس های بهتری در مقایسه با دوربین سلفی iPhone SE2020 ضبط می‌کند. در مجموع اگر به کیفیت عملکرد دوربین گوشی اهمیت می‌دهید، به عقیده ما سامسونگ Galaxy S10e گزینه خرید مناسب تری در مقایسه با گوشی اپل iPhone SE 2020 است. اپل سعی کرده در گوشی نام برده شده با کاهش تعداد لنزهای دوربین اصلی کیفیت آن ها هزینه تولید دستگاه را کاهش دهد و این مسئله سبب شده که دوربین آیفون SE2020 فوق‌العاده نباشد.

 

باتری و شارژدهی

گلکسی S10e سامسونگ از یک باتری لیتیوم یونی 3100 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و طبق بررسی صورت گرفته با یک مرتبه شارژ تقریبا 1 الی 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را برای یک کاربر معمولی تامین خواهد کرد. در سمت دیگر باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز آیفون SE2020 اپل بکار رفته ظرفیت 1821 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. این باتری هم تقریبا قدرت شارژدهی مشابهی را ارائه می‌کند و می‌تواند با یک مرتبه شارژ شدن 1 الی 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین نماید. بنابراین دو گوشی از نظر قدرت شارژدهی تقریبا بازده یکسانی دارند. مسئله بعدی که باید در این بخش مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e به صحبت در موردش بپردازیم مربوط به سرعت شارژ باتری آن ها می‌شود.

آیفون SE 2020 اپل از یک شارژر 18 واتی بهره‌مند است که تقریبا ظرف 30 دقیقه 50 درصد باتری را شارژ می‌کند و در مدت زمان 70 دقیقه باتری گوشی را فول شارژ خواهد کرد. ضمن اینکه این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. در سمت مقابل شارژر گوشی S10e سامسونگ 15 واتی است و تقریبا ظرف 100 دقیقه باتری آن را فول شارژ می‌کند. این گوشی هم از قابلیت شارژ بیسیم با قدرت تقویت شده 15 واتی و همچنین قابلیت شارژ بیسیم معکوس (Reverse Wireless Charging) پشتیبانی به عمل می‌آورد. پس از نظر قدرت شارژدهی باتری، دو گوشی گلکسی S10e و اپل آیفون SE 2020 بازده نسبتا یکسانی دارند اما از نظر سرعت شارژ مجدد باتری، نماینده اپل وضعیت بهتری را ارائه می‌کند. ضمنا قابلیت شارژ بیسیم معکوس توسط نماینده سامسونگ پشتیبانی می‌شود اما آیفون SE 2020 از آن پشتیبانی نمی‌کند.

 

مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e

 

قیمت و ارزش خرید

به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز در داخل کشور و مشخص نبودن دقیق قیمت ریالی گوشی های هوشمند، ما قیمت دلاری دو گوشی را با هم مقایسه خواهید کرد. مطمئنا این مسئله که ارزش خرید اسمارتفون را تعیین می‌کند یکی از اصلی ترین و مهمترین بخش های مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e تقلبی می‌شود. نسخه پایه گوشی سامسونگ Galaxy S10e قیمتی در حدود 340 دلار دارد اما نسخه پایه آیفون SE 2020 با قیمت 400 دلار روانه بازار شده است. با توجه به تفاوت هایی که در حین مقایسه دو محصول به آن ها اشاره کردیم و برترهایی که Galaxy S10e در مقایسه با iPhone SE 2020 داشت و همچنین قیمت پایین تر آن در مقایسه به نماینده اپل، ما ارزش خرید آن را بیشتر از آیفون SE2020 می‌دانیم. البته اگر خیلی طرفدار آیفون های اپل و به ویژه سبک طراحی کلاسیک آن ها هستید، مطمئنا همان آیفون SE2020 بهترین گزینه خرید برای شما خواهد بود.

 

مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e : نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه آیفون SE 2020 با گلکسی S10e سامسونگ پرداختیم. هر دو گوشی نام برده شده از نظر قیمت جزو محصولات خوش قیمت و مقرون به صرفه برند های سازنده خویش محسوب می‌شوند. به عقیده ما با توجه به ویژگی هایی که در بخش های مختلف این مطلب به آن ها اشاره کردیم، در مجموع گوشی S10e سامسونگ گزینه خرید بهتری در مقایسه با گوشی اپل iPhone SE 2020 است. گوشی آیفون SE 2020 فقط برای کاربرانی مناسب است که اولا طرفدار برند اپل و آیفون های این شرکت باشند و ثانیا به کوچک بودن صفحه نمایش و حاشیه های ضخیم آن اهمیتی ندهند.