مقایسه آیفون 11 با نوت 10 سامسونگ: رقابت دو پرچمدار!

مقایسه محصولات 28 اسفند 1398 علی مظفری

مقایسه آیفون 11 با نوت 10 سامسونگ: رقابت دو پرچمدار!

دو گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10) و آیفون 11 اپل (Apple iPhone 11) دو اسمارتفون رده بالا و پرچمداری هستند که از نظر قیمت تقریبا در یک رده قرار دارند. به همین سبب خیلی از کاربران تمایل دارند بدانند کدامیک از آن ها گزینه خرید بهتری در این رده قیمتی هستند؟ در ادامه این مقاله می‌خواهیم به مقایسه آیفون 11 با نوت 10 سامسونگ بپردازیم و مشخص کنیم کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

آیفون های اپل همیشه از پرفروش‌ترین و بهترین گوشی های بازار بوده‌اند و آیفون 11 این شرکت هم که در ماه سپتامبر (September) سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم از این قاعده مستثنا نیست. قیمت iPhone 11 شاید خیلی مقرون به صرفه نباشد اما به دلیل کیفیت ساخت بالا و پرستیژ خاصی که اسمارتفون های شرکت اپل دارند، این گوشی آمار فروش فوق‌العاده‌ای را به ثبت رسانده است. اما در سمت مقابل گوشی وجود دارد که محصول برند رقیب یعنی سامسونگ است و از نظر قیمت تقریبا هم رده آیفون 11 اپل خواهد بود! این گوشی محصولی نیست جز سامسونگ گلکسی نوت 10 که آن هم از پرفروش ترین گوشی های شرکت سامسونگ محسوب می‌شود.

همانطور که گفتیم قیمت Galaxy Note 10 تقریبا با قیمت آیفون 11 برابری می‌کند و دو گوشی از این نظر در یک رده قرار می‌گیرند. این مسئله سبب شده خیلی از کاربران برای انتخاب یکی از این دو و مشخص کردن برتری های هر یک نسبت به دیگری با مشکل رو به رو شوند و سوالاتی در ذهنشان به وجود آید. به نظر شما خرید iPhone 11 انتخاب بهتری است یا خرید Galaxy Note10 سامسونگ؟ ما در ادامه این مقاله می‌خواهیم به مقایسه آیفون 11 با نوت 10 بپردازیم و برتری های هر یک از این دو محصول را در بخش های مختلف نسبت به هم مشخص کنیم. در نهایت سعی می‌کنیم بگوییم که کدامیک از دو گوشی مذکور می‌توانند ارزش خرید بیشتری داشته باشند. پس با مقایسه آیفون 11 با نوت 10 در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10 سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

از آنجایی که هر دو گوشی مورد نظر از محصولات رده بالای بازار هستند، بنابراین مطمئنا کیفیت ساخت عالی را ارائه می‌کنند و مهمترین تفاوت دو محصول در این بخش مربوط به ظاهر و سبک طراحی آن ها می‌شود. اما با این حال مروری بر ویژگی های مرتبط با کیفیت ساخت دو محصول هم خواهیم داشت. فریم اصلی هر دو گوشی از آلومینیوم تشکیل شده اما آلومینیوم فرم iPhone 11 از سری 7000 است که بیشتر در صنعت هوا و فضا از آن استفاده به عمل می‌آید و مقاومت فوق‌العاده بالایی دارد. پنل جلو و قاب پشت هر دو گوشی هم با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود. اپل اشاره دقیقی به نسخه شیشه گوریلاگلس بکار رفته در بدنه آیفون 11 نداشته اما سامسونگ Galaxy Note10 از شیشه گوریلاگلس 6 بهره می‌برد که در حال حاضر (در زمان تدوین این مطلب) مقاوم ترین نسخه از سری شیشه های گوریلاگلس محسوب می‌شود.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10

 

از دیگر ویژگی های مشترک دو گوشی می‌توان به پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68 اشاره کرد. فبلت نوت 10 قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت فیزیکی را دارد و آیفون 11 می‌تواند از یک سیم کارت فیزیکی و یک سیم کارت الکترونیکی (eSIM) به طور همزمان پشتیبانی کند. سوکت شارژ نوت 10 از نوع یو اس بی سی (USB Type C) در نظر گرفته شده و سوکت شارژ iPhone 11 از نوع لایتنینگ (Lightening Port) خواهد بود. اما همانطور که گفتیم اصلی ترین تفاوت های دو گوشی در سبک طراحی و ظاهر آن ها خلاصه می‌شود. این تفاوت با یک نگاه ساده به دو محصول قابل درک خواهد بود. بدنه نوت 10 سامسونگ حالتی مستطیل شکل دارد و گوشه های آن زاویه‌دار هستند. بدنه این گوشی هم باریک و بلندتر از بدنه iPhone 11 طراحی شده اما هر دو گوشی تقریبا از نظر اندازه در یک رده قرار می‌گیرند.

وزن آیفون 11 حدود 194 گرم خواهد بود اما نوت 10 سامسونگ خدود 168 گرم وزن دارد و شاید برای استفاده تک دست مناسب تر باشد. وقتی از نمای رو به رو به دو گوشی مذکور نگاه کنید کاملا متوجه تفاوت های ظاهری آن ها خواهید شد. صفحه نمایش هر دو گوشی حاشیه های باریکی دارد اما حاشیه های نمایشگر Note10 به مراتب باریک تر و ظریف تر هستند. ضمنا لنز دوربین سلفی این گوشی در داخل ال سی دی آن تعبیه شده اما iPhone 11 از ناچ (Notch) بهره می‌برد و بدین سبب یک زائده مشکی رنگ و نسبتا بزرگ در بخش فوقانی ال سی دی آن تعبیه شده است که لنز دوربین سلفی و سنسور های جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. سبک طراحی قاب پشت دو گوشی هم نسبت به هم تقریبا متفاوت است، اگرچه محل نصب لنز های دوربین اصلی و چراغ فلش در آن ها به طور مشابه در نظر گرفته شده به عقیده ما نوت 10 از این نظر ظاهری جذاب تر را ارائه می‌کند و به ویژه قاب مستطیل شکل و زاویه‌دار آن بر زیبایی هایش می‌افزایند.

اما یکی از تفاوت های اصلی که مابین دو گوشی وجود دارد و در مقایسه آیفون 11 با نوت 10 باید به آن توجه کرد مربوط به قابلیت های بیومتریک می‌شود. در فبلت Note10 اسکن انگشت کاربر قابل انجام خواهد بود و این امر توسط بخش زیرین صفحه نمایش گوشی صورت می‌پذیرد، پس صفحه نمایش دستگاه قابلیت اسکن انگشت را دارد و خوشبختانه سریع، مطمئن و با کیفیت عمل می‌کند. اما iPhone 11 اپل از قابلیت اسکن انگشت پشتیبانی به عمل نمی‌آورد و فقط از قابلیت تشخیص چهره پیشرفته اپل یا همان فیس آیدی (Face ID) پشتیبانی می‌کند که آن هم عملکرد فوق‌العاده داشته و در سریع ترین زمان ممکن قفل گشایی از نمایشگر گوشی را امکانپذیر می‌سازد.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10

 

قابلیت اضافه‌ای که در گوشی نوت 10 سامسونگ ارائه شده و می‌تواند برای آن یک مزیت یا ویژگی طراحی خاص باشد مربوط به بهره‌مندی از قلم استایلوس اختصاصی یا همان S Pen خواهد بود که شاید تجربه‌ای متفاوت تر را برای تعامل با گوشی و انجام برخی اقدامات خاص برای کاربر به ارمغان آورد اما این قابلیت در آیفون 11 اپل ارائه نمی‌شود. پس از نظر سبک طراحی و ظاهر تفاوت های نسبتا زیادی با مابین دو گوشی مذکور وجود دارند اما از نظر کیفیت ساخت هر دو از بهترین اسمارتفون های بازار محسوب می‌شوند. اینکه سبک طراحی و ظاهر کدامیک از این دو گوشی برایتان جذاب تر است بیشتر به سلیقه شخصی شما مربوط می‌شود، اما ما از نظر طراحی و ظاهر طرفدار Galaxy Note 10 هستیم.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10 سامسونگ: صفحه نمایش

هر دو گوشی Galaxy Note10 و iPhone 11 از صفحه نمایش های بسیار با کیفیتی بهره می‌برند و از این نظر می‌توانند جزو بهترین ها باشند. پنل نمایشگر نوت10 6.3 اینچی و از نوع داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) است و رزولوشن 2280 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند تا بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 401 پیکسل در هر اینچ برسد. در سمت مقابل نمایشگر iPhone 11 از یک پنل 6.1 اینچی نوع IPS LCD با رزولوشن 1792 در 828 پیکسل تشکیل شده و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 326 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. همانطور که در بخش قبل گفتیم حاشیه های نمایشگر هر دو گوشی باریک است اما از این نظر فبلت نوت 10 جذابیت بیشتری دارد چون بخش بزرگ تری از پنل جلوی آن با ال سی دی احاطه می‌شود. طبق آمار حدود 90.9 درصد از کل پنل جلوی این گوشی با LCD آن پوشانده شده و این مقدار در iPhone 11 به چیزی در حدود 79 درصد می‌رسد. یکی دیگر از تفاوت های مهم سبک طراحی نمایشگر دو گوشی مربوط به محل نصب لنز دوربین سلفی خواهد بود که در Note 10 داخل نمایشگر قرار گرفته و در آیفون 11 در ناچ بالای ال سی دی قرار می‌گیرد.

روی صفحه نمایش هر دو گوشی با یک لایه شیشه گوریلاگلس پوشانده شده و بدین ترتیب مقاومت خوبی از سمت آن ها در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز ارائه می‌شود، اما با این حال ما اکیدا توصیه داریم حتما برای محافظت از نمایشگر دو گوشی یک لایه گلس محافظ ال سی دی را روی آن ها نصب کنید. قابلیت هایی از قبیل HDR+ و Always on Display توسط نمایشگر فبلت نوت 10 پشتیبانی می‌شوند و نمایشگر آیفون 11 هم از قابلیت هایی مثل True-tone، Wide Color Gamut و 120Hz Touch Sensing پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما بهتر است در عمل کیفیت نمایشگر دو گوشی را با هم مقایسه کنیم.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10

 

در مقایسه آیفون 11 با نوت 10 مشخص شد که نمایشگر هر دو گوشی از نظر شارپنس، شادابی، کنتراست و وضوح عملکرد عالی دارند و واقعا از بهترین های بازار هستند. تصاویر بر روی نمایشگر هر دو گوشی شارپ و زیبا ارائه می‌شوند اما در مجموع به دلیل اینکه حاشیه های نمایشگر گوشی نوت 10 باریک تر از آیفون 11 است و ظرافت بیشتری در نمایشگر این گوشی بکار رفته و این ظرافت قابل لمس است، به عقیده ما Note10 سامسونگ می‌تواند از نظر صفحه نمایش هم نسبت به iPhone 11 برتری داشته باشد. ضمن اینکه بر روی کاغذ نمایشگر این گوشی از نظر وضوح تصویر و تراکم پیکسلی هم در مقایسه با آیفون 11 وضعیت بهتری را ارائه می‌کند.

از نظر توان تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) پنل نمایشگر هر دو گوشی کیفیت مناسبی دارند و شما به راحتی با تنظیم شدت روشنایی آن ها بر روی 90 درصد می‌توانید تقریبا در همه محیط ها و شرایط و حتی زمان هایی که نور آفتاب مستقیما به ال سی دی گوشی می‌تابد، محتوای رو آن را ببینید. بنابراین برای استفاده از دو گوشی نام برده شده در محیط های باز و تحت تابش نور با هیچ مشکلی رو به رو نمی‌شوید و هر دو محصول از صفحه نمایش بسیار عالی و با کیفیتی بهره‌مند هستند. ضمنا فراموش نکنید که بخش زیرین صفحه نمایش فبلت نوت 10 قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم دارد و این تنها ویژگی بیومتریکی است که در محصول مورد نظر برای تایید هویت کاربر ارائه می‌شود. بنابراین در مجموع صفحه نمایش هر دو گوشی فوق‌العاده است اما سبک طراحی نمایشگر گلکسی نوت 11 و حاشیه های باریک تر آن جذابیت بیشتری را برای این محصول ایجاد کرده و به همین سبب ما برتری این بخش را هم به سامسونگ گلکسی Note10 می‌دهیم.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10 سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین دو گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 و iPhone 11 اپل مربوط به سیستم عامل و بستر نرم افزاری آن ها می‌شود. نماینده سامسونگ از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد اما اپل از سیستم عامل اختصاصی خودش یعنی iOS در آیفون ها استفاده می‌کند که طرفداران منحصر به فرد و متعدد خودش را دارد. اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی نوت 10 نصب است و رابط کاربری One UI هم روی آن نصب خواهد بود. لازم به ذکر است که هم اکنون آپدیت اندروید 10 هم برای این گوشی منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود. از سمت دیگر آیفون 11 به طور پیش فرض از iOS 13 بهره می‌برد و آپدیت iOS 13.3 هم برای آن ارائه شده است.

ماهیت دو سیستم عامل اندروید و iOS کاملا نسبت به هم متفاوت است و اندروید امکان شخصی سازی بیشتری را ارائه کرده و iOS امنیت بالاتری را ارائه می‌کند. از آنجایی که هر دو گوشی محصولات رده بالایی هستند و از بستر سخت افزاری قدرتمندی بهره می‌برند، در بستر نرم افزاری آن ها هیچ لگ و تاخیری قابل رویت نیست. هر دو گوشی به راحتی از پس نصب و اجرای برنامه های پرکاربردی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره بر می‌آیند و کوچک ترین لگ و تاخیری در آن ها دیده نمی‌شود اما از نظر بهینه بودن، آیفون 11 و سیستم عامل اختصاصی آن به مراتب وضعیت بهتری در مقایسه با Note 10 دارند.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10

 

ضمن اینکه پشتیبانی نرم افزاری عالی اپل از آیفون هایش یکی دیگر از مزیت های اصلی این محصولات خواهد بود. اگر iPhone 11 بخرید بدون تردید حداقل تا 4 سال آینده تمام آپدیت های iOS را بی‌وقفه دریافت خواهید کرد اما اگر گلکسی نوت 10 بخرید مشخص نیست تا چه زمانی پشتیبانی نرم افزاری از این گوشی صورت پذیرد و از سمت دیگر آپدیت های اندروید هم بدون وقفه برای گوشی منتشر نمی‌شوند و تاخیرهایی از زمان انتشار یک آپدیت عمده از سمت گوگل و انتشار آن از سمت سامسونگ برای گوشی شما وجود خواهد داشت. پس پشتیبانی نرم افزاری بهتر و اختصاصی بودن سیستم عامل iOS در آیفون 11 می‌تواند یکی از اصلی ترین برتری های آن در مقایسه با گوشی سامسونگ گلکسی Note 10 باشد. در مجموع ما ترجیح داده یکی از این دو گوشی نسبت به دیگری را از نظر سیستم عامل بر عهده خودتان قرار می‌دهیم. اگر به شخصی سازی اهمیت می‌دهید اندروید و Note 10 را انتخاب کنید اما اگر امنیت و پشتیبانی نرم افزاری بهتر مد نظرتان است، آیفون 11 و iOS را انتخاب نمایید.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

نوبت به یکی از مهمترین بخش های مقایسه می‌رسد که شاید جای بحث زیادی داشته باشد اما ما سعی می‌کنیم وارد جزئیات نشویم و فقط با یک دید کاربردی مقایسه را دنبال نماییم. طبیعتا با توجه به اینکه دو گوشی مورد نظر از پرچمداران شرکت های سازنده خود هستند به پردازنده، رم و حافظه داخلی قدرتمندی تجهیز شده‌اند. نسخه جهانی فبلت نوت10 از تراشه اگزینوس 9825 بهره می‌برد که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد و پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12 را هم در قلب خود جای داده است. در سمت مقابل تراشه بکار رفته در iPhone 11 تراشه A13 Bionic اپل است که یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای را ارائه می‌کند و از پردازنده گرافیکی Apple GPU هم بهره می‌برد.

رم آیفون 11 ظرفیت 4 گیگابایتی دارد و دستگاه از نظر حافظه داخلی شامل نسخه های 64، 128 و 256 گیگابایتی می‌شود و امکان اتصال حافظه جانبی به این گوشی وجود ندارد. اما در سمت مقابل فبلت Note10 سامسونگ از رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی بهره می‌برد. ضمنا این محصول هم از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. لازم به ذکر است که ما در مقایسه آیفون 11 با نوت 10 از نسخه پایه دو گوشی استفاده کردیم. بنابراین کاملا مشخص است که بر روی کاغذ سامسونگ Galaxy Note 10 هم از نظر تعداد هسته های پردازشگر تراشه مرکزی، هم از نظر ظرفیت رم و هم حافظه داخلی نسبت به آیفون 11 برتری محسوسی دارد، اما آیا این برتری در عمل هم قابل رویت خواهد بود؟

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10

 

حقیقتا ما در عمل تفاوت خیلی زیادی مابین قدرت عملکرد دو گوشی مشاهده نکردیم و حتی در برخی مواقع متوجه شدیم که تسلط iPhone 11 بر شرایط کمی بهتر از فبلت نوت 10 بوده است! بازی هایی مثل فورتنایت (Fortnite)، پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و غیره که از محبوب ترین و سنگین ترین بازی های فعلی اندروید هستند بدون مشکل و کوچک ترین لگ در هر دو گوشی قابل اجرا بودند. بنابراین مشکلی از نظر اجرای این بازی ها و تسک های سنگین در هیچ کدام از دو گوشی مذکور نخواهید داشت. سرعت بارگذاری اطلاعات و عملکرد دو گوشی هم بسیار عالی است و برخی از برنامه ها با سرعت بیشتری در فبلت نوت 10 اجرا می‌شوند و برخی دیگر با سرعت بالاتری در iPhone 11 قابل اجرا هستند. در مجموع هر دو گوشی قدرت عملکرد عالی دارند و به عقیده ما از این نظر در یک سطح قرار می‌گیرند و نمی‌توان مدعی شد که یکی از آن ها مطلقا بهتر از محصول دیگر عمل می‌کند.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10 سامسونگ: دوربین

دوربین اصلی نماینده سامسونگ در این مقایسه از سه لنز مختلف تشکیل شده که 12، 12 و 16 مگاپیکسلی و به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، قابلیت HDR، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود. در سمت مقابل دوربین اصلی آیفون 11 از دو لنز 12 مگاپیکسلی واید و اولتراواید تشکیل شده و قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، قابلیت HRD، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode)، عکسبرداری پانوراما (Panorama) و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 24، 30 و 60 فریم در ثانیه توسط آن مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند.

اما کیفیت عملکرد دوربین کدام گوشی وضعیت بهتری دارد؟ در مقایسه آیفون 11 با نوت 10 مشخص شد که دوربین هر دو محصول فوق‌العاده است و به جرئت می‌گوییم که این دو اسمارتفون از نظر دوربین از بهترین های بازار هستند. بنابراین در اینجا مقایسه‌ای مابین عالی و عالی‌تر در حال انجام است. در مقایسه عملکرد دوربین دو گوشی تحت شرایط یکسان مشخص شد که گاها دوربین نوت 10 بهتر از آیفون عمل می‌کند و گاها هم دوربین آیفون 11 بازده بهتری دارد، اما به عقیده ما در مجموع دوربین اصلی iPhone 11 تقریبا در 60 درصد مواقع کیفیت بهتری نسبت به دوربین Galaxy Note 10 دارد و عکس های زیباتری را به ثبت می‌رساند. در عکسبرداری پرتره هم دو گوشی تقریبا بازده و کیفیت یکسانی دارند و عکس های پرتره عالی ضبط می‌کنند.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10

 

در سمت مقابل دوربین سلفی فبلت Note10 از یک لنز 10 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از قابلیت HDR خودکار، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل و ضبط ویدیو های 4K پشتیبانی به عمل می‌آورد و دوربین سلفی آیفون 11 هم از یک لنز 12 مگاپیکسلی واید تشکیل می‌شود که از HDR و ضبط ویدیو های 4K پشتیبانی می‌کند. ضمنا با دوربین سلفی هر دو گوشی امکان ضبط عکس های پرتره سلفی را هم خواهید داشت. کیفیت عملکرد دوربین سلفی هر دو گوشی هم عالی است و می‌توانید با آن ها عکس های سلفی معمولی و پرتره بسیار مطلوبی ضبط کنید. به عقیده ما دوربین سلفی آیفون 11 هم در مجموع تقریبا در 60 درصد مواقع بازده بهتری در مقایسه با دوربین سلفی فبلت Note10 دارد. پس در مجموع اگرچه هر دو گوشی از نظر دوربین فوق‌العاده هستند اما می‌توان گفت در مجموع آیفون 11 از این نظر کمی بهتر از Galaxy Note 10 عمل می‌کند.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10 سامسونگ: باتری و شارژدهی

یک باتری لیتیوم یونی 3500 میلی آمپر ساعتی برای گوشی Note 10 سامسونگ در نظر گرفته شده و باتری آیفون 11 هم از نوع مشابه بوده و ظرفیت 3110 میلی آمپر ساعتی دارد. در بررسی دو گوشی مشخص شد که تحت شرایط یکسان با یک مرتبه فول شارژ باتری آن ها تقریبا می‌توان یک روز از فبلت نوت 10 و 1.5 روز از آیفون 11 استفاده کرد. پس از نظر قدرت شارژدهی iPhone 11 وضعیت بهتری نسبت به فبلت Note 10 دارد و به عقیده ما سیستم عامل اختصاصی و بهینه iOS در این راستا و برای دستیابی به این نتیجه کمک قابل ملاحظه‌ای به آیفون 11 می‌کند.

اما سرعت شارژ باتری دو گوشی چطور خواهد بود. شارژر اورجینال گوشی Note 10 25 واتی است و با استفاده از آن تقریبا می‌توانید ظرف 60 الی 70 دقیقه باتری دستگاه را فول شارژ کنید. در سمت مقابل شارژر فابریک آیفون 11 اپل توان 18 واتی دارد و تقریبا ظریف مدت زمان مشابهی امکان فول شارژ باتری محصول را فراهم می‌آورد. پس دو گوشی از نظر سرعت شارژ تقریبا وضعیت یکسانی دارند. ضمنا هر دو گوشی از قابلت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند و Galaxy Note 10 علاوه بر این قابلیت می‌توانید از شارژ بیسیم معکوس هم پشتیبانی کند و مثل یک پاوربانک بیسیم برای شارژ باتری دیگر گوشی ها مورد استفاده قرار گیرد. با این حال می‌توان در مجموع برتری این بخش مقایسه را به دلیل شارژدهی بهتر باتری به آیفون 11 اختصاص داد.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10 سامسونگ: قیمت و ارزش خرید

دو گوشی نام برده شده از نظر قیمت تقریبا در یک رده قرار دارند و هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) نسخه پایه هر دوی آن ها با قیمتی در حدود 13 میلیون تومان در بازار کشور فروخته می‌شود. طبیعتا قیمت هیچ یک از این دو محصول کم نیست و نمی‌توان آن ها را گوشی های مقرون به صرفه یا خوش قیمتی محسوب کرد اما اگر قرار باشد با دید مقایسه‌ای پیش برویم، به عقیده ما گلکسی نوت 10 گزینه خرید بهتری در مقایسه با iPhone 11 است، اگرچه بخش عظیمی از معیارهای انتخاب یکی از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر مبتنی بر سلیقه شخصی کاربر هستند و واقعا نمی‌توان مدعی شد که قطعا و مطلقا یکی از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری در مقایسه با محصول دیگر دارد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه آیفون 11 با نوت 10 سامسونگ پرداختیم. و سعی کردیم دو گوشی نام برده شده را از جنبه های اصلی با هم مقایسه کنیم. شما عزیزان می‌توانید بررسی های مجزای هر یک از این دو گوشی را هم در دو مقاله "نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Galaxy Note 10)" و "نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11): آیفون خوش قیمت اپل" مطالعه کنید. در مجموع هر دو گوشی از بهترین های بازار هستند و ترجیح دادن یکی از آن ها نسبت به محصول دیگر بیشتر امری سلیقه‌ای است. اما سلیقه شخصی ما بیشتر رو به سمت Galaxy Note 10 سامسونگ گرایش دارد. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی، استفاده لازم را به عمل آورده باشید.