چگونگی افزودن وب سایت به منوی ویندوز 10

آموزش و ترفندها 08 آذر 1394 علی مظفری

چگونگی افزودن وب سایت به منوی ویندوز 10

ویندوز 10 قابلیت های زیادی را برای برنامه های دسکتاپ بوجود آورده است. از جمله ویژگی هایی که پیدا کرده، اینکه کاربران می توانند صفحات وب کلیدی خود را که هر روز باید به آن ها سر بزنند را در منوی استارت ویندوز قرار دهند. 
در زیر نحوه ی انجام این کار را شرح می دهیم:


با استفاده از مرورگر Edge:
ابتدا مرورگر Microsoft Edge را باز کرده و به صفحه ی مورد نظر که قصد افزودن آن به منوی استارت را دارید، بروید. 

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین برنامه های ویرایش PDF رایگان برای تمامی سیستم عامل‌ها
در قسمت سمت راست بالای نمایشگر، سه نقظه به طور افقی نزدیک هم قرار گرفته اند، با کلیک بر روی آن گزینه ی Pin this page to Start را انتخاب کنید. در این هنگام پنجره ی pop-up ظاهر می شود که باید روی دکمه ی yes کلیک کنید. سپس صفحه ی وب مورد نظرتان در قسمت بالای منوی استارت ظاهر می شود.
برای درک بهتر شکل زیر به طور کامل روند این کار را توضیح می دهد. 

افزودن وبسایت به منوی ویندوز10


با استفاده از مرورگر Internet Explorer:
روش کار را با استفاده از سایت facebook شرح می دهیم. در ابتدا مرورگر مورد نظر را اجرا کنید سایت فیس بوک را باز کنید و در فضایی از سایت کلیک راست کنید و گزینه ی Create shortcut   را انتخاب کنید. در این هنگام پنجره ی pop-up در مورد ایجاد میانبر روی دسکتاپ از شما سوال می کند که باید گزینه ی yes را انتخاب کنید. این روش دقیقا برای مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس قابل استفاده است، به آدرس لیست قسمت بالا بروید، روی آن کلیک کنید و به صورت drag and drop، آن را روی دسکتاپ بکشید.


اضافه کردن به استارت:
برنامه ی Run را باز کنید و سپس عبارت shell:programs را در آن تایپ کنید، پنجره ی Explorer باز می شود. حال روی یک فضای خالی کلیک راست و بعد paste کنید.
در حال حاضر صفحه ی وب سایت شما در استارت قرار دارد اما در قسمت All app ذخیره شده. برای انتقال آن کافیست روی استارت کلیک کنید و سپس به All app بروید. هنگامی که فیس بوک را پیدا کردید تنها با کشیدن آن به سمت راست به استارت منو انتقال می یابد. 

افزودن وبسایت به منوی ویندوز10


با استفاده از روش دوم یعنی استفاده از مرورگر Internet Explorer ، شما نمی توانید وب سایت ها را از منوی استارت حذف کنید. در عوض با اجرای برنامه ی run و تایپ shell:programs کلیدهای میانبری که در پنجره Explorer باز می باشند، حذف می شوند.

حالا وقتشه! اینو بخون دریافت رایگان ویندوز 10، تنها با چند کلیک